Ulvlek: Kampen om semestern

Man kan ju dock fundera på om det är längden på ens egen semester som är avgörande, det är väl snarare hur mycket man vill att andra ska jobba... :D Så vänder man på det så kan man ju lika gärna tolka det som att de med lång semester anser att andra ska jobba åt dem istället... Eller nåt. :angel:

/Så jävla logisk
Så hur mycket semester hade du, sa du? :D Men intressant tolkningen även om jag är garanterat undantaget i såna fall. Å andra sidan kanske det inte kan kallas semester när man inte får någon semesterersättning?

:( Men om vi ska argumentera utifrån det så skulle det kunna vara så att de som inte har semester skulle kunna vara onda och inte vilja se att någon annan är ledig när de själva jobbar. :D Otroligt ambitiöst av @Paddington att ta reda på allas semesterplaner i såna fall innan hon lottade rollerna. :rofl:
Hahaha. Äh, jag är klar med skolan, kommer jobba extra/på timmar under sommaren fram till anställning i höst så kommer kunna lägga upp det lite som jag vill (och kan även göra jobb från andra länder än Sverige om det är så), så det är inte jättesynd om mig. :D

:( Men om vi ska argumentera utifrån det så skulle det kunna vara så att de som inte har semester skulle kunna vara onda och inte vilja se att någon annan är ledig när de själva jobbar. :D Otroligt ambitiöst av @Paddington att ta reda på allas semesterplaner i såna fall innan hon lottade rollerna. :rofl:
och själv åker jag på semester mitt under leken, det där med LL är onda får ni nog ta och revidera.... :angel:

Jag kanske inte ska nämna hur lång min semester är. Eller kort :angel:
Hahaha. Äh, jag är klar med skolan, kommer jobba extra/på timmar under sommaren fram till anställning i höst så kommer kunna lägga upp det lite som jag vill (och kan även göra jobb från andra länder än Sverige om det är så), så det är inte jättesynd om mig. :D
uhum. Var det inte de från andra länder som tyckte det var illa med 25 semesterdagar i Sverige?
:p:angel:

Men varulvar är ju hunddjur! :p De ser väl typ inte ett skit? ;) Utan går mer på lukt och hörsel.

Ser inte vargar i mörkret? Tänker att i filmer reflekterar ju varulvars ögon ljuset som kattögon?

I vilket fall var inlägget mest för att kunna skriva något och få igång teoriandet, det funkade ju iaf! :up:

Har bara några minuter på mig och läst igenom det som skrivits utan att riktigt veta vad jag ska titta efter.

Det jag reagerade på var att @bollen__ inte vill säga hur lång eller kort semester hon har. Är det för att vi inte ska kunna göra någon tolkning att hon är ond?

Sen har det varit en del diskussioner om att ulvarna är mer läskunniga än övriga. Vilket jag inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till.

Det blir en liten bop idag för att ens lyckad rösta så.

Ferrari röstar på bollen_
För att hon verkar vilja ligga lågt genom att inte berätta sin semesterlängd. Vilket känns lite ludet såhär i början.

Ärligt talat reagerar jag på @Ferrari s röst, men samtidigt vet jag inte om jag skulle kunna komma med en bättre motivering just nu. Det har skrivits en del, men det är som sagt mest om semestertider, vad som är gott ont med semester och sedan att ulvar skulle kunna se bättre... men inget av det ger direkt underlag. Dock känns det som att många är osynliga, det känns inte som att vi är 15 pers med i leken. Hoppas att det blir bättre under kvällen, vill se mer från typ alla! :D

Dock intressant att de delar av mitt inlägg #42 (kan en inte länka direkt till inlägget på något smidigt sätt längre?) som lyfts är de delar som inte innehåller någon gnutta av något seriöst, medan den mening som faktiskt eventuellt skulle kunna ha med leken att göra, den om hintar, den står helt okommenterad? Är det för att den var för långsökt, eller för att ulvar iggar den pga det ligger något i den?
[...]

Både @bollen__ och @qitis pratar om sina jobb, men inte om semester. Hintar till lyan/fen?

Ärligt talat reagerar jag på @Ferrari s röst, men samtidigt vet jag inte om jag skulle kunna komma med en bättre motivering just nu. Det har skrivits en del, men det är som sagt mest om semestertider, vad som är gott ont med semester och sedan att ulvar skulle kunna se bättre... men inget av det ger direkt underlag. Dock känns det som att många är osynliga, det känns inte som att vi är 15 pers med i leken. Hoppas att det blir bättre under kvällen, vill se mer från typ alla! :D

Dock intressant att de delar av mitt inlägg #42 (kan en inte länka direkt till inlägget på något smidigt sätt längre?) som lyfts är de delar som inte innehåller någon gnutta av något seriöst, medan den mening som faktiskt eventuellt skulle kunna ha med leken att göra, den om hintar, den står helt okommenterad? Är det för att den var för långsökt, eller för att ulvar iggar den pga det ligger något i den?

Förtydligar: Hajar alltså till när jag läser inlägget, men det rationella jag förstår att det sticker ut pga det är en röst som läggs tidigt, och därmed utan så mycket underlag. Jag överväger inte att rösta på Ferrari pga denna röst.

Nu röstade ju dock Ferrari på bollen just pga att hon inte skrev om sin semester? Visserligen var slutsatsen en annan, men samma grund, så blir väl lite motsägelsefullt att bli misstänksam mot Ferraris röst och samtidigt tycka det är skumt att ingen kommenterat "samma sak" när du skrev det?

Jag ser skillnaden också, och är med på att du egentligen inte ser nåt misstänkt med rösten utan att det är en förstaröst utan nåt att gå på.

Vad gäller hintarna du tog upp - intressant notering, dock är jag generellt rätt tveksam till att folk använder temat/frågan (om det är en sån) till att hinta såpass "tydligt" DL 1 just för att det är rätt hög risk att det är de kommentarerna som hamnar i rampljuset och blir grunder för röster. Jag kan såklart ha fel, men generellt upplever jag nog att det brukar undvikas.

Då tror jag nästan mer att det skulle vara ett undvikande att dra på sig lätta misstankar? Sen vad det finns för bakgrund till det låter jag vara osagt. Eller så hintas det just för att man brukar undvika den typen av hintar. :D

Jag förstår vad du menar men jag vet också att de gånger jag har reagerat på sånt så har det oftast slutat med att jag har blivit lynchad så jag vågar inte längre 😂 åtminstone inte första dagen och jag är leksugen.

Jag borde hinna in senare men eftersom det finns en risk att jag inte gör det så lägger jag en röst för säkerhets skull. Det är många som inte har skrivit något än men @Lobelia skrev att hon har hittat hit men inget mer. Frågan är om hon har fullt upp med att jobba för mindre semester och hänga i lyan istället? Snurrfian röstar på Lobelia eftersom hon inte har pratat om semester och därför kanske är emot den.

Jag borde hinna in senare men eftersom det finns en risk att jag inte gör det så lägger jag en röst för säkerhets skull. Det är många som inte har skrivit något än men @Lobelia skrev att hon har hittat hit men inget mer. Frågan är om hon har fullt upp med att jobba för mindre semester och hänga i lyan istället? Snurrfian röstar på Lobelia eftersom hon inte har pratat om semester och därför kanske är emot den.
Eh det var den sämsta motiveringen jag sett hittills, jag sitter ju om drömmer om min semester i Åre veckan efter midsommar som jag kommer att tillbringa i Malmö.

:D Jag är ju student och i år kände jag mig helt körd i botten energimässigt så jag har en hel ledig sommar framför mig, jag lämnade in sista tentan 4 juni och börjar igen i september! :banana: Sen har jag en massa ideellt arbete framför mig i och med att klubben anordnar SM i augusti med 300 startande, men det får jag ju snarare betala för att göra än få betalt. :cautious: Jag strök mig till och med från sommarkursen för jag kände att jag behövde få vara ledig! :D
Bara för att jag ska iväg till stallet och sen ska vi äta:
hemlig röstar på Snurrfian
Hela sommaren ledig utan att ta semester :cautious:

För att bereda plats till Mamsen så blir det även en ny roll i leken:
JÄGAREN - tar med sig en person in i döden. Skickar varje natt pm om vem den vill ta med sig om den dör. Om jägaren inte gör något nytt val så räknas det senaste. (nattDL)
Även dennes förmåga försvinner när Lobbyisten dör

tacksam om @LenaH kan uppdatera deltagarlistan samt rollistan :) :love:

Fundering om jägaren - måste den spåra nån varje natt? Eller kan hen låta bli?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 488
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar