ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Jag såg.

Men som jag skrev, jag tyckte det i det läget att det var skitsvårt att argumentera mot teorin eftersom den delvis handlade om vilken roll jag har. Så jag la en röst på MM och hoppades det skulle få er andra att granska henne.

Hur som, i backspegeln inser jag att en teori om cirkusdelen i teorin hade varit ett bättre spår men jag körde liksom fast på att jag inte ville skriva för mycket om vilken roll jag har/inte har
Fast det orimliga i att cirkus i en roll som ulv skulle rösta på någon som kan stoppa lynchen behöver du ju inte blanda in din egen roll i kan jag tycka. Det är ju där luckan finns i teorin, men jag såg inte den förrän Niyama påpekade den. Därför tänker jag att så kan ju vara fallet för andra också. Om du inte tänkt på det och därför inte kunde argumentera för att inte outa din roll så är det inte konstigt. Men om du insett det Niyama lyfte så hade ju argumentationen legat utanför din roll tänker jag.

@cirkus krya på kissen och @Mirtai krya på sonen, lilla hjärtat vad jobbigt att vara så pass sjuk. :heart
Själv försöker jag läsa ikapp leken, min tidsplanering för dagen fick helt stryka på foten när mötet som skulle börja kl 12 började klockan 15 istället och höll på rätt länge. Men å andra sidan så känns det som vi kom en bra bit framåt och jag fick en jättefin julgrupp som tack för det arbete jag lägger ner! :D

För att komma tillbaka till leken, jag vet inte riktigt varför @Habina nästan godförklarar @Klara och att hon inte borde lägga utslagsrösten på en kollega, det skulle inte vara första gången det händer. Men med det sagt så är jag inte heller säker på att Klara faktiskt är ond heller, snarare minst lika osäkert som innan röstningen igår.

Habina verkar lite splittrad men å andra sidan så blir man lätt det om man spelar från telefon har jag upptäckt, själv passar jag på att få lite datatid och kunna gå igenom leken. (och surar över att datafirman inte har hört av sig att jag kan hämta min dator... :cautious: Men å andra sidan så hade jag inte hunnit det idag... )

Niyama tycker jag alltid kommer med vettiga tankar och ofta sånt som har gått mig helt förbi, det säger egentligen inget om hennes godhet/ondhet men jag uppskattar att de får mig att tänka till.

Mirtais förklaring känns som flera har sagt som en efterhandskonstruktion men å andra sidan så kan det var irl som spelar in också.

LenaH dåligt med tid och ork igår, la inte en slöröst på mig vilket nästan borde göra henne god av den anledningen men riktigt så enkelt ska jag inte göra det för mig.

Postar och återkommer med resten i ett nytt inlägg! :D

Nä, jag godförklarar henne absolut inte (finns det inte en ond roll som inte känner till lyan?), men jag har ändå svårt att se en ulv rösta på en kollega för att rädda sig själv, om det samtidigt finns andra goda att rösta på istället. Därmed inte heller sagt att de som var uppe i lynch igår automatiskt är goda allihop.

Spontant vill jag hålla Niyama åt det mindre misstänkta hållet eftersom hon var en av de som verkligen såg det skumma med teorin.

Bl.a. LenaH tycker jag köpte teorin väl lätt. Tidsbrist eller slarv av en ond?

Men hon köpte väl inte teorin? Hon röstade ju på Mirtai - som MM menade var BM.

Med det vill jag säga att jag inte tycker att Lena behöver vara ond för att hon gjorde samma feltänk som jag själv. Men det förvånar mig att hon låter rösten på Mirtai ligga kvar eftersom den uppenbart var baserad på något som inte stämde, vilket Lena själv konstaterar i ett inlägg kl 22.

Mirtai hade väl då inte förklarat vad hon reagerade på, det var 21.58 Mirtai skrev att hon håller med mig och då är det ganska knappt om tid att omvärdera informationen som finns.

Jag förstår inte riktigt hur du menar?

Jag vill veta vad du tänker nu?

Men hon köpte väl inte teorin? Hon röstade ju på Mirtai - som MM menade var BM.

Mirtai hade väl då inte förklarat vad hon reagerade på, det var 21.58 Mirtai skrev att hon håller med mig och då är det ganska knappt om tid att omvärdera informationen som finns.

Jag vill veta vad du tänker nu?
Om vad? Hela leken eller något specifikt? Jag tänker inget alls eftersom jag inte hunnit läsa igenom ännu.

Jag måste verkligen rösta. :banghead: Vet inte om jag hinner in mer innan dl, även om jag skall försöka.

Habina röstar på fio

Då jag får känslan av att hon försöker sprida misstankar genom att kalla cirkus röst för att starta ett drev och sedan "förklarar" det med att cirkus halmstrå var hennes halmstrå.

Sorry, hinner inte mer nu, kan hända att jag hinner in och ändrar röst om det dyker upp något annat, men lägger en säkerhetsröst utifall att.

Om vad? Hela leken eller något specifikt? Jag tänker inget alls eftersom jag inte hunnit läsa igenom ännu.

Hela leken. När du kom in igår skrev du bara om hur du tror att du hade tänkt och röstat om du varit där, vilket ju inte ger oss andra särskilt mycket att gå på. Det intressanta hade ju varit att få veta vad du tänkte om allt då, när du visste resultatet av lynchen.

bollen__ Ytterligare en med få inlägg, glömde att rösta igår och lägger en efterhands röst på MM vilket är svårt att säga så mycket om.

fio- verkar väldigt inriktad på att se hintar i både det ena och det andra och i övrigt finns inte så mycket mer att ta på.

Matmissbrukaren- väldigt få inlägg och där ibland det omdebatterade röstningsinlägget, jag skulle gärna vilja veta hur hon tänker runt det idag innan jag försöker bilda mig en uppfattning.

Jfrelin- väldigt svårt att få någon uppfattning på två inlägg...

Myrten- gillade MM teori igår men verkar nu ha vänt och tycker att det finns flera missar i den.

Har tittat mer på fio och tycker hennes röst igår var extremt svag + att jag reagerar på hennes försvar av den, tror @Myrten tog upp det också.

I fios röstinlägg menar hon att Cirkus försökte skapa ett drev mot Mirtai vilket jag inte alls uppfattade det som, någon måste ju lägga första rösten. Sen går hon väldigt i försvar när Myrten frågar vad hon menade och tar då upp att Jfrelins teori var sämre. Känns lite suspekt.

Men nu blir jag förvirrad... Måste fatta ett beslut.

Habina röstar på klara

Eftersom hon hävdar att jag brukar vara sansad när jag leker och det får min ulvometer att plinga till. Jag är väl aldrig sansad när jag leker?! Kan hon vara ulv som (i och med fios snack om hintar) tror att jag är ond utanför lyan?

Jag fattar inte. Om hon är ulv och tror att du är ond utanför lyan så skriver hon därför att du brukar vara sansad? :confused:

@Myrten - såg nu att @Mirtai redan 21.50 skrev "den upphöjda goda". Fortfarande obegripligt dock varför inte Mirtai kan prata klarspråk, oavsett vilken roll hon har. Undrar om hon vill få oss att tro att hon har en viktig god roll?!

För övrigt så varnar jag för minimal aktivitet pga oförudsedda händelser - som vanligt är det ett av mina djur som ställt till det när jag spelar ulvspel - det är lilla Siri (huskatten) som varit bortsprungen ett par dagar och återfunnits i uruselt skick - nu ligger hon inlagd på Västerorts Djursjukhus och i bästa fall piggar hon på sig med dropp och värmdedynor, i värsta fall så är mitt djur-år 2015 sämre än sämst med tre djur som fått tassa vidare
Men stackare :cry:, hoppas Siri piggnar till snabbt.

@Myrten - såg nu att @Mirtai redan 21.50 skrev "den upphöjda goda". Fortfarande obegripligt dock varför inte Mirtai kan prata klarspråk, oavsett vilken roll hon har. Undrar om hon vill få oss att tro att hon har en viktig god roll?!

Jag vet inte hur jag ska förklara, har ju gjort det typ tre gånger redan!?

Jag vill inte få er att tro något alls mer än att teorin som MM hade inte stämmer

Genomgång av rösterna DL1. Generellt kollar jag bara röstinläggen och vad som leder fram till dem. Jag har alltså (oftast) inte tagit hänsyn till vad som skrivits efter DL.

20:16 Cirkus röstar på Mirai

Cirkus måste oväntat gå och röstar innan hon egentligen har kommit igång att teoria. Motiveringen är att Mirtai använder pluralis vilket cirkus menar kan tyda på att Mirtai har info.

21:03 fio röstar på cirkus

fio menar att cirkus motivering skaver och, som jag fattar det, att cirkus själv kan signalera till lyan eller vara ulv. Anger att det är en förstadagsröst. Jag reagerar, som jag har skrivit tidigare, på när fio sen svarar som jag upplever det lite undvikande och drar upp att hennes teori var bättre än Jfrelins. Det är skumt tycker jag, men är det ett tecken på ond?

21:07 Jfrelin röstar på Klara

Jfrelin kommer in och röstar med motiveringen att Klara ber andra skriva i tråden istället för att göra det själv. Är förkyld. Rösten känns som en förtäckt BOP, vilket kanske alla röster dittills är. Men den här känns tydligast.

21:10 Matmissbrukaren röstar på cirkus

Jag uppfattade det som en klurig förstadagsteori. Mirtai reagerar senare och Niyama har påpekat ett stort hål i teorin. Eftersom det är andra rösten på cirkus (och MM har definitivt sett den första då cirkus motivering ingår i MMs röstinlägg) sticker den ut tycker jag. Det är bara fjärde rösten och inte så mycket hade hänt. Jag tycker att det skulle kännas mer rimligt för en god att lägga en ströröst i det läget. Om inte MM verkligen trodde på teorin själv.

21:16 Ferrari röstar på Niyama

Upplever det som att hon BOPar rösten på Niyama. Motiveringen handlar om cirkus hundar. Vi vet nu att Ferrari var ulv.

21:27 Blacksmithfarm röstar på fio

Motiverar att fio snackar hintar och att det kan vara ett sätt att fiska efter kollegor.

21:41 Mirtai röstar på Matmissbrukaren

I röstinlägget anges att MMs andraröst på cirkus skaver. Sedan har det diskuterats en del runt allt, vilket jag skrivit om tidigare.

21:42 Habina röstar på Klara

Motiveringen är att Klara skriver att Habina brukar vara sansad, vilket Habina själv inte håller med om utan funderar på om Klara tror Habina själv är ond utanför lyan som försökt hinta (enligt teori av fio) och försöker bonda. Jag tycker som jag skrivit innan att motiveringen är tunn med tanke på att det är en andraröst. Habina anger senare att hon inte sett förstarösten.

21:47 (Klara röstar på fio)

Tycker att fio tycks ta Mirtai i försvar, vilket kan tyda på samspel. Reagerar dessutom på det jag själv noterade angående att andra har sämre teorier.

21:48 LenaH röstar på Mirtai

Efter den (enligt mig!:rofl:) rätt snurriga diskussionen strax före DL där Mirtai uttryckte sig så att både jag och Lena, kanske fler, reagerade röstar Lena på Mirtai. Jag höll själv på att göra det men såg Niyamas fråga och insåg att jag absolut inte fattade något. Så jag reagerar inte på Lenas röst i sig men att hon inser "luckan" men inte ändrar röst. Det är visserligen kort om tid, men visst hade det gått.

Jag vet att jag inte besvarar vad du skrivit mer om rösten, Lena. Återkommer till det. Även om jag gör avstickare ibland försöker jag här kommentera fram till DL alt när rösterna läggs. Återkommer till diskussionen när det här inlägget är klart! Det är inte det att jag ignorerar ditt svar!

21:53 Snurrfian röstar på Ferrari

Motiveringen är att Ferraris gör det lätt för sig första dagen och det är typiskt ulvigt. Jag vet inte om jag tycker det är typiskt ulvigt utan kan vara typiskt... vem som helst. I alla fall när det är förstarösten. De läggs ju baserat på OT och vad som helst. Vill inte sätta Snurris åt något håll baserat på hennes förstaröst på Ferrari. Ferrari hade väl (?) inte figurerat så mycket i diskussionerna. När hon röstar känns det som det fanns visst fokus på cirkus - MM - Mirtai. Snurris och Niyama röstar i samma minut så det är inte säkert att de hann se varandras röster.

Därmed inte sagt att jag håller det mot Snurris att hon lägger förstarösten på en ulv! Det lät nästan så ett tag!:laugh:

21:54 Niyama röstar på Ferrari

Resonemanget ovan beträffande vad rösten säger om var Snurris står gäller även Niyama. Niyamas motivering känns bekant, jag tror att hon tidigare konstaterat att ulvar tidigt kan rösta på henne. Nu brukar Niyama för all del skriva likadant god som ond men hittills ser jag inga tecken på ondska. Vilket är förväntat. Försökte ändra till MM. Jag vet inte om det säger något heller.

21:58 Klara ändrar röst till Ferrari

För att rädda sig själv. När Klara ändrar har Ferrari, cirkus och Mirtai alla två röster. Det låter ju rätt otroligt att alla tre är ulvar. Så jag tycker att Klaras röständring till en ulv pekar på att hon själv inte sitter i lyan eller vet vilka som sitter där.

21:58 Myrten röstar på Habina

Och vem röstade sist?:meh: Jodå...

Jag har läst, men det innebär inte att jag köper det du skriver ;) :p

Det är helt okej, men att be mig förklara igen blir ju lite meningslöst kan jag tycka ;)

Du får gärna rösta på mig om du vill. Själv tänker jag kolla mer på Fio (håller med dig att hon är skum) men även Habina och bollen

Siri har tassat vidare och jag är så fruktansvärt ledsen. Beslutet var rätt, men det gör inte mindre ont för det. Hon hade grav njursvikt och den hade kunnat hävas med konstant dropp - det är inget liv för en fri själ - så nu är hon på andra sidan med Nippis och Dagmar (vars urna jag passade på att hämta - fyfan så absurt, komma med en kisse och åka med en tom kattbur och en urna) Jag kommer dricka mig asfull ikväll och ska försöka låta bli att skriva något då. Men jag måste ju lägga nån form av röst idag. Jag ska försöka få i mig lite middag och sen ska jag försöka teoria.

TACK kära ni för omtanke!

Här är hon

11311485_1066401330051445_1638905693_n.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråd

Omröstningar

Tillbaka