ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Men hur ska vi göra, tycker ni? De flesta verkar vara trötta. Jag mår personligen lite bättre nu efter att ha snackat med en väninna i ca en timme och druckit tre glas vin:laugh:. Kommer alla att vara så mycket piggare imorgon? Jag flyger kl 17 på julafton och sedan är det nog mobilspel som gäller (om jag fortfarande lever). Tanken att stanna hemma har föresvävat mig, men jag tror egentligen inte det har någon praktisk betydelse för vovvens välmående (Hon är som sagt helt normalt pigg - hon vet inte vad det innebär att ha en tumör!). Så därför tror jag att jag kommer att åka, för jag behöver vara ledig och kolla på färgglada fiskar.

Ska vi ha DL ikväll?

Sen ska jag säga att jag inte är i bästa form idag så jag vet inte riktigt hur mycket jag orkar bidra. Anledningen är även här mina djur. Igår upptäckte jag att en av mina hundar har en rätt stor juvertumör. Hon är 10,5 år gammal och opererades i januari för en stor (1,9 kg på en cocker!) tumör på urinblåsan - som vuxit till sig under flera år men inte märktes förrän då. Allmäntillståndet påverkades aldrig. Hon återhämtade sig i rekordfart och har varit så glad och pigg som bara en cocker kan vara sedan dess. Det är inte alls säkert att den tumören har något med den jag hittade igår att göra.

Nu ska jag ju åka bort och vara borta i tre veckor. Men först ska vi till veterinären på onsdag och kolla tumören. Jag vet inte ens om jag vill operera den om den nu går att operera, och det kan ju inte göras förrän i januari när jag är tillbaka. Den veterinär som opererade senast kommer inte heller hem förrän då och jag vill helst att han gör det. Om det ska göras.

Pratade med hundens uppfödare igår (hon är en av de mest hundkunniga människor jag känner på väldigt många plan) och det är ganska vanligt med just juvertumörer på äldre tikar. Så länge inte hunden störs och är pigg kan man också bara låta det vara. Det är del av åldrandet. Visst, de dör ju av det förr eller senare, men min hund har snart levt ett fullt liv. 11-12 år är normalt för rasen. Jag är mest oroad för att jag ska iväg. Min hundvakt är cool med det hela. Och hunden mår som en prinsessa. Hon kör järnet i god stil. Hennes ålder märks bara på att hon är lite grå. Jag har funderat på att stanna hemma, men samtidigt behöver jag komma iväg och vila upp mig. Det är ju inte heller så mycket jag kan påverka. Visst, kanske kunde en eventuell operation göras typ två veckor tidigare om jag inte skulle bort. Men det lär inte påverka hundens mående. Blir hon dålig när jag är borta (eller när jag kommit hem) får man ta bort henne.

Jaha, då fick ni höra det - men jag är inte på topp och tänkte förklara varför.

Kram!
Jag vet hur det är - jag har ju haft en riktigt skitår 2015 när det gäller djuren. Kissen i lördags var tredje djuren som fick tassa över bron. Min lilla Dagmar (hunden) hade juvertumörer som jag upptäckte i somras - vi tog bort henne i November - dock utan operation iom att hon redan hade en rätt bökig grundsjukdom. All min medkänsla och tankar! (två veckor borta kommer gå så bra!)

:arghh: Jag får inte ihop vad någon skriver, min hjärna fattar verkligen inte. Men jag gör ett försök... :meh:

Habina- Lite knepiga kommentarer runt Jfrelin igår men har förklarat det, känns lika förvirrad och slutkörd som mig själv. Gör det henne god eller ond? Inte en susning...

Klara- Här har jag redan igår tyckt att hon känns skum och jag tror att hon mycket väl skulle ha kunnat skapa sig ett rejält alibi dl 1, egentligen den enda som jag faktiskt håller åt det ondare hållet.

LenaH- Hennes röst på mig i dl 2 fick igång mig lite men sen har hon visserligen inte skrivit mycket men känts vettig. Men skulle mycket väl kunna vara vilket som, det finns inget som talar för det ena mer än det andra.

bollen__- Har gått lite under radar för mig, jag hoppades på att det var ett erkännande tidigare idag men det ville hon inte gå med på... Åter igen jag vet verkligen inte var jag har henne.

Matmissbrukaren- En tanke är om hon kopplade med Cirkus i dl 1 men då borde inte lyan ha käkat Cirkus i natt vilket gör att jag möjligtvis sätter henne åt det godare hållet.

Jfrelin- Här känner jag mig rätt övertygad om att vi har en god, jag skulle egentligen vilja veta vad hen har att säga idag eftersom det skulle vara intressant men jag vet inte om jag orkar avvakta det, jag har massor av göra... Men nu kom det inlägg som jag tyder som om Jfrelin vet att det bara är en ulv kvar och det skulle ju vara helt fantastiskt bra!

Myrten- kämpar på och resonerar men jag vet inte vad det gör henne, jag vill gärna sätta henne åt det goda hållet bara för att det känns trevligt men det finns liksom inget som gör det rätt eller fel... :crazy:

Ok, jag har hittat typ tre troliga goda. Det är en bra start.

@Klara - som jag tidigare sagt så tror jag inte på Klara i lyan för då hade hon inte spikat igen listan för Ferrari i DL1. Det var nåt mer också men det minns jag inte. Dock har jag enträget tjatat om att hon kan vara ond utanför lyan men det finns inga såna kvar. Slutsats: Klara bör vara god.

@Jfrelin - hon bör ha haft info om Niyama även om hon inte agerade så bestämt men det tror jag beror på snorbomullen i hjärnan.
Slutsats: Jfrelin bör vara god. Fast jag har iofs gjort något liknande som ulv och blev godförklarad forever. Ok, ett tveksamt bör.

@Myrten är inte lika skarp som vanligt och min tanke var att hon ev var en ensam ond utanför lyan men det tåget har gått så jag tror hon är en ensam god. Dock är det inte ens ett bör med här, det är mest en känsla.

Då är det fyra kvar då...

Sen ska jag säga att jag inte är i bästa form idag så jag vet inte riktigt hur mycket jag orkar bidra. Anledningen är även här mina djur. Igår upptäckte jag att en av mina hundar har en rätt stor juvertumör. Hon är 10,5 år gammal och opererades i januari för en stor (1,9 kg på en cocker!) tumör på urinblåsan - som vuxit till sig under flera år men inte märktes förrän då. Allmäntillståndet påverkades aldrig. Hon återhämtade sig i rekordfart och har varit så glad och pigg som bara en cocker kan vara sedan dess. Det är inte alls säkert att den tumören har något med den jag hittade igår att göra.

Nu ska jag ju åka bort och vara borta i tre veckor. Men först ska vi till veterinären på onsdag och kolla tumören. Jag vet inte ens om jag vill operera den om den nu går att operera, och det kan ju inte göras förrän i januari när jag är tillbaka. Den veterinär som opererade senast kommer inte heller hem förrän då och jag vill helst att han gör det. Om det ska göras.

Pratade med hundens uppfödare igår (hon är en av de mest hundkunniga människor jag känner på väldigt många plan) och det är ganska vanligt med just juvertumörer på äldre tikar. Så länge inte hunden störs och är pigg kan man också bara låta det vara. Det är del av åldrandet. Visst, de dör ju av det förr eller senare, men min hund har snart levt ett fullt liv. 11-12 år är normalt för rasen. Jag är mest oroad för att jag ska iväg. Min hundvakt är cool med det hela. Och hunden mår som en prinsessa. Hon kör järnet i god stil. Hennes ålder märks bara på att hon är lite grå. Jag har funderat på att stanna hemma, men samtidigt behöver jag komma iväg och vila upp mig. Det är ju inte heller så mycket jag kan påverka. Visst, kanske kunde en eventuell operation göras typ två veckor tidigare om jag inte skulle bort. Men det lär inte påverka hundens mående. Blir hon dålig när jag är borta (eller när jag kommit hem) får man ta bort henne.

Kram <3

Håller tummarna för att hunden ska få må så bra hon kan och inte påverkas, tumörer är skit.
:heart

För min del kan vi köra ikväll. Jag tror inte jag kommer vara smartare imorgon. :p

Däremot skulle jag gärna be om uppskov på julen om det går bra. :o

För min del kan vi köra ikväll. Jag tror inte jag kommer vara smartare imorgon. :p

Däremot skulle jag gärna be om uppskov på julen om det går bra. :o
skulle leken dra ut på tiden så tycker även eder ödmjuka LL att det ska pausas iaf på julafton- men böjer mig för vad majoriteten tycker:)
I övrigt verkar ni behöva lite glögg allihopa så ni piggar på er :p

varsågoda !:)
591219037.jpg

Kram!
Jag vet hur det är - jag har ju haft en riktigt skitår 2015 när det gäller djuren. Kissen i lördags var tredje djuren som fick tassa över bron. Min lilla Dagmar (hunden) hade juvertumörer som jag upptäckte i somras - vi tog bort henne i November - dock utan operation iom att hon redan hade en rätt bökig grundsjukdom. All min medkänsla och tankar! (två veckor borta kommer gå så bra!)

Tack, @cirkus jag behöver verkligen erfarenhet från ägare till hundar med juvertumör. Myrten (ja, hon heter det!) är superpigg och har utöver den där jättetumören i januari aldrig besökt veterinären annat än för vaccination. Hon är precis som vanligt, så jag tänker att det borde ju inte vara någon superskillnad. Blir hon sjuk när jag är borta skulle det hänt ändå. Det är ju inte ens säkert att hon ska opereras. Många tikar får juvertumör på ålderns höst. Men så känner jag mig som en dålig hundägare som lämnar vovven och åker iväg...

Vad var det nu för resonemang som visade på att @Matmissbrukaren bör vara god? Jag orkar inte leta så om någon minns blir jag glad. :)

@Habina, @bollen__ och @Snurrfian är de som spontant känns som de kan ha extra ansiktsbehåring så jag måste väl läsa in mig mera.
Jag tror att du far efter ett långt inlägg jag gjorde i eftermiddags när jag gick igenom @cirkus inlägg. Massor med citat. Men annars tycker jag MM är skum och det var en rätt långsökt teori jag hade där.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka