(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok. För att sammanfatta vad som hänt sedan jag gick och la mig igår. Snurrfian röstas ut och den falska rösten kan ha lagts på vem som helst av dom andra? Kan set till och med vara så att den som la den falska rösten inte hann med att lägga den i tråden? Om LL inte sett den sista rösten på koppen är väl det en möjlighet? Eller tänker jag helt fel? I så fall kan man inte räkna bort någon annan än de som röstade på Snurris som ulv i fårakläder.

Habina blev käk. Cirkus har en del bra tankar kring det valet. Jag själv måste fundera lite mer på det innan jag kan uttala mig om vad jag tror. Det kan ju vara så enkelt att det verkade som säkert käk, eller så betyder det någonting. Jag får återkomma till saken ikväll.

Varför skulle Habina vara säkert käk?
Hon kunde väl lika gärna varit ängel?

Du tänker att antingen q eller LindgrenV är möjliga falskröstare också?

Varför skulle Habina vara säkert käk?
Hon kunde väl lika gärna varit ängel?

Du tänker att antingen q eller LindgrenV är möjliga falskröstare också?
Självklart hade hon kunnat vara ängel. Det är ju bara ängeln som vet vem ängeln är, om hon inte blivit sida inatt, i så fall är det ju någon mer som vet vem det är just nu.

Någon anledning såg ju lyan att välja just Habina, vilken vet ju bara ulvarna. Jag har inte hunnit analysera vad Habina skrivit, så jag vet inte om dom kan ha sett något som tyder på att hon inte vara ängel. Eller så chansade dom. Eller så finns det någon slug plan för att förvirra. Som sagt, jag måste fundera mer på det där. Tyvärr måste jag jobba nu. :cautious:

Jag tror inte man kan utesluta någon som ulv i fårakläder. Utom just dom som röstade på Snurris. Rent matematiskt. Om ingen röst räknades bort (om den falska rösten inte hann läggas) borde det blivit lottning mellan Snurris, Habina och koppen.

Jag återkommer senare idag. Våra elever vill tyvärr ha lunch idag också.

Jag tror inte man kan utesluta någon som ulv i fårakläder. Utom just dom som röstade på Snurris. Rent matematiskt. Om ingen röst räknades bort (om den falska rösten inte hann läggas) borde det blivit lottning mellan Snurris, Habina och koppen.

Det behöver nödvändigtvis inte vara en enda anledningen till möjlig lottning mellan dessa tre. Den falska rösten kan ha legat på någon helt annan.

HM ja mirtai har varit ond men också god? Och var det inte sådana tankar vi skulle bortse ifrån? Och inte för att jag vill göra mig misstänkt:crazy: men jag har haft väldigt många goda roller på raken i det senaste, men det i sig är ju inget argument? I övrigt så håller jag med om funderingen kring att varför vilja så markant outa en god roll som öven jag tyckte mig ana att Habina gjorde? Och jag tycker ju att det är mer slarvläsande att inte ens veta vilka roller som är med öht

f

Svarar trots jag egentligen inte hinner. Tror du missförstår mig. Jag skulle aldrig misstänka någon för vilka roller den brukar ha även om jag skämtat om det.

Men denna gången tänkte jag att om hon själv gjort en sådan miss och hon var ond då så kanske missen berodde just på att hon var ond. Men nu vet vi att även goda gör det :(

Jag funderar q.
Hon la en röst på habina, som var för sent in.

Den rösten hade gjort att Habina hade åkt under förutsättning att inte någon av rösterna på Habina var den falska rösten. Om q är ond så hade hon ju vetat om att Snurrfian fått den dolda rösten. Då hade hon också vetat att hennes röst var det som hade tippat över så att Habina hade lynchats. Jag tror inte att hon hade velat sticka ut så mkt som ond när de hade kunnat sköta det så mkt diskretare (iom den dolda rösten). Särskilt inte med avseende på att det fanns (då) en spion som sett var dolda rösten var nånstans, även om den i det scenariot inte hade synts i leken som det gjorde nu.

Jag tror faktiskt att den falska rösten är på någon helt annat ju mer jag tänker på saken.

Det behöver nödvändigtvis inte vara en enda anledningen till möjlig lottning mellan dessa tre. Den falska rösten kan ha legat på någon helt annan.
Självklart. Jag vill bara visa på att man inte kan räkna bort dom röster som inte hann i tid. Där räknar jag in LindgrenV eftersom hennes röst inte räknades in i resultatet.

Jag funderar q.
Hon la en röst på habina, som var för sent in.

Den rösten hade gjort att Habina hade åkt under förutsättning att inte någon av rösterna på Habina var den falska rösten. Om q är ond så hade hon ju vetat om att Snurrfian fått den dolda rösten. Då hade hon också vetat att hennes röst var det som hade tippat över så att Habina hade lynchats. Jag tror inte att hon hade velat sticka ut så mkt som ond när de hade kunnat sköta det så mkt diskretare (iom den dolda rösten). Särskilt inte med avseende på att det fanns (då) en spion som sett var dolda rösten var nånstans, även om den i det scenariot inte hade synts i leken som det gjorde nu.

Jag tror faktiskt att den falska rösten är på någon helt annat ju mer jag tänker på saken.
Men om Q röst hade räknats så hade väl Habina hamnat i lottning med koppen med fyra röster? och snurrfian hade bara haft 3 röster (om man räknar den hemliga)

DL 1, 22:00

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:35 Koppen röstar på Snurrfian
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm
20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabbi_ossi
21.31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21.32 Habina röstar på Koppen
21.47 Snurrfian röstar på Koppen
21.47 Artline röstar på Habina
21.54 Gabby_Ossi röstar på Habina

21.55 LindgrenV röstar på Koppen (missades av LL)
22.01 quater4ever röstar på Habina (räknas inte)

Efter att ha tittat på röstlistan med alla röster så funderar jag på rösterna som ramlade in på Habina på slutet. Mirtai lade första rösten på henne och baserar den på Habinas kommentar om quater4ever som eventuell jägare (#108). Hon påpekar själv att det inte är en klockren motivering och jag ser väl inget konstigt i det.

Nästa röst som kommer in är min på Koppen med motiveringen att jag tyckte (och det gör jag fortfarande) att det är skumt att lägga en andra röst på någon baserat på OT när ingen annan har några röster.

Lobelia röstar minuten efter mig på Gabby_Ossi med en motivering som jag kan köpa. (#117).

Klara röstar på Blacksmithfarm då hon tycker att BSF gör det enkelt för sig med sin röst på Snurrfian och kommenterar att hon tror att cirkus kan vara något på spåret då hon redan tidigare lagt en första röst på BSF. (#128) Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här, BSF röstade åtta timmar innan någon annan och det är alltid svårt att hitta något att gå på första dagen. Visst rösten skaver lite i och med att vi nu vet att Snurrfian var god men betyder det att BSF är ond? Jag väljer att avvakta med BSF tillsvidare. Det samma gäller även för Klara, jag avvaktar tillsvidare.

Nästa att rösta är Habina följt av Snurrfian, båda röstar på Koppen och vi vet nu att båda dessa var goda.

Samtidigt som Snurrfian röstar kommer Artline med sin röst på Habina, eftersom hon inte kan ha sett Snurrfians röst borde det innebära att hon utgår från att hennes röst kommer att lägga upp Habina för lottning tillsammans med Blacksmithfarm, Koppen och Snurrfian. Är det en ulv som skyddar en kollega?

Gabby_Ossi röstar på Habina (#140). Hon reagerar precis som flera av oss andra på Koppens röst på Snurrfian men tycker att Habinas andra röst på Koppen är ännu enklare än Koppens på Snurrfian och därför sticker ut mer. En sak som jag reagerar lite på här är att Gabby i sin motivering skriver att eftersom hon själv har fått en röst väljer bland de som har fått två eller flera röster för att skydda sig själv, kan inte Habinas tanke ha varit lite samma sak även om hon inte skrev ut det? När Habina röstade hade Koppen, Snurrfian och Blacksmithfarm två röster var, jag betvivlar att hon såg andra rösten på Blacksmithfarm då den kom en minut innan hennes egen röst så då hade hon Koppen och Snurrfian att välja på. Hmm, jag håller ögonen öppna här.

En minut efter Gabby kommer LindgrenV med en röst på Koppen, som om den hade räknats hade gett Koppen fyra röster och skulle då, om alla räknades, innebära att hon skulle åka. Hon meddelar i #139 att hon kommer att rösta på någon av Koppen och Artline och väljer sedan Koppen på grund av att hennes beteende känns mer suspekt än Artlines. När hon röstar har alltså Snurrfian och Blacksmithfarm två synliga röster var medan Koppen och Habina har tre var och det är en kvar att rösta. Om LindgrenV röstade för att skydda någon borde det peka på Blacksmithfarm för jag tror inte att man som ulv lägger upp en kollega för lynch i sista minuten även om det är en ulvkollega kvar som kan ordna med lottning. Men visst säker är jag inte.

Den sista att rösta är quater4ever vars röst inte räknas då den kommer in en minut för sent. Hon lägger sista rösten på Habina och hade om det hade räknats lagt upp henne för lottning mot Koppen. Hon baserar rösten på Habinas kommentar om att q skulle vara jägaren men vid det här laget känns det som att Habina och Snurrfian att allt var ett missförstånd. Jag vet inte var jag har q, hon är en grymt skicklig spelare oavsett vilken sida hon står på men för tillfället är det en som jag kommer att hålla ögonen på.

De jag inte har tagit upp nu är cirkus, Blacksmithfarm och Koppen. När det gäller Koppen så har hon inte varit inne sedan jag röstade på henne igår så där har jag inget att tillägga för tillfället, jag tycker fortfarande att hennes röst på Snurrfian är sticker ut.

Blacksmithfarm är jag lite osäker på men inte så mycket baserat på henne själv utan mer ifall rösterna på framförallt Habina kan ha kommit som ett försök att skydda henne.

Cirkus har inte gjort något som jag tycker sticker ut, i och för sig är hon så skicklig så hon gör sällan det så att jag märker det.

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:35 Koppen röstar på Snurrfian
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm
20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabbi_ossi
21.31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21.32 Habina röstar på Koppen
21.47 Snurrfian röstar på Koppen
21.47 Artline röstar på Habina
21.54 Gabby_Ossi röstar på Habina

21.55 LindgrenV röstar på Koppen (missades av LL)
22.01 quater4ever röstar på Habina (räknas inte)

Efter att ha tittat på röstlistan med alla röster så funderar jag på rösterna som ramlade in på Habina på slutet. Mirtai lade första rösten på henne och baserar den på Habinas kommentar om quater4ever som eventuell jägare (#108). Hon påpekar själv att det inte är en klockren motivering och jag ser väl inget konstigt i det.

Nästa röst som kommer in är min på Koppen med motiveringen att jag tyckte (och det gör jag fortfarande) att det är skumt att lägga en andra röst på någon baserat på OT när ingen annan har några röster.

Lobelia röstar minuten efter mig på Gabby_Ossi med en motivering som jag kan köpa. (#117).

Klara röstar på Blacksmithfarm då hon tycker att BSF gör det enkelt för sig med sin röst på Snurrfian och kommenterar att hon tror att cirkus kan vara något på spåret då hon redan tidigare lagt en första röst på BSF. (#128) Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här, BSF röstade åtta timmar innan någon annan och det är alltid svårt att hitta något att gå på första dagen. Visst rösten skaver lite i och med att vi nu vet att Snurrfian var god men betyder det att BSF är ond? Jag väljer att avvakta med BSF tillsvidare. Det samma gäller även för Klara, jag avvaktar tillsvidare.

Nästa att rösta är Habina följt av Snurrfian, båda röstar på Koppen och vi vet nu att båda dessa var goda.

Samtidigt som Snurrfian röstar kommer Artline med sin röst på Habina, eftersom hon inte kan ha sett Snurrfians röst borde det innebära att hon utgår från att hennes röst kommer att lägga upp Habina för lottning tillsammans med Blacksmithfarm, Koppen och Snurrfian. Är det en ulv som skyddar en kollega?

Gabby_Ossi röstar på Habina (#140). Hon reagerar precis som flera av oss andra på Koppens röst på Snurrfian men tycker att Habinas andra röst på Koppen är ännu enklare än Koppens på Snurrfian och därför sticker ut mer. En sak som jag reagerar lite på här är att Gabby i sin motivering skriver att eftersom hon själv har fått en röst väljer bland de som har fått två eller flera röster för att skydda sig själv, kan inte Habinas tanke ha varit lite samma sak även om hon inte skrev ut det? När Habina röstade hade Koppen, Snurrfian och Blacksmithfarm två röster var, jag betvivlar att hon såg andra rösten på Blacksmithfarm då den kom en minut innan hennes egen röst så då hade hon Koppen och Snurrfian att välja på. Hmm, jag håller ögonen öppna här.

En minut efter Gabby kommer LindgrenV med en röst på Koppen, som om den hade räknats hade gett Koppen fyra röster och skulle då, om alla räknades, innebära att hon skulle åka. Hon meddelar i #139 att hon kommer att rösta på någon av Koppen och Artline och väljer sedan Koppen på grund av att hennes beteende känns mer suspekt än Artlines. När hon röstar har alltså Snurrfian och Blacksmithfarm två synliga röster var medan Koppen och Habina har tre var och det är en kvar att rösta. Om LindgrenV röstade för att skydda någon borde det peka på Blacksmithfarm för jag tror inte att man som ulv lägger upp en kollega för lynch i sista minuten även om det är en ulvkollega kvar som kan ordna med lottning. Men visst säker är jag inte.

Den sista att rösta är quater4ever vars röst inte räknas då den kommer in en minut för sent. Hon lägger sista rösten på Habina och hade om det hade räknats lagt upp henne för lottning mot Koppen. Hon baserar rösten på Habinas kommentar om att q skulle vara jägaren men vid det här laget känns det som att Habina och Snurrfian att allt var ett missförstånd. Jag vet inte var jag har q, hon är en grymt skicklig spelare oavsett vilken sida hon står på men för tillfället är det en som jag kommer att hålla ögonen på.

De jag inte har tagit upp nu är cirkus, Blacksmithfarm och Koppen. När det gäller Koppen så har hon inte varit inne sedan jag röstade på henne igår så där har jag inget att tillägga för tillfället, jag tycker fortfarande att hennes röst på Snurrfian är sticker ut.

Blacksmithfarm är jag lite osäker på men inte så mycket baserat på henne själv utan mer ifall rösterna på framförallt Habina kan ha kommit som ett försök att skydda henne.

Cirkus har inte gjort något som jag tycker sticker ut, i och för sig är hon så skicklig så hon gör sällan det så att jag märker det.
Inser att jag räknade fel, quater4evers röst hade gett Habina egen majoritet och frågan är om hon hade gjort det som ond? Nja, tror inte riktigt det.

Edit: Glöm meningen ovan, min räkning från början stämmer. q lade upp Habina för lottning mot Koppen (får ta och börja numrera rösterna om jag ska sitta och försöka hinna smygleka på jobbet... :o :banghead:)

Nu är jag här igen. Har hunnit läsa ikapp leken.

Lånar FiaMs lista för att börja någonstans. (sätter röstnummer bakom för att underlätta ;))

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian I
20:35 Koppen röstar på Snurrfian II
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm I
20:57 Mirtai röstar på Habina I
21:11 FiaM röstar på Koppen I
21:12 Lobelia röstar på Gabbi_ossi I
21.31 Klara röstar på Blacksmithfarm II
21.32 Habina röstar på Koppen II
21.47 Snurrfian röstar på Koppen III
21.47 Artline röstar på Habina II
21.54 Gabby_Ossi röstar på Habina III

21.55 LindgrenV röstar på Koppen (missades av LL) IV
22.01 quater4ever röstar på Habina (räknas inte) IV

Snurrfian: 2
Blacksmithfarm: 2
Habina: 3
Koppen: 3
Gabby_Ossi: 1

Som sagt måste den dolda rösten lagts på Snurrfian - annars hade hon klarat sig.
Men - det kan egentligen vara vem som helst som är ulv i fårakläder, eftersom den dolda rösten la upp till lottning.

Hade LV's röst räknats så hade Koppen åkt, hade Q's röst kommit i tid så hade det blivit lottning mellan Habina och Koppen.
I det fallet hade den dolda rösten på Snurrfian inte spelat någon roll. Om det varit någon av de som röstat på Habina eller Koppen som varit svart får så hade det endast resulterat i utebliven lottning - något som jag inte är säker på att vi fått reda på här i tråden.

Nu ska jag sätta igång en tvättmaskin och fixa lite mat - sedan ska jag läsa om leken för att se det med nya ögon. Nu när vi vet att Snurris och Habina var goda.

Det kanske det var :meh:. Eller så räknas inte en röst på koppen och kan ge andra intressanta resultat. Blir spännande att se...
Sitter och tittar på det här inlägget, vad menade du när du skrev det? Med tanke på hur resultatet blev så får jag nästan känslan av att du hade information som vi andra inte hade... :cautious:

Måste få iväg en röst nu ifall jag inte hinner in mer innan DL.
Känner att jag inte har jättemycket att gå på men det som jag har reagerat på mest är det inlägg från quater4ever som jag har kommenterat ovan (#232). Med tanke på vad resultatet blev undrar jag om det kan vara så att quater4ever har mer information än vissa av oss andra. Tror egentligen att q är en för rutinerad och framför allt skicklig spelare för att göra en sådan miss men det är det som sticker ut mest i mina ögon just nu.

FiaM röstar på quater4ever

@LindgrenV - du ville bli taggad?? Passar på nu när jag kommer ihåg det. :)

Okej. Till genomgång av leken då... (allt kommer kanske inte i kronologisk ordning)
Leken drar igång ganska snabbt iom den obligatoriska frågan. Många håller med varandra - de som det råder delade meningar kring är väl Nanne Grönwall och Petra Mede.
Kristina Lugn nomineras av Snurrfian, flera av oss har inte koll på vem hon är - detta utlöser lite diskussion.

Lobelia tar fel på mig o Snurris här, jag var inte med i jägardiskussionen:
Det enda skumma hittills är

1 Habina/bsf diskussion om jägaren. och det är inte så värst skumt, man måste vända på alla stenar.
2 Koppens sågning av Nane som programledare, hon kanske inte är i topp för mig men en helt acceptabel kandidat för mig. Tusen gånger hellre hon en Lugn eller Westerberg.

Inte för att det är så värst skumt, men i brist på bättre.
Nu är det lätt att skriva fel, och det kanske inte visar vilken sida man är på. Men jag noterar det i alla fall...

Artline medlar i jägardiskussionen bl.a. Jag tror att om hon vore ond så kanske hon varit tyst och låtit de goda Habina och snurrfian trassla in sig och ev misstänka varandra.

ok det har inte ägnats några tankar än kring rollfördelningen onda vs goda vad jag kan se?
Så tar väl ett steg ditåt
ok 13 deltagare ska man gå på 1/3 del onda så antingen 4 eller 5, men iom att ingen ond utanför lyan finns i denna leken så kanske det är troligare med 4?
De onda har ju också lite lättare iom att de inte riskerar att rösta ut en på deras sida de inte vet om?
Kända goda roller: 5 + bybor ( snurrfian var sådan) så 13-4= 9 goda torde ge 4 bybor från början? eller 3 om det var 5 i lyan så borde finnas minst 2-3 kvar hursom?

vinstvillkoren lyder som följer: (urklippt från LLs beskrivning)
"Vinstvillkor:
Onda vinner när onda är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda"

kunde som jag ser det lika gärna stå ulvarna vinner när de är fler än goda iom ingen ond utanför lyan.
Ja, det låter väl vettigt tycker jag. 4-5 onda och 3-4 bybor från start.

Ok nu betar jag igenom leken från början:
Varför skulle mitt förslag att Dalhalla vore en fantastisk arena för ESC vara ett tecken på ulvighet? Jag tycker det är en ascool arena med mycket speciell inramning och har varit plats för många fantastiska konserter?
Tja, kanske jag bevisar min dåliga allmännbildning igen. men jag tyckte att Dalhalla var mer Sweden Rock än Melodifestival. Kanske för att jag associerar det till Rhapsody in Rock... (och Joacim Cans Kör som sjunger Fortuna.)

Sorry för att det blev så rörigt. Ska försöka reda ut det...

@LindgrenV - du ville bli taggad?? Passar på nu när jag kommer ihåg det. :)

Okej. Till genomgång av leken då... (allt kommer kanske inte i kronologisk ordning)
Leken drar igång ganska snabbt iom den obligatoriska frågan. Många håller med varandra - de som det råder delade meningar kring är väl Nanne Grönwall och Petra Mede.
Kristina Lugn nomineras av Snurrfian, flera av oss har inte koll på vem hon är - detta utlöser lite diskussion.

Lobelia tar fel på mig o Snurris här, jag var inte med i jägardiskussionen:

Nu är det lätt att skriva fel, och det kanske inte visar vilken sida man är på. Men jag noterar det i alla fall...

Artline medlar i jägardiskussionen bl.a. Jag tror att om hon vore ond så kanske hon varit tyst och låtit de goda Habina och snurrfian trassla in sig och ev misstänka varandra.

Ja, det låter väl vettigt tycker jag. 4-5 onda och 3-4 bybor från start.

Tja, kanske jag bevisar min dåliga allmännbildning igen. men jag tyckte att Dalhalla var mer Sweden Rock än Melodifestival. Kanske för att jag associerar det till Rhapsody in Rock... (och Joacim Cans Kör som sjunger Fortuna.)

Sorry för att det blev så rörigt. Ska försöka reda ut det...
Tack :D

Sitter och tittar på det här inlägget, vad menade du när du skrev det? Med tanke på hur resultatet blev så får jag nästan känslan av att du hade information som vi andra inte hade... :cautious:
Detta bara för att jag bara genom att läsa rollistan visste att en dold röst finns med i spelet och att dessutom en lagd röst i tråden inte skulle räknas.
Och om jag nu skulle vara ond så skulle jag väl för i jösse namn inte skriva ut det öppet?:confused:
När jag skrev inlägget visste jag inte heller att LindgrenVs röst på Koppen skulle missas av LL, så i detta läget , iom min för sena röst, så hade Koppen egen majoritet med 4 röster, därav jag skrev just att om någon röst på Koppen inte räknas så kan det bli annat resultat än det såg ut.

Artline
Röstar på Habina
Hon var med och redde ut missförståndet kring jägaren. och det är ett plus, tror jag. För jag tror att hon som ond kunnat vinna mer på att inte delta i den diskussioen...

Blacksmithfarm
Jag :D

cirkus
Röstar på mig (första rösten) - för att jag skulle kunna vara ulv i fårakläder - har pudlat den teorin efter DL (hade hon inte gjort det så hade jag blivit fundersa :p)

FiaM
Röstade på Koppen (första rösten)
Habina och Snurrfian som också röstade på Koppen vet vi är goda. LindbrenV's röst kom inte med i resultatet.
Kan vara en ond som såg en chans att lägga en "lätt/bra" förstadagsröst?
Har idag lagt en röst på Q. För att hon tycker det verkar som Q har mer info kring röstningen? Jag är inte helt med där än.
Det jag tror att Q menade var att om Koppen bara haft 2 röster som räknades - så skulle det kunna vara lottning mellan flera? Eller snurrar jag till det nu?

Gabby_Ossi
Röstar på Habina.
har inte reagerat nämnvärt på det hon skrivit annars.

Klara
La en andraröst på mig.
Kändes som en förstadagsröst. Frågan är om Klara är ond och ville skapa sig ett bra läge ifall Snurris åkte och var god (vilket hon var). Då har klara bidragit till att inte rösta ut Snurris, jag och snurris fick iom det två röster var.
Eller så är hon helt enkelt god.

Koppen
Hennes andraröst på Snurris skaver.
Å andra sidan så trillade det in röster på Koppen p.g.a. detta. Frågan är om alla fyra var goda eller om FiaM eller LindgrenV (eller båda) är ond(a)?

LindgrenV
Lägger fjärde rösten på Koppen.
Jag tror inte att de är onda tillsammans. Men LV skulle kunna vara ond, som avvaktar resultatet ifall räddningsröst kan bli aktuell?

Lobelia
Röstade på G_O, pga diskussion om hur onda brukar resonera kring första DL.
Skrev fel på mitt namn - uppmärksammade det i minn inlägg för en stund sedan, utöver det har jag inte reagerat på henne.

Mirtai
lägger första rösten på Habina.
Även mirtai har undgått att göra något som jag hajjar till på...

quarter4ever
Missade DL med sekunder. Röstade på habina.
Det skulle kunna vara en räddning av Koppen, kanske? Riskfyllt kanske om blickarna hamnat på de som röstat på habina efter Koppens död?

Efter den genomgången får jag nog säga att de jag för tillfället är mest misstänksam mot är:
FiaM, Koppen, Klara, LindgrenV och quarter4ever.

suttit och funderat över att varför välja Habina som käk inatt?
kanske trodde de att hon var brevis pga denna kommentaren hon gjorde?
Och det är väl en av de goda specialrollerna som kanske kan antas vara oskyddad första natten?
Mest så min hjärna hänger med... Men visst kan man kalla den här rollen för brevbärare? De andra har ju rollnamn inom parantes. :)

Här @Blacksmithfarm har jag förklarat hur jag tänkte:
Detta bara för att jag bara genom att läsa rollistan visste att en dold röst finns med i spelet och att dessutom en lagd röst i tråden inte skulle räknas.
Och om jag nu skulle vara ond så skulle jag väl för i jösse namn inte skriva ut det öppet?:confused:
När jag skrev inlägget visste jag inte heller att LindgrenVs röst på Koppen skulle missas av LL, så i detta läget , iom min för sena röst, så hade Koppen egen majoritet med 4 röster, därav jag skrev just att om någon röst på Koppen inte räknas så kan det bli annat resultat än det såg ut.

quarter4ever
Missade DL med sekunder. Röstade på habina.
Det skulle kunna vara en räddning av Koppen, kanske? Riskfyllt kanske om blickarna hamnat på de som röstat på habina efter Koppens död?

Jag tyckte Habina var den mest misstänkta jag kunde vaska fram iom min rekordsnabba genomläsning av leken strax innan DL, och jag hade också hennes kommentarer om jägaren i minnet sedan tidigare under dagen, då jag senast kunde aktivt delta i leken. Man måste ju ha en teori som känns hyfsat hållbar trots allt. Nu hade jag fel om Habina, hon var god så har funderat en del kring varför de valde att käka henne, har skrivit lite om det innan detta inlägget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI