(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är uppenbart att dolda las på Snurrfian.

Frågan är varifrån den togs.
Det kan ju inte ha varit ifrån nån av de 2 röster som las på Snurrfian. i så fall hade det ju varit plus minus noll och hon hade varit kvar på 2 röster. Det gör att varken Koppen eller bsf bör vara ulven i fårakläder.

Det kan ju inte ha varit ifrån nån av de 2 röster som las på Snurrfian. i så fall hade det ju varit plus minus noll och hon hade varit kvar på 2 röster. Det gör att varken Koppen eller bsf bör vara ulven i fårakläder.
precis min tanke!

Frågan är om det är så att den dolda rösten las i sista sekund eftersom fårulven i det läget inte kunde ha vetat att LL hade tjall på linjen. Så min gissning är att det faktiskt är en av rösterna på Koppen som inte ska räknas och att det helt enkelt handlar om en räddning av henne. Eftersom LL inte såg rösten från LindgrenV så tror jag inte att det är den rösten och det friskriver henne. . Då är skaran nere på två FiaM och Habina. Jag tror ju fortfarande att en ond Habina hade varit smart nog att offra Koppen i det läget om de sitter i lyan tillsammans hellre än lägga upp sig själv för lottning. Så ehurrrm kvar blir FiaM som potentiell ulv i fårakläder.

Eller så är det inte alls en räddning av en kollega utan helt enkelt att ulavrna försöker få det till att se ut så. Då blir scenariet lite annat.

Men i min lilla bok så tror jag på FiaM som lurvig med krullig päls.
Koppen kanske är hennes vän i lyan som de försökte rädda.

Lobelia hamnar lite på skumma sidan iom hennes inlägg där hon tycker att jag resonerar skumt (och hon har inte förklarat sig)- känns som att hon är lite oroad över att jag är ngt på spåret.

bsf är helt friad från misstankar om ulv i fårakläder. Jag tror hon är en god som lag en typisk förstaröst - svagt motiverad och den råkade hamna på en god.

Habina tänker jag mig som möjligt god. (förklarat varför tidigare)
LindgrenV är i allafall inte ulv i fårakläder enligt tankar ovan

ok det har inte ägnats några tankar än kring rollfördelningen onda vs goda vad jag kan se?
Så tar väl ett steg ditåt
ok 13 deltagare ska man gå på 1/3 del onda så antingen 4 eller 5, men iom att ingen ond utanför lyan finns i denna leken så kanske det är troligare med 4?
De onda har ju också lite lättare iom att de inte riskerar att rösta ut en på deras sida de inte vet om?
Kända goda roller: 5 + bybor ( snurrfian var sådan) så 13-4= 9 goda torde ge 4 bybor från början? eller 3 om det var 5 i lyan så borde finnas minst 2-3 kvar hursom?

vinstvillkoren lyder som följer: (urklippt från LLs beskrivning)
"Vinstvillkor:
Onda vinner när onda är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda"

kunde som jag ser det lika gärna stå ulvarna vinner när de är fler än goda iom ingen ond utanför lyan.

quarter4ever nämner Dalhalla som ett bra alternativ till ESC-finalen. Skulle hon gå ut så öppet som ulv? Kanske, kanske inte...

Ok nu betar jag igenom leken från början:
Varför skulle mitt förslag att Dalhalla vore en fantastisk arena för ESC vara ett tecken på ulvighet? Jag tycker det är en ascool arena med mycket speciell inramning och har varit plats för många fantastiska konserter?

Men va?! Tror du quarter är jägare? Baserat på? :confused:

detta ser ut som en som tror att jägaren finns med i rollistan för mig och det var det jag försökte få fram i mitt snabba ( tyvärr inte tillräckligt snabba) röstinlägg? För i denna leken så sitter ju ulvarna på hela facit iom ingen ond utanför lyan, och varför då ens behöva lägga alla goda rollerna på minnet?

Det var ju en smula bakvänt att nominera Vladimir Putin - det är väl O-nominera vi ska göra? Att han är en vidrig människa är vi överens om. Sen undrar jag om man ens kan o-nominera en som inte pratar svenska till att leda Svenska ESC- eller det är väl ett alldeles utmärkt argument till att INTE ha honom som programledare.

Eh vadå?
ESC är ju Eurovision Song Contest till skillnad mot NF ( National festival eller MF - Melodifestivalen - eller Mello- kärt barn har många namn! eller hur @voltis ;) ) Vi snackar alltså INTE Svenska Melodifestivalen här utan den Europeiska + Israel+ Australien - tja snart är det World Vision:p )
Att det verkligen var en icke önskvärd person att leda(Vladimir Putin) tycker jag framgår med ALL tydlighet i min motivering- eller?
Edit: Alltså svenska är det minst behövda språket att behärska i just detta sändnignstillfälle- däremot engelska, franska är stora plus samt kanske tyska, och ryska?

Så här förstår jag inte vad du egentligen invänder emot?

Information från LL

Och eftersom ni ska ha något att prata om till första DL så kommer här den otroligt viktiga obligatoriska frågan!
Vår ärade press har naturligtvis stött och blött den i några veckor nu, men vi sätter en liten twist på den:

Vem vill ni absolut INTE se som programledare för Eurovision Song Contest Finalen nästa år och varför?

(ska vara besvarad innan DagDL)

Hålltider

DagDL, torsdag 22.00
NattDL, fredag 07.30

jag tycker absolut att man kan nominera någon till att vara programledare utifrån denna frågeställningen från LL?
eller hur menar du? @cirkus ?
Alltså om jag nominerar någon så är det ju den jag inte tycker ska leda ESC?

jag tycker absolut att man kan nominera någon till att vara programledare utifrån denna frågeställningen från LL?
eller hur menar du? @cirkus ?
Alltså om jag nominerar någon så är det ju den jag inte tycker ska leda ESC?

Det var ordvalet som du använde och nu gör du det lite igen.

Men jag fattar absolut hur du menade

Ja, precis. Är tacksam att jag inte rök. Tänker mig scenariot där koppen försöker skaffa sig alibi, genom att ulven i fårakläder röstar på henne. Hoppas på fler tankar imorgon. Sov gott alla!
Här åker du käpprätt rakt upp på min ulvradar!
Om jag överlever imorgon kommer jag ha ögonen på dig.
Den här första röststatistiken blev väldigt intressant. Inte bara pga dig utan flera andra

:bow:

del ett pga 10000 små tecken :angel:
Ok uppe och vaken iom att jag vänt på dygnet pga fölvakor
lite saker jag plockat ut och vill kommentera...
Är borta ikväll och hinner kanske inte in och kolla leken så mycket mer ikväll, så kommer lägga min röst nu.

Rövslickeri, fjäsk och stryka medhårs. Lite väl mycket.
Hur gullig du än är Snurris, :love: så får du min röst denna gång. :( Du är den enda som sticker ut. Och långsökt som det kanske är så får det ändå bli så. Hoppas du stryker medhuds och inte medhårs. :cool: Det återstår att se

Koppen röstar på Snurrfian

tja koppen torde INTE vara ulven i fårakläder rent logiskt pga att då hade inte Snurrfian åkt ( då hade hon fortf haft 2 röster totalt så omöjligt) DOCK kan koppen fortfarande ingå i lyan som vill få ut en god Snurrfian. men kan likaväl vara en god som inte hittat något annat så får kvarstå som neutral med viss tvekan i min bok

Men du är väl ofta ulv? :p:angel:

Men är det inte vanligare att ulvar slarvar med att läsa rollistan och deltagarlistan?

Även om jägarrollen hade varit med. Varför skulle man vilja outa den rollen?

HM ja mirtai har varit ond men också god? Och var det inte sådana tankar vi skulle bortse ifrån? Och inte för att jag vill göra mig misstänkt:crazy: men jag har haft väldigt många goda roller på raken i det senaste, men det i sig är ju inget argument? I övrigt så håller jag med om funderingen kring att varför vilja så markant outa en god roll som öven jag tyckte mig ana att Habina gjorde? Och jag tycker ju att det är mer slarvläsande att inte ens veta vilka roller som är med öht

Är tillbaka från dagens stallsysslor, har nog varit borta från ulvlekarna för länge för det är ännu svårare än vanligt att komma fram till några bra teorier :cautious:

Ja man ska INTE vara borta från ulvlekarna mer än högst någon lek eller så, det kan ställa till det i tankegångarna!:p

Ja, det är ju precis det jag skriver. Varför göra en grej av det Snurrfian skrev?

jag gjorde det också, men anade att hon kanske menade på ett annat sätt, därav min frågeställning " eller hur menade du?"
jag knycker q's fina sammanställning och lägger till lite eget (ja, jag är lite lat och för att fira att det bara är 50 timmar tills att min unge kommer hem har jag druckit lite rött)

1. Blacksmithfarm Nominerar Peter Harrysson röstar först av alla(och tidigt) på Snurrfian idag.Om hon är fåret så är det ju plättlätt att lägga en tidig röst som är betydelselöst i sammanräkningen. Så för mig gör det att bsf kan vara en kandidat till att vara en lurvig typ som lägger en tidig dimridåröst(ulv i fårakläder) . Motiveringen rätt OT-artad - vilket är rätt normalt vid tidig röst, men för mig en fåraklädeskandidat.
  2. Habina Nominerar Morberg ( håller med om att han inte är behaglig!) Känner till Kristina Lugn men vägrar att kallas för tant. Habina hugger sedan direkt när Snurrfian råkar nämna att q kan vara på jakt. Med detta startar hon jägardiskussionen. Jag tycker inte det är något skumt faktiskt
  3. quarter4ever Nominerade eller o-nominerade Vladimir Putin. Lite virrigt hur hon egentligen tänkte. Sen skriver hon den fina sammanfattnignen som jag snott. Det förvånar mig att hon inte tänkt samma sak som jag om bsf och hennes tidiga röst, sånt *brukar* en god q notera(nu har q iofs tidsbrist men ändå). Q hamnar på obs-listan direkt (och om jag inte var jag hade jag nu misstänkt mig själv för alla vet ju hur jag resonerar runt att misstänka q i DL1 O_o men jag har ju bestämt mig för att börja ett nytt lek-liv,
  4. cirkus det är jag.
  5. Artline Har hittat leken, ska fundera över vem som inte ska leda ESC, håller med Cirkus om att bloggarna inte är lämpliga samt Gabby-Ossi om att Naken-Janne inte heller vore lämplig. Kommer med flera vettiga tankar i jägardiskussionen tycker jag.
  6. Lobelia Har hittat leken, har fortfarande mardrömmar om "vilse i pannkakan" ( liksom kanske de flesta av oss som var barn på 70-talet) Och funderar på emigration om Staffan och Kristina skulle bli ledarduo, nominerar även sin gamla samhällslärare , som kanske kan kallas "vavavava" enligt beskrivningen. Hon verkar blanda ihop Snurrfian och bsf när hon nämner diskussionen runt jägaren. För det var habina och snurris som diskuterade det. Inte bsf.
  7. Klara friskriver sig för felskrivningar direkt ( i förebyggande syfte?) tycker inte om Petra Mede. Jag har inte så mkt mer att säga
  8. Mirtai Nominerar Loket som icke lämplig program ledare , och tillhör tantgänget:p. Hon diskuterar med Art om tankarna runt jägarrollen.
  9. Koppen hittar hela tre kandidater, Marie Serneholt, Caroline af Ugglas och Nanne. Sen så röstar hon på Snurrfian för att hon tycker att Snurrfian rövslickar och fjäskar. Andra rösten på Snurris, känns sådär om jag får säga mitt. Åkte upp på OBS-listan med den rösten, samtidigt så är det ju lite vågat om hon vore ond. Sen kommentaren om att stryka medhuds inte medhårs skulle jag vilja ha en förklaring till för jag fattar inte riktigt metaforen
  10. Gabby_Ossi Nominerar Naken-Janne, har ingen aning om vem Kristina Lugn är, håller med koppen om att af Ugglas inte är lämplig ledare. Kom in nu på slutet och tycker att det var svårare än vanligt att komma med teorier - ja, så är det ju när man är ulv..men det vore ju korkat att outa det så uppenbart.
  11. FiaM har hittat leken men sover fotfarande på saken över vilken ledare som inte ska leda ESC? dök precis upp igen och håller med om att Kristina är Luuuuugn är ett olämpligt val, men hittar ingen hon nominerar?
  12. LindgrenV hittat leken och tycker att Ola skulle vara en riktigt dålig ledare, som kanske inte ens dyker upp till uppdraget. Jag vet inte ens vem Ola är - även om det var en bild på honom. Har inte skrivit så mkt mer efter det.
  13. Snurrfian Nominerar Kristina Lugn och förfasas över dålig kunskap bland de yngre i leken ( samt hos bollen__ )om vem denna är, kommer upp med duon Staffan och Kristina som ett riktigt mardrömsförslag. Har fått två röster och jag tycker det nog är lite oförtjänt. Hennes notis angående q håller jag med om även om ordvalet var lite olyckligt.
Okej, sammantaget. Jag tänker att bsf kan vara ulven i fårakläder för att hon lägger en tidig röst som i sluträkningen blir obetydlig. Samtidigt så lägger bsf ofta tidiga röster så vad är väl mer galant att dölja en ulven i fårakläderna med än det vanliga beteendet. Alltså jag är inte säker men det bästa jag hittar för stunden

cirkus röstar på blacksmitfarm
jag finner denna sammanställningen ganska intressant;)
Du lånar friskt av mig, men lägger till ett och annat som får mig att fundera på vart du befinner dig denna gången?
Jag citerar: "Så för mig gör det att bsf kan vara en kandidat till att vara en lurvig typ som lägger en tidig dimridåröst(ulv i fårakläder) . Motiveringen rätt OT-artad - vilket är rätt normalt vid tidig röst, men för mig en fåraklädeskandidat. " alltså antingen har jag gröt i hjärnan men fattar ärligt inte varför detta skulle vara en får-röst, vilket jag också uttryckte innan /efter dl innan resultatet blev känt? Och jag ser att du pudlat och friskrivit bsf efteråt vilket ju är uppenbart att hon inte kan vara fåret iom resultatet från LLs beräkning. Men samtidigt kan det inte friskriva BSF som ulv för givetvis kan ulvarna ha lagt de andra rösterna på snurrfian för att få ut en god? Och de vet ju att den dolda rösten kommer hamna där? Eller så har de goda gjort jobbet åt ulvarna och de bara kan haka på dit de goda röstar, här ligger ju det stora kruxet att få rätsida på...

Just nu är de som väcker mitt intresse Habina och Koppen.

Habina för hennes tolkning att Snurrfian ska ha pekat ut quater4ever som jägare, vilket i och för sig även kan vara en enkel feltolkning…

Koppen på grund av att hon lägger en andra röst på Snurrfian när ingen annan har en röst, hade hon velat lägga en lätt OT röst finns det ju fler kandidater.

Tar även med några som jag inte har reagerat på, än.

Artline, här håller jag med cirkus om att hon har kommit med bra tankar om diskussionen kring jägaren, säger inget om var hon står men är ingen kandidat för min röst i dagsläget.

Snurrfian, cirkus och Blacksmithfarm har alla skrivit funderingar om samtliga spelare idag vilket jag tycker är bra då det för leken framåt.

För att inte riskera att missa DL väljer jag att lägga en röst nu. Baserat på att jag tycker att Koppens andra röst på Snurrfian sticker ut mer än Habinas kommentar om jägare så hamnar min röst där idag.
FiaM röstar på Koppen.
denna rösten blir intressant iom att koppen inte kan vara fåret i ulvakläder iom att hon röstade på snurrfian öppet i tråden , så det därigenom är omöjligt att någon av dem som gjorde det är just fåret. Dock kan de båda vara ulvar ändå som röstat så, men likväl även goda som greppat halmstrån. FiaM lägger första rösten på koppen, och det får mig att hålla ögonen på henne då det kan vara så att det bara varit goda som lagt röster på snurrfian och det då blir väldigt bekvämt för lyan att haka på mot de som lagt rösten där, men det är mycket å ena sidan och å andra sidan.. men måste noteras iaf

del 2 ...
Men alltså?! :arghh: Det var ju prat om jägare i anmälningstråden och så fick jag för mig att det var den här tråden. :banghead: Men då är jag med på hur du menar i alla fall... :o
OK denna missade jag förut innan röstningen ( som jag ändå misslyckades få in i tid:banghead: )men det får mig ju inte att vara mindre :confused: tyvärr, för det låter ju ännu mera som någon som inte behöver läsa rollistan? Eller är jag färgad över att hon lurade mig ända ner i dyngstacken i förra leken:meh: Nåväl på min obslista o inte annat för att hon var en av de som hade 3 röster som syntes medans snurrfian med 2 åkte...

Ja, men man har också ångest för att rösta "fel" :nailbiting:. Längre in i leken kan jag nog hålla med om principen även om det nog är individuellt vad man tycker är enklast egentligen, men hur många har riktiga misstankar öht i DL 1? :wtf:

Och jag vet faktiskt nästan ingenting om att vara ulv, enda gången jag var ulv blev jag siad natt ett och sedan fick jag inte rösta mer :cry:.

Ok ett försök att säga att jag minsann inte brukar vara ulv? eller varför lägga in detta?

BSF röstar tidigt på Snurrfian. Det ka inte varit lätt att hitta något att rösta efter när hon gjorde det. Men ändå, någonting i hennes röstmotivering skaver. Hon gör det väldigt enkelt för sig och läser in mycket mer i Snurrfians inlägg än jag själv gjorde när jag läste det tror jag. Jag undrar om inte cirkus är något på spåret med sin röst på BSF.

Jag behöver rösta nu och gå och lägga mig. Så jag går ifrån en av mina principer (att lägga uddaröster i första DL)

Klara röstar på Blacksmithfarm.

tja detta kan vara Å Ena Sidan eller Å Andra Sidan, noterar iaf...... Alltid lätt för de onda att haka på en annans teori istället för att komma med en egen, ffa som det är en halvtimme kvar till DL , har man tidsbrist och det är bråttom är det mer förståeligt tycker jag rent allmänt Och hm en uddaröst var det ju inte? snarare en andraröst? Eller menade du att du brukar vilja lägga uddaröster för att inte avgöra?

Artline röstar på Habina

Det är något med konversationen med snurrfian som känns skum. Dels att hon inte har koll på rolllistan och även om jägaren hade varit med. Varför prata om rollen på det sättet? Samt outa Q om det hade varit så att snurrfian hade rätt.

Jag håller med @Artline här detta var det jag tyckte var skumt också

Men alltså.
Då är en av rösterna på Koppen det som inte räknas. Den riktiga rösten måste ju ha lagts på Snurrfian och sen blev det lottning mellan Koppen, Snurris och Habina, right

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:35 Koppen röstar på Snurrfian
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm

20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabbi_ossi

21.31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21.32 Habina röstar på Koppen
21.47 Snurrfian röstar på Koppen

21.47 Artline röstar på Habina
21.54 Gabby_Ossi röstar på Habina
21.55 LindgrenV röstar på Koppen

Så rimligen är antingen FiaM, LindgrenV eller Habina ulven i fårakläder.
jag tror inte att Habina är det då hade hon nog låtit sin extraröst också hamna på Koppen iom att hon själv var lite i skarpt läge, det hade stuckit ut mindre att bara låta Koppen försvinna oavsett om Koppen är ond eller god. Så just nu står det mellan FiaM och LindgrenV tänker jag och släpper bsf på den posten helt och hållet.
fast just med denna uppställningen så får jag inte ihop det hur du tänkte? För då hade ju koppen 3 el 4 röster beroende på dolda rösten eller Habina 3 (eller 2-inte troligt iom snurrfian åkte med 2 öppna röster) eller så hånger jag inte med i hur du tänker?

För att förtydliga så den röstlista jag gick efter ser alltså ut så här:

DL 1, 22:00

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:35
Koppen röstar på Snurrfian
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm
20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen

21:12 Lobelia röstar på Gabbi_ossi
21.31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21.32 Habina röstar på Koppen
21.47 Snurrfian röstar på Koppen
21.47 Artline röstar på Habina
21.54 Gabby_Ossi röstar på Habina

Snurrfian: 2
Blacksmitfarm: 2
Habina: 3
koppen: 3
gabby_ossi: 1

Ledsen för att det blev fel :(

ja det jag själv kom fram till!

Frågan är om det är så att den dolda rösten las i sista sekund eftersom fårulven i det läget inte kunde ha vetat att LL hade tjall på linjen. Så min gissning är att det faktiskt är en av rösterna på Koppen som inte ska räknas och att det helt enkelt handlar om en räddning av henne. Eftersom LL inte såg rösten från LindgrenV så tror jag inte att det är den rösten och det friskriver henne. . Då är skaran nere på två FiaM och Habina. Jag tror ju fortfarande att en ond Habina hade varit smart nog att offra Koppen i det läget om de sitter i lyan tillsammans hellre än lägga upp sig själv för lottning. Så ehurrrm kvar blir FiaM som potentiell ulv i fårakläder.

Eller så är det inte alls en räddning av en kollega utan helt enkelt att ulavrna försöker få det till att se ut så. Då blir scenariet lite annat.

Men i min lilla bok så tror jag på FiaM som lurvig med krullig päls.
Koppen kanske är hennes vän i lyan som de försökte rädda.

Lobelia hamnar lite på skumma sidan iom hennes inlägg där hon tycker att jag resonerar skumt (och hon har inte förklarat sig)- känns som att hon är lite oroad över att jag är ngt på spåret.

bsf är helt friad från misstankar om ulv i fårakläder. Jag tror hon är en god som lag en typisk förstaröst - svagt motiverad och den råkade hamna på en god.

Habina tänker jag mig som möjligt god. (förklarat varför tidigare)
LindgrenV är i allafall inte ulv i fårakläder enligt tankar ovan
ok lite att fundera på, och ska kolla igenom detta inlägget noga.........

hursom så torde ju en del info komma fram inatt:);)
Ängeln skyddar någon, kanske mest troligt sig själv iom att det finns en spionroll?
Eller så är ängeln smart och tar den de onda vill ha ut?:cool:
brevis - ska skicka brev till någon med det den valt ut att skicka
storbonden torde sia någon , har visserligen bara 3 sior , men desto större anledning att ta dem direkt i en hyfsat liten lek som denna

Nä nu är det nog mest jag som pratar med mig själv som det ser ut:crazy::confused:
Så kanske dags att säga
over and out
men eftersom jag inte sover när jag fölvakar så har jag ett öga på tråden ändå:cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar