Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, men hon borde ju skrivit "den" eftersom det då var en utanför lyan och en som skulle bestämma sig innan dagdl. Väl? Nu blir jah osäker, nackdel med att spela från mobil, jag kan inte bara gå och kolla listan...
Men jag vet ju inte om det är en eller två utanför lyan?
Jo, men hon borde ju skrivit "den" eftersom det då var en utanför lyan och en som skulle bestämma sig innan dagdl. Väl? Nu blir jah osäker, nackdel med att spela från mobil, jag kan inte bara gå och kolla listan...
Habina skriver att det är tur att hon redan varit hemma hos cirkus, annars hade hon inte vågar sig dit.
Fio hänger på och undrar om det inte är syftet med leken, att ingen ska våga sig hem till cirkus.
Cirkus konstaterar att om det är syftet är det en ond LL på riktigt.
Säkert inget, men noterar denna diskussion då det väl är typ det enda samspel mellan deltagare hitills kanske lyan och de som är utanför försöker bonda?
Jag har ingen tid ikväll tyvärr men reagerade på en sak och det var att Cirkus reagerade på att Mirtai skrev "de" och Cirkus tolkade det då som att Mirtai kan vara SheWee och att vara i lyan och Cirkus är snabb på att hugga den teorin. Men det får mig att fundera på om Mirtai kan vara den uppgraderade bybon istället och Cirkus själv är Sheewee och valde att ingå i lyan och läste in att Mirtai kanske är den uppgraderade bybon eftersom hon ändå skrev "de" och på så vis har hon hittat en god som är bra att få ut snabbt och därför lägger sin röst där.
Så därför får Cirkus min röst ikväll.
Jag själv blir snurrig av min teori men det får duga för första dagen.
Matmissbrukaren röstar på Cirkus
Jag ska! Kom precis ihåg leken och ska läsa ordentligt från datorn och rösta. Förlåt att jag glömde bort er!LL petar lite på @bollen__ och påminner denna om att lägga en röst med motivering så snart denna kan
Ja, det var ett rent lyckodrag att jag la rösten på just Ferrari igår när jag ändrade. De alternativ jag hade var (om jag minns rätt, spelar från mobilen så jag går inte tillbaka och kollar just nu) Ferrari, cirkus och Mirtai. Blicken föll på era röster på Ferrari när jag bestämde mig för att ändra röst och därför blev det just så. Inget mer än ren tur.Men vad fantastiskt bra att jag lyckades hitta en ulv när jag mest var redo att slänga telefonen i väggen! Att ett så liten tanke stämde känns väldigt skönt!
Mindre bra att spåraren blev käkad...
Frågan är om Klara är god och gjorde ett lyckat drag med att välja just Ferrari, eller om Klara är ulv och såg chansen att få ett riktigt bra alibi genom att rösta ut en ulvkollega?
Extrem trötthet more like it.Spontant vill jag hålla Niyama åt det mindre misstänkta hållet eftersom hon var en av de som verkligen såg det skumma med teorin.
Bl.a. LenaH tycker jag köpte teorin väl lätt. Tidsbrist eller slarv av en ond?
Uppdatering!
Alla hade teorier om vad som hade hänt- varför det hade hänt och sakta började alla att snegla misstänksamt på varandra och känna sig illa till mods, kanske var inte alla så goda kurskamrater som man trott?
Den enda som hade sovit gott var Blacksmithfarm för denna hade räknat ut vart man kunde vara trygg- nämligen i gäststugan! För där fanns det varken toalett eller vattenledningar indragna
Hon kände sig riktigt smart som räknat ut det och gratulerade sig till att se mycket piggare ut än de andra deltagarna till nästa morgon
Men eftersom hon hade vaggat sig in i en falsk känsla av trygghet så begick hon det ödesdigra misstaget att glömma bort vart det hela började igår. Sömndrucken vaknade hon och behövde uträtta sina behov så nästan i sömnen gick hon in i stora huset och utan att tänka sig för så öppnade hon fort dörren till entrétoaletten och sjönk ned på ringen för att släppa på trycket
Och med ett PANG! slog dörren igen och hon försökte förtvivlat komma ihåg vad hon lärt sig på kursen igår- hur öppnade man nu dörren
I förtvivlan slet hon hårdare och hårdare i handtaget men det fick bara som följd att hela handtaget åkte av ... med en förvirrad min stirrade hon dörrvredet i sin hand, samtidigt som hon erfor en smärta så skarp att det svartnade för ögonen på henne.
Kloakråttorna hade snabbt insett att här fick de mat serverad på ett silverfat så de vällde upp ur toaletten och kastade sig över den arma Blacksmithfarm och gnagde i sig henne levande medans hennes skrik ekade förtvivlat......
@Blacksmithfarm var Räven ( spåraren)
DL kl 22
NattDL kl 9
Det var jag, Niyama och Snurrfian som röstade på Ferrari. Snurrfian la första rösten. Är hon en god som bara lyckades pricka rätt eller i lyan och la en röst på en kollega för ett ev framtida alibi? Eller ond utanför lyan som av misstag la rösten på en kollega? Och detsamma gäller ju Niyama. Frågan är dock om någon i lyan skulle lägga upp en kollega till lottning i det läget? Hade hon sett Snurrfians röst? De kom rätt tätt vill jag minnas. (Återigen, mobilspelar och går inte tillbaka och kollar nu.)
Vi var ju rätt många som hade två röster på oss när jag ändrade min röst. Lyan kanske vågade chansa och hoppas på tur med lotten?
Det jag funderar över är varför ingen annan av oss som låg uppe för lottning ändrade röst för att rädda sig själv?