ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Jag tänker på senaste natten. Spionen får väl inte ge till samma två nätter på raken har jag för mig. Och om spioninfon då hamnat hos ulvarna vet de en del. Obs, det här är en teori!
Ja precis, inte två gånger på rad till samma person och max två gånger till samma tror jag det var.
Det är ju absolut en möjlig teori. För annars borde den som fick spioninfon idag om den var god ha vetat vem ängeln är och kanske även spionen och bw. Borde ha varit lite mindre förvirrat då även om det fortfarande är bybor kvar.

4-5 onda från början enligt Bsf´s uträkning tror jag. Så borde vara absolut max 2 ulvar kvar? Och 6 goda isåfall, som minst.
Och det innebär att som värst bör det stå 4-2 efter natt-DL? Att syna spelare är egentligen inte min melodi. Man kan ju lyncha änglar, siare och gud vet vad. Men jag är rätt trött och det verkar nästan vara det bästa.

Spion - säg inget i leken, men fundera på om scenariot jag beskrev ovan kan vara sant!

Vi var 14 från början med 2 onda utanför lyan och okänt antal i lyan men det är ju minst 2, eftersom Ferrari är död och lyan fortfarande äter.

Känns väldigt tuffa att ha 5/9 i fördelning, som det blir om det är 3 i lyan men inte omöjligt helt klart.
Det kanske är så att 2 ulvar är kvar.

Funderar också en del på varför lyan åt Cirkus. Det känns som ulven/ulvarna inte är supervana och det för mig tar bort LenaH och MM som jag spelat med mycket förut.

Och det innebär att som värst bör det stå 4-2 efter natt-DL? Att syna spelare är egentligen inte min melodi. Man kan ju lyncha änglar, siare och gud vet vad. Men jag är rätt trött och det verkar nästan vara det bästa.

Spion - säg inget i leken, men fundera på om scenariot jag beskrev ovan kan vara sant!
Exakt. Nej jag tycker inte heller att det känns superbra att lyncha någon för att syna den.
Frågan är nu vilken som är bästa valet..

@Myrten Jag tar som sagt Klara för jag är osäker på typ alla men iom att Cirkus är den hon är så tror jag att de kan ha dragit en riktig fuling och därav lägger jag min röst där.
Tror du då att de käkade cirkus med vetskapen om att hon var Shewee för att iscensätta allt det här? Om så är fallet blir det hatten av från min sida! Jag älskar sådant!:laugh:

Vi var 14 från början med 2 onda utanför lyan och okänt antal i lyan men det är ju minst 2, eftersom Ferrari är död och lyan fortfarande äter.

Känns väldigt tuffa att ha 5/9 i fördelning, som det blir om det är 3 i lyan men inte omöjligt helt klart.

Funderar också en del på varför lyan åt Cirkus. Det känns som ulven/ulvarna inte är supervana och det för mig tar bort LenaH och MM som jag spelat med mycket förut.
Men både Snurrfian och Habina har väl spelat rätt mkt ulv också.

Men det är max, eller hur? Två ulvar kvar i lyan?

Panik! Hamnade i en diskussion med en kompis och inser nu att det är bara ett par minuter kvar till dl. Har inte läst ett jota sedan mitt senaste inlägg, så ni vet.

Habina röstar på snurrfian

Då jag tror att hon alibiröstade på Ferrari i dl1 och inte trodde att Ferrari skulle få fler röster.

Jag vill syna alla just nu men en i taget. Min röst hamnar på Snurrfian ikväll för att jag tror hennes röst i dl1 kan vara en alibiröst där hon inte trodde Ferrari skulle få fler röster på sig och hon går på Klara om detsamma. Jag hade gärna synat henne med men det går ju bara ta en i taget. Hon är helt enkelt skummast för dagen.

Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

Okej, ska vi lyncha en spelare för att syna den så vetteusan.
Men nu är det dags att rösta. Sjukt svårt idag tycker jag.
Jag tycker att LenaH har smugit med i leken och inte kommit med så mkt teorier. Tycker att hon i vanliga fall brukar lufta en hel del teorier.
bollen__ röstar på LenaH

Du har rätt i att din långa diskussion med Klara var före natt-DL. Jag fick för mig fel om tiden. Men samtidigt känner jag att du först går in runt kl 13 och ställer samma fråga till @bollen__ som jag redan ställt utan kommentarer till mitt inlägg (om cirkus skulle förhäxa sig själv och om det betyder att bollen är ulv, kl 12.06 inlägg 788). Sedan lånar du ännu en av mina teorier, att @Matmissbrukaren kan vara god pga att cirkus käkades. Jag skrev det 18.35 i inlägg 810. Du lyfter det 20.34 i inlägg 828.

Att låna teorier utan att hänvisa till ursprunget tycker jag är ulvigt. Helt enkelt för att ulvar ofta har svårt att teoria. Ibland när man läser igenom leken kan man ju under tiden göra samma observationer som någon annan har gjort, det är inget märkligt. Men eftersom du såg bollens inlägg i eftermiddags bör du ju ha sett mitt och ändå skriver du som om det var nytt (min upplevelse).

Jag är långt ifrån säker på att du är ond. Just att du biter dig fast vid Klara tyder snarast på god med information. Men det ovanstående gör mig osäker på dig. Därför är jag lite inne på att om vi synar dig så kanske en del klarnar. Samtidigt så är jag egentligen mot att "syna" potentiellt goda spelare.
Alltså jag läste via mobilen mitt på dagen, jag kan mycket väl ha missat något inlägg, jag såg inte att du skrev något till Bollen om hennes kommentar mitt på dagen.
Och som sagt, jag kan mycket väl ha varit influerad att ditt inlägg när det gäller Matmissbrukaren, men när jag skrev det så tyckte jag faktiskt att jag själv var smart som kom på det... :o Selektivt minne! ;)

Okidoki, Snurris har majoritet. Jag är inne på att syna antingen henne, Klara eller Jfrelin. Snurris är ju skummast helt klart. Men hon är alltid skum.

Myrten röstar på Klara

För jag vill syna henne och se om hon är så god som hon verkar eller om DL1 var ett skådespel!

DL 4
21:11 LenaH röstar på Snurrfian
21:12 Snurrfian röstar på Klara
21:21 Jfrelin röstar på Klara
21:42 Klara röstar på LenaH
21:56 Habina röstar på Snurrfian
21:57 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian
21:57 bollen__ röstar på LenaH
22:00 Myrten röstar på Klara

22:01 Klara försöker ändra röst till Snurrfian

Snurrfian 3
Klara 3
LenaH 2

Okidoki, Snurris har majoritet. Jag är inne på att syna antingen henne, Klara eller Jfrelin. Snurris är ju skummast helt klart. Men hon är alltid skum.

Myrten röstar på Klara

För jag vill syna henne och se om hon är så god som hon verkar eller om DL1 var ett skådespel!
Det här är en för mig helt apart röst! Jag trodde aldrig jag skulle rösta på någon för att granska henoms godhet. Tror t o m jag skällt på @LenaH för den taktiken!

DL 4
21:11 LenaH röstar på Snurrfian
21:12 Snurrfian röstar på Klara
21:21 Jfrelin röstar på Klara
21:42 Klara röstar på LenaH
21:56 Habina röstar på Snurrfian
21:57 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian
21:57 bollen__ röstar på LenaH
22:00 Myrten röstar på Klara

22:01 Klara försöker ändra röst till Snurrfian

Snurrfian 3
Klara 3