(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 1, 22:00

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:35 Koppen röstar på Snurrfian
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm

20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabbi_ossi

Snurrfian: 2

Blacksmitfarm: 1
Habina: 1

koppen: 1
gabby_ossi: 1

Då tycker vi lika.

Det enda jag undrar om snurrfian är varför hon tycker att Q skulle ha haft ett spår så här tidigt.

(spåraren är inte heller med i denna lek ;) )
Det var mest ett konstaterande, det var väldigt tidigt i leken så jag tyckte inte att det var så konstigt, men ändå värt att notera.

För ulvarna måste hitta på en teori. Är man inte ulv så har man riktiga misstankar.

Ja, men man har också ångest för att rösta "fel" :nailbiting:. Längre in i leken kan jag nog hålla med om principen även om det nog är individuellt vad man tycker är enklast egentligen, men hur många har riktiga misstankar öht i DL 1? :wtf:

Och jag vet faktiskt nästan ingenting om att vara ulv, enda gången jag var ulv blev jag siad natt ett och sedan fick jag inte rösta mer :cry:.

Ja, men man har också ångest för att rösta "fel" :nailbiting:. Längre in i leken kan jag nog hålla med om principen även om det nog är individuellt vad man tycker är enklast egentligen, men hur många har riktiga misstankar öht i DL 1? :wtf:

Och jag vet faktiskt nästan ingenting om att vara ulv, enda gången jag var ulv blev jag siad natt ett och sedan fick jag inte rösta mer :cry:.
Hur tänker du med att rösta fel? vad är rösta fel? :p

Jag lyckades rida vilse med min underbara fiskbulle, så jag känner mig lite stressad ikväll. Har skummat leken och kan för mitt liv inte begripa hur jag skall kunna teoria om minst två personer. Men here goes... ;)

Koppen tycker jag beter sig knepigt som röstar så "lätt" på snurrfian. Å ena sidan är det någonting en god koppen skulle kunna göra, å andra sidan skulle lika gärna en ond koppen göra det, just för att vi skulle få för oss att en god koppen gör så (fasiken vad virrigt, lät bättre i mitt huvud).

Cirkus tycker jag kommit med en bra tanke kring blacksmithfarm, som gör att jag i alla fall hoppas att hon är på goda sidan.

Snurrfian kan säkert vara ond, men hon är i alla fall inte en ond som outar quarter4ever som jägare. Eftersom den rollen inte är med. :o

Gabby_Ossi vill inte rösta fel, men det gör vi alla lite till mans, så jag tycker ändå att det är liiite skumt.

BSF röstar tidigt på Snurrfian. Det ka inte varit lätt att hitta något att rösta efter när hon gjorde det. Men ändå, någonting i hennes röstmotivering skaver. Hon gör det väldigt enkelt för sig och läser in mycket mer i Snurrfians inlägg än jag själv gjorde när jag läste det tror jag. Jag undrar om inte cirkus är något på spåret med sin röst på BSF.

Jag behöver rösta nu och gå och lägga mig. Så jag går ifrån en av mina principer (att lägga uddaröster i första DL)

Klara röstar på Blacksmithfarm.

Och eftersom jag inte törs lita på mitt internet (som vanligt...) så slänger jag iväg en röst nu.

Habina röstar på koppen

Då jag tycker hon gör det alldeles för lätt för sig genom att lägga en andraröst på snurrfian. Det sticker i mina ögon och jag kan mycket väl tänka mig att koppen är ond.

Jag tycker inte om det här, det är ingen som riktigt sticker ut, samtidigt känner jag att jag "måste" lägga en andra röst på någon annan för att ha en chans att klara mig. Nu kom Klara med en andra röst på på BSF, så nu är vi åtminstone två med två röster...
Och bara för det kom Habina med en andra röst på Koppen...
Jag måste nog läsa igenom igen... :crazy:

DL 1, 22:00

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:35 Koppen röstar på Snurrfian
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm

20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabbi_ossi

21.31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21.32 Habina röstar på Koppen

Snurrfian: 2

Blacksmitfarm: 2
Habina: 1

koppen: 2
gabby_ossi: 1

Det är oooolidligt spännande!

femton minuter kvar av röstningen och ännu är det fem jurygrupper kvar att rösta! ALLT kan fortfarande hända!

Tack, vi hör av oss. Nästa, nr 123, kan stiga fram.

- Men, men... börjar Peter Harrysson, men blir genast avbruten av juryordförande. Vi sa vi hör av oss
(ljudlig viskning till assistenten - honom stryker vi från listan, meddela produktionen)

Jag känner mig väldigt osäker och vill inte hämndrösta men koppens röst på mig känns väldigt märklig, hade det varit en första röst, så hade jag kunnat sett det som en förtäckt bop, lite så ser jag på bsf röst på mig. Men koppen borde ha haft koll på att det var en andra röst. Sen skulle det vara väldigt märkligt gjort av en ulv, snacka om att sticka ut nacken... men med koppen kan det vara hursomhelst... snurrfian röstar på koppen.

Artline röstar på Habina

Det är något med konversationen med snurrfian som känns skum. Dels att hon inte har koll på rolllistan och även om jägaren hade varit med. Varför prata om rollen på det sättet? Samt outa Q om det hade varit så att snurrfian hade rätt.

Hinner bara snabbteoria så drar det jag reagerat mest på:

Artline - Medhållande. Exempelvis om programledarna, där Art håller med cirkus om att Samir och Stella inte ska vara programledare. Känns som ett försök att skapa "goda band" och på så sätt inte vara en person man reagerar på.

Koppen - Lade en tidig andraröst på Snurrfian och det får mig att reagera mer än de andraröster som har kommit in senare. Känns som ett försök att rikta alla blickar åt ett håll väldigt tidigt. Eftersom jag inte har fångat upp samma vibbar om Snurris är det något jag reagerar på.

Jag kommer rösta på en av dessa men måste nog ägna någon minut till åt att bestämma mig för vem :nailbiting:

Jag reagerar som en del andra på Koppens andraröst på Snurrfian. Känns riskabelt att lägga den när förstarösten är den enda som ligger och det egentligen inte finns så mycket att bygga en teori på. Men man ska såklart rösta på den man tycker är misstänkt, och med tanke på att det är många kvar som ska rösta är det ju inte direkt en avgörande röst i det skedet. Dock är det ju en röst som är lätt att hänga upp sig på och som kommer att bli granskad, så frågan är ju (som någon tog upp) om en ond Koppen skulle våga sticka ut så mycket?
Koppen ligger på min Obs-lista men lägger inte min röst där idag då jag tycker att även om det är en svag röst finns det även saker som talar emot att en ond Koppen skulle rösta så.

Habina lägger en andraröst på Koppen med motivering att Koppens röst är enkel, men man skulle också kunna se det som att Habina själv gör samma sak, dvs lägger en enkel andraröst. Skulle nästan vilja påstå att Habinas röst är ännu enklare eftersom hon kanske hoppas på att smälta in eftersom många reagerat på Koppens röst. Koppen däremot borde ha insett att hennes röst skulle bli utsatt för extra granskning.

Snurrfian röstar också på Koppen men tycker inte det är lika utstickande, hon hade ju också 2 röster själv så inte så konstigt att hon väljer mellan de andra 2 med 2 röster och då håller jag med om att Koppen nog ligger sämre till än Bsf.

Jag tycker också att cirkus kommentar om att ulvar har det svårare i DL1 är lite märklig, det är väl ändå väldigt individuellt vilken sida man tycker är enklast såhär innan det finns så mycket konkret (som t.ex. röstningar) att gå på.

Lobelia röstar på mig och det brukar hon nog göra ganska ofta om jag minns rätt. Eller är det jag som brukar rösta på Lobelia? Vet inte om hon verkligen tror mest på mig ond och gjort en felbedömning eller om hon ville lägga en uddaröst och tyckte jag var ett bra alternativ.

Det finns ju några kvar att rösta så frågan är om det är risk att jag får en röst till och åker på en lottning. För att säkra upp mig själv väljer jag bland de som har två eller fler röster och då tycker jag att Habinas röst är mest misstänkt enligt mitt resonemang ovan. Därför:

Gabby_Ossi röstar på Habina

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
19 029
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 777
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke...
39 40 41
Svar
806
· Visningar
29 733
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
25 252
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar