Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ferrari röstade 21.16, Niyama la sin röst på Ferrari 21.54.
Ja, det känns som att vi inte kommer veta det förrän leken är slut :/Det är stor tidsskillnad så det tyder på att det inte nödvändigtvis måste vara så att Niyama fattade det. Det kan också vara så att hon fattade det så sent.
Nä, jag vet inte riktigt var jag ska lägga min röst idag, det är väldig ångest.
Men -jag kan vara stentrög och jag har såklart ingen aning om Niyamas roll men jag tycker nog inte att det är så mkt som tyder på att Jfrelin kan ha info om Niyama? Jag förstår inte riktigt vad för info det ska vara? Kanske har hängt upp mig på det här och det är svårt också när man inte spelat med henne tidigare och hon har varit sjuk så inte skrivit så mkt.
Men för mig känns det lite ulvigt att bita sig fast i Niyama utan så mkt till teori..
bollen__ röstar på Jfrelin
Ja, det känns som att vi inte kommer veta det förrän leken är slut :/
Och så ska du ägna morgondagen åt att granska mig?Samma här. Funderade på att göra som @Myrten och fegrösta men visste inte vart jag skulle lägga den.
Jag tror de hade fattat hinten. Ferraris röst med den motiveringen känns som lite för mycket ett sammanträffande annars. (Eller?) Men Ferrari dog ju lite... olägligt ur lya-perspektiv. Så någon annan borde ha tagit upp kontakten. Eller så nöjde sig de med att sätta Niyama på listan över ej lämpliga käk.Frågan är om det spelar nån roll egentligen. Det mest intressanta är ju om lyan verkligen fattat hinten och ifall att Ferraris röst var just den tillbaka-hinten. I så fall så tänker jag att LenaH och Jfrelin är troliga icke-lya medlemmar för då borde de inte röstat på Niyama. Jag trodde att Jfrelin hade infon att Niyama var ulv, men det kan ju vara så att hon hade infon att hon var Lilly (men det känns rätt så svårprickat om besserwissern var tvungen att hitta exakt rätt roll och inte bara kunde gissa ond/god tex)
Så bra det gick ändå, en ond ute!
Nu fattar jag ingenting. Var besserwissern ond?
Fast bra att en ond rök förstås, då var jag helt fel ute med jfrelin. Och Niyama lurade mig igen.
Jag funderar lite över rösterna på jfrelin. Kan det ha varit så att lyan gjorde sitt bästa för att rösta hen?
Och nu insåg jag att slamkryparen fick gissa på ulvar... Jag tror jag ska lägga mig!Jag tror de hade fattat hinten. Ferraris röst med den motiveringen känns som lite för mycket ett sammanträffande annars. (Eller?) Men Ferrari dog ju lite... olägligt ur lya-perspektiv. Så någon annan borde ha tagit upp kontakten. Eller så nöjde sig de med att sätta Niyama på listan över ej lämpliga käk.
Jag kan försöka förklara hur jag tänkte. Den här rollen som Niyama hade, den hade helt gått mig förbi. Jag visste att det fanns en ond till utanför lyan, men jag kom inte ihåg att den kunde synas i tex spioninfo. Ulvar syns ju inte där. Och jag tyckte på nått sätt inte att Shewee passade in på N eftersom hon skrev så himla mkt teorier kring det men naturligtvis kunde jag ha haft fel där också. Fick helt enkelt inte ihop det.Försöker se om jag kan vara lite mindre snurrig, så jag läser igenom inläggen runt DL innan jag går och lägger mig. Fastnade vid det här:
Tycker det fetstilta är märkligt. Jag har som alla har märkt nollkoll på rollistan men det bör väl vara uppenbart för alla att goda spelare kan få info som gör att de vet att onda spelare är just onda. Därför tycker jag att det här röstinlägget skaver. Har dock inte läst sammanhanget så noga. Och det gick fort vid DL. Lägger upp det här så kan jag kolla vidare imorgon, om jag lever.
Håller med om allt du skriver i det inlägget!Är inte detta en underlig kommentar? Vadå ändå? Det känns lite som besvikelse på något vis. Hon röstade iofs på Niyama men just detta känns skitskumt. Kan detta vara en som trots allt inte är I lyan och inte fattade att hon röstade på en lierad? Dvs Sheewee utanför lyan
Rätt underliga smileys och även här en rätt konstig kommentar (det färgade)
Jag tror jag kommer koncentrera mig på ALLA röster - inte bara de på Jfrelin. För om det är som jag tror dvs att lyan fattat vem Lilly var så lag de sina röster nån annanstans - och kanske troligast på den med flest röster annars
Frågan är om det spelar nån roll egentligen. Det mest intressanta är ju om lyan verkligen fattat hinten och ifall att Ferraris röst var just den tillbaka-hinten. I så fall så tänker jag att LenaH och Jfrelin är troliga icke-lya medlemmar för då borde de inte röstat på Niyama. Jag trodde att Jfrelin hade infon att Niyama var ulv, men det kan ju vara så att hon hade infon att hon var Lilly (men det känns rätt så svårprickat om besserwissern var tvungen att hitta exakt rätt roll och inte bara kunde gissa ond/god tex)
Ja precis.Frågan är om det spelar nån roll egentligen. Det mest intressanta är ju om lyan verkligen fattat hinten och ifall att Ferraris röst var just den tillbaka-hinten. I så fall så tänker jag att LenaH och Jfrelin är troliga icke-lya medlemmar för då borde de inte röstat på Niyama. Jag trodde att Jfrelin hade infon att Niyama var ulv, men det kan ju vara så att hon hade infon att hon var Lilly (men det känns rätt så svårprickat om besserwissern var tvungen att hitta exakt rätt roll och inte bara kunde gissa ond/god tex)
Är inte detta en underlig kommentar? Vadå ändå? Det känns lite som besvikelse på något vis. Hon röstade iofs på Niyama men just detta känns skitskumt. Kan detta vara en som trots allt inte är I lyan och inte fattade att hon röstade på en lierad? Dvs Sheewee utanför lyan
Rätt underliga smileys och även här en rätt konstig kommentar (det färgade)
Jag tror jag kommer koncentrera mig på ALLA röster - inte bara de på Jfrelin. För om det är som jag tror dvs att lyan fattat vem Lilly var så lag de sina röster nån annanstans - och kanske troligast på den med flest röster annars
Jag har en separat kommentar om Matmissbrukaren (som också röstade på Niyama).
Frågan är bara om resten av vad hon gjort är applicerbart på den rollen
Jag tror att en ond utanför lyan generellt undviker att rösta på ulvarna. Iofs är vinstvillkoren i den här leken sådana att det är större vits då goda måste döda alla onda (TILLÄGG: med det menar jag att det är större nytta för onda utanför lyan att verkligen försöka bli godförklarade). Men onda har ju väldigt svårt att VINNA utan ulvar. Nu, efter att en ond utanför lyan gått hädan, är det omöjligt. Med ulvarna döda kan onda bara uppnå oavgjort.Ja precis.
Frågan är om Niyama hann hitta några ulvar (förutom Ferrari ) isåfall kanske hon inte röstat på dem? Alltså om det inte "behövs" så bör väl en ond utanför lyan inte rösta på lyakompisar? Eller? Kanske tänker virrigt.
Ja precis.
Frågan är om Niyama hann hitta några ulvar (förutom Ferrari ) isåfall kanske hon inte röstat på dem? Alltså om det inte "behövs" så bör väl en ond utanför lyan inte rösta på lyakompisar? Eller? Kanske tänker virrigt.
ja hon behövde ju inte leta efter spåraren eftersom den blev käk rätt så omgående. Däremot så kan hon ju ha hittat ulvar. Spionen borde ju kunna se vem hon frågat efter i allafall. Känner jag Niyama rätt så har hon hållit de korten nära bröstet och inte avslöjat vad hon vet. Hon kan ju ha röstat på någon i lyan som hon inte känt till var där.
Ja det har du rätt i, hon lär ju ha försökt att inte lämna spår efter sig som kan peka mot någon i lyan.ja hon behövde ju inte leta efter spåraren eftersom den blev käk rätt så omgående. Däremot så kan hon ju ha hittat ulvar. Spionen borde ju kunna se vem hon frågat efter i allafall. Känner jag Niyama rätt så har hon hållit de korten nära bröstet och inte avslöjat vad hon vet. Hon kan ju ha röstat på någon i lyan som hon inte känt till var där.
Jag, Habina och Niyama röstar på Jfrelin. Vi vet ju Ns roll och jag vet min, men Habina har jag ingen bra koll på alls. Så henne känner jag att jag vill gå igenom bättre. Inte för att hon nödvändigtvis måste vara ond för att ha röstat på Jfrelin men det kan ju finnas en ond röst där.DL 1
20:16 Cirkus röstar på Mirai
21:03 fio röstar på cirkus
21:07 Jfrelin röstar på Klara
21:10 Matmissbrukaren röstar på cirkus
21:16 Ferrari röstar på Niyama
21:27 Blacksmithfarm röstar på fio
21:41 Mirtai röstar på Matmissbrukaren
21:42 Habina röstar på Klara
21:47 (Klara röstar på fio)
21:48 LenaH röstar på Mirtai
21:53 Snurrfian röstar på Ferrari
21:54 Niyama röstar på Ferrari