ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Varför skulle annars Cirkus rösta på dig och förtrolla sin röst menar jag, det låter ju troligast om du själv skulle vara ulv och Cirkus visste det?
Nä, jag tänkte inte så långt som att hon borde röstat på en ulv då. Så tyvärr är det inget erkännande. Men det kan bli intressant att se vilka som tänker få det till det.

Angående Cirkus och att hon skulle förhäxat sig själv så är det ett högst troligt scenario!

När vi var i lyan en gång ihop så valde vi att käka en av våra egna då vi fick ett skydd att dela ut, och skyddade våran egna och valde sen att käka den, för att få den spelaren godförklarad av spionen.
Nu är det ett erfaret startfält i den här leken så jag tror inte att Cirkus lyckats lura någon spion till att bli godförklarad. Det är väl ingen som tryckt på att Cirkus skulle vara god efter dl2? Tänker då på att spionen.
Tycker mig inte ha sett några särskilda godförklaringar alls eller så ser jag inga hintar, ringrostig som jag är :p

Nä, jag tänkte inte så långt som att hon borde röstat på en ulv då. Så tyvärr är det inget erkännande. Men det kan bli intressant att se vilka som tänker få det till det.

Det är väl ganska dumt att peka ut en ulv på det viset med? Dom hon röstat på blir ju granskade. Eller ja, det blir ju alla men man kollar ju på varför hon lagt sin röst på just den personen.
Eller så är du ulv ändå :p

Det är väl ganska dumt att peka ut en ulv på det viset med? Dom hon röstat på blir ju granskade. Eller ja, det blir ju alla men man kollar ju på varför hon lagt sin röst på just den personen.
Eller så är du ulv ändå :p
Ja det var väl lite åt det hållet jag tänkte + att cirkus brukar vara väldigt finurlig med att luras. Men det kan ju såklart vara Mirtai eller fios röst som är förhäxad också såklart.
Jag känner mig inte speciellt luden :p

Så här ser mina tankar ut kring de som är kvar.

Snurrfian. Var först med att rösta på ulven ferrari, vilket dock inte gör att jag är säker på någon godhet. Det skulle kunna vara ett fett alibi. :nailbiting:
Klara. Vill jag ha något godare eftersom hon satte spiken i kistan på ulven ferrari, det fanns ju goda att välja på istället.
LenaH
bollen__. Jag har lagt henne lite åt godare sidan pga att vi tänker lika, men det kan ju lika gärna vara en ulv som gömmer sig där för det. :banghead:
Matmissbrukaren. Kom med en förstadagsteori som var bra, tills niyama slog hål på den. ;-)
Jfrelin. Tror jag är god baserat på hur hon gick efter Niyama.
Myrten. Har leken igenom resonerat bra och fört leken framåt. Hon tyckte också det blev knepigt mot fio och ändrade röst, så kanske kan hon vara god?

Slutsats: Jag måste titta på allas inlägg, med LenaH som första prio för jag har helt missat henne. :down:

Ok, jag har börjat gå igenom cirkus inlägg för att se vad jag hittar. Nu skriver jag medan jag går igenom. Och hoppas att jag kommer ihåg rätt rollnamn (man kan ju aldrig vara säker). Här, när cirkus lägger första rösten kan jag tänka mig att hon försöker signalera till lyan om sitt val.

Min man är full av överraskningar idag har han överraskat mig med gäster - jättebra när jag hade planerat att ligga på sofflocket och ulvspela. Känns awkward att slinka in på den berömda toaletten just i denna lek O_o [Mitt tillägg: Obs att faster Sheila enligt rollbeskrivningen inte vill använda toaletten!:p]

Som ni förstår måste jag rösta pronto och jag hugger det enda jag reagerat på

Vet Mirtai om Sheewee har valt att vara utanför lyan? För hon skriver de som i flertal, då jag noterar att hon verkar veta hur SheeWee har valt

cirkus röstar på Mirtai

Cirkus fortsätter att skriva en massa om Shewee:

Jag är i allfall kvar här även om jag inte borde. Men har nu trätt ner i min säng utan min kära vän Zinfandel..

Fattar vi något mer om Sheewee? I lyan eller utanför? Verkar fortfarande oklart om jag fattar teorierna som presenterats ovan.

En grej till som jag inte fattar - om fio var vanlig bybo så fattar jag inte varför hon försvarade Mirtai?

Kan du förklara varför det kursiva - färgade för mig. Varför inte undrar jag

Vad Sheewee har valt borde väl spionen känna till, men jag förstår om den inte outar sin kännedom för då lär den ju bli target för ulvarnas käkande

Konstaterar efter Mirtais uttåg ur leken att det fanns inget skumt alls runt henne och fio och min förstadagsteori hade ingen bäring alls O_o men hon betedde sig nog underligt och hintade om ngt vktigt för att ingen viktigare skulle gå åt i käk :up:

Det var visserligen inte till mig, men menar du att eftersom Klara röstade på fio så borde hon ha käkats om Sheewee var i lyan?
Jag får inte ihop varför det skulle vara så. Du måste förklara

Jag tror också att spioninfon borde gått till ängeln idag. Spioninfon borde ju visa antingen om BM lagt en PM-röst eller om någon blivit förhäxad. Så spionen borde ju rimligtvis vetat redan igår hur det är med Sheewee (det var väl tom med i spioninfon då vilken sida den valt) samtidigt så tror jag att spionen nog inte gärna visat det tydligt och outa sig för alla inklusive ulvar.

ja även ängeln bör veta - för i spion infon borde det finnas info om antingen
a) vem BM la sin extraröst på ->sheewee i lyan
eller
b) vem som är förhäxad ->sheewee utanför lyan

det kan bara finnas den ena eller den andra typen av info

Ulvarna hade ju uppenbart (eller i alla fall förmodligen!) inte fattat att cirkus var Shewee. Visste/misstänkte cirkus det eftersom hon skriver så pass mycket om Shewee? Eller hängde hon bara ¨på diskussionen? Om hon fortsatte att shewee-snacka för att hon inte fått kontakt med lyan funderar jag på om @Matmissbrukaren s första röstinlägg är ett tecken på att hon inte är i lyan:
:

Jag har ingen tid ikväll tyvärr men reagerade på en sak och det var att Cirkus reagerade på att Mirtai skrev "de" och Cirkus tolkade det då som att Mirtai kan vara SheWee och att vara i lyan och Cirkus är snabb på att hugga den teorin. Men det får mig att fundera på om Mirtai kan vara den uppgraderade bybon istället och Cirkus själv är Sheewee och valde att ingå i lyan och läste in att Mirtai kanske är den uppgraderade bybon eftersom hon ändå skrev "de" och på så vis har hon hittat en god som är bra att få ut snabbt och därför lägger sin röst där.
Så därför får Cirkus min röst ikväll.
Jag själv blir snurrig av min teori men det får duga för första dagen.

Matmissbrukaren röstar på Cirkus

Jag tänker att om MM är i lyan borde väl cirkus ha tagit det fetstilta som en tydlig signal att lyan hittat henne (alltså cirkus/Shewee)? Fast det här är ganska löst.

Funderar också på att cirkus gick rätt hårt på @Klara igår. Vad säger det om Klaras roll? Cirkus försöker misstänkliggöra henne. Är det ytterligare ett tecken på att Klara sannolikt är god eller är det ett spel för gallerierna?

Sen ska jag säga att jag inte är i bästa form idag så jag vet inte riktigt hur mycket jag orkar bidra. Anledningen är även här mina djur. Igår upptäckte jag att en av mina hundar har en rätt stor juvertumör. Hon är 10,5 år gammal och opererades i januari för en stor (1,9 kg på en cocker!) tumör på urinblåsan - som vuxit till sig under flera år men inte märktes förrän då. Allmäntillståndet påverkades aldrig. Hon återhämtade sig i rekordfart och har varit så glad och pigg som bara en cocker kan vara sedan dess. Det är inte alls säkert att den tumören har något med den jag hittade igår att göra.

Nu ska jag ju åka bort och vara borta i tre veckor. Men först ska vi till veterinären på onsdag och kolla tumören. Jag vet inte ens om jag vill operera den om den nu går att operera, och det kan ju inte göras förrän i januari när jag är tillbaka. Den veterinär som opererade senast kommer inte heller hem förrän då och jag vill helst att han gör det. Om det ska göras.

Pratade med hundens uppfödare igår (hon är en av de mest hundkunniga människor jag känner på väldigt många plan) och det är ganska vanligt med just juvertumörer på äldre tikar. Så länge inte hunden störs och är pigg kan man också bara låta det vara. Det är del av åldrandet. Visst, de dör ju av det förr eller senare, men min hund har snart levt ett fullt liv. 11-12 år är normalt för rasen. Jag är mest oroad för att jag ska iväg. Min hundvakt är cool med det hela. Och hunden mår som en prinsessa. Hon kör järnet i god stil. Hennes ålder märks bara på att hon är lite grå. Jag har funderat på att stanna hemma, men samtidigt behöver jag komma iväg och vila upp mig. Det är ju inte heller så mycket jag kan påverka. Visst, kanske kunde en eventuell operation göras typ två veckor tidigare om jag inte skulle bort. Men det lär inte påverka hundens mående. Blir hon dålig när jag är borta (eller när jag kommit hem) får man ta bort henne.

Jaha, då fick ni höra det - men jag är inte på topp och tänkte förklara varför.

Sen ska jag säga att jag inte är i bästa form idag så jag vet inte riktigt hur mycket jag orkar bidra. Anledningen är även här mina djur. Igår upptäckte jag att en av mina hundar har en rätt stor juvertumör. Hon är 10,5 år gammal och opererades i januari för en stor (1,9 kg på en cocker!) tumör på urinblåsan - som vuxit till sig under flera år men inte märktes förrän då. Allmäntillståndet påverkades aldrig. Hon återhämtade sig i rekordfart och har varit så glad och pigg som bara en cocker kan vara sedan dess. Det är inte alls säkert att den tumören har något med den jag hittade igår att göra.

Nu ska jag ju åka bort och vara borta i tre veckor. Men först ska vi till veterinären på onsdag och kolla tumören. Jag vet inte ens om jag vill operera den om den nu går att operera, och det kan ju inte göras förrän i januari när jag är tillbaka. Den veterinär som opererade senast kommer inte heller hem förrän då och jag vill helst att han gör det. Om det ska göras.

Pratade med hundens uppfödare igår (hon är en av de mest hundkunniga människor jag känner på väldigt många plan) och det är ganska vanligt med just juvertumörer på äldre tikar. Så länge inte hunden störs och är pigg kan man också bara låta det vara. Det är del av åldrandet. Visst, de dör ju av det förr eller senare, men min hund har snart levt ett fullt liv. 11-12 år är normalt för rasen. Jag är mest oroad för att jag ska iväg. Min hundvakt är cool med det hela. Och hunden mår som en prinsessa. Hon kör järnet i god stil. Hennes ålder märks bara på att hon är lite grå. Jag har funderat på att stanna hemma, men samtidigt behöver jag komma iväg och vila upp mig. Det är ju inte heller så mycket jag kan påverka. Visst, kanske kunde en eventuell operation göras typ två veckor tidigare om jag inte skulle bort. Men det lär inte påverka hundens mående. Blir hon dålig när jag är borta (eller när jag kommit hem) får man ta bort henne.

Stor Kram! Vad jobbigt :heart:(

Men blä vad dålig form alla våra djur är i! :(
Hoppas uppfödaren har rätt.

Jag är alltså hemma och ska försöka få överblick över vad som hänt under dagen. Jag försöker hänga med på telefonen men det blir ju rätt popcornbetonat.

@Myrten efterlyste ett ulvutpekande och jag har funderat lite på både @bollen__ och @Snurrfian under dagen så jag ska se vad jag kan hitta i deras inlägg, bollen har simmat lite ur bild för mig måste jag erkänna.

Det är inte roligt när djuren inte mår bra. Kram. :heart

Jag kan också tala om att min aktivitet kommer vara låg idag. Jag kraschade imorse och är totalt utmattad. Misstänkte att det här skulle komma nu när jag blev ledig. Satt och stirrade på mitt halvstädade hem och kunde inte sluta gråta.

Just nu sitter jag dock i ridhuset, tittar på min unge som rider och mår rätt bra. I stallet trivs jag.

Jag är också rätt slut, det här med att jobba i butik i julveckan kan knäcka den bäste... :crazy:

Vi kanske skulle be om uppskov? :idea:

Jag är helt enig med uppskov! :crazy: Jag har roat mig att handla nästan de sista julklapparna, suttit och lyssnat på föreläsning, städat, slängt, roddat barn på sina sporter och avslutning, ja just ja jag var med julblomma till den yngstas lärare i morse från klassen, det hade jag nästan hunnit glömt bort... :banghead:
@Myrten :heart Svåra jobbiga beslut, ibland är det oändligt tungt att ha djur rent känslomässigt. :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka