Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Habina röstar på @LenaH för hon är slarvig och inte fetar sin röst.
Kaos på jobbet följt av 3 tim hos frisören men nu är jag här! Tycker vi ska ta tag i detta och vinna leken genom att hitta en ulvjävel! Så kom igen nu
Sen ska jag säga att jag inte är i bästa form idag så jag vet inte riktigt hur mycket jag orkar bidra. Anledningen är även här mina djur. Igår upptäckte jag att en av mina hundar har en rätt stor juvertumör. Hon är 10,5 år gammal och opererades i januari för en stor (1,9 kg på en cocker!) tumör på urinblåsan - som vuxit till sig under flera år men inte märktes förrän då. Allmäntillståndet påverkades aldrig. Hon återhämtade sig i rekordfart och har varit så glad och pigg som bara en cocker kan vara sedan dess. Det är inte alls säkert att den tumören har något med den jag hittade igår att göra.
Nu ska jag ju åka bort och vara borta i tre veckor. Men först ska vi till veterinären på onsdag och kolla tumören. Jag vet inte ens om jag vill operera den om den nu går att operera, och det kan ju inte göras förrän i januari när jag är tillbaka. Den veterinär som opererade senast kommer inte heller hem förrän då och jag vill helst att han gör det. Om det ska göras.
Pratade med hundens uppfödare igår (hon är en av de mest hundkunniga människor jag känner på väldigt många plan) och det är ganska vanligt med just juvertumörer på äldre tikar. Så länge inte hunden störs och är pigg kan man också bara låta det vara. Det är del av åldrandet. Visst, de dör ju av det förr eller senare, men min hund har snart levt ett fullt liv. 11-12 år är normalt för rasen. Jag är mest oroad för att jag ska iväg. Min hundvakt är cool med det hela. Och hunden mår som en prinsessa. Hon kör järnet i god stil. Hennes ålder märks bara på att hon är lite grå. Jag har funderat på att stanna hemma, men samtidigt behöver jag komma iväg och vila upp mig. Det är ju inte heller så mycket jag kan påverka. Visst, kanske kunde en eventuell operation göras typ två veckor tidigare om jag inte skulle bort. Men det lär inte påverka hundens mående. Blir hon dålig när jag är borta (eller när jag kommit hem) får man ta bort henne.
Jaha, då fick ni höra det - men jag är inte på topp och tänkte förklara varför.
@Jfrelin och @Matmissbrukaren - ni är bäst! Oavsett roller!
KramSen ska jag säga att jag inte är i bästa form idag så jag vet inte riktigt hur mycket jag orkar bidra. Anledningen är även här mina djur. Igår upptäckte jag att en av mina hundar har en rätt stor juvertumör. Hon är 10,5 år gammal och opererades i januari för en stor (1,9 kg på en cocker!) tumör på urinblåsan - som vuxit till sig under flera år men inte märktes förrän då. Allmäntillståndet påverkades aldrig. Hon återhämtade sig i rekordfart och har varit så glad och pigg som bara en cocker kan vara sedan dess. Det är inte alls säkert att den tumören har något med den jag hittade igår att göra.
Nu ska jag ju åka bort och vara borta i tre veckor. Men först ska vi till veterinären på onsdag och kolla tumören. Jag vet inte ens om jag vill operera den om den nu går att operera, och det kan ju inte göras förrän i januari när jag är tillbaka. Den veterinär som opererade senast kommer inte heller hem förrän då och jag vill helst att han gör det. Om det ska göras.
Pratade med hundens uppfödare igår (hon är en av de mest hundkunniga människor jag känner på väldigt många plan) och det är ganska vanligt med just juvertumörer på äldre tikar. Så länge inte hunden störs och är pigg kan man också bara låta det vara. Det är del av åldrandet. Visst, de dör ju av det förr eller senare, men min hund har snart levt ett fullt liv. 11-12 år är normalt för rasen. Jag är mest oroad för att jag ska iväg. Min hundvakt är cool med det hela. Och hunden mår som en prinsessa. Hon kör järnet i god stil. Hennes ålder märks bara på att hon är lite grå. Jag har funderat på att stanna hemma, men samtidigt behöver jag komma iväg och vila upp mig. Det är ju inte heller så mycket jag kan påverka. Visst, kanske kunde en eventuell operation göras typ två veckor tidigare om jag inte skulle bort. Men det lär inte påverka hundens mående. Blir hon dålig när jag är borta (eller när jag kommit hem) får man ta bort henne.
Håller tummarna för att hunden ska få må så bra hon kan och inte påverkas, tumörer är skit.Sen ska jag säga att jag inte är i bästa form idag så jag vet inte riktigt hur mycket jag orkar bidra. Anledningen är även här mina djur. Igår upptäckte jag att en av mina hundar har en rätt stor juvertumör. Hon är 10,5 år gammal och opererades i januari för en stor (1,9 kg på en cocker!) tumör på urinblåsan - som vuxit till sig under flera år men inte märktes förrän då. Allmäntillståndet påverkades aldrig. Hon återhämtade sig i rekordfart och har varit så glad och pigg som bara en cocker kan vara sedan dess. Det är inte alls säkert att den tumören har något med den jag hittade igår att göra.
skulle leken dra ut på tiden så tycker även eder ödmjuka LL att det ska pausas iaf på julafton- men böjer mig för vad majoriteten tyckerFör min del kan vi köra ikväll. Jag tror inte jag kommer vara smartare imorgon.
Däremot skulle jag gärna be om uppskov på julen om det går bra.
Kram!
Jag vet hur det är - jag har ju haft en riktigt skitår 2015 när det gäller djuren. Kissen i lördags var tredje djuren som fick tassa över bron. Min lilla Dagmar (hunden) hade juvertumörer som jag upptäckte i somras - vi tog bort henne i November - dock utan operation iom att hon redan hade en rätt bökig grundsjukdom. All min medkänsla och tankar! (två veckor borta kommer gå så bra!)
Jag tror att du far efter ett långt inlägg jag gjorde i eftermiddags när jag gick igenom @cirkus inlägg. Massor med citat. Men annars tycker jag MM är skum och det var en rätt långsökt teori jag hade där.Vad var det nu för resonemang som visade på att @Matmissbrukaren bör vara god? Jag orkar inte leta så om någon minns blir jag glad.
@Habina, @bollen__ och @Snurrfian är de som spontant känns som de kan ha extra ansiktsbehåring så jag måste väl läsa in mig mera.