ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Goda enl mig
Myrten
MM
Jfrelin

Ev onda
Snurrfian
LenaH
Bollen_

Snurrfian ligger väldigt bra till att få min röst idag. Rösten DL1 kan mycket väl vara en alibiröst, DL2 missade hon, DL3 röstar hon på Klara och samma i DL4.

LL påminner om lekregeln att inte ond eller godförklara någon utan teorier, detta gäller oavsett vilken sida man tillhör, man behöver visa vart ens tankar kommer ifrån

Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Man får inte god- eller ondförklara någon utan teori. Man får inte heller antyda sin egen roll. Undvik att outa goda specialroller tidigt i leken (= före DL3). Även om du vet något, teoria om varför du tror att spelaren är god. Senare i leken är det alltid nödvändigt att börja diskutera roller, men LL tycker att spänningen uppehålls bättre om man låter det komma senare. Det är dock inte ett regelbrott att outa en god specialroll, men att undvika det är ett önskemål från LL.

Jag kommer att vara mer kortfattad idag för jag ska träffa några vänner över några öl. Eventuellt lägger jag en säkerhetsröst innan jag sticker iväg men det kan då bli redan vid 15-tiden. Ska också försöka göra i alla fall ett vettigt teoriinlägg innan jag ger mig av. Tror nog jag är hemma till DL men för säkerhets skull.

Tack för ert stöd igår! Imorgon ska vi till veterinär och en fantastisk valpköpare erbjöd sig att rodda allt om det går att få tid för op innan jag kommer hem. Hon bor nära kliniken som vi båda använder och har stenkoll. Så jag känner mig väldigt lättad faktiskt.

Ska ta det lugnt ett tag nu, men tänker lite högt i leken först. Nu är ju inte allt klart, men jag tror aldrig jag har haft såhär dålig röststatistik ever! Undrar om jag klarat av att pricka en enda ond?:rofl: Det lär visa sig.

Alltså, Lena - har jag stött och nött. Jag tycker först inte jag känner igen henne, men å andra sidan är jag ju helt av banan själv och hon verkar ha risigt med tid. Är hon god? Jag lutar ändå åt det kanske... Hon gick först efter Niyama väl, men eftersom lyan inte fattat att cirkus var Shewee så borde de inte greppat Niyamas roll heller. Skulle Lena i lyan missa en sådan sak som det med cirkus? Tveksamt!

Jfrelin - är jag höggradigt ambivalent till. Jag har kommit fram till... att hon är god eller ond! Fantastiskt, va? God för hur hon gick efter Niyama, men jag ställer mig åter frågan om det var ett spel för gallerierna. Cirkus lade ut en hel del trådar om att Klara kunde vara ond i förrgår (alltså, verkligen exemplariskt spelat som ond utanför lyan, hon trasslade till typ allt!). Jag orkar inte gå tillbaka nu men jag minns inte riktigt vad det var som fick Jfrelin att gå efter Klara. Nå, jag får fundera och se.

Snurris - höggradigt skeptisk. Att jag släppte igår beror på en enda sak och det var hennes försvar när hon och Klara diskuterade på förmiddagen. Sedan tryckte hon väldigt hårt mot Klara och lånade teorier som jag skrivit utan att hänvisa till dem. Skumt, men jag upplever ofta att Snurris kan spela skumt. Men hennes sätt att bita sig fast vid Klara igår känns väldigt ulvigt. Men Klara själv tog det som en indikation på godhet.

Bollen - hann inte gå igenom inläggen igår. Måste göra det idag. Vet inte ett jäkla dugg!

Matmissbrukaren - kändes som den mest sansade under DL. Minns inte varför, men ännu en jag bör gå igenom.

Vad vet vi då? Inget, men jag tror vi vet det här:

Spionen vet vem ängeln är och kanske har de hittat varandra?

Ängeln bör ha fått spioninfo minst en natt.

Någon mer måste fått spioninfo, kanske flera. Har infon hamnat hos goda hela tiden eller har något gått till lyan? Om cirkus-:devil: (:love:) inte haft extra roligt vid sitt tangentbord påhejad av sin kompis Zinfandel:laugh:så vågar man kanske försiktigt dra slutsatsen att någon god spelare känner till någon annan god. För det vore ändå udda av Shewee att utanför lyan förhäxa en ulv! Jag tror precis vad som helst om cirkus men det riskerar att bli kontraproduktivt för onda, så det tycker jag hon borde undvika!

Besserwissern bör veta något om flera spelare. Jag när en förhoppning att hon prickat en ulv om hon har frågat inatt! (Fast det var väl begränsat antal påstående så det finns kanske inget kvar? Jag orkar inte kolla just nu.)

Vet inte om jag glömt något, mycket möjligt.

Tillägg till ovanstående: med att Lena gick först efter Niyama menar jag först efter att Jfrelin gjort det.

Sen ser jag att uttryckte "gå efter någon" ibland kan se lite "mer" ut än vad jag egentligen avser. När jag skriver att Jfrelin gick efter Klara igår menar jag typ att hon började misstänka henne.

Kollade röststatistiken på oss kvarvarande:
Jfrelin - Klara- Niyama- Niyama- Klara
MM - Cirkus- missar DL2- Niyama- Snurrfian
Myrten-
Habina- LenaH- MM- Klara
LenaH- Mirtai- Snurrfian- Niyama- Snurrfian
Bollen_ missar DL1-
Habina- Jfrelin- LenaH
Snurrfian-
Ferrari- missar DL2- Klara- Klara

Myrten-
Habina- LenaH- MM- Klara
Bollen_ missar DL1-
Habina- Jfrelin- LenaH
Snurrfian-

:up:

Myrten-
Habina- LenaH- MM- Klara
Bollen_ missar DL1-
Habina- Jfrelin- LenaH
Snurrfian-

Det är lite jobbigt att 3 av de som är kvar har missat en DL, speciellt DL2 som var så meckig när Fio åkte ut.

Tiden har rusat iväg. Jag hinner inte med säkerhetsröst nu i alla fall. Får väl rösta från puben, fast jag tror att jag är hemma långt före DL. Min genomgång av spelare jag har nollkoll på pågår!

Eftersom alla sneglar misstänksamt på glöggen efter @Habina s frånfälle så dukar vi undan den och ställer fram Äggtoddyn istället:
hur-g%C3%B6r-man-%C3%A4ggtoddy.jpg

det känns som deltagarna kan behöva något att gå igång på :angel:
väl bekomme!:)

Aargh, nyvaken.
Vet inte riktigt vad min hjärna pysslade inatt men är ju uppenbarligen fel ute.

@Jfrelin varför håller du Matmissbrukaren som god? :) Jag har väldigt svårt att bilda mig en uppfattning om henne.
Myrten håller jag med om.
Det är Lena och snurrfian jag är osäker på..Hittar inget att "ta på" i Lenas inlägg, känns slätstruket. Och Snurrfian skulle ju bla kunnat ha lagt rösten på Ferrari för alibi..samt att jag tycker att hon försökte få Klara misstänkt när hon använde den tunna teorin att Klara strödde misstankar..

Aargh, nyvaken.
Vet inte riktigt vad min hjärna pysslade inatt men är ju uppenbarligen fel ute.

@Jfrelin varför håller du Matmissbrukaren som god? :) Jag har väldigt svårt att bilda mig en uppfattning om henne.
Myrten håller jag med om.
Det är Lena och snurrfian jag är osäker på..Hittar inget att "ta på" i Lenas inlägg, känns slätstruket. Och Snurrfian skulle ju bla kunnat ha lagt rösten på Ferrari för alibi..samt att jag tycker att hon försökte få Klara misstänkt när hon använde den tunna teorin att Klara strödde misstankar..
Pga Cirkus grejen. Jag tror att MM fattade Cirkus hintar om Shewee eftersom teorin till DL1 var bra, för att vara första DL. Om hon var ulv hade hon varken röstat på henne och definitivt inte ätit henne :p
Så lite uteslutningsmetod kan man säga.

Nu mobilspelar jag (och dessutom med virus i luren) men jag kommer stå fast vid Snurrfian idag.
Jag ser ff inte hur hon kunde tro att Klara var ond och rösten i dl1 osar ff alibi.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka