ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

När det gäller rösterna på mig så är ju MM's teori rätt fyllig förutom den detaljen att hon har fel O_o och OM jag vore ond och hade trott att Mirtai var BM så hade jag precis som Niyama skriver - inte röstat på en som kunde stoppa lynchen för det hade ju varit att godförklara den och ondförklara mig själv på samma gång.

fios teori om att jag ville skapa ett drev känns rätt överdrivet, jag försökte hitta ett halmstrå att rösta på något utan att det var en total BoP och bara för att man röstar på någon så tycker väl jag inte att man precis starter ett drev. Dessutom - undrar jag varför fio är så bekymrad över ett drev just mot Mirtai?

För övrigt så varnar jag för minimal aktivitet pga oförudsedda händelser - som vanligt är det ett av mina djur som ställt till det när jag spelar ulvspel - det är lilla Siri (huskatten) som varit bortsprungen ett par dagar och återfunnits i uruselt skick - nu ligger hon inlagd på Västerorts Djursjukhus och i bästa fall piggar hon på sig med dropp och värmdedynor, i värsta fall så är mitt djur-år 2015 sämre än sämst med tre djur som fått tassa vidare
Den tanken hade jag om fio redan igår, när jag röstade på henne. Jag ändrade ju inte för att jag ändrade åsikt om fio utan för att rädda mig själv.

Och att du inte ändrade har jag förståelse för. Du skrev ju i ditt röstinlägg att du inte skulle närvara under kvällen. Men vi var totalt fem stycken som hade två röster var när jag gjorde min ändring.

Håller alla tummar jag kan komma över för att det ska gå bra med kissen. :heart

För övrigt så varnar jag för minimal aktivitet pga oförudsedda händelser - som vanligt är det ett av mina djur som ställt till det när jag spelar ulvspel - det är lilla Siri (huskatten) som varit bortsprungen ett par dagar och återfunnits i uruselt skick - nu ligger hon inlagd på Västerorts Djursjukhus och i bästa fall piggar hon på sig med dropp och värmdedynor, i värsta fall så är mitt djur-år 2015 sämre än sämst med tre djur som fått tassa vidare
Kram @cirkus håller tummarna för kissen :cry: hoppas hon klarar sig och att året slutar med ett mirakel istället för mer sorg :heart

När det gäller rösterna på mig så är ju MM's teori rätt fyllig förutom den detaljen att hon har fel O_o och OM jag vore ond och hade trott att Mirtai var BM så hade jag precis som Niyama skriver - inte röstat på en som kunde stoppa lynchen för det hade ju varit att godförklara den och ondförklara mig själv på samma gång.

fios teori om att jag ville skapa ett drev känns rätt överdrivet, jag försökte hitta ett halmstrå att rösta på något utan att det var en total BoP och bara för att man röstar på någon så tycker väl jag inte att man precis starter ett drev. Dessutom - undrar jag varför fio är så bekymrad över ett drev just mot Mirtai?

Inte alls...men ditt halmstrå var mitt halmstrå. Inte mer komplicerat än så faktiskt.

Hua håller tummarna för missen!!

Spontant vill jag hålla Niyama åt det mindre misstänkta hållet eftersom hon var en av de som verkligen såg det skumma med teorin.

Bl.a. LenaH tycker jag köpte teorin väl lätt. Tidsbrist eller slarv av en ond?
Alltså, jag köpte också teorin i bemärkelsen att den var en bra förstadagsteori. Däremot fick den ju inte mig att rösta på cirkus, men att det faktiskt var en riktig teori fick mig inte att reagera på att MM lade andrarösten. Jag tycker, som jag tror jag skrev ovan, att det är betydligt mer skumt när spelare röstar på någon som redan har röster baserat på OT. Görs det baserat på teori kan ju faktiskt spelaren vara något på spåren.

När du sedan röstade på MM med din motivering tyckte jag det var väldigt konstigt först. Det var inte förrän Niyama lyfte fram att cirkus röst ur MMs teori borde vara väldigt ologisk som jag insåg att det stämde. Då hade jag inte tid att själv tänka igenom allt ännu en gång, men eftersom jag själv inte sett sambandet så tyckte jag inte att MMs snurrighet i frågan behövde betyda att hon var ond. Jag hade reagerat på Habina, dels för det här med "tvärsäkert", dels för rösten så jag fegade och lade en uddaröst där på någon jag ändå tyckte stack ut.

Med det vill jag säga att jag inte tycker att Lena behöver vara ond för att hon gjorde samma feltänk som jag själv. Men det förvånar mig att hon låter rösten på Mirtai ligga kvar eftersom den uppenbart var baserad på något som inte stämde, vilket Lena själv konstaterar i ett inlägg kl 22.

Är fortfarande skittrött (jag har insett att jag är på gränsen till utarbetat) men jag ska softa ett tag till och sedan läsa igenom leken ordentligt. Min sammanfattning just nu är:

Att jag inte vet något om var @Matmissbrukaren och @cirkus står baserat på deras röster.

Att de som var med och röstade ut Ferrari väl spontant känns lite mindre misstänkta, men att jag aldrig skulle godförklara @Niyama såhär tidigt, att @Snurrfian knappast kunde veta att Ferrari skulle få fler röster och att @Klara räddade sig själv så hennes röst säger inte heller så mycket. @Mirtai känns också spontant mindre misstänkt i och med hennes reaktioner igår. När jag skummade inläggen runt DL tycker jag fortfarande att @Habina sticker ut men dels spelar hon från mobilen (tror jag? Kolla i så fall upp det här med att dela ut nätet från datorn!:D), dels skriver hon att hon glömde leken. @fio tycker jag fortfarande gjorde en märklig röstning, men främst reagerar jag på hennes försvar av den när jag frågade. Varför dra in Jfrelins och säga att den var sämre istället för att försöka reda ut det hela?

Det var inte alla spelare och spontana funderingar utan genomläsning. Åter om några timmar!

Med det vill jag säga att jag inte tycker att Lena behöver vara ond för att hon gjorde samma feltänk som jag själv. Men det förvånar mig att hon låter rösten på Mirtai ligga kvar eftersom den uppenbart var baserad på något som inte stämde, vilket Lena själv konstaterar i ett inlägg kl 22.
Utan att gå tillbaka och kolla så när jag fattade vad @Niyama menade så hade jag
A) inte tid att komma på en vettig motivering för att lägga en röst någon annanstans (jag förutsätter inte att @Matmissbrukaren är ond för att teorin inte går ihop) och
B) sett att @Klara ändrat sin röst vilket gjorde att min röst inte spelade någon roll ändå.

Dessutom tycker jag att @Mirtai s röst på MM var sisådär ändå:
Mirtai rösta på Matmissbrukaren

Eftersom jag tycker henne andraröst på Cirkus skaver

Om det nu handlade om att teorin inte funkar så är det en klen motivering att någon är ond för att den lägger en andraröst.

Jag ser heller inte varför Mirtai skulle vara god för att MMs teori inte höll hela vägen? Dessutom bygger ju MMs teori delvis på att Mirtai är god?!?

Äh, det känns som om det hela har fått alldeles för stora proportioner.

Spontant vill jag hålla Niyama åt det mindre misstänkta hållet eftersom hon var en av de som verkligen såg det skumma med teorin.

Jag tyckte också den lät bra... Mest för att jag inte tänkte hela vägen så att säga. ;)

Vad gäller rösterna på ulven Ferrari så visst, det borde inte vara ulvar som lynchade henne men det är inte osannolikt att en av dem är ulv. Och då tror jag minst på @Klara för då borde hon ändrat till någon annan. Jag har svårt att föreställa mig att alla som hade två röster är ulvar.

@Snurrfian och @Niyama la sina röster tätt så jag vet inte om de hade hunnit se den andras röst men det säger mig mycket lite om deras godhet/ondska.

Men varför lyfte du inte själv vad som var hålet i den? Eller är det så att du inte heller såg det förrän @Niyama pekade på det?

Men varför lyfte du inte själv vad som var hålet i den? Eller är det så att du inte heller såg det förrän @Niyama pekade på det?

Jag såg.

Men som jag skrev, jag tyckte det i det läget att det var skitsvårt att argumentera mot teorin eftersom den delvis handlade om vilken roll jag har. Så jag la en röst på MM och hoppades det skulle få er andra att granska henne.

Hur som, i backspegeln inser jag att en teori om cirkusdelen i teorin hade varit ett bättre spår men jag körde liksom fast på att jag inte ville skriva för mycket om vilken roll jag har/inte har

Jag såg.

Men som jag skrev, jag tyckte det i det läget att det var skitsvårt att argumentera mot teorin eftersom den delvis handlade om vilken roll jag har. Så jag la en röst på MM och hoppades det skulle få er andra att granska henne.

Hur som, i backspegeln inser jag att en teori om cirkusdelen i teorin hade varit ett bättre spår men jag körde liksom fast på att jag inte ville skriva för mycket om vilken roll jag har/inte har
Jag tycker väl inte du hade behövt outa dig för att du pekade på hålet?
Det känns lite efterhandskonstruktion men som sagt, jag tycker egentligen det här har fått orimligt stora proportioner ändå, särskilt som @Matmissbrukaren inte har varit inne sen dess heller. :)

Jag känner mest att paniken stiger när jag inser att jag borde rösta NU för jag blev oväntat bortbjuden ikväll. Men på vem?!

Ja @Myrten jag surfar från mobilen nu, har inte haft tid att klura med datorn än. :meh:

Jag skulle behöva sätta mig och gå igenom leken mer ordentligt, men det får tyvärr vänta. Jag förstår myrtens röst på mig, jag röstade där jag trodde det kunde vara något lurt, men förstorade kanske upp det lite. Även om jag fortfarande inte förstår hur klara tänkte.

Av de som röstade på Ferrari tycker jag fortfarande som jag skrev direkt efter dl. Det säger inte supermycket just nu, men kan ge mer framöver. Dock borde inte klara vara ulv iaf, eftersom hon hade kunnat rädda sig själv genom att lägga rösten på någon annan än Ferrari.

Matmissbrukaren hade en bra teori tyckte jag, tills jag fick hjälp att tänka hela vägen. ;) Däremot gör det henne inte ond automatiskt för det.

Den jag är mest fundersam över idag är Mirtai, som inte reagerade på felet i MMs teori. Hur tänkte du när du röstade på MM för att hon lade en andraröst @Mirtai ?

Jag såg.

Håller med LenaH om att den här förklaringen känns lite som en efterhandskonstruktion. Att skriva typ "Varför skulle Cirkus vilja rösta på den hon tror är BM?" är ju knappast att gå in på din roll, det är ju jättelångsökt. Det handlar ju inte ens om att nån har skrivit om att de tror det utan om att MM skrev en teori som handlar om att HON tror att Cirkus tror det.

Håller med LenaH om att den här förklaringen känns lite som en efterhandskonstruktion. Att skriva typ "Varför skulle Cirkus vilja rösta på den hon tror är BM?" är ju knappast att gå in på din roll, det är ju jättelångsökt. Det handlar ju inte ens om att nån har skrivit om att de tror det utan om att MM skrev en teori som handlar om att HON tror att Cirkus tror det.

+ @LenaH

Som sagt, jag såg men var så fast i att inte outa min roll att jag inte tänkte längre. Förstår att det verkar skumt men det är sanningen.

Sonen har lunginflammation och varken sover eller äter och är klistrad på mig 24/7 så är inte den mest klartänkta just nu

Tycker det är så svårt att lägga en röst i efterhand, man kanske hade tänkt annorlunda innan DL än nu när man vet resultatet. Nåja, jag tror att jag hade röstat på Matmissbrukaren. Framförallt för att jag nog hade reagerat på att det var en så ordentlig teori (även om det som senare skrivits -cirkus borde inte göra en sån grej) utan för att den som första dags teori kändes "för" ordentlig. Har ingen gjort något galet första dagen brukar det ju vara korta förtäckta bopar typ!
bollen__ hade röstat på Matmissbrukaren

Men hur tänker du nu när du vet resultatet då? Tycker det är mer intressant än hur du tror att du hade tänkt om du hade varit här.

@cirkus krya på kissen och @Mirtai krya på sonen, lilla hjärtat vad jobbigt att vara så pass sjuk. :heart
Själv försöker jag läsa ikapp leken, min tidsplanering för dagen fick helt stryka på foten när mötet som skulle börja kl 12 började klockan 15 istället och höll på rätt länge. Men å andra sidan så känns det som vi kom en bra bit framåt och jag fick en jättefin julgrupp som tack för det arbete jag lägger ner! :D

För att komma tillbaka till leken, jag vet inte riktigt varför @Habina nästan godförklarar @Klara och att hon inte borde lägga utslagsrösten på en kollega, det skulle inte vara första gången det händer. Men med det sagt så är jag inte heller säker på att Klara faktiskt är ond heller, snarare minst lika osäkert som innan röstningen igår.

Habina verkar lite splittrad men å andra sidan så blir man lätt det om man spelar från telefon har jag upptäckt, själv passar jag på att få lite datatid och kunna gå igenom leken. (och surar över att datafirman inte har hört av sig att jag kan hämta min dator... :cautious: Men å andra sidan så hade jag inte hunnit det idag... )

Niyama tycker jag alltid kommer med vettiga tankar och ofta sånt som har gått mig helt förbi, det säger egentligen inget om hennes godhet/ondhet men jag uppskattar att de får mig att tänka till.

Mirtais förklaring känns som flera har sagt som en efterhandskonstruktion men å andra sidan så kan det var irl som spelar in också.

LenaH dåligt med tid och ork igår, la inte en slöröst på mig vilket nästan borde göra henne god av den anledningen men riktigt så enkelt ska jag inte göra det för mig.

Postar och återkommer med resten i ett nytt inlägg! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka