ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Nu blir jag mer förvirrad när en jag håller för god lägger sin röst på Klara samtidigt som Snurrfian gör det. Missar jag något? Är det så att Klara faktiskt alibiröstade?

Jfrelin håller jag åt goda hållet pga hur hon gick åt mot Niyama som visade sig vara ond.

Nu blir jag mer förvirrad när en jag håller för god lägger sin röst på Klara samtidigt som Snurrfian gör det. Missar jag något? Är det så att Klara faktiskt alibiröstade?

Jfrelin håller jag åt goda hållet pga hur hon gick åt mot Niyama som visade sig vara ond.
Jag missar samma som du isåfall..

Efter att ha gåttt igenom Lenas inlägg funderar jag faktiskt på att lägga min röst där. Hon har mycket effektivt flutit med genom hela leken och inte egntligen kommit med speciellt mycket egna tankar.

Inte för att jag har en aning om ifall jag har rätt, men det är nog vad jag fixar att prestera ikväll.

Om ni lynchar mig ikväll är det helt ok. Men jag hoppas att ni hittar den eller de onda imorgon istället.

:confused: Alltså jag kikade in en snabbis under tiden jag lyssnade på föreläsningen kl 13, såg visserligen att Cirkus var käkad men reagerade mest på Bollens inlägg, sen har jag inte hunnit läst igenom och fundera innan nu ikväll, och visst det kan vara ditt inlägg som fick in mig på det spåret men när skulle jag hunnit att skriva det tidigare menade du?

Du har rätt i att din långa diskussion med Klara var före natt-DL. Jag fick för mig fel om tiden. Men samtidigt känner jag att du först går in runt kl 13 och ställer samma fråga till @bollen__ som jag redan ställt utan kommentarer till mitt inlägg (om cirkus skulle förhäxa sig själv och om det betyder att bollen är ulv, kl 12.06 inlägg 788). Sedan lånar du ännu en av mina teorier, att @Matmissbrukaren kan vara god pga att cirkus käkades. Jag skrev det 18.35 i inlägg 810. Du lyfter det 20.34 i inlägg 828.

Att låna teorier utan att hänvisa till ursprunget tycker jag är ulvigt. Helt enkelt för att ulvar ofta har svårt att teoria. Ibland när man läser igenom leken kan man ju under tiden göra samma observationer som någon annan har gjort, det är inget märkligt. Men eftersom du såg bollens inlägg i eftermiddags bör du ju ha sett mitt och ändå skriver du som om det var nytt (min upplevelse).

Jag är långt ifrån säker på att du är ond. Just att du biter dig fast vid Klara tyder snarast på god med information. Men det ovanstående gör mig osäker på dig. Därför är jag lite inne på att om vi synar dig så kanske en del klarnar. Samtidigt så är jag egentligen mot att "syna" potentiellt goda spelare.

Jag röstar på Klara för att jag blir mer och mer förvirrad över Cirkus beteende och jag vill veta. Ferrari kan ju faktiskt ha bett om att få bli utröstad. Jag känner mig alldeles för osäker på er andra. Eller några är jag ganska säker på men för mig är det Klara eller Habina, om de är goda så är de för skumma för att hjälpa till.

Efter att ha gåttt igenom Lenas inlägg funderar jag faktiskt på att lägga min röst där. Hon har mycket effektivt flutit med genom hela leken och inte egntligen kommit med speciellt mycket egna tankar.

Inte för att jag har en aning om ifall jag har rätt, men det är nog vad jag fixar att prestera ikväll.

Om ni lynchar mig ikväll är det helt ok. Men jag hoppas att ni hittar den eller de onda imorgon istället.
Det var lite den känslan jag fick när jag försökte ta fram ur minnet vad Lena skrivit. Har inte gått igenom henne, men det var liksom inget i minnet att ta fram..

Gör som jag, håll alla för onda till motsatsen är bevisad.

Min dator hängde sig. Startar om den.

Klara röstar på LenaH

Hon har varit lite för medglidande genom hela leken för att det ska kännas bra. Jag tror att hon helt enkelt försöker hålla sig väl med alla för att inte dra på sig misstankar.

Det var lite den känslan jag fick när jag försökte ta fram ur minnet vad Lena skrivit. Har inte gått igenom henne, men det var liksom inget i minnet att ta fram..
Ja, jag var tvungen att gå tillbaka och kolla igenom hennes inlägg. Det finns egentligen inget matnyttigt att ta på i dom.

Jag kan väl säga såhär: det är ingen jag tycker är självklart god i nuläget.

Vi har bara ulvar kvar av de onda. Ulvar syns inte i spioninfon. Således känns det skumt att både @Jfrelin och @Snurrfian går på Klara, för såvitt jag kan se (och var goda rätta mig om jag har fel!) så kan bara en spelare ha en roll som klarlägger att någon är ulv. Ulvarna får heller ingen spioninfo så de kan inte veta vem som vet något specifikt om någon annan - om inte spionen gav info till en godförklarad spelare som i själva verket är ulv!

Vi har bara ulvar kvar av de onda. Ulvar syns inte i spioninfon. Således känns det skumt att både @Jfrelin och @Snurrfian går på Klara, för såvitt jag kan se (och var goda rätta mig om jag har fel!) så kan bara en spelare ha en roll som klarlägger att någon är ulv. Ulvarna får heller ingen spioninfo så de kan inte veta vem som vet något specifikt om någon annan - om inte spionen gav info till en godförklarad spelare som i själva verket är ulv!
Jag tror inte att du har fel. Snurrfian tror jag helt enkelt har hakat upp sig på mig. Varför Jfrelin hakar på vet jag inte.

Den möjligheten finns ju, men borde inte spionen gett infon till ängeln? Första natten är det väl nästan en regel att skydda sig själv? Eller tänker du till den senaste natten att spionen kan ha råkat ge fel då?
Isåfall kan ju ulvarna ha listat ut både vem som är spion och vem som är bw och veta vem ängeln är..

Har någon mer funderingar över fördelningen? Jag känner att jag inte är säker på att jag kan reda ut vad som händer, så det skulle vara intressant att veta att goda inte förlorar för att vi lynchar fel. Då känns det nästan som det är vettigt att gå på vem man vill syna.

@Myrten Jag tar som sagt Klara för jag är osäker på typ alla men iom att Cirkus är den hon är så tror jag att de kan ha dragit en riktig fuling och därav lägger jag min röst där.

Den möjligheten finns ju, men borde inte spionen gett infon till ängeln? Första natten är det väl nästan en regel att skydda sig själv? Eller tänker du till den senaste natten att spionen kan ha råkat ge fel då?
Isåfall kan ju ulvarna ha listat ut både vem som är spion och vem som är bw och veta vem ängeln är..
Jag tänker på senaste natten. Spionen får väl inte ge till samma två nätter på raken har jag för mig. Och om spioninfon då hamnat hos ulvarna vet de en del. Obs, det här är en teori!

Har någon mer funderingar över fördelningen? Jag känner att jag inte är säker på att jag kan reda ut vad som händer, så det skulle vara intressant att veta att goda inte förlorar för att vi lynchar fel. Då känns det nästan som det är vettigt att gå på vem man vill syna.
Om vi antar att det var 4 eller fem onda från början (14 deltagare, ett inte helt orimligt antagande) är det en eller två onda kvar på åtta spelare.

4-5 onda från början enligt Bsf´s uträkning tror jag. Så borde vara absolut max 2 ulvar kvar? Och 6 goda isåfall, som minst.

Kram!
Jag vet hur det är - jag har ju haft en riktigt skitår 2015 när det gäller djuren. Kissen i lördags var tredje djuren som fick tassa över bron. Min lilla Dagmar (hunden) hade juvertumörer som jag upptäckte i somras - vi tog bort henne i November - dock utan operation iom att hon redan hade en rätt bökig grundsjukdom. All min medkänsla och tankar! (två veckor borta kommer gå så bra!)

Och mina finingar fick ju gå tass i tass till andra sidan i mars, det har varit ett riktigt skitår för oss djurmänniskor i år.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka