(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar så, då borde det ha blivit lottning mellan dig, Koppen och Snurrfian?

Ja, precis. Är tacksam att jag inte rök. Tänker mig scenariot där koppen försöker skaffa sig alibi, genom att ulven i fårakläder röstar på henne. Hoppas på fler tankar imorgon. Sov gott alla!

Jag vet inte hur jag ska tänka nu :arghh:

Aaaaah jag hänger meeeed! :rofl:

Har funderat i en kvart nu på hur det här kunnat gå till, missade helt att den fårets offentliga röst inte gills :banghead:
Men bra svenska :rofl:

Borde inte Koppen också kunna vara ett potentiellt får? Och ha lagt sin hemliga röst på Snurris?

Information!!

LL ber hundra gånger om ursäkt men det blev tyvärr lite tjall på telefonlinjen :( ....

Programledare behöver tyvärr göra en pudel, men eftersom gjort är gjort är Haparanda (Snurrfian) tyvärr fortfarande ute ur leken.....

(Memo till LLs - sitt inte i telefon samtidigt som du skriver statusuppdateringen....)

(av någon anledning missade jag sista rösten på Koppen. Q4s röst räknas inte pga inkom för sent)

Men alltså.
Då är en av rösterna på Koppen det som inte räknas. Den riktiga rösten måste ju ha lagts på Snurrfian och sen blev det lottning mellan Koppen, Snurris och Habina, right

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:35 Koppen röstar på Snurrfian
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm

20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabbi_ossi

21.31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21.32 Habina röstar på Koppen
21.47 Snurrfian röstar på Koppen

21.47 Artline röstar på Habina
21.54 Gabby_Ossi röstar på Habina
21.55 LindgrenV röstar på Koppen

Så rimligen är antingen FiaM, LindgrenV eller Habina ulven i fårakläder.
jag tror inte att Habina är det då hade hon nog låtit sin extraröst också hamna på Koppen iom att hon själv var lite i skarpt läge, det hade stuckit ut mindre att bara låta Koppen försvinna oavsett om Koppen är ond eller god. Så just nu står det mellan FiaM och LindgrenV tänker jag och släpper bsf på den posten helt och hållet.
Eller så är det svarta fåret någon helt annan som lagt sin röst på Snurris och det blivit lottning mellan Koppen och Snurris och det mest bara för att förvirra.

Lite skumt att du inte tänkte på den versionen.

Eller så är det svarta fåret någon helt annan som lagt sin röst på Snurris och det blivit lottning mellan Koppen och Snurris och det mest bara för att förvirra.

Nu har LL uppdaterat så lottningsversionen finns inte. Koppen hade majoritet. Alltså bör fåret inte finnas på Koppens röster?

Känner att det kanske inte är bästa idén i världen att försöka tänka när man tagit sina smärtstillande för kvällen, så jag återkommer helt enkelt i morgon om jag finns kvar då. Min hjärna funkar uppenbarligen inte just nu :grin:

För att förtydliga så den röstlista jag gick efter ser alltså ut så här:

DL 1, 22:00

20:35
Koppen röstar på Snurrfian

Snurrfian: 2
Blacksmitfarm: 2
Habina: 3
koppen: 3
gabby_ossi: 1

Ledsen för att det blev fel :(

Hur menar du då?
Som det såg ut innan LL's pudel som kom EFTER mitt inlägg så var det som så att
Koppen hade 4 röster och Snurris hade ju bara 2. Så vad vad skumt i min teori i det läget? VaVA VA VA VA?

stämmer denna?
Har hunnit se att LL troligen räknade med min röst i första läget? Så får inte riktigt ihop det?
Någon dold röst måste ju ha lagts på Snurrfian iom att hon stod på 2 innan och åkte? Och den enda som har dolda röster i första dl är väl just fåret i ulvakläder? ( brev har väl inte hunnits delats ut? för där finns ju både förtrollning och extra röst?)
Alltså om min röst räknades när LL gjorde sin uppdatering borde det stått
Habina 4, Koppen 4 och snurrfian 2
och ändå åker Snurrfian?
för om det bara finns en röst som ska räknas bort torde ju någon av Koppen eller Habina åkt utifrån det scenariot? Eller har jag fattat det fel?

20:35 Koppen röstar på Snurrfian

21.55 LindgrenV röstar på Koppen

22.01 quarter4ever röstar på Habina ( ogiltig, försen röst )

koppen: 4

Ok så du missade LindgrenVs röst på koppen 21.55? För det var där jag inte fick ihop matten?

så utifrån detta som det som var underlag för resultatet så borde det då varit så att Snurrfian definitivt fått fåret i ulvakläders röst, samt att denna inte röstat på Snurrfian i tråden ( för då hade snurrfian bara haft 2 röster iaf)
habina och koppen hade också 3 röster, så antingen blev alla 3 upplagda för lottning eller så var bara en av dem det....:idea:

Det borde alltså innebära att sen dolda rösten hamnade på Snurrfian och sen falska kan vara på vem som helst av de som har fått röster, utom på Snurrfian? Hmm, blir lite att fundera på imorgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
19 029
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 777
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke...
39 40 41
Svar
806
· Visningar
29 733
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
25 253
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar