Lite snabbt utan ordentlig genomläsning:
Bollen - har jag nollkoll på känner jag. Om jag lever vidare bör nog ordentlig genomgång av Bollen vara prio 1.
cirkus - kände jag mig misstänksam mot igår, främst p g a hennes "kreativa"
teorier från i förrgår. Tycker att hennes agerande runt DL kändes genuint, så misstanken är väl lägre nu. Även om allt - som vanligt - kan vara ett spel för gallerierna.
Habina - jag har ju svängt hit och dit om Habina. Efter DL tycker jag hon återgått till skumlistan. Främst för att hon först röstar på Jfrelin med uteslutningsmetoden som grund, sedan konstaterar att "
då var jag helt fel ute med jfrelin". Fast jag vet inte, idag känns detta mer som ett konstaterande rakt av. Igår var det mer värdering i det hela i mina små ögon. Gah!
Jfrelin - inget är ju skrivet i sten, men drivet mot Niyama gör ju ändå att Jfrelin känns god. Dock med liten extra osäkerhet för att Niyama inte satt i lyan.
Klara - jag håller inte med Snurris om att Klara sår misstankar (eller hur uttrycket nu var). Jag upplever att Klara letar onda. Sen är hennes agerande vid DL1 inte alls något som gör att hon
måste vara god, men det känns ändå mindre troligt att hon är ulv. Med Niyamas roll känd kan man kanske göra ett omtag på hela situationen runt Ferraris utröstning och se den i nytt ljus.
Lena - tycker att jag är ovanligt snurrig och inte lika skarp som vanlig. Hon är inte snurrig, men jag saknar också hennes skärpa
. Tycker hon som god (speciellt utan info faktiskt!) brukar hitta ulvar i parti och minut. Igår var hon först med att följa Jfrelin och rösta på Niyama. Först tre minuter före DL
. Bör ju stärka hennes aktier lite tycker jag + att jag egentligen inte sett något speciellt utom min känsla vid DL1 som tyder på att Lena skulle vara ond. Men det fanns inte så mycket sådant hos Niyama heller.
Matmissbrukaren - alltså, nu var Niyama ond men jag tycker ändå att det här utpekandet som ulv är skumt. Och likaså att alla som röstar på MM är potentiellt onda. Det känns som ett enkelt sätt att hitta någon att rösta på. Nu har MM inte spelat på ett tag,
men hon brukar vara skarp som god! Sen kan hon för all del reagera på ett för mig lite oväntat sätt.
Snurrfian - jag håller inte med i hennes resonemang om Klara, men jag håller med Klara i att försvaret känns ärligt. Tycker att det Klara reagerade på är lite en stil som känns igen från Snurris, även när hon är god.