ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Jag, Habina och Niyama röstar på Jfrelin. Vi vet ju Ns roll och jag vet min, men Habina har jag ingen bra koll på alls. Så henne känner jag att jag vill gå igenom bättre. Inte för att hon nödvändigtvis måste vara ond för att ha röstat på Jfrelin men det kan ju finnas en ond röst där.
Habina har röstat: Klara - (fio) cirkus - Jfrelin
Uddaröster DL3:
Myrten har lagt uddaröster: Habina - (fio) LenaH - Matmissbrukaren. Ändrade från fio till LenaH precis som Habina. (eller ja Habina ändrade ju till cirkus då, men ni fattar.)
Snurrfian röstade: Ferrari - miss men troligt fio - Klara. Hon var först att rösta på ulven Ferrari, missade alltså igår men la sin efterhandsröst på fio och idag en uddaröst på Klara.
Klara röstade: Ferrari - fio - Snurrfian. Klara la tredje rösten på Ferrari när hon ändrade röst för att rädda sig själv. Hon hade Ferrari, Mirtai och cirkus att välja på, vi vet att Mirtai var god. Igår la hon en tredje röst på fio som sedan blev ensam röst (i tråden) och idag röstade hon på snurrfian.

Eftersom vi fortfarande har Shewee som kan vara utanför lyan så känns det ju lite osäkert men om Shewee är utanför lyan så vet hen ju om ulvarna om jag minns rätt så därför tänker jag ju att om Klara vore Shewee borde hon väl ha lagt sin röst på Mirtai och inte på ulven Ferrari. (oavsett om Cirkus är ond eller god) Så isåfall borde Klara inte vara Shewee utifrån det. Som ulv kan hon ju förstås ha lagt rösten på Ferrari för att rädda sig själv och få alibi. När jag tänker efter kan väl iofs Shewee också rösta på en ulv för alibi men som tidigare skrivits så kan ju Shewee inte käka utanför lyan så det vore väl onödigt att rösta ut en ulv i DL1?
Rösten på fio och hur det kom sig att fio åkte ut har ju stötts och blötts en hel del.
Jag vet inte om jag kommer till någon slutsats idag..det här blev ju bara mer snurrigt ju mer jag funderade.. :banghead:
Och jag menar såklart inte att inte rösterna på Niyama ska granskas, det ska dom såklart också för naturligtvis kan onda även ha röstat där.

shewee har NattDL- så första valet gjordes i sådana fall innan nattDL1 och förhäxningen verkade sedan under lynchen DL2- förutsatt att shewee valde att spela utanför lyan
Brabra, då fanns det ingen förhäxad röst DL1 oavsett vilket sätt hon valde att spela på.

Visst skulle det stå i första spioninfon om vad hon valde att spela som?

Jag tycker att mm har en bra förstadagsteori, men samtidigt tar det emot på nåt vis att rösta på cirkus i första dl i leken om hennes toalett...

Samtidigt reagerar jag lite på mirtais tvärsäkra "de" även om det inte måste vara en ond person för det.

Måste ut i stallet... Hm... Klurar lite till.

Men nu blir jag förvirrad... Måste fatta ett beslut.

Habina röstar på klara

Eftersom hon hävdar att jag brukar vara sansad när jag leker och det får min ulvometer att plinga till. Jag är väl aldrig sansad när jag leker?! Kan hon vara ulv som (i och med fios snack om hintar) tror att jag är ond utanför lyan?

Jo, men hon borde ju skrivit "den" eftersom det då var en utanför lyan och en som skulle bestämma sig innan dagdl. Väl? Nu blir jah osäker, nackdel med att spela från mobil, jag kan inte bara gå och kolla listan... :(

Bra att vi fick ut en ulv direkt. Tror inte att snurrfian är ulv, men visst skulle hon kunna lägga en röst och inte tro att någon hakar på.

Intressant med klara, hon kan vara god som vill rädda sig själv, men även ond som får ett präktigt alibi. Samtidigt var det många med två röster på sig, så hon borde kunnat välja någon god om hon var ond. Kanske lite mer åt goda hållet.

Hänger inte alls med i vad @Niyama och @Myrten pratar om kring mm, cirkus och mirtai. Kan någon av er förtydliga? Ingen brådska dock, jag skall sova nu. :)

Jag känner mest att paniken stiger när jag inser att jag borde rösta NU för jag blev oväntat bortbjuden ikväll. Men på vem?!

Ja @Myrten jag surfar från mobilen nu, har inte haft tid att klura med datorn än. :meh:

Jag skulle behöva sätta mig och gå igenom leken mer ordentligt, men det får tyvärr vänta. Jag förstår myrtens röst på mig, jag röstade där jag trodde det kunde vara något lurt, men förstorade kanske upp det lite. Även om jag fortfarande inte förstår hur klara tänkte.

Av de som röstade på Ferrari tycker jag fortfarande som jag skrev direkt efter dl. Det säger inte supermycket just nu, men kan ge mer framöver. Dock borde inte klara vara ulv iaf, eftersom hon hade kunnat rädda sig själv genom att lägga rösten på någon annan än Ferrari.

Matmissbrukaren hade en bra teori tyckte jag, tills jag fick hjälp att tänka hela vägen. ;) Däremot gör det henne inte ond automatiskt för det.

Den jag är mest fundersam över idag är Mirtai, som inte reagerade på felet i MMs teori. Hur tänkte du när du röstade på MM för att hon lade en andraröst @Mirtai ?

Nä, jag godförklarar henne absolut inte (finns det inte en ond roll som inte känner till lyan?), men jag har ändå svårt att se en ulv rösta på en kollega för att rädda sig själv, om det samtidigt finns andra goda att rösta på istället. Därmed inte heller sagt att de som var uppe i lynch igår automatiskt är goda allihop.

Jag måste verkligen rösta. :banghead: Vet inte om jag hinner in mer innan dl, även om jag skall försöka.

Habina röstar på fio

Då jag får känslan av att hon försöker sprida misstankar genom att kalla cirkus röst för att starta ett drev och sedan "förklarar" det med att cirkus halmstrå var hennes halmstrå.

Sorry, hinner inte mer nu, kan hända att jag hinner in och ändrar röst om det dyker upp något annat, men lägger en säkerhetsröst utifall att.

Ledsen fio, men jag måste ju rösta på den jag tycker är skummast. Förklara istället för mig vem som är mer skum och varför, så kanske jag tänker om.

Jag blir lite nojjig när det rasslar in röster på fio. Samtidigt tycker jag att både myrten och klara har resonerat vettigt. Myrten är verkligen på hugget och jag tycker att hon för leken framåt. Klara vill jag ju ha lite mer åt goda sidan pga att hon satte spiken i kistan för ulven Ferrari.

Äh, jag ville mest undvika att rösta på fio och med mobilen hann jag inte gå tillbaka och kolla exakta teorin. ;)

Tyckte att fio kändes uppriktig i sin förtvivlan över att hon fick försvara sig hela tiden. Skönt att jag ändrade röst, men så förbaskat att det ändå inte hjälpte. :arghh:

Måste läsa rollistan igen för att helt förstå vilka scenario det kan bero på.

Lite tankar innan dl (snabbt skrivet!).

Bollen__ och jag har rätt liks tankar. Jag vill gärna ha klara något åt godare hållet pga dl1.

Myrten tycker jag resonerar bra och för leken framåt. Eftersom hon ändrade röst igår så lägger jag henne lite mer åt goda hållet.

Snurrfian skulle kunna vara ulv som skaffat sig alibi i dl1.

Niyama är som alltid svårplacerad, men för leken framåt och därför vill jag gärna ha kvar henne pga det.

Det får du absolut göra. Jag sökte efter en teori att använda, så jag kunde ändra röst från fio. Det här var det första jag kom på och det är inte precis något jag kommer rösta efter idag. ;)

Jag vill tro att niyama är god, för hon hjälper mig. Men vis av tidigare erfarenheter så kan hon ändå vara ond. ;)

Matmissbrukaren tycker jag också kommit in och diskuterat bra, vilket egentligen bara får mig att bli hysterisk och undra VAR alla onda gömmer sig? :cautious: :arghh:

Var tvungen att kolla deltagarlistan och alla känns sådär härligt goda och hjälpsamma utom @Jfrelin men jag kan ju inte köra på uteslutningsmetoden i dl3. :nailbiting:

Nä, jag måste rösta nu. Tittar på en film och är rädd att jag fastnar i den och missar dl.

Habina röstar på jfrelin

Pinsamt dåligt motivering, men pga uteslutningsmetoden. Hon är den som jag tycker känns minst god av alla i leken och jag upplever att hon skriver skumma saker.

:banghead: Förlåt Jfrelin, men jag får nog inte rösta på paow... :o

Fick för mig att Habina inte skrivit så mycket men det var en hel del inlägg ändå :o Av någon anledning är det inte mycket som fastnat hos mig, samlade på mig lite citat här och nu vet jag att hon glömde leken en dag tror jag och var bortbjuden nästa men det känns som att det är ganska många inlägg men inte så himla mkt teorier faktiskt? Nu ska jag inte kasta sten i glashus här, jag började leken med typ 0 närvaro men nu har jag iaf kommit med lite mera.
Som jag skrev tidigare så har Habina röstat: Klara - (fio) cirkus - Jfrelin
Lite citat finns ovan när hon bytte röst från fio till cirkus. Först tänkte jag att hon kanske är god som då kom på att fio troligen var god och inte ville rösta ut henne. Nu undrar jag också lite om det kan vara att hon vill att det skall se ut så? Är hon ulv spelar det väl troligen ingen roll om jag eller fio åkte tex. Fast jag förstår iofs inte varför hon inte bytte till mig istället men tja. Min teori kanske inte håller hela vägen här men tycker inte riktigt att jag känner igen Habina.
Rösten på Jfrelin idag blev utefter uteslutningsmetoden, och hon röstade tidigt så hon kunde ju inte veta att Jfrelin skulle få fler röster.
En andra röst på klara i första DL.
Nåja, jag hittar inget som sticker ut jättemkt åt något håll så hon kan säkert vara god också och bara ha tidsbrist..

Fio och habina verkar hinta rätt friskt till varandra eller till andra, @LenaH verkar inte ha hittat hit än. Bsf räknar och har sig som vanligt, vilket jag lånade i förra leken. Jag är glad att jag slipper det den här gången...
Jag läser och skriver på mobilen just nu, varit hos svärmor och grattat och nu ska jag fixa mat åt de hungriga barnen.

Jag tycker även att det är intressant att @Matmissbrukaren följer upp med en andra röst. Hon kan visserligen ha missat fios röst men lite knepigt är det i och med att jag inte riktigt ser det onda i cirkus. Det betyder inte att jag ser henne som god men som tvärsäker ond nej...

Men vad fantastiskt bra att jag lyckades hitta en ulv när jag mest var redo att slänga telefonen i väggen! :up: Att ett så liten tanke stämde känns väldigt skönt!
Mindre bra att spåraren blev käkad... :crazy:

Frågan är om Klara är god och gjorde ett lyckat drag med att välja just Ferrari, eller om Klara är ulv och såg chansen att få ett riktigt bra alibi genom att rösta ut en ulvkollega?

@cirkus krya på kissen och @Mirtai krya på sonen, lilla hjärtat vad jobbigt att vara så pass sjuk. :heart
Själv försöker jag läsa ikapp leken, min tidsplanering för dagen fick helt stryka på foten när mötet som skulle börja kl 12 började klockan 15 istället och höll på rätt länge. Men å andra sidan så känns det som vi kom en bra bit framåt och jag fick en jättefin julgrupp som tack för det arbete jag lägger ner! :D

För att komma tillbaka till leken, jag vet inte riktigt varför @Habina nästan godförklarar @Klara och att hon inte borde lägga utslagsrösten på en kollega, det skulle inte vara första gången det händer. Men med det sagt så är jag inte heller säker på att Klara faktiskt är ond heller, snarare minst lika osäkert som innan röstningen igår.

Habina verkar lite splittrad men å andra sidan så blir man lätt det om man spelar från telefon har jag upptäckt, själv passar jag på att få lite datatid och kunna gå igenom leken. (och surar över att datafirman inte har hört av sig att jag kan hämta min dator... :cautious: Men å andra sidan så hade jag inte hunnit det idag... )

Niyama tycker jag alltid kommer med vettiga tankar och ofta sånt som har gått mig helt förbi, det säger egentligen inget om hennes godhet/ondhet men jag uppskattar att de får mig att tänka till.

Mirtais förklaring känns som flera har sagt som en efterhandskonstruktion men å andra sidan så kan det var irl som spelar in också.

LenaH dåligt med tid och ork igår, la inte en slöröst på mig vilket nästan borde göra henne god av den anledningen men riktigt så enkelt ska jag inte göra det för mig.

Postar och återkommer med resten i ett nytt inlägg! :D

bollen__ Ytterligare en med få inlägg, glömde att rösta igår och lägger en efterhands röst på MM vilket är svårt att säga så mycket om.

fio- verkar väldigt inriktad på att se hintar i både det ena och det andra och i övrigt finns inte så mycket mer att ta på.

Matmissbrukaren- väldigt få inlägg och där ibland det omdebatterade röstningsinlägget, jag skulle gärna vilja veta hur hon tänker runt det idag innan jag försöker bilda mig en uppfattning.

Jfrelin- väldigt svårt att få någon uppfattning på två inlägg...

Myrten- gillade MM teori igår men verkar nu ha vänt och tycker att det finns flera missar i den.
Här ovan är de teoriinlägg om olika deltagare jag hittade men det är inte så mycket teorier.

Förlåt förlåt @quarter4ever och @Lobelia och alla andra för att jag missade att rösta, jag skulle bara springa över till grannen kl 20:30 för att hämta bröd som jag hade beställt, hon undrade om jag inte ville ha en kopp kaffe och helt plötsligt var kl 23... Allt för mycket som behövde ventileras... :(

Jag försöker komma underfund med vad jag hade röstat om jag hade hade hängt med här nu i kväll och jag hade nog antagligen röstat på Fio, men det inser jag ju i efterhand att det hade varit fel, jag är inte heller helt på det klara med varför rösterna svängde så kraftigt på slutet. Men Snurrfian röstar på Fio lite i efterhand... Förlåt åter igen!

Tack, jag började känna mig en aning förvirrad! :D

Men om det nu är som @Klara skriver att Shewee har valt att spela utanför lyan så finns tanken att någon röst på Bollen skulle kunna vara förhäxad, men det skulle väl lika gärna kunna ha varit vem som helst av de som röstade på Bollen? Och Shewee vet ju inte vem den hon förhäxar tänker rösta på? Så möjligtvis vet den som har fått spionraden vem som blev förhäxad men om det var någon av Fio och Mirtai så är den info rätt oanvändbar, att de är goda vet vi redan. Sen borde det finnas annat matnyttigt i spioninfo i och för sig. :D
Här förstår jag inte riktigt den här meningen "så finns tanken att någon röst på Bollen skulle kunna vara förhäxad, men det skulle väl lika gärna kunna ha varit vem som helst av de som röstade på Bollen?"
Jag håller med om att Shewee inte vet vem den förhäxade tänker rösta på. Men tja jag förstår inte den meningen?
Med tanke på det här och att det känns som om @Klara försöker kasta misstankar åt alla håll så hamnar min röst där idag. Snurriga röstar på klara.
Jag är åter igen hänvisad till mobilen eftersom det här eländes stormande för att fasta telefon och Internet svajar betänkligt...
Var tycker du att Klara försökt kasta misstankar åt alla håll? Jag har inte upplevt det så men jag kan absolut vara blind! :o
Jag funderar lite över rösterna på jfrelin. Kan det ha varit så att lyan gjorde sitt bästa för att rösta hen?
Om du med "att rösta hen" menar att rösta på Jfrelin så tänker jag iaf att hon fick bara tre röster. Eller bara och bara. Vi vet att Niyama röstade här. Jag vet min roll. Så tja, max en lyamedlem kan ha röstat här och det beror på vad Habina är.
Så det måste absolut finnas ond/ulvar bland udda och/eller rösterna på Niyama med.
Har lyan fattat att Niyama är ond kan ju nån ha röstat där för att försöka få alibi.
Vet de inte så vill de väl rösta ut någon de tror är god?
Jag tror vi måste fundera över alla röster..

--
Tur att det inte var såå många inlägg att gå igenom.
Jag är lite fundersam över rösten på Klara, jag upplever inte att klara kastar misstankar åt alla håll men jag kan ju ha missat det såklart.
Plus för Snurrfian är väl att hon la första rösten på Ferrari - men som folk nämnt tidigare kan man ju rösta på en kollega så..(jag fick visst inte med röstinlägget..)

Asch!
Citerar in Klaras inlägg om rollerna också:
Tänkte börja med den här för att försöka få rätsida på vilka som är kvar och vilka som inte är det.

1. Mirtai
2. Habina
3. Snurrfian
4. cirkus
5.
Blacksmithfarm
6. Klara
7. LenaH
8. bollen__
9.
fio
10. Matmissbrukaren
11.
Ferarri
12. Jfrelin
13. Niyama
14. Myrten

10 deltagare kvar. Om vi utgår från att det var 4-5 onda från början är ställningen alltså nu 7-3 eller 6-4.

Om jag fortsätter med rollerna.

Goda:
Ängel
Besserwisser
Lösmynt spion
Spårare - Bsf - död
Bybor - två döda. Enligt uträkning ovan borde det vara minst tre (?) kvar. Eventuellt är en av dessa borgmästare.

Onda:
Ulvar - en död. Enligt uträkning ovan borde det vara en eller två kvar.
Slamkryparen - utanför lyan
Shewee - i eller utanför lyan

Edit - la till meningen om borgmästaren.

9 kvar.
7-2 eller 6-3 nu då iom att Niyama var ond, om det var 4-5 onda från början.
3 namngivna goda specialroller + bybor 3-4 st ev. kan en va borgmästare.
1 ond specialroll i eller utanför lyan
Ulvar 1-2 st

Här förstår jag inte riktigt den här meningen "så finns tanken att någon röst på Bollen skulle kunna vara förhäxad, men det skulle väl lika gärna kunna ha varit vem som helst av de som röstade på Bollen?"
Jag håller med om att Shewee inte vet vem den förhäxade tänker rösta på. Men tja jag förstår inte den meningen?
Det var nog jag som läste in lite för mycket i andras inlägg :o, jag fick intrycket av att Cirkus försökte peka på att eftersom hon var den enda som levde så måste det vara hennes röstinlägg som var förhäxat (och där med indirekt godförklara sig själv) men när jag läste sen igen så insåg jag att det inte var det hon skriv, så jag släppte det istället.

Var tycker du att Klara försökt kasta misstankar åt alla håll? Jag har inte upplevt det så men jag kan absolut vara blind! :o
Det var inför röstningen igår, hon började med att tycka att jag var ulvig som inte hade några klara åsikter om någon, när jag fräste ifrån så släppte hon mig och gick sen över och funderade om Cirkus var ulvig eftersom hon inte hade misstänkt klara själv. Det kan visserligen vara en god som desperat försöker hitta något att rösta på men den kändes lite knepigt tyckte jag igår och med tanke på att det mycket väl skulle kunna vara så att hon skaffade sig ett rejält alibi i DL 1 så tyckte jag sammantaget att hon var mest ulvig idag och jag funderar nog i samma banor idag, hämndrösten på mig känns även det ganska så typiskt ulvigt...

Det var nog jag som läste in lite för mycket i andras inlägg :o, jag fick intrycket av att Cirkus försökte peka på att eftersom hon var den enda som levde så måste det vara hennes röstinlägg som var förhäxat (och där med indirekt godförklara sig själv) men när jag läste sen igen så insåg jag att det inte var det hon skriv, så jag släppte det istället.

Det var inför röstningen igår, hon började med att tycka att jag var ulvig som inte hade några klara åsikter om någon, när jag fräste ifrån så släppte hon mig och gick sen över och funderade om Cirkus var ulvig eftersom hon inte hade misstänkt klara själv. Det kan visserligen vara en god som desperat försöker hitta något att rösta på men den kändes lite knepigt tyckte jag igår och med tanke på att det mycket väl skulle kunna vara så att hon skaffade sig ett rejält alibi i DL 1 så tyckte jag sammantaget att hon var mest ulvig idag och jag funderar nog i samma banor idag, hämndrösten på mig känns även det ganska så typiskt ulvigt...
Skulle du då vilja förklara för mig hur jag ska slutföra den här leken om jag inte får granska det olika spelare skriver och försöka värdera vad jag tror att det betyder uran att få kastat i ansiktet att jag sprider misstankar? Jag tyckte att jag var rätt tydlig med att det var dig, cirkus och Habina jag tänkte börja med att granska igår.

Skulle du då vilja förklara för mig hur jag ska slutföra den här leken om jag inte får granska det olika spelare skriver och försöka värdera vad jag tror att det betyder uran att få kastat i ansiktet att jag sprider misstankar? Jag tyckte att jag var rätt tydlig med att det var dig, cirkus och Habina jag tänkte börja med att granska igår.
Ja att granska är väl en sak, men det betyder inte att man måste hitta något att misstänka för och när det blir misstankar från OT saker och hur man har spelat tidigare så tycker jag att det känns väldigt ulvigt. Om det nu var det enda du hittade om mig att jag inte hade satt någon åt varken den ena eller andra hållet så hade det kanske varit bättre att skriva det och hålla mig som neutral kanske? Sen är det kanske en öm tå för mig eftersom det känns som om att röster alltid hamnar på mig när det inte finns något bättre att rösta på oavsett om jag kan vara ulv eller inte. Och speciellt tydligt blev det efter förra leken när jag knappt fick några röster trots att jag spelade på samma sätt som jag brukar... Alltså börjar jag tro att folk redan innan rollerna är utdelade har bestämt sig för att jag är ulv och det gör mig lite less.

Ja att granska är väl en sak, men det betyder inte att man måste hitta något att misstänka för och när det blir misstankar från OT saker och hur man har spelat tidigare så tycker jag att det känns väldigt ulvigt. Om det nu var det enda du hittade om mig att jag inte hade satt någon åt varken den ena eller andra hållet så hade det kanske varit bättre att skriva det och hålla mig som neutral kanske? Sen är det kanske en öm tå för mig eftersom det känns som om att röster alltid hamnar på mig när det inte finns något bättre att rösta på oavsett om jag kan vara ulv eller inte. Och speciellt tydligt blev det efter förra leken när jag knappt fick några röster trots att jag spelade på samma sätt som jag brukar... Alltså börjar jag tro att folk redan innan rollerna är utdelade har bestämt sig för att jag är ulv och det gör mig lite less.
Ok, det kan jag förstå. Men om jag tycker att det är ulvigt att inte vilja ta ställning, har jag då inte rätt att uttrycka den åsikten?

I förra leken åkte jag första dygnet . Jag kan inte svara för hur jag skulle värderat dina inlägg i den leken om jag varit kvar.

Ok, det kan jag förstå. Men om jag tycker att det är ulvigt att inte vilja ta ställning, har jag då inte rätt att uttrycka den åsikten?

I förra leken åkte jag första dygnet . Jag kan inte svara för hur jag skulle värderat dina inlägg i den leken om jag varit kvar.
Jovisst, men jag har även rätt att inte hålla med! ;)

Jovisst, men jag har även rätt att inte hålla med! ;)
Självklart. Det jag reagerade på var sättet du gjorde det.

Det är ok att misstänka mig. Det är ok att rösta på mig om man finner mig misstänkt. Men att hävda att jag sitter och sprider misstankar för att jag lite trevande försöker hitta skumma saker i en lek där jag tycker att alla beter sig så jäkla helgonlikt tycker jag är lite magstarkt.

Jag släpper det här nu. Du känns rätt ärlig i ditt försvar och jag ska försöka hitta tillbaka motivationen att leta onda.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka