Genomgång av rösterna DL1. Generellt kollar jag bara röstinläggen och vad som leder fram till dem. Jag har alltså (oftast) inte tagit hänsyn till vad som skrivits efter DL.
20:16 Cirkus röstar på Mirai
Cirkus måste oväntat gå och röstar innan hon egentligen har kommit igång att teoria. Motiveringen är att Mirtai använder pluralis vilket cirkus menar kan tyda på att Mirtai har info.
21:03 fio röstar på cirkus
fio menar att cirkus motivering skaver och, som jag fattar det, att cirkus själv kan signalera till lyan eller vara ulv. Anger att det är en förstadagsröst. Jag reagerar, som jag har skrivit tidigare, på när fio sen svarar som jag upplever det lite undvikande och drar upp att hennes teori var bättre än Jfrelins. Det är skumt tycker jag, men är det ett tecken på ond?
21:07 Jfrelin röstar på Klara
Jfrelin kommer in och röstar med motiveringen att Klara ber andra skriva i tråden istället för att göra det själv. Är förkyld. Rösten känns som en förtäckt BOP, vilket kanske alla röster dittills är. Men den här känns tydligast.
21:10 Matmissbrukaren röstar på cirkus
Jag uppfattade det som en klurig förstadagsteori. Mirtai reagerar senare och Niyama har påpekat ett stort hål i teorin. Eftersom det är andra rösten på cirkus (och MM har definitivt sett den första då cirkus motivering ingår i MMs röstinlägg) sticker den ut tycker jag. Det är bara fjärde rösten och inte så mycket hade hänt. Jag tycker att det skulle kännas mer rimligt för en god att lägga en ströröst i det läget. Om inte MM verkligen trodde på teorin själv.
21:16 Ferrari röstar på Niyama
Upplever det som att hon BOPar rösten på Niyama. Motiveringen handlar om cirkus hundar. Vi vet nu att Ferrari var ulv.
21:27 Blacksmithfarm röstar på fio
Motiverar att fio snackar hintar och att det kan vara ett sätt att fiska efter kollegor.
21:41 Mirtai röstar på Matmissbrukaren
I röstinlägget anges att MMs andraröst på cirkus skaver. Sedan har det diskuterats en del runt allt, vilket jag skrivit om tidigare.
21:42 Habina röstar på Klara
Motiveringen är att Klara skriver att Habina brukar vara sansad, vilket Habina själv inte håller med om utan funderar på om Klara tror Habina själv är ond utanför lyan som försökt hinta (enligt teori av fio) och försöker bonda. Jag tycker som jag skrivit innan att motiveringen är tunn med tanke på att det är en andraröst. Habina anger senare att hon inte sett förstarösten.
21:47 (Klara röstar på fio)
Tycker att fio tycks ta Mirtai i försvar, vilket kan tyda på samspel. Reagerar dessutom på det jag själv noterade angående att andra har sämre teorier.
21:48 LenaH röstar på Mirtai
Efter den (enligt mig!
) rätt snurriga diskussionen strax före DL där Mirtai uttryckte sig så att både jag och Lena, kanske fler, reagerade röstar Lena på Mirtai. Jag höll själv på att göra det men såg Niyamas fråga och insåg att jag absolut inte fattade något. Så jag reagerar inte på Lenas röst i sig men att hon inser "luckan" men inte ändrar röst. Det är visserligen kort om tid, men visst hade det gått.
Jag vet att jag inte besvarar vad du skrivit mer om rösten, Lena. Återkommer till det. Även om jag gör avstickare ibland försöker jag här kommentera fram till DL alt när rösterna läggs. Återkommer till diskussionen när det här inlägget är klart! Det är inte det att jag ignorerar ditt svar!
21:53 Snurrfian röstar på Ferrari
Motiveringen är att Ferraris gör det lätt för sig första dagen och det är typiskt ulvigt. Jag vet inte om jag tycker det är typiskt ulvigt utan kan vara typiskt... vem som helst. I alla fall när det är förstarösten. De läggs ju baserat på OT och vad som helst. Vill inte sätta Snurris åt något håll baserat på hennes förstaröst på Ferrari. Ferrari hade väl (?) inte figurerat så mycket i diskussionerna. När hon röstar känns det som det fanns visst fokus på cirkus - MM - Mirtai. Snurris och Niyama röstar i samma minut så det är inte säkert att de hann se varandras röster.
Därmed inte sagt att jag håller det
mot Snurris att hon lägger förstarösten på en ulv! Det lät nästan så ett tag!
21:54 Niyama röstar på Ferrari
Resonemanget ovan beträffande vad rösten säger om var Snurris står gäller även Niyama. Niyamas motivering känns bekant, jag tror att hon tidigare konstaterat att ulvar tidigt kan rösta på henne. Nu brukar Niyama för all del skriva likadant god som ond men hittills ser jag inga tecken på ondska. Vilket är förväntat. Försökte ändra till MM. Jag vet inte om det säger något heller.
21:58 Klara ändrar röst till Ferrari
För att rädda sig själv. När Klara ändrar har Ferrari, cirkus och Mirtai alla två röster. Det låter ju rätt otroligt att alla tre är ulvar. Så jag tycker att Klaras röständring till en ulv pekar på att hon själv inte sitter i lyan eller vet vilka som sitter där.
21:58 Myrten röstar på Habina
Och vem röstade sist?
Jodå...