(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du vet alltså inte vem Kristina Lugn är? O_o Nu kommer den spännande frågan är jag en tant som har koll på andra kulturtanter eller är det du som har dålig allmänbildning :p
känner igen namnet - för att det brukar/brukade nämnas i humorprogram som parlamentet o liknande - men har inte bättre koll än så, nej. :)

Edward af Sillén – Kan det mesta om melodifestivalen och alla bidrag som någonsin medverkat. Han skulle troligen även kunna sjunga de flesta i sömnen. Han vågar inte erkänna det men hans favorit genom alla tiden är ”Djingis Khan”. Edward vill att alla ska ha kul under tävlingen och delar därför ut paket varje varje (dag)DL och kan göra det hela leken, men bara en gång till varje spelare. I hans säck finns en sia, en extra röst, en förtrollning (som mottagaren kan kasta på någon och därmed tvinga henom att rösta som avsändaren vill), beskydd mot en ulvattack, en förhäxning, en spionrad. Edward delar ut paketen i vilken ordning hen vill men bara en gång.

Mest så min hjärna hänger med... Men visst kan man kalla den här rollen för brevbärare? De andra har ju rollnamn inom parantes. :)

Hittat hit. Vem som inte ska vara programledare. Återkommer om det men jag håller med om att naken janne inte vore en bra ide och att Samir Badran och Rebecca Stella inte heller vore en bra ide.

Jag är också tant och känner till Kristina Lugn. Konstigt att så många inte vet vem hon är varken till namn el utseende. :confused: ( eller så är man helt enkelt gammal när man kommer ihåg att man sett henne i tv på 70 och 80 talet främst :angel: )
Håller på att läsa igenom leken efter att ha sovit sedan 8 imorse tills för en stund sedan ( fölövervakning inga föl än ) och i kväll ska jag ultraljuda mitt sto jag betäckt för 18 dagar sedan så kommer kanske lägga en säkerhets röst så jag iaf röstat ( drop in ultraljud hos veterinären från kl 19 och har 6 mil dit så det beror ju på hur många som är där vad lång tid det tar )

Även jag är tydligen tant.

Den värsta tänkbara programledare till melodifestivalen, eller för något TV-program överhuvudtaget, är Staffan "vilse i pannkakan" Westerberg.

Varför torde vara uppenbart för alla som sett programmen.

Även jag är tydligen tant.

Den värsta tänkbara programledare till melodifestivalen, eller för något TV-program överhuvudtaget, är Staffan "vilse i pannkakan" Westerberg.

Varför torde vara uppenbart för alla som sett programmen.
Jag kom på en ännu värre mardröm, Staffan och Kristina som duo! :nailbiting::arghh::wtf:

Jag kom på en ännu värre mardröm, Staffan och Kristina som duo! :nailbiting::arghh::wtf:
Huva, då emigrerar jag. Försökte komma på någon att lägga till som trio men det var tomt på förmågor i den kalibern, möjligen så skulle en lärarkandidat i samhällskunskap som vi hade platsa. Han lyckades med över 100 "va" på 15 minuter och då räknade jag inte harklingar etc men han skulle nog höjt prestationen för mycket.

Blacksmithfarm: Har väldigt dålig allmänbildning ur min synvinkel, vet inte vem Kristina Lugn är men å andra sidan så tror jag att med tanke på åldersgruppen på SwedenRock så är hon alldeles för ung för att vara där. ;) Vill inte ha Peter Harrysson som programledare, och det kan jag förstå fullt ut, jag tyckte att han blev jobbig redan i Så ska det låta...

Habina: Har allmänbildning men gillar inte Per Moberg... :cautious: Men å andra sidan så har jag väldigt svårt att se honom som programledare för melodifestivalen så det kanske inte är så tokigt, men det skulle bli väldigt god mat på efterfesten! :D Vill inte bli kallad tant! Kan det vara en rockbrud som gömmer sig? :D

Quarter4ever: Lyckas inte prestera något namn på den ryss som hon inte vill ha som programledare, det skulle kunna vara Putin.. ;) I övrig så har hon inte jagat än, kanske för att det är i början av leken och det finns inte så mycket att jaga än... ;)

Cirkus: Tant precis som jag, vill inte se Putin som programledare, förutom språksvårigheterna så tycker jag även att hans utstrålning talar emot honom utöver hans åsikter som är helt katastrofala. Vill heller inte se bloggarna Samir Badran och Rebecca Stella Simonsson, vilket gör att jag känner mig ännu mer som en tant, är det de som är med på reklamen om Paradise Hotel?

Artline: Har bara hittat till leken än så länge.

Nu blev jag avbruten av annat, jag återkommer senare med de som är kvar! :D Jäkla IRL att komma och störa lekarna! :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
19 029
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 777
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke...
39 40 41
Svar
806
· Visningar
29 732
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
25 252
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar