ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Alltså jag tror det är en ulv kvar efter den normala fördelningen mellan roller i de lekar jag varit med i men det var ju 1 år sen jag spelade sist.

MM- känns för min del som god efter teorin redan dag 1 om Cirkus. När man läser Cirkus inlägg som någon så snällt samlade ihop idag så tycker jag hon hintar hyfsat friskt om att hon är Shewee och det verkar som om MM uppfattat det. Skulle MM vara i lyan så är det ju helt befängt att äta Cirkus om man har den misstanken.

Habina- är jädrigt suddig tycker jag. Antingen är hon extremt vilsen god eller så är hon ensam ulv kvar och sitter i en så att säga rävsax :p

Återkommer måste göra lunchlåda.

Jag tror att du far efter ett långt inlägg jag gjorde i eftermiddags när jag gick igenom @cirkus inlägg. Massor med citat. Men annars tycker jag MM är skum och det var en rätt långsökt teori jag hade där.
Läste just @Snurrfian s summering och hon höll @Matmissbrukaren som god för rösten i DL1?
Nu misstänker jag ju Snurris rätt ordentligt men då är frågan om de är i lyan ihop om det är två ulvar kvar?

Nä, jag blir inte klok känner jag. Det lutar åt bollen eller snurrfian för min del ikväll.

Bollen för att det är mycket möjligt att Cirkus faktiskt förhäxade sig själv och la sin röst på bollen för att vi ska tro att bollen är god när hon egentligen är hårig.

Å Snurrfian för att hon lägger Klara åt det ondare hållet pga rösten i dl1 för att få sig ett alibi.

Tack, @cirkus jag behöver verkligen erfarenhet från ägare till hundar med juvertumör. Myrten (ja, hon heter det!) är superpigg och har utöver den där jättetumören i januari aldrig besökt veterinären annat än för vaccination. Hon är precis som vanligt, så jag tänker att det borde ju inte vara någon superskillnad. Blir hon sjuk när jag är borta skulle det hänt ändå. Det är ju inte ens säkert att hon ska opereras. Många tikar får juvertumör på ålderns höst. Men så känner jag mig som en dålig hundägare som lämnar vovven och åker iväg...
Pappas tik har opererats också, hon var pigg och glad hela tiden. Hon är snart 11 år tror jag. Tror det är 1 eller 2 gånger hon opererats!

@Snurrfian - vad säger du om att cirkus misstänkte @Klara så starkt? Nu när vi vet att cirkus var ond?

Du misstänker Klara. Visst kan hon ha skaffat sig ett alibi vid DL1, även om jag tycker mycket annat tyder på godhet. Just att cirkus, som inte var i lyan och tydligen inte hade kontakt med den (eftersom hon käkades) misstänkte Klara får mig ju att fundera. Visst, cirkus kan ha misstänkt ulv-Klara för att ge henne alibi, men mer nära till hands ligger ändå att tro att hon kastade misstankar mot Klara för att hon var trodd som god av många. Dock har Klara inte käkats.

Läste just @Snurrfian s summering och hon höll @Matmissbrukaren som god för rösten i DL1?
Nu misstänker jag ju Snurris rätt ordentligt men då är frågan om de är i lyan ihop om det är två ulvar kvar?
Nu läser du väl väldigt slarvigt? Jag att jag tänkte att hon kopplade med Cirkus i dl 1 men om det var så så borde de inte ha käkat Cirkus och eftersom jag tror att MM fattade Cirkus hint så borde det göra henne god, annars borde inte Cirkus ha blivit käkad. Så jag höll inte MM god pga av rösten utan pga att jag tror att hon hade koll på vem Cirkus var.

Kort genomgång för att se vad jag har att utgå ifrån

2. Habina - Min genomgång igår gav ingenting som jag egentligen reagerade på.
3. Snurrfian - Kändes ärlig i sitt försvar i morse när vi diskuterade.
7. LenaH - Har helt flutit under radar för mig. Har ingen uppfattning.
8. bollen__ - Gick igenom hennes inlägg igår och hittade inget jag direkt hakade upp mig på. Resonerar på ett sätt som gör att jag vill ha henne som god, men jag kan säkert bli lurad.
10. Matmissbrukaren - Behöver jag kolla mer på.
12. Jfrelin - gårdagens händelser gör att jag vill ha Jfrelin som god.

14. Myrten - Har gett mig en bra känsla genom hela leken. Blir jag lurad av Myrten är hon värd att vinna.

@Snurrfian - vad säger du om att cirkus misstänkte @Klara så starkt? Nu när vi vet att cirkus var ond?

Du misstänker Klara. Visst kan hon ha skaffat sig ett alibi vid DL1, även om jag tycker mycket annat tyder på godhet. Just att cirkus, som inte var i lyan och tydligen inte hade kontakt med den (eftersom hon käkades) misstänkte Klara får mig ju att fundera. Visst, cirkus kan ha misstänkt ulv-Klara för att ge henne alibi, men mer nära till hands ligger ändå att tro att hon kastade misstankar mot Klara för att hon var trodd som god av många. Dock har Klara inte käkats.
Jag tror att Cirkus är tillräckligt skicklig för att lägga misstankarna på en kollega just för att ge någon av dem ett alibi. I och med att jag tycker att det finns en del som talar för Klaras ondhet så tror jag ännu mer på just det... Men jag kan självklart ha fel och att klara faktiskt är god men just nu är hon den som faktiskt framstår som ulv för mig och ingen annan. Så jag hoppas att Jfrelin har rätt och det bara är en ulv kvar och att det då är Klara!

Nu läser du väl väldigt slarvigt? Jag att jag tänkte att hon kopplade med Cirkus i dl 1 men om det var så så borde de inte ha käkat Cirkus och eftersom jag tror att MM fattade Cirkus hint så borde det göra henne god, annars borde inte Cirkus ha blivit käkad. Så jag höll inte MM god pga av rösten utan pga att jag tror att hon hade koll på vem Cirkus var.
Jag sammanfattade med "rösten".
Orkade inte skriva ut hela teorin. :-)

De specialroller vi har kvar är:
BW
Ängeln
Spionen, som skickar info till någon varje natt efter att fått spion info NL1 själv

@Myrten Kram :heart Hoppas det går bra hos veterinären. Jobbigt det sker innan du ska iväg :(

Om någon inte orkar rösta idag så kan jag göra det åt er :angel: Dock har jag tiggt till mig facit men jag kan låtsas att jag inte vet om det utan rösta på den jag tycker verkar skummast så jag behöver nödvändigtvis inte rösta på en ulv (så det inte blir fusk)

Jag tror att Cirkus är tillräckligt skicklig för att lägga misstankarna på en kollega just för att ge någon av dem ett alibi. I och med att jag tycker att det finns en del som talar för Klaras ondhet så tror jag ännu mer på just det... Men jag kan självklart ha fel och att klara faktiskt är god men just nu är hon den som faktiskt framstår som ulv för mig och ingen annan. Så jag hoppas att Jfrelin har rätt och det bara är en ulv kvar och att det då är Klara!
Vad är en "del" som talar för hennes ondhet? I din sammanställning tar du bara upp rösten kring DL1. Om jag inte minns fel nu.

Jag skrev om det i mitt långa inlägg där jag gick igenom cirkus omnämnanden av Shewee. Har du skrivit om det tidigare också?

Om någon inte orkar rösta idag så kan jag göra det åt er :angel: Dock har jag tiggt till mig facit men jag kan låtsas att jag inte vet om det utan rösta på den jag tycker verkar skummast så jag behöver nödvändigtvis inte rösta på en ulv (så det inte blir fusk)
Alla åskådare som känner för det kan ju pm:a en röst till mig :D
Dock kommer jag inte räkna med dem i leken;)

Jag skrev om det i mitt långa inlägg där jag gick igenom cirkus omnämnanden av Shewee. Har du skrivit om det tidigare också?
Nej det har jag inte, jag känner mig ovanligt trög i den här leken (och det vill inte säga lite... ;) ) men när jag såg Cirkus roll så föll polletten ner för mig! :D

JAg lutar åt @Snurrfian ikväll. Att hon envisas med att @Klara skulle vara ond känns lite ludet. Varför skulle en ulv i DL1 rösta ut en kollega när där fanns flera goda att välja på?? Senare i leken, ja, men DL1?
Även om Ferrari skulle vilja vara schysst och ge Klara chansen att stanna länge när hon åkt tidigt så många gånger å det senaste så fanns det ju ändå ingen anledning? Ferrari har ju också åkt tidigt rätt ofta så jag tror faktiskt inte Klara skulle gjort det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka