ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Jag klurar på vilken information som kan finnas i leken.

Vi har en Besserwisser som kunnat ställa två påståenden.
En spion som första natten fick informationen själv och andra natten fick dela med sig av den. Den info som borde kommit fram där är vem ängeln skyddat, vilken sida Shewee valt, vem spöket röstade på, vem en ev BM röstade på med sin dolda röst, vem slamkryparen gissat på.
Och så har vi slamkryparen som kan försöka gissa sig till invånare i lyan.

Har jag missat något?

(Och nej, jag vågade inte ta ställning mellan Niyama och Jfrelin. Jag hade en tanke om en god roll till Niyama förut idag som jag inte hunnit utreda vidare, det får bli imorgon om jag är kvar då)

Jag tycker att Niyama är skummst för dagen med alla teorier om BM och Shewee. Det får mig att tro att hon vet mer än andra och det kan vara ett sätt att visa sig för lyan om hon valt att spela utanför.

matmissbrukaren röstar på Niyama
Nu vet jag ju inte vad Niyama står, men den här motiveringen är synnerligen skum! Det finns väl inget i teorierna som tyder på extra info? Och fler spelare har bidragit.

Jag tänker såhär att om man som god har info om någon och inte riktigt kan få fram vad man vill säga är en vanlig taktik att teoria (om än kasst) mot spelaren i första inlägget man skriver för dagen. Det är vad jag menar, inte att outa sin roll.
Jag tror det är rätt individuellt, det var längesen jag spelade med @Jfrelin och då var hon ulv så jag vet inte.
Just nu hoppas jag bara att hon har rätt. :nailbiting:

Nu vet jag ju inte vad Niyama står, men den här motiveringen är synnerligen skum! Det finns väl inget i teorierna som tyder på extra info? Och fler spelare har bidragit.
Det där hann jag inte se! Ja, det är skumt för extra info har jag inte heller sett.

Äh, jag hoppas bli käk i natt. :banghead:

Nu återlämnar jag datorn till ungen min och kryper ner under täcket. Följer upplösningen på mobilen, men lär inte orka skriva mer idag.

@Niyama Spöket var väl BSF och hen röstade väl på Fio innan så sannolikt las rösten på samma ställe igen. Eller drömde jag det i min hosmedicin dimma?

UPPDATERING:
Efter att ha haft en jobbig helg med flera besök av hygieninspektören som dessutom drämt i med ett saftigt vite för att få ordning på luktproblemen, efter att urinoaren Mirtai blivit till en sörja på golvet,
så var det en tilltufsad skara kursdeltagare som ändock beslutsamt började röja upp i eländet,
Alla jobbade på och gemenskapen kändes som den var god, trots allt

De flesta började också förbereda sig för den muntliga examinationen som skulle innebära slutet för kursen,
Ämnet alla skulle föredraga var hur man åtgärdar ett stopp i röret- för det var ju ändå det som orsakade kalabaliken från början.

Först ut att komma upp till opponering var @Niyama
och nervöst började hon stamma fram
” Ja jo alltså , liksom … i princip,,, va alltså, liksom…..
Det gäller att ha koll på vad som slängs bort och inte laddar toan för full? ”

Efter detta korta anförande så var frågorna många och ingen var särskilt mycket klokare.
Examinatorn - särskilt inkallad för att vara neutral och rättvis i sin bedömning var @Lobelia, hon om någon hade ju koll på hur dessa problem ska lösas

Efter att hon konfererat med sig själv en stund så kallade hon till sig Niyama för ett enskilt samtal för att berätta hur hon bedömt dennes prestation

Och sedan gick hon ut till de andra som satt spänt väntande med champagneglasen redo för att kunna skåla in det förväntade _ att Niyama skulle bli diplomerad och godkänd för att ha förstått hela grundkursen ”100 och en sätt att använda cirkus toalett!"

Men festen kom av sig när Lobelia kom ut själv och med allvarlig min förkunnade att Niyama tyvärr misslyckats i sin munta och att denna efter att ha mottagit beskedet blivit så ilsk att hon rusat in på toaletten och med ett språng försökt svanhoppa ner i den !
Lobelia hade dock snabbt uppfattat situationen och i sista stund hindrat Niyama från att kunna orsaka ett stopp i röret igen . Hon hade fångat henne i svanstippen och raskt stoppat in henne i sin råttbur och pepprat henne med råttgift! Och då hade det visat sig vad det var för filur då denne genast blivit stendöd.

Lobelia förmanade sedan alla strängt att verkligen komma till rätta med dessa sanitära olägenheter - hon ville till nästa examination se bot och bättring både vad det gällde snusk och skadedjur- och lämnade över ett skriftligt föreläggande till cirkus man om detta , vite 10000:- för varje punkt som inte var åtgärdad till nästa gång ( listan innehöll 20 anmärkningar )

Niyama var Lilly , ond spårare/ besserwisser

NattDL kl 10
Dagdl kl 22

Det där hann jag inte se! Ja, det är skumt för extra info har jag inte heller sett.

Äh, jag hoppas bli käk i natt. :banghead:
Nänä, jag är mycket godare! Åt en väldigt god kycklingburgare på Clockers idag. Det var guacamole på den så nu är jag mjäll och fin som en avokado! Notera att detta tramsinlägg inte innebär att jag vet något om Lenas roll.

Jag skulle varit i säng för en timme sen. Förhoppningsvis vaknar jag inte imorgon.

edit: Det var värt det! :banana:

Eftersom jag nu faktiskt hellre överlever natten så ska jag faktiskt kika närmare på den förvirrade @Myrten imorgon för hon känns inte så skarp som hon brukar. Lite för många fegröster känns aningen okaraktäristiskt?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka