(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blacksmithfarm: Har väldigt dålig allmänbildning ur min synvinkel, vet inte vem Kristina Lugn är men å andra sidan så tror jag att med tanke på åldersgruppen på SwedenRock så är hon alldeles för ung för att vara där. ;) Vill inte ha Peter Harrysson som programledare, och det kan jag förstå fullt ut, jag tyckte att han blev jobbig redan i Så ska det låta...

Habina: Har allmänbildning men gillar inte Per Moberg... :cautious: Men å andra sidan så har jag väldigt svårt att se honom som programledare för melodifestivalen så det kanske inte är så tokigt, men det skulle bli väldigt god mat på efterfesten! :D Vill inte bli kallad tant! Kan det vara en rockbrud som gömmer sig? :D

Quarter4ever: Lyckas inte prestera något namn på den ryss som hon inte vill ha som programledare, det skulle kunna vara Putin.. ;) I övrig så har hon inte jagat än, kanske för att det är i början av leken och det finns inte så mycket att jaga än... ;)

Cirkus: Tant precis som jag, vill inte se Putin som programledare, förutom språksvårigheterna så tycker jag även att hans utstrålning talar emot honom utöver hans åsikter som är helt katastrofala. Vill heller inte se bloggarna Samir Badran och Rebecca Stella Simonsson, vilket gör att jag känner mig ännu mer som en tant, är det de som är med på reklamen om Paradise Hotel?

Artline: Har bara hittat till leken än så länge.

Nu blev jag avbruten av annat, jag återkommer senare med de som är kvar! :D Jäkla IRL att komma och störa lekarna! :meh:

Men va?! Tror du quarter är jägare? Baserat på? :confused:

1. Blacksmithfarm Nominerar Peter Harrysson röstar först av alla(och tidigt) på Snurrfian idag

2. Habina Nominerar Morberg ( håller med om att han inte är behaglig!) Känner till Kristina Lugn men vägrar att kallas för tant
  3. quarter4ever Det är Jag!:D
  4. cirkus Tillhört (tant)gänget som känner till Kristina Lugn, Nominerar bloggarna Samir och Stella som olämpliga ledare, och Måns som önskvärd, och helst ska hennes egen EskiMåns vara med också:D

5. Artline Har hittat leken, ska fundera över vem som inte ska leda ESC, håller med Cirkus om att bloggarna inte är lämpliga samt Gabby-Ossi om att Naken-Janne inte heller vore lämplig
  6. Lobelia Har hittat leken, har fortfarande mardrömmar om "vilse i pannkakan" ( liksom kanske de flesta av oss som var barn på 70-talet) Och funderar på emigration om Staffan och Kristina skulle bli ledarduo, nominerar även sin gamla samhällslärare , som kanske kan kallas "vavavava" enligt beskrivningen

7. Klara friskriver sig för felskrivningar direkt ( i förebyggande syfte?) tycker inte om Petra Mede( där är vi oense- jag tycker hon tvärtom skulle vara ett lysande val igen, främst för språkkunskaperna)

8. Mirtai Nominerar Loket som icke lämplig program ledare , och tillhör tantgänget:p

9. Koppen hittar hela tre kandidater, Marie Serneholt, Caroline af Ugglas och Nanne

10. Gabby_Ossi Nominerar Naken-Janne, har ingen aning om vem Kristina Lugn är, håller med koppen om att af Ugglas inte är lämplig ledare.
  11. FiaM har hittat leken men sover fotfarande på saken över vilken ledare som inte ska leda ESC? dök precis upp igen och håller med om att Kristina är Luuuuugn är ett olämpligt val, men hittar ingen hon nominerar?
  12. LindgrenV hittat leken och tycker att Ola skulle vara en riktigt dålig ledare, som kanske inte ens dyker upp till uppdraget
  13. Snurrfian Nominerar Kristina Lugn och förfasas över dålig kunskap bland de yngre i leken ( samt hos bollen__ )om vem denna är, kommer upp med duon Staffan och Kristina som ett riktigt mardrömsförslag

Quarter4ever: Lyckas inte prestera något namn på den ryss som hon inte vill ha som programledare, det skulle kunna vara Putin.. ;) I övrig så har hon inte jagat än, kanske för att det är i början av leken och det finns inte så mycket att jaga än... ;)

Jagar? Finns väl ingen jägare med i denna leken? Eller hur menar du?

Jag nominerar härmed Vladimir Putin som en ytterst otrevlig programledare pga sina diktatoriska härskartendenser, samt hans lagar mot homosexuella i Ryssland, den ryss jag finner bland de rysligare som lever nu

Jag nominerar härmed Vladimir Putin som en ytterst otrevlig programledare pga sina diktatoriska härskartendenser, samt hans lagar mot homosexuella i Ryssland, den ryss jag finner bland de rysligare som lever nu
Du såg mitt svar till Habina hoppas jag? Jag menar bara att du är bra på att jaga ledtrådar, men hade inte börjat med det riktigt än, men nu börjar du komma igång! :D

Sitter och försöker komma på någon som att nominera. Håller med om de som har nominerats redan, även om jag inte vet vilka alla är... :o Om jag bortser från alla nötter som finns i resten av världen och bara funderar i Sverige så kommer jag att tänka på Jörgen Lantz (Björne i Björnes magasin) tanken på att lyssna på dem rösten en hel kväll ger mig rysningar! :crazy: Så det får bli min nominering.

Det var ju en smula bakvänt att nominera Vladimir Putin - det är väl O-nominera vi ska göra? Att han är en vidrig människa är vi överens om. Sen undrar jag om man ens kan o-nominera en som inte pratar svenska till att leda Svenska ESC- eller det är väl ett alldeles utmärkt argument till att INTE ha honom som programledare.

De här lekarna är lärorika även när en bara läser och inte leker själv.

Dagens lärdom är att jag tydligen blivit tant! Jag har nämligen hört talas om Kristina Lugn och tror jag såg henne i tv som barn.

Däremot bloggarna som @cirkus nämner :confused:

/ Tant glömmerallt
Du kanske känner dig lite mindre tant om jag meddelar att jag inte har någon aning om vilka bloggarna är heller? :p :angel:

Lobelia: Har satt Staffan Vilse i pannkakan som sin mardröm och tänker emigrera om det blir en kombination av Staffan och Kristina. Jag är helt med på hennes tänkt och kommer även jag att fly om detta kommer att inträffa. I övrigt har hon inte skrivit något mer.

Klara: Vill klargöra att eventuella stavfel inte har med rollen att göra och avskyr Petra Mede och det är ungefär så långt hon har kommit. ;)

Mirtai: Vill inte så Leif Loket Olsson och förstår inte varför det skulle behövas motiveras, jag förstår vad hon menar.. ;)

Koppen: Verkar hysa agg till kvinnliga sångare, af Ugglas kan jag förstå, men jag gillar Nanne! :mad: Jag tror att hon skulle vara grym som programledare! :D

Gabby-Ossi: Vill inte ha naken-Janne, själv har jag försökt förtränga honom helt ur mitt huvud... :cautious: I övrigt är hon lika historielös som blacksmithfarm...

FiaM: Har tydligen haft en jobbig barndom med Björne... ;) Men okej den rösten fungerar nog bara i ett barnprogram...

LindgrenV: Vill inte ha Ola som programledare, lyssnar på Djingiskahn... Är det något att hålla koll på tro? Och är det smittsamt? :nailbiting:

Information från LL

Och eftersom ni ska ha något att prata om till första DL så kommer här den otroligt viktiga obligatoriska frågan!
Vår ärade press har naturligtvis stött och blött den i några veckor nu, men vi sätter en liten twist på den:

Vem vill ni absolut INTE se som programledare för Eurovision Song Contest Finalen nästa år och varför?

(ska vara besvarad innan DagDL)

Hålltider

DagDL, torsdag 22.00
NattDL, fredag 07.30

Svårt. Jag ser sällan på tv och har dåligt minne när det gäller namn.. Nu har jag inte heller sett allsång på skansen men jag säger nog ändå Måns. Jag gillar inte när artister ska vara programledare.

Så vem som helst förutom förutom artister och de ni nämnt kan få vara programledare.

Det enda skumma hittills är

1 Habina/bsf diskussion om jägaren. och det är inte så värst skumt, man måste vända på alla stenar.
2 Koppens sågning av Nane som programledare, hon kanske inte är i topp för mig men en helt acceptabel kandidat för mig. Tusen gånger hellre hon en Lugn eller Westerberg.

Inte för att det är så värst skumt, men i brist på bättre.

Är borta ikväll och hinner kanske inte in och kolla leken så mycket mer ikväll, så kommer lägga min röst nu.
@Snurrfian - jag är också en tant (lite förfärad över dagens ungdom som inte vet vem Kristina Lugn är)

Skönt att det finns någon mer! :love:

Du såg mitt svar till Habina hoppas jag? Jag menar bara att du är bra på att jaga ledtrådar, men hade inte börjat med det riktigt än, men nu börjar du komma igång! :D
Rövslickeri, fjäsk och stryka medhårs. Lite väl mycket.
Hur gullig du än är Snurris, :love: så får du min röst denna gång. :( Du är den enda som sticker ut. Och långsökt som det kanske är så får det ändå bli så. Hoppas du stryker medhuds och inte medhårs. :cool: Det återstår att se

Koppen röstar på Snurrfian

Men va?! Tror du quarter är jägare? Baserat på? :confused:

.

Jag tycker det är intressant att Q och Habina tolkar Snurrifan att hon pratar om jägare. Jag tolkade snurrfian precis som hon förklarade att att Q är bra på att hitta ledtrådar. Frågan är hur man ska tolka det.

Habina som inte verkar ha koll på att jägaren inte är med.
Snurrfian som tar upp att Q inte fått upp något hon tycker är skumt trots att det är väldigt tidigt i leken

Hm, Snurrfian känns skum bara på grunden att hon håller med mig. Tror aldrig det hänt innan :D

Diskussionen runt Q och jagandet känns märklig. Förstår vad @Snurrfian menar och känns knepigt att dra för stora växlar på det

Jag tycker det är intressant att Q och Habina tolkar Snurrifan att hon pratar om jägare. Jag tolkade snurrfian precis som hon förklarade att att Q är bra på att hitta ledtrådar. Frågan är hur man ska tolka det.

Habina som inte verkar ha koll på att jägaren inte är med.
Snurrfian som tar upp att Q inte fått upp något hon tycker är skumt trots att det är väldigt tidigt i leken

Fast jag har inte heller koll på rollistan såhär i början, lekarna flyter lätt ihop i mitt huvud.

Kan vara en anledning till att jag brukar komma på mig själv att misstänka @glömmerallt , oavsett om hon är med eller inte :p

Två röster på snurrifan hittills?

Känns sådär att någon ska få en andra röst för något ot. Men det är många röster kvar. Frågan är om en ond koppen verkligen hade lagt en andra röst med en sådan motivering.

Jag tycker man får lägga en andra röst om man misstänker personen. Men första dagen är det första dagsröster och det är synd att någon åker ut på något väldigt ot.

Fast jag har inte heller koll på rollistan såhär i början, lekarna flyter lätt ihop i mitt huvud.

Kan vara en anledning till att jag brukar komma på mig själv att misstänka @glömmerallt , oavsett om hon är med eller inte :p
Men du är väl ofta ulv? :p:angel:

Men är det inte vanligare att ulvar slarvar med att läsa rollistan och deltagarlistan?

Även om jägarrollen hade varit med. Varför skulle man vilja outa den rollen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈