ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

@Myrten Köper din tanke men jag är lika god som innan. Tycker jag redovisat varför min röst hamnade på Klara. Det var inte pga Snurrfians röst. Jag är ingen follower :D

Det skulle faktiskt inte förvåna mig om även Snurris är god (men skum tycker jag!). Dock vet jag inte det.

Nu ska jag nog ägna mig åt annat och hoppas på att bli ulvmat inatt. Fast jag tror inte att det kommer att hända med tanke på dagsformen.

Smyger in en snabbis från jobbet.
Håller med @Myrten om det du skriver om rösten får större tyngd osv ang Jfrelin. Men hon kan ju trots allt vara god även fast hon röstade på klara. Menar beroende på för slags info hon ev hade om Niyama så kanske hon inte hade någon info att gå på idag? Utan chansade.
Även om jag förstår din tanke också så känns den lite ulvleksparanoia också :p

Smyger in en snabbis från jobbet.
Håller med @Myrten om det du skriver om rösten får större tyngd osv ang Jfrelin. Men hon kan ju trots allt vara god även fast hon röstade på klara. Menar beroende på för slags info hon ev hade om Niyama så kanske hon inte hade någon info att gå på idag? Utan chansade.
Även om jag förstår din tanke också så känns den lite ulvleksparanoia också :p
Mjaäeågår. Om jag överlever DL, vilket är troligt med tanke på mina prestationer hittills, så återkommer jag med ett svar på din sista fråga.´

Jag tror att många tror att Jfrelin har en viss roll. Och jag TYCKER att den som verkligen borde ha den rollen skulle protestera högljutt om Jfrelin spelade. Men... jag är låt mig säga skeptisk till Jfrelin just nu.

Vilka är ulvarna eller vem är ulven?

Men @bollen__ du måste väl inse vilken info som förmodat var i omlopp rörande Niyama? Jag vet att du frågade tidigare också vad det skulle vara för sorts info. Jag ser en tydlig teori när jag kollar rollistan och det har inte med spionen att göra. Jag TROR att fler tolkat det som jag. Och i så fall är infon väldigt tydlig.

Mjaäeågår. Om jag överlever DL, vilket är troligt med tanke på mina prestationer hittills, så återkommer jag med ett svar på din sista fråga.´

Jag tror att många tror att Jfrelin har en viss roll. Och jag TYCKER att den som verkligen borde ha den rollen skulle protestera högljutt om Jfrelin spelade. Men... jag är låt mig säga skeptisk till Jfrelin just nu.

Vilka är ulvarna eller vem är ulven?
Jag håller med. Tycker mig inte se några protester åt det hållet iaf.
Ja, det är ju frågan det!

Men @bollen__ du måste väl inse vilken info som förmodat var i omlopp rörande Niyama? Jag vet att du frågade tidigare också vad det skulle vara för sorts info. Jag ser en tydlig teori när jag kollar rollistan och det har inte med spionen att göra. Jag TROR att fler tolkat det som jag. Och i så fall är infon väldigt tydlig.
Så hade inte jag tolkat det alltså :o

Jag borde ligga i sängen och snarka nu men tydligen inte.
@Myrten Du tycker bara jag är skum för jag har skrivit så lite :p

Ang Klara så stod det ju ganska så klart efter DL1 att hon inte är ond eftersom hon ändrade sin röst till Ferrari och la avgörandet. När hon gjorde det var det fler med 2 röster på sig och det känns ju osannolikt att alla de skulle vara i lyan och att Klara då skulle lägga en alibiröst. Därav håller jag Klara som god efter DL1.

Ang Niyama så tycker jag att hon var den som kändes mest misstänkt enl mig till DL2. Vet att min teori inte var supervälgrundad men det hon skriver och det andra har skrivit om henne skaver. Många nämner henne och någon skrev att hon är bra att ha kvar för att hon driver leken framåt, ska gå tillbaks och kolla vem det var. Är hon ond så är det ju aldrig bra att hon är kvar.
Sen att hon la en röst på Ferrari i ett läge när väldigt få röster inkommit ger henne inte på något sätt alibi för att vara god och hon kan mycket väl själv ha trott att hon la röst 1 eftersom första rösten på Ferrari inkom 1 min före Niyama, alltså högst sannolikt att den inkom medan Niyama skrev sitt inlägg.

Ang Fio så skrev jag att jag trodde hon var god för att hon försvarade sig så tidigt när så få röster inkommit. Hade hon varit ulv tror jag hon hade legat lite mer lågt och inte hetsat över rösterna.

@LenaH @cirkus menar såklart att jag ser det som osannolikt att Klara är med i Lyan. Det är jävligt vågat spelat av henne om hon skulle vara med där. Jag har aldrig spelat med Klara förut vad jag kan komma ihåg så vet inte hur hon spelar. MM hade jag lätt kunnat tro skulle köra en sådan grej.
Vet själv en gång när jag var ulv och en annan inte hann med att spela så vi offrade den och hade stensäkert alibi leken igenom så inget är skrivet i sten liksom.

LenaH- tror jag inte heller är ond men det är en skicklig spelare, det ska man inte glömma.
Framförallt för att hon följde mig ang Niyama.

Myrten- vete fan alltså men sannolikt god med tanke på hennes teoriande. Känns som en god som vill hitta onda.

Klara- har jag haft som god sen DL1 när Ferrari åkte och som jag skrivit flera gånger. Däremot verkar ju en del misstänka henne så jag kanske har missat något.

Snurrfian och Bollen_ alltså jag veeeet inte vad jag ska tro. Orkar liksom inte

Alltså jag börjar svänga mot @Klara nu ändå.
Inte pga Snurrfian utan på det som Cirkus skrev om henne igår. Klara var liksom inte på någons radar just då.
Det kan mycket väl vara ett försök till blåsning av Cirkus. Eller så ger vi henne för mycket cred, hon drack ju ändå en del vin :p (kram förresten @cirkus)

Oavsett är det ju inte kört för oss goda om Klara visar sig vara god. Då får vi ta nya tag imorgon
Jfrelin röstar på Klara

Jag röstar på Klara för att jag blir mer och mer förvirrad över Cirkus beteende och jag vill veta. Ferrari kan ju faktiskt ha bett om att få bli utröstad. Jag känner mig alldeles för osäker på er andra. Eller några är jag ganska säker på men för mig är det Klara eller Habina, om de är goda så är de för skumma för att hjälpa till.

Jag stör mig på den väldigt plötsliga svängningen mot Klara. Jag tror att det var 12 minuter från teoriinlägget där Klara är god (visserligen med tillägg att hon kanske har missat något) till att rösta på Klara. Innan har Jfrelin inte haft några misstankar alls mot Klara utan hållit henne för god. Jag tycker att detta är väldigt mystiskt faktiskt.

DL 1
20:16 Cirkus röstar på Mirtai
21:03 fio röstar på cirkus
21:07 Jfrelin röstar på Klara
21:10 Matmissbrukaren röstar på cirkus
21:16 Ferrari röstar på Niyama
21:27 Blacksmithfarm röstar på fio
21:41 Mirtai röstar på Matmissbrukaren
21:42 Habina röstar på Klara

21:47 (Klara röstar på fio)
21:48 LenaH röstar på Mirtai
21:53 Snurrfian röstar på Ferrari
21:54 Niyama röstar på Ferrari
21:58 Klara ändrar röst till Ferrari
21:58 Myrten röstar på Habina

DL 2

17.34 Habina röstar på fio
20.05 cirkus röstar på _bollen
20.22 Myrten röstar på fio
21.07 Jfrelin röstar på Niyama
21.07 Mirtai röstar på _bollen
21:34 Klara röstar på fio
21:37 LenaH röstar på Snurrfian

21:41 Fio röstar på matmissbrukaren
21:49 Habina ändrar röst till cirkus
21:57 Myrten ändrar röst till LenaH
21:58 Niyama röstar på Jfrelin
21:59 Fio ändrar röst till bollen
21:59 bollen__ röstar på Habina

DL 3
21.33 Habina röstar på Jfrelin
21.45 Snurriga röstar på klara.
21.47 Jfrelin röstar på Niyama
21.51 Klara röstar på Snurrfian
21.57 LenaH röstar på Niyama
21.59 Niyama röstar på Jfrelin
22.00 bollen__ röstar på Jfrelin
22.00 cirkus röstar på Niyama
22.00 matmissbrukaren röstar på Niyama
22.00 Myrten röstar på Matmissbrukaren

DL 4
21:11 LenaH röstar på Snurrfian
21:12 Snurrfian röstar på Klara
21:21 Jfrelin röstar på Klara
21:42 Klara röstar på LenaH
21:56 Habina röstar på Snurrfian
21:57 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian
21:57 bollen__ röstar på LenaH
22:00 Myrten röstar på Klara

22:01 Klara försöker ändra röst till Snurrfian

Jag undrar om det blev lottning mellan Klara och Snurrfian eller om det var spökröst som var avgörande?
Jag vet att jag svängde fort om Klara men hon var så jädra märklig att jag började tro att jag blivit grundlurad.

UPPDATERING:
Antalet deltagare hade decimerats konstant under kursveckan. De var inte så många kvar nu.
Kloakråttorna var ändå rätt så nöjda med utfallet-trots ett par missöden på vägen
Nu hade de spanat in sitt nästa offer som stod på tur att bli invaderad och konsumerad.
De hade en plan, förstås, så när de flesta började dra sig mot sängen så frågade de @Habina om inte hon vill sitta uppe med dem och dricka upp resten av glöggen?

De listiga kloakråttorna hade försnillat lite råttgift tidigare under veckan när hälsovårdsinspektören @Lobelia så nesligt pepprat deras kompis @Niyama med detta och det fick de användning för nu då de panerat russinen i det
Habina hade inget emot att sitta uppe och nattsudda lite, glögg var ju gott:D
Mandel och russin hör ju också till, så det var intet ont anandes hon lade i av bådadera i sitt glas tillsammans med glöggen

Det tog inte många sekunder innan Habina stelnade till och med ett stön for i golvet, och började skaka och dregla, inom en minut var hon död
Sedan var det julfest för råttorna, som fortsatte att smutta på glöggen samtidigt som de knaprade i sig Habina , bit för bit, med vällustiga suckar

Habina var WC ( bybo)

DL kl 22
nattDL kl 10

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka