ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Rätt underliga smileys och även här en rätt konstig kommentar (det färgade)

Hata spela från mobilen när man vill citera... Smileysarna betyder i tur och ordning 1) fattar inte varför en god roll blev ond (fick det förklarat sedan) 2) nedrans niyama som lurade mig totalt, jag trodde ju att hon var god 3) men jag tycker om henne ändå fast hon lurade mig.

Kommentaren du reagerar på är ju för att jag inte var hjälpsam, utan röstade på en som förmodligen är god.

Lite snabbt utan ordentlig genomläsning:

Bollen - har jag nollkoll på känner jag. Om jag lever vidare bör nog ordentlig genomgång av Bollen vara prio 1.

cirkus - kände jag mig misstänksam mot igår, främst p g a hennes "kreativa":p teorier från i förrgår. Tycker att hennes agerande runt DL kändes genuint, så misstanken är väl lägre nu. Även om allt - som vanligt - kan vara ett spel för gallerierna.

Habina - jag har ju svängt hit och dit om Habina. Efter DL tycker jag hon återgått till skumlistan. Främst för att hon först röstar på Jfrelin med uteslutningsmetoden som grund, sedan konstaterar att "då var jag helt fel ute med jfrelin". Fast jag vet inte, idag känns detta mer som ett konstaterande rakt av. Igår var det mer värdering i det hela i mina små ögon. Gah!:crazy:

Jfrelin - inget är ju skrivet i sten, men drivet mot Niyama gör ju ändå att Jfrelin känns god. Dock med liten extra osäkerhet för att Niyama inte satt i lyan.

Klara - jag håller inte med Snurris om att Klara sår misstankar (eller hur uttrycket nu var). Jag upplever att Klara letar onda. Sen är hennes agerande vid DL1 inte alls något som gör att hon måste vara god, men det känns ändå mindre troligt att hon är ulv. Med Niyamas roll känd kan man kanske göra ett omtag på hela situationen runt Ferraris utröstning och se den i nytt ljus.

Lena - tycker att jag är ovanligt snurrig och inte lika skarp som vanlig. Hon är inte snurrig, men jag saknar också hennes skärpa:laugh:. Tycker hon som god (speciellt utan info faktiskt!) brukar hitta ulvar i parti och minut. Igår var hon först med att följa Jfrelin och rösta på Niyama. Först tre minuter före DL:crazy:. Bör ju stärka hennes aktier lite tycker jag + att jag egentligen inte sett något speciellt utom min känsla vid DL1 som tyder på att Lena skulle vara ond. Men det fanns inte så mycket sådant hos Niyama heller.

Matmissbrukaren - alltså, nu var Niyama ond men jag tycker ändå att det här utpekandet som ulv är skumt. Och likaså att alla som röstar på MM är potentiellt onda. Det känns som ett enkelt sätt att hitta någon att rösta på. Nu har MM inte spelat på ett tag, men hon brukar vara skarp som god! Sen kan hon för all del reagera på ett för mig lite oväntat sätt.

Snurrfian - jag håller inte med i hennes resonemang om Klara, men jag håller med Klara i att försvaret känns ärligt. Tycker att det Klara reagerade på är lite en stil som känns igen från Snurris, även när hon är god.

Och nu insåg jag att slamkryparen fick gissa på ulvar... Jag tror jag ska lägga mig!

För övrigt reagerar jag på @Habina - hennes kommentar om att hon hade helt fel om Jfrelin och att Niyama lurade henne. Känns lite märklig. Habina skrev ju i röstmotiveringen typ att hon valde Jfrelin genom uteslutningsmetoden, att hon kändes mest skum. Det rimmar lite illa med "helt fel". Det är väl ok att skriva så om man gått all in och bergfast trott att den man röstade på var ond, men i sammanhanget tycker jag det känns märkligt.

Men jag hade ju helt fel? Vad skulle jag annars skriva? Hon är ju förmodligen god och då hade jag helt fel som lade en röst på henne. :)

Fick för mig att Habina inte skrivit så mycket men det var en hel del inlägg ändå :o Av någon anledning är det inte mycket som fastnat hos mig, samlade på mig lite citat här och nu vet jag att hon glömde leken en dag tror jag och var bortbjuden nästa men det känns som att det är ganska många inlägg men inte så himla mkt teorier faktiskt? Nu ska jag inte kasta sten i glashus här, jag började leken med typ 0 närvaro men nu har jag iaf kommit med lite mera.
Som jag skrev tidigare så har Habina röstat: Klara - (fio) cirkus - Jfrelin
Lite citat finns ovan när hon bytte röst från fio till cirkus. Först tänkte jag att hon kanske är god som då kom på att fio troligen var god och inte ville rösta ut henne. Nu undrar jag också lite om det kan vara att hon vill att det skall se ut så? Är hon ulv spelar det väl troligen ingen roll om jag eller fio åkte tex. Fast jag förstår iofs inte varför hon inte bytte till mig istället men tja. Min teori kanske inte håller hela vägen här men tycker inte riktigt att jag känner igen Habina.
Rösten på Jfrelin idag blev utefter uteslutningsmetoden, och hon röstade tidigt så hon kunde ju inte veta att Jfrelin skulle få fler röster.
En andra röst på klara i första DL.
Nåja, jag hittar inget som sticker ut jättemkt åt något håll så hon kan säkert vara god också och bara ha tidsbrist..

Jag sitter med mobilen, vilket jag borde lärt mig inte fungerar. :(

Men att jag bytte från fio till cirkus och inte till dig, var för att jag var lika osäker på om du var ond som om fio var det. Valde därför en spelare som inte hade någon röst på sig innan, för att inte riskera att rösta ut en god av misstag.

Men jag hade ju helt fel? Vad skulle jag annars skriva? Hon är ju förmodligen god och då hade jag helt fel som lade en röst på henne. :)
Jo, men det jag reagerade på är att du först var tydlig med att du var osäker och röstade genom uteslutningsmetoden. Sedan var det helt fel. Jag tänker att om man är osäker, så blir det liksom inte helt fel på det sättet. Eftersom man inte riktigt trodde på det hela från början. Men nu idag tycker jag att "fel ute" är lite mildare än jag uppfattade det igår.

För ögonblicket är jag extremt kluven. Jag vill tro att myrten är god, se tidigare teorier.

Jag kan tänka mig att klara är god pga rösten i dl1 och att jfrelin är god med tanke på hur hon gick på emot niyama. Men tänk om jag är helt fel ute?

Cirkus blir jag inte klok på och det känns som jag missat både LenaH och snurrfian i leken. Matmissbrukaren är jag lite fundersam över, men inte så jag kan känna mig säker öht.

Nä, överlever jag skall jag försöka granska alla ordentligt, eftersom jag äntligen har tillgång till dator om ett par timmar. :)

Jo, men det jag reagerade på är att du först var tydlig med att du var osäker och röstade genom uteslutningsmetoden. Sedan var det helt fel. Jag tänker att om man är osäker, så blir det liksom inte helt fel på det sättet. Eftersom man inte riktigt trodde på det hela från början. Men nu idag tycker jag att "fel ute" är lite mildare än jag uppfattade det igår.

Haha, tror att jag förstår hur du menar. ;) Men jag ogillar att göra fel även när jag inte är säker. :D

Vi har ju fortfarande Shewee kvar..och ingen aning om Niyama bara babblat goja där :arghh: Men det borde iaf finnas 2-3 personer som vet. Spionen, den som fått spioninfon, den som är BM om Shewee valt att vara i lyan.
Kanske bra att göra ett omtag på hela DL2 (då fio åkte) och vad som hände för att få fram ett troligt scenario. Jag vet inte om det för leken framåt, men det kan ge en idé om hur många ulvar det är kvar.

Jag tänkte på det där. Först känns det ju lite med fyra onda varav två originalulvar. Men när jag tänker på det - i och med att Shewee kunde välja att direkt hamna i lyan så är det kanske inte otroligt. Att leken startade med 2 ulvar, Shewee och Lily = 4 onda och 10 goda. De goda specialrollerna upplever jag som inte jättestarka.

1. Mirtai
2. Habina - gick igenom hennes inlägg igår och hittade inget speciellt jag reagerade på.
3. Snurrfian - gick igenom hennes knlägg igår och hittade ett mönster jag reagerade på. Men hennes försvar idag känns ärligt så jag lägger henne åt sidan för tillfället.
4. cirkus - gick igenom hennes inlägg igår och hade sedan en diskussion kring detta. Dock litar jag aldrig på cirkus.
5.
Blacksmithfarm
6. Klara
7. LenaH - här känner jag att jag har dålig koll. Lena står på listan över de jag vill kika på idag om jag har möjlighet.
8. bollen__ - kikade jag på igår och blev inte klokare. Dock känns hennes resonemang under natten positiva. Måste kika på henne igen.
9.
fio
10. Matmissbrukaren - är det tidsbrist en som gör att jag tycker MM känns skum? Måste gå igenom hennes inlägg om jag får möjlighet idag.
11.
Ferarri
12. Jfrelin - baserat på det som hände igår vill jag försiktigt hålla Jfrelin åt den goda sidan. Det kan ju dock vara en ond som.trodde att hon jagade en god, men just nu känns det inte så.
13.
Niyama
14. Myrten - har jag fått en positiv känsla av genom leken. Frågan är bara om det är kvardröjande från att vi var tvillingar i förra leken? Måste försöka kika på Myrten med objektiva ögon.

9 deltagare kvar. Om vi utgår från att det var 4-5 onda från början är ställningen alltså nu 7-2 eller 6-3.

UPPDATERING:

Kloakråttorna var deppiga efter att deras bundsförvant Lilly blivit avslöjad igår och satt uppe hela natten och rådslog hur de nu skulle gå vidare för att kunna få huset för sig själva igen
De grubblade också över vem som var deras kvarvarande vän, för det hade de förstått , att en sådan fanns där bland kursdeltagarna.
De kom fram till att vem som helst skulle kunna vara shewee, så hur skulle de kunna undvika att just henne skulle de ha kalas på inatt ?
Till slut kom de fram till att det borde iaf vara riskfritt att käka husets ägare så sagt och gjort , efter att ha inväntat "vargtimmarna" så tassade de sig fram till cirkus som låg och snarkade i godan ro.
De skyndade sig att hugga in på cirkus så det enda hon hann att få fram var
NEJ- inte mig !!! Jag är ju..... resten drunknade i ett blodigt gurglande ....
Kloakråttorna var så nöjda med att ha fått kalasa på cirkus att det var inte förrän det allra sista av henne var uppätet som de i sin matkoma började fundera över vad det egentligen hade varit som hon försökt säga med sina sista ord?
Till slut gick det upp för dem att de nog gjort ett ödesdigert misstag

cirkus var shewee, ond utanför lyan med häxegenskaper

DL KL 22
NattDL KL 10

Min förstadagensteori var visst inte helt åt skogen :D
Alltså att Cirkus själv skulle vara Shewee, att resten inte stämde kan vi strunta i :p

Då gör jag en ny sådan här. :p

1. Mirtai
2. Habina
3. Snurrfian
4.
cirkus
5. Blacksmithfarm
6. Klara
7. LenaH
8. bollen__
9.
fio
10. Matmissbrukaren
11.
Ferarri
12. Jfrelin
13.
Niyama
14. Myrten

8 deltagare kvar. Om vi utgår från att det var 4-5 onda från början är ställningen alltså nu 7-1 eller 6-2.

MOHOHOHAHAHA!

Men det är ju fullständigt briljant! Cirkus visste ju vilka som ingick i lyan så det borde ju gå att hitta något i hennes inlägg som pekar i rätt riktning!

Men vänner då - varför skulle ni käka just mig?

Angående antalet ulvar - avslöjar cirkus något här när hon använder pluralis? Fast å andra sidan får väl ulvarna hänga i lyan även efter sin död, så det säger kanske inget. (Jag försöker spela smart som ni märker, går sådär!)

För övrigt funderar jag på vad cirkus agerande vid DL2 säger om @bollen__ och hennes roll. Jag ska jobba nu, så jag har inte tid att gå tillbaka. Men visst måste det ha varit så att en av rösterna på Bollen var förhäxad? Det var därför fio åkte. Här bör man kunna nysta en del och komma till någon hypotes om var Bollen står. Tror jag!

För övrigt funderar jag på vad cirkus agerande vid DL2 säger om @bollen__ och hennes roll. Jag ska jobba nu, så jag har inte tid att gå tillbaka. Men visst måste det ha varit så att en av rösterna på Bollen var förhäxad? Det var därför fio åkte. Här bör man kunna nysta en del och komma till någon hypotes om var Bollen står. Tror jag!
Jag ligger på en brits på blodcentralen just nu och mobilspelar med en hand. När la cirkus sin röst på bollen i förhållande till de andra rösterna?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka