ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Bra att vi fick ut en ulv direkt. Tror inte att snurrfian är ulv, men visst skulle hon kunna lägga en röst och inte tro att någon hakar på.

Intressant med klara, hon kan vara god som vill rädda sig själv, men även ond som får ett präktigt alibi. Samtidigt var det många med två röster på sig, så hon borde kunnat välja någon god om hon var ond. Kanske lite mer åt goda hållet.

Hänger inte alls med i vad @Niyama och @Myrten pratar om kring mm, cirkus och mirtai. Kan någon av er förtydliga? Ingen brådska dock, jag skall sova nu. :)

Jo, men hon borde ju skrivit "den" eftersom det då var en utanför lyan och en som skulle bestämma sig innan dagdl. Väl? Nu blir jah osäker, nackdel med att spela från mobil, jag kan inte bara gå och kolla listan... :(

Men jag vet ju inte om det är en eller två utanför lyan?

Jo, men hon borde ju skrivit "den" eftersom det då var en utanför lyan och en som skulle bestämma sig innan dagdl. Väl? Nu blir jah osäker, nackdel med att spela från mobil, jag kan inte bara gå och kolla listan... :(

Här är hennes inlägg:

Habina skriver att det är tur att hon redan varit hemma hos cirkus, annars hade hon inte vågar sig dit.
Fio hänger på och undrar om det inte är syftet med leken, att ingen ska våga sig hem till cirkus.
Cirkus konstaterar att om det är syftet är det en ond LL på riktigt.

Säkert inget, men noterar denna diskussion då det väl är typ det enda samspel mellan deltagare hitills ;) kanske lyan och de som är utanför försöker bonda?

I teorin ingår ju att de som är utanför försöker bonda. Sen tror jag inte Mirtai svarat på vilka som i så fall skulle ha vinkat till lyan enligt hennes teori. Hade hon skrivit "den" hade det väl varit konstigare eftersom det var två utanför lyan från start + att hennes teori var ju här att de var två utanför lyan just då.

Hänger inte alls med i vad @Niyama och @Myrten pratar om kring mm, cirkus och mirtai. Kan någon av er förtydliga? Ingen brådska dock, jag skall sova nu. :)

Cirkus röstade på Mirtai och här kommer MM med en teori om att Cirkus skulle ha gjort detta för att hon tror att Mirtai är BM (som kan stoppa en lynch). Det vore ju extremt korkat av en ond Cirkus (ja en god också) att rösta på den hon tror är BM och alltså skulle stoppa lynchen, då skulle ju en spelare bli godförklarad redan.

Jag har ingen tid ikväll tyvärr men reagerade på en sak och det var att Cirkus reagerade på att Mirtai skrev "de" och Cirkus tolkade det då som att Mirtai kan vara SheWee och att vara i lyan och Cirkus är snabb på att hugga den teorin. Men det får mig att fundera på om Mirtai kan vara den uppgraderade bybon istället och Cirkus själv är Sheewee och valde att ingå i lyan och läste in att Mirtai kanske är den uppgraderade bybon eftersom hon ändå skrev "de" och på så vis har hon hittat en god som är bra att få ut snabbt och därför lägger sin röst där.
Så därför får Cirkus min röst ikväll.
Jag själv blir snurrig av min teori men det får duga för första dagen.

Matmissbrukaren röstar på Cirkus

Tycker det är så svårt att lägga en röst i efterhand, man kanske hade tänkt annorlunda innan DL än nu när man vet resultatet. Nåja, jag tror att jag hade röstat på Matmissbrukaren. Framförallt för att jag nog hade reagerat på att det var en så ordentlig teori (även om det som senare skrivits -cirkus borde inte göra en sån grej) utan för att den som första dags teori kändes "för" ordentlig. Har ingen gjort något galet första dagen brukar det ju vara korta förtäckta bopar typ!
bollen__ hade röstat på Matmissbrukaren

Uppdatering!
Alla hade teorier om vad som hade hänt- varför det hade hänt och sakta började alla att snegla misstänksamt på varandra och känna sig illa till mods, kanske var inte alla så goda kurskamrater som man trott?
Den enda som hade sovit gott var Blacksmithfarm för denna hade räknat ut vart man kunde vara trygg- nämligen i gäststugan! För där fanns det varken toalett eller vattenledningar indragna :up:
Hon kände sig riktigt smart som räknat ut det och gratulerade sig till att se mycket piggare ut än de andra deltagarna till nästa morgon :D

Men eftersom hon hade vaggat sig in i en falsk känsla av trygghet så begick hon det ödesdigra misstaget att glömma bort vart det hela började igår. Sömndrucken vaknade hon och behövde uträtta sina behov så nästan i sömnen gick hon in i stora huset och utan att tänka sig för så öppnade hon fort dörren till entrétoaletten och sjönk ned på ringen för att släppa på trycket
Och med ett PANG! slog dörren igen och hon försökte förtvivlat komma ihåg vad hon lärt sig på kursen igår- hur öppnade man nu dörren:nailbiting:
I förtvivlan slet hon hårdare och hårdare i handtaget men det fick bara som följd att hela handtaget åkte av ... med en förvirrad min stirrade hon dörrvredet i sin hand, samtidigt som hon erfor en smärta så skarp att det svartnade för ögonen på henne.
Kloakråttorna hade snabbt insett att här fick de mat serverad:d på ett silverfat så de vällde upp ur toaletten och kastade sig över den arma Blacksmithfarm och gnagde i sig henne levande medans hennes skrik ekade förtvivlat......

@Blacksmithfarm var Räven ( spåraren)

DL kl 22
NattDL kl 9

Men vad fantastiskt bra att jag lyckades hitta en ulv när jag mest var redo att slänga telefonen i väggen! :up: Att ett så liten tanke stämde känns väldigt skönt!
Mindre bra att spåraren blev käkad... :crazy:

Frågan är om Klara är god och gjorde ett lyckat drag med att välja just Ferrari, eller om Klara är ulv och såg chansen att få ett riktigt bra alibi genom att rösta ut en ulvkollega?

Men vad fantastiskt bra att jag lyckades hitta en ulv när jag mest var redo att slänga telefonen i väggen! :up: Att ett så liten tanke stämde känns väldigt skönt!
Mindre bra att spåraren blev käkad... :crazy:

Frågan är om Klara är god och gjorde ett lyckat drag med att välja just Ferrari, eller om Klara är ulv och såg chansen att få ett riktigt bra alibi genom att rösta ut en ulvkollega?
Ja, det var ett rent lyckodrag att jag la rösten på just Ferrari igår när jag ändrade. De alternativ jag hade var (om jag minns rätt, spelar från mobilen så jag går inte tillbaka och kollar just nu) Ferrari, cirkus och Mirtai. Blicken föll på era röster på Ferrari när jag bestämde mig för att ändra röst och därför blev det just så. Inget mer än ren tur.

Det var jag, Niyama och Snurrfian som röstade på Ferrari. Snurrfian la första rösten. Är hon en god som bara lyckades pricka rätt eller i lyan och la en röst på en kollega för ett ev framtida alibi? Eller ond utanför lyan som av misstag la rösten på en kollega? Och detsamma gäller ju Niyama. Frågan är dock om någon i lyan skulle lägga upp en kollega till lottning i det läget? Hade hon sett Snurrfians röst? De kom rätt tätt vill jag minnas. (Återigen, mobilspelar och går inte tillbaka och kollar nu.)

Vi var ju rätt många som hade två röster på oss när jag ändrade min röst. Lyan kanske vågade chansa och hoppas på tur med lotten?

Det jag funderar över är varför ingen annan av oss som låg uppe för lottning ändrade röst för att rädda sig själv?

Har gått tillbaka och kikat. Niyama så röst kommer minuten efter Snurrfians. Det är möjligt att hon inte sett att Ferrari rean fått en röst när hon lägger den, men det känns ändå mindre troligt att Niyama är ulv än att Snurris är det. Därmed inte sagt att jag tror att Snurris är ond. Bara att möjligheten finns.

Niyamas reaktion på resultatet av lynchen känns också ärligt. Men, det finns ju fortfarande minst en ond utanför lyan så det säger ju inget om vilken sida hon har i spelet.

Jag måste också fundera vidare på hela cirkus - Mirtai - MM historien också. Se om jag kan utläsa något som helst där. Det som gör mig mest fundersam är att Mirtai brukar hålla så låg profil och nu har hon hamnat i blåsväder direkt. Det gör mig väldigt fundersam samtidigt som det ju faktiskt inte behöver betyda någonting.

Jag tycker det är intressant att granska MMs teori om cirkus/mig och vilka som köpte den och inte. Ska till stallet några timmar nu men återkommer senare

Spontant vill jag hålla Niyama åt det mindre misstänkta hållet eftersom hon var en av de som verkligen såg det skumma med teorin.

Bl.a. LenaH tycker jag köpte teorin väl lätt. Tidsbrist eller slarv av en ond?

Spontant vill jag hålla Niyama åt det mindre misstänkta hållet eftersom hon var en av de som verkligen såg det skumma med teorin.

Bl.a. LenaH tycker jag köpte teorin väl lätt. Tidsbrist eller slarv av en ond?
Extrem trötthet more like it. :o

Jag köpte heller inte teorin som att den var sann (då hade jag ju lagt min röst på cirkus) men jag tyckte den var vass för en förstadagsdito.

Äh, måste rida, återkommer.

Uppdatering!
Alla hade teorier om vad som hade hänt- varför det hade hänt och sakta började alla att snegla misstänksamt på varandra och känna sig illa till mods, kanske var inte alla så goda kurskamrater som man trott?
Den enda som hade sovit gott var Blacksmithfarm för denna hade räknat ut vart man kunde vara trygg- nämligen i gäststugan! För där fanns det varken toalett eller vattenledningar indragna :up:
Hon kände sig riktigt smart som räknat ut det och gratulerade sig till att se mycket piggare ut än de andra deltagarna till nästa morgon :D

Men eftersom hon hade vaggat sig in i en falsk känsla av trygghet så begick hon det ödesdigra misstaget att glömma bort vart det hela började igår. Sömndrucken vaknade hon och behövde uträtta sina behov så nästan i sömnen gick hon in i stora huset och utan att tänka sig för så öppnade hon fort dörren till entrétoaletten och sjönk ned på ringen för att släppa på trycket
Och med ett PANG! slog dörren igen och hon försökte förtvivlat komma ihåg vad hon lärt sig på kursen igår- hur öppnade man nu dörren:nailbiting:
I förtvivlan slet hon hårdare och hårdare i handtaget men det fick bara som följd att hela handtaget åkte av ... med en förvirrad min stirrade hon dörrvredet i sin hand, samtidigt som hon erfor en smärta så skarp att det svartnade för ögonen på henne.
Kloakråttorna hade snabbt insett att här fick de mat serverad:d på ett silverfat så de vällde upp ur toaletten och kastade sig över den arma Blacksmithfarm och gnagde i sig henne levande medans hennes skrik ekade förtvivlat......

@Blacksmithfarm var Räven ( spåraren)

DL kl 22
NattDL kl 9

Lite komiskt med denna uppdateringen - jag har sovit rätt dåligt i natt - bättre nu på förmiddagen (:p)
Jaja - jag fick bli ordförande, i alla fall :D

Det var jag, Niyama och Snurrfian som röstade på Ferrari. Snurrfian la första rösten. Är hon en god som bara lyckades pricka rätt eller i lyan och la en röst på en kollega för ett ev framtida alibi? Eller ond utanför lyan som av misstag la rösten på en kollega? Och detsamma gäller ju Niyama. Frågan är dock om någon i lyan skulle lägga upp en kollega till lottning i det läget? Hade hon sett Snurrfians röst? De kom rätt tätt vill jag minnas. (Återigen, mobilspelar och går inte tillbaka och kollar nu.)

Vi var ju rätt många som hade två röster på oss när jag ändrade min röst. Lyan kanske vågade chansa och hoppas på tur med lotten?

Det jag funderar över är varför ingen annan av oss som låg uppe för lottning ändrade röst för att rädda sig själv?

Jag kan bara svara för mig själv och jag var upptagen från mitt röstinlägg och framåt.

Dessutom så tyckte jag själv att jag hade en rätt så typisk svag förstadagsteori och jag röstade dessutom allra först och hade då väldigt lite att gå på - men i det läget var det enda jag hittade och iom att jag var tvungen att rösta då så fick det bli så - jag trodde i ärlighetens namn inte att det skulle väcka sån uppmärksamhet att jag skulle få så mkt röster att jag hamnade i en eventuell lottning.

När det gäller rösterna på mig så är ju MM's teori rätt fyllig förutom den detaljen att hon har fel O_o och OM jag vore ond och hade trott att Mirtai var BM så hade jag precis som Niyama skriver - inte röstat på en som kunde stoppa lynchen för det hade ju varit att godförklara den och ondförklara mig själv på samma gång.

fios teori om att jag ville skapa ett drev känns rätt överdrivet, jag försökte hitta ett halmstrå att rösta på något utan att det var en total BoP och bara för att man röstar på någon så tycker väl jag inte att man precis starter ett drev. Dessutom - undrar jag varför fio är så bekymrad över ett drev just mot Mirtai?

För övrigt så varnar jag för minimal aktivitet pga oförudsedda händelser - som vanligt är det ett av mina djur som ställt till det när jag spelar ulvspel - det är lilla Siri (huskatten) som varit bortsprungen ett par dagar och återfunnits i uruselt skick - nu ligger hon inlagd på Västerorts Djursjukhus och i bästa fall piggar hon på sig med dropp och värmdedynor, i värsta fall så är mitt djur-år 2015 sämre än sämst med tre djur som fått tassa vidare

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka