Ulvlek - Historieätarna

Uppdatering

Iiantazie lutade sig tillbaka och slog på datorn. Tidigt för kvällens möte, men det brukade alltid finnas någon att prata med. I Zoom-uppsättningen fanns flera olika rum. Åh, där var en av de där… de där beundrade personerna! Som alltid hade extra intressant input och bra rätter!

-Du kanske är intresserad av att testa min senaste skapelse? Sjuttital. Inte så gammal, men väldigt typisk, frågade personen.

-Åh, jättegärna!

Vilken otrolig tur! Alldeles ensam på Zoom med… ja, med en riktig celebritet!

-Då syns vi nere i köket om tio minuter!

-Du menar syns på riktigt? Men det är emot reglerna!

-Äsch, ta det lugnt. Ingen kommer att märka något. Jag är redan här (kameran svepte runt och visst, det var i köket) och du provsmakar bara. Vi är tillbaka i tid till kvällens möte.

Iiantazie smög ner till köket. Kände ännu ingen doft eller så. Där – en stor silverkupa på bordet och bredvid stod idolen.

-Se här, en riktig sjuttitalsklassiker – bananköttfärslimpa!

-Neeeeeeeeej!

Iiantazie skrek högt. FÖR högt, för nu kom någon springande i hallen. Ooooops! En av organisatörerna! Iiantazie kickades från sällskapet med omedelbar verkan. Att befinna sig i köket utanför sin egen bokade tid var regelbrott. Konstigt nog verkade den andra personen ha försvunnit. Borta, putz weg. Ingen trodde på att iiantazie blivit lurad till köket.

Och allt detta för en bananköttfärslimpa!

Iiantazie var bybo

Nästa DL 10:00
 
Uppdatering

Iiantazie lutade sig tillbaka och slog på datorn. Tidigt för kvällens möte, men det brukade alltid finnas någon att prata med. I Zoom-uppsättningen fanns flera olika rum. Åh, där var en av de där… de där beundrade personerna! Som alltid hade extra intressant input och bra rätter!

-Du kanske är intresserad av att testa min senaste skapelse? Sjuttital. Inte så gammal, men väldigt typisk, frågade personen.

-Åh, jättegärna!

Vilken otrolig tur! Alldeles ensam på Zoom med… ja, med en riktig celebritet!

-Då syns vi nere i köket om tio minuter!

-Du menar syns på riktigt? Men det är emot reglerna!

-Äsch, ta det lugnt. Ingen kommer att märka något. Jag är redan här (kameran svepte runt och visst, det var i köket) och du provsmakar bara. Vi är tillbaka i tid till kvällens möte.

Iiantazie smög ner till köket. Kände ännu ingen doft eller så. Där – en stor silverkupa på bordet och bredvid stod idolen.

-Se här, en riktig sjuttitalsklassiker – bananköttfärslimpa!

-Neeeeeeeeej!

Iiantazie skrek högt. FÖR högt, för nu kom någon springande i hallen. Ooooops! En av organisatörerna! Iiantazie kickades från sällskapet med omedelbar verkan. Att befinna sig i köket utanför sin egen bokade tid var regelbrott. Konstigt nog verkade den andra personen ha försvunnit. Borta, putz weg. Ingen trodde på att iiantazie blivit lurad till köket.

Och allt detta för en bananköttfärslimpa!

Iiantazie var bybo

Nästa DL 10:00
Nej VA??!! Hur kunde hon INTE vara ond?:banghead::banghead::banghead:
 
Uppdatering

Iiantazie lutade sig tillbaka och slog på datorn. Tidigt för kvällens möte, men det brukade alltid finnas någon att prata med. I Zoom-uppsättningen fanns flera olika rum. Åh, där var en av de där… de där beundrade personerna! Som alltid hade extra intressant input och bra rätter!

-Du kanske är intresserad av att testa min senaste skapelse? Sjuttital. Inte så gammal, men väldigt typisk, frågade personen.

-Åh, jättegärna!

Vilken otrolig tur! Alldeles ensam på Zoom med… ja, med en riktig celebritet!

-Då syns vi nere i köket om tio minuter!

-Du menar syns på riktigt? Men det är emot reglerna!

-Äsch, ta det lugnt. Ingen kommer att märka något. Jag är redan här (kameran svepte runt och visst, det var i köket) och du provsmakar bara. Vi är tillbaka i tid till kvällens möte.

Iiantazie smög ner till köket. Kände ännu ingen doft eller så. Där – en stor silverkupa på bordet och bredvid stod idolen.

-Se här, en riktig sjuttitalsklassiker – bananköttfärslimpa!

-Neeeeeeeeej!

Iiantazie skrek högt. FÖR högt, för nu kom någon springande i hallen. Ooooops! En av organisatörerna! Iiantazie kickades från sällskapet med omedelbar verkan. Att befinna sig i köket utanför sin egen bokade tid var regelbrott. Konstigt nog verkade den andra personen ha försvunnit. Borta, putz weg. Ingen trodde på att iiantazie blivit lurad till köket.

Och allt detta för en bananköttfärslimpa!

Iiantazie var bybo

Nästa DL 10:00
DET VAR SOM SJUTTON! Är du säker på att du har skrivit rätt @Artline??? Jag får inte ihop detta för fem öre!!

Edit: Eller @Myrten om det är hon som skrivit uppdateringen???
 
DL4 kl 21.30

22.03 Pegasus63 röstar på glömmerallt

16.10 Pegasus63 tar tillbaka sin röst på GA

17.02 hemlig röstar på qitis
18.29 qitis röstar på Iiantazie
18.56 Gabby_Ossi röstar på qitis
20:37 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:47 iiantazie röstar på qitis
21.11 Madalitso röstar på gabby_ossi
21.18 glömmerallt röstar på iiantazie

21.20 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.22 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
21.22 LenaH röstar på iiantazie
21.24 Pegasus63 röstar på iiantazie
21.25 Hemlig ändrar röst till Lobelia

21.25 Lobelia ändrar röst till Gabby Ossy
21.27 Heffaklumpen röstar på qitis
21.27 bollen__ ändrar röst till iiantazie
21.30 Heffaklumpen ändrar till iiantazie
21.30 Lobelia ändrar röst till iiantazie


Gabby_ossi 1
qitis 2
IIantazie 7
Lobelia 2

DET VAR SOM SJUTTON! Är du säker på att du har skrivit rätt @Artline??? Jag får inte ihop detta för fem öre!!
Men alltså, du kan ju inte varit övertygad om tazies ondska i mer än tre minuter?

Hur har du då fått ihop det innan hon kom ut som god?
 
Då kanske q är ond som totallurats ändå...

Nu ska jag iaf sova utan oro för att missa en röstning, och sen får vi se vad som kommer imorgon.
 
alltså Jag känner mig helt tom i skallen efter detta
Får nog pensionera mig från lekandet en stund efter dessa blundrarna med @Hedinn och @iiantazie
Var helt övertygad om att Iiantazie var ond!
Och hemskt ledsen om jag gjorde dagen ännu sämre för dig:heart
 
Jag är lite fascinerad över att både @heffaklumpen och @qitis är så jätteförvånade, det tyder ju på att de har en massa info?
Grejen är bara att så jäkla mycket info kan väl inte finnas om man nu inte är mastermind då...

Själv har jag inte en susning och kör lite trial & error och det var synd att det blev strömröstning igen.
 
Misstänkte ju heffa också, funderar på om jag borde röstat där istället.
Säger nu det klassiska, vi får se om jag överlever natten.
Ska försöka komma med lite mer tankar när jag lagt ungarna sen.
 
Jag är lite fascinerad över att både @heffaklumpen och @qitis är så jätteförvånade, det tyder ju på att de har en massa info?
Grejen är bara att så jäkla mycket info kan väl inte finnas om man nu inte är mastermind då...

Själv har jag inte en susning och kör lite trial & error och det var synd att det blev strömröstning igen.
Det finns även spioninfo som kan skickas från Goda lyan så nog finns det info i leken av lite olika slag. Säger inte att jag fått någon eller att heffa fått det men någon får ju varje dag?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp