(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag här och inser att jag alltså är tant. Fast det visste jag ju redan, första gången jag blev kallad tant var jag 16 år. :laugh:

Jag måste hålla med om era motiveringar. Det är ett helt gäng av de ni radat upp som jag inte heller vill se. Även om jag inte minns vilse i pannkakan från min barndom har jag sett den i vuxen ålder och förstår att den är ångestframkallande. :p Däremot vet jag att jag som barn gillade Lillstrumpa och Syster Yster. :o

Men du är väl ofta ulv? :p:angel:

Men är det inte vanligare att ulvar slarvar med att läsa rollistan och deltagarlistan?

Även om jägarrollen hade varit med. Varför skulle man vilja outa den rollen?

Inte alltid faktiskt även om det varit ofta ;)

Jag tror det beror på vilken typ av spelare man är. Jag orkar aldrig engagera mig så mycket i början. Läser såklart rollistan men blandar lätt ihop det :)

Och hon ville ju inte outa jägaren?

Är tillbaka från dagens stallsysslor, har nog varit borta från ulvlekarna för länge för det är ännu svårare än vanligt att komma fram till några bra teorier :cautious:

jag knycker q's fina sammanställning och lägger till lite eget (ja, jag är lite lat och för att fira att det bara är 50 timmar tills att min unge kommer hem har jag druckit lite rött)

1. Blacksmithfarm Nominerar Peter Harrysson röstar först av alla(och tidigt) på Snurrfian idag.Om hon är fåret så är det ju plättlätt att lägga en tidig röst som är betydelselöst i sammanräkningen. Så för mig gör det att bsf kan vara en kandidat till att vara en lurvig typ som lägger en tidig dimridåröst(ulv i fårakläder) . Motiveringen rätt OT-artad - vilket är rätt normalt vid tidig röst, men för mig en fåraklädeskandidat.
  2. Habina Nominerar Morberg ( håller med om att han inte är behaglig!) Känner till Kristina Lugn men vägrar att kallas för tant. Habina hugger sedan direkt när Snurrfian råkar nämna att q kan vara på jakt. Med detta startar hon jägardiskussionen. Jag tycker inte det är något skumt faktiskt
  3. quarter4ever Nominerade eller o-nominerade Vladimir Putin. Lite virrigt hur hon egentligen tänkte. Sen skriver hon den fina sammanfattnignen som jag snott. Det förvånar mig att hon inte tänkt samma sak som jag om bsf och hennes tidiga röst, sånt *brukar* en god q notera(nu har q iofs tidsbrist men ändå). Q hamnar på obs-listan direkt (och om jag inte var jag hade jag nu misstänkt mig själv för alla vet ju hur jag resonerar runt att misstänka q i DL1 O_o men jag har ju bestämt mig för att börja ett nytt lek-liv,
  4. cirkus det är jag.
  5. Artline Har hittat leken, ska fundera över vem som inte ska leda ESC, håller med Cirkus om att bloggarna inte är lämpliga samt Gabby-Ossi om att Naken-Janne inte heller vore lämplig. Kommer med flera vettiga tankar i jägardiskussionen tycker jag.
  6. Lobelia Har hittat leken, har fortfarande mardrömmar om "vilse i pannkakan" ( liksom kanske de flesta av oss som var barn på 70-talet) Och funderar på emigration om Staffan och Kristina skulle bli ledarduo, nominerar även sin gamla samhällslärare , som kanske kan kallas "vavavava" enligt beskrivningen. Hon verkar blanda ihop Snurrfian och bsf när hon nämner diskussionen runt jägaren. För det var habina och snurris som diskuterade det. Inte bsf.
  7. Klara friskriver sig för felskrivningar direkt ( i förebyggande syfte?) tycker inte om Petra Mede. Jag har inte så mkt mer att säga
  8. Mirtai Nominerar Loket som icke lämplig program ledare , och tillhör tantgänget:p. Hon diskuterar med Art om tankarna runt jägarrollen.
  9. Koppen hittar hela tre kandidater, Marie Serneholt, Caroline af Ugglas och Nanne. Sen så röstar hon på Snurrfian för att hon tycker att Snurrfian rövslickar och fjäskar. Andra rösten på Snurris, känns sådär om jag får säga mitt. Åkte upp på OBS-listan med den rösten, samtidigt så är det ju lite vågat om hon vore ond. Sen kommentaren om att stryka medhuds inte medhårs skulle jag vilja ha en förklaring till för jag fattar inte riktigt metaforen
  10. Gabby_Ossi Nominerar Naken-Janne, har ingen aning om vem Kristina Lugn är, håller med koppen om att af Ugglas inte är lämplig ledare. Kom in nu på slutet och tycker att det var svårare än vanligt att komma med teorier - ja, så är det ju när man är ulv..men det vore ju korkat att outa det så uppenbart.
  11. FiaM har hittat leken men sover fotfarande på saken över vilken ledare som inte ska leda ESC? dök precis upp igen och håller med om att Kristina är Luuuuugn är ett olämpligt val, men hittar ingen hon nominerar?
  12. LindgrenV hittat leken och tycker att Ola skulle vara en riktigt dålig ledare, som kanske inte ens dyker upp till uppdraget. Jag vet inte ens vem Ola är - även om det var en bild på honom. Har inte skrivit så mkt mer efter det.
  13. Snurrfian Nominerar Kristina Lugn och förfasas över dålig kunskap bland de yngre i leken ( samt hos bollen__ )om vem denna är, kommer upp med duon Staffan och Kristina som ett riktigt mardrömsförslag. Har fått två röster och jag tycker det nog är lite oförtjänt. Hennes notis angående q håller jag med om även om ordvalet var lite olyckligt.
Okej, sammantaget. Jag tänker att bsf kan vara ulven i fårakläder för att hon lägger en tidig röst som i sluträkningen blir obetydlig. Samtidigt så lägger bsf ofta tidiga röster så vad är väl mer galant att dölja en ulven i fårakläderna med än det vanliga beteendet. Alltså jag är inte säker men det bästa jag hittar för stunden

cirkus röstar på blacksmitfarm

Här är konversationen som handlade om den eventuella jägaren.

Men va?! Tror du quarter är jägare? Baserat på? :confused:

Quarter4ever: Lyckas inte prestera något namn på den ryss som hon inte vill ha som programledare, det skulle kunna vara Putin.. ;) I övrig så har hon inte jagat än, kanske för att det är i början av leken och det finns inte så mycket att jaga än... ;)

Jagar? Finns väl ingen jägare med i denna leken? Eller hur menar du?

Jag nominerar härmed Vladimir Putin som en ytterst otrevlig programledare pga sina diktatoriska härskartendenser, samt hans lagar mot homosexuella i Ryssland, den ryss jag finner bland de rysligare som lever nu

Va? Nej men alltså Q brukar vara duktig på att jaga alla och hitta minsta lilla ledtråd, jag tänkte inte ens på att det fanns en jägare med i leken! :D

@Habina du förvirrar mig! Det finns ju inte ens någon jägare med? Hur skulle jag då kunna tro att Q är jägare? :crazy:
Du såg mitt svar till Habina hoppas jag? Jag menar bara att du är bra på att jaga ledtrådar, men hade inte börjat med det riktigt än, men nu börjar du komma igång! :D

Jag tycker Snurrfian känns ärlig i sin förklaring och dessutom finns det inte ens någon jägare att outa.

Med denna inte helt klockrena motivering (ha i åtanke att det är DL1) röstar jag på Habina då jag tycker hennes sätt att lyfta det Snurrfian skriver känns mystiskt.

Mirtai röstar på Habina

Nu ska jag gå och dra täcket över huvudet och inte tänka på kräket till häst som både är svullen och varm i ett ben och har fått ett sår precis över ryggraden under sadeln...

Gabby_Ossi Nominerar Naken-Janne, har ingen aning om vem Kristina Lugn är, håller med koppen om att af Ugglas inte är lämplig ledare. Kom in nu på slutet och tycker att det var svårare än vanligt att komma med teorier - ja, så är det ju när man är ulv..men det vore ju korkat att outa det så uppenbart.
Varför skulle det vara svårare för en ulv menar du? Tycker snarare det är enklare för ulvarna i DL1, de sitter ju på facit och behöver bara komma på en bra strategi och sedan greppa första bästa halmstrå.

Varför skulle det vara svårare för en ulv menar du? Tycker snarare det är enklare för ulvarna i DL1, de sitter ju på facit och behöver bara komma på en bra strategi och sedan greppa första bästa halmstrå.
För ulvarna måste hitta på en teori. Är man inte ulv så har man riktiga misstankar.

En liten OT notering. jag blev inte traumatiserad av Staffan Westerberg, hans program var bara så dötrist och tog värdefull programtid från roligheter som fem myror, Barbapappa och Professor baltazar. Den enda behållningen av programmet var att syster gömde sig bakom soffan, men det gjorde hon när Emils pappa skrek också.

DL 1, 22:00

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:35 Koppen röstar på Snurrfian
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm

20:57 Mirtai röstar på Habina

Snurrfian: 2

Blacksmitfarm: 1
Habina: 1

Tycker för övrigt det varit ovanligt lite diskussioner om rollistan (kanske för att det inte finns några nya konstiga hittpåroller som i vissa andras *host* lekar :angel: ). Men jag har i alla fall inte så mycket erfarenhet av lösmynte spionen (bara leken där jag hjälpte Niyama som LL och då fick ulvarna ingen rad alls) och undrar lite över:

Får första natten veta allas val. Därefter har journalisten så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Denne dräller så att en rad varje natt når ulvarna.

Får ulvarna en rad även första natten? För det står ju att de får varje natt, men samtidigt så står det att det är efter första natten som lösmynte spionen (journalisten?) får svårt att hålla tyst.

Just nu är de som väcker mitt intresse Habina och Koppen.

Habina för hennes tolkning att Snurrfian ska ha pekat ut quater4ever som jägare, vilket i och för sig även kan vara en enkel feltolkning…

Koppen på grund av att hon lägger en andra röst på Snurrfian när ingen annan har en röst, hade hon velat lägga en lätt OT röst finns det ju fler kandidater.

Tar även med några som jag inte har reagerat på, än.

Artline, här håller jag med cirkus om att hon har kommit med bra tankar om diskussionen kring jägaren, säger inget om var hon står men är ingen kandidat för min röst i dagsläget.

Snurrfian, cirkus och Blacksmithfarm har alla skrivit funderingar om samtliga spelare idag vilket jag tycker är bra då det för leken framåt.

För att inte riskera att missa DL väljer jag att lägga en röst nu. Baserat på att jag tycker att Koppens andra röst på Snurrfian sticker ut mer än Habinas kommentar om jägare så hamnar min röst där idag.
FiaM röstar på Koppen.

Är borta ikväll och hinner kanske inte in och kolla leken så mycket mer ikväll, så kommer lägga min röst nu.

Rövslickeri, fjäsk och stryka medhårs. Lite väl mycket.
Hur gullig du än är Snurris, :love: så får du min röst denna gång. :( Du är den enda som sticker ut. Och långsökt som det kanske är så får det ändå bli så. Hoppas du stryker medhuds och inte medhårs. :cool: Det återstår att se

Koppen röstar på Snurrfian
Så du lägger en röst på mig för att det finns fler som är tanter? Och för att jag förklarade hur jag menade runt Q? Det känns väldigt tunt Koppen, dessutom som andra röst...

Lobelia röstar på Gabbi_ossi

Hennes tveksamma teori om att ulvar har lättare att rösta känns som om den kan vara avsedd att utstråla "jag vet inget om ulvar så jag kan omöjligt vara en"

Tycker för övrigt det varit ovanligt lite diskussioner om rollistan (kanske för att det inte finns några nya konstiga hittpåroller som i vissa andras *host* lekar :angel: ). Men jag har i alla fall inte så mycket erfarenhet av lösmynte spionen (bara leken där jag hjälpte Niyama som LL och då fick ulvarna ingen rad alls) och undrar lite över:

Får första natten veta allas val. Därefter har journalisten så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Denne dräller så att en rad varje natt når ulvarna.

Får ulvarna en rad även första natten? För det står ju att de får varje natt, men samtidigt så står det att det är efter första natten som lösmynte spionen (journalisten?) får svårt att hålla tyst.
Nu vet jag inte hur bollen och paddan gör men i myrtens lek så fick ulvarna första natten.

Sådär, nu har jag lyckats läsa igenom leken ett varv till. Det är inte lätt när tonåringen samtidigt krupit upp i min famn och vill gosa. Det händer inte ofta om man säger så, så jag passar på. :D

Två saker som jag reagerade på spontant. Dels Habinas reaktion på Snurrfians uttalande om att jaga. Jag är inte så säker på att det gör någon av dom till ulv, men jag noterar det för senare bruk.

Nästa är koppens röst på Snurrfian. En andraröst. Om det varit någon annan än koppen hade jag blivit än mer misstänksam, men just koppen brukar kunna göra en sådan sak. Hon borde ha koll på att en andraröst kommer att granskas lite extra. Så jag är osäker på om en ond kopp skulle lägga en sådan enkel andraröst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
19 029
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 777
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke...
39 40 41
Svar
806
· Visningar
29 732
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
25 252
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar