ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Det var rätt många klena motiveringar igår och det är väl inte ovanligt DL1 och det är väl det som gör att flera av oss fastnat lite vid @Matmissbrukaren / @cirkus / @Mirtai - teorin. Jag vet dock inte om det egentligen för oss framåt i leken?
Jag får (precis som någon mer) känslan av att Mirtai vill antyda att hon sitter på en viktig god roll men jag vet inte vilken som skulle kunna göra att hon inte kunnat peka på luckan?
Det jag vet just nu är att jag inte tycker det pekar på någon av de nämnda tre som varken god eller ond, MM hade klurat ut en rätt snitsig förstadagsteori som inte höll hela vägen men det var ju just en förstadagsteori. Det säger mig ingenting om hennes lagtillhörighet.
Cirkus blev utpekad som ond i den ohållbara teorin och det säger mig inte heller något och Mirtai blev utpekad som god (men förnekar det! ;)) och det säger mig inte mycket heller mer än att jag tycker hon spelar lite konstigt.

Äh, måste göra en @Niyama

Men vad tror du om övriga? Jag kan ha missat något inlägg men i nuläget känns det mest som att du slår ifrån dig. När jag frågade dig igår om vad du menade kontrade du med att det var en förstadagsteori och att Jfrelins var sämre än din istället för att svara. Nu bemöter du Habinas röst med att du är god och att hon kan vara ond utan vidare argumentation för det. Vad har du hittat i leken som kan peka i den ena eller andra riktningen beträffande var deltagarna står?

Fast jag svarade visst! Sen att inte du var nöjd med svaret är ju en annan sak!

Jag skrev inte att Habina Är ond? Jag skrev bara att jag förstår hennes röst om hon skulle vara det :D

Finns väl inte så mkt att säga om de andra just nu..alla ältar ju bara gårdagens teori utan att komma framåt...

Senast ändrad:
Fast jag kan inte säga att jag hängde på den teorin.. Jag reagerade bara på att Cirkus högg så fort på Mirtai.

Nej det var väl inga vidare teorier överlag igår!

Jag skrev inte att Habina Är ond? Jag skrev bara att jag förstår hennes röst om hon skulle vara det :D

Finns väl inte så mkt att säga om de andra just nu..alla ältar ju bara gårdagens teori utan att komma framåt...
Jasså? Jag tycker nog att det finns en hel del ambition att föra leken framåt. Att "älta" gårdagens teorier är ju att föra leken framåt. Flera spelare har diskuterat under dagen och försökt att se gårdagens röstningar och teorier från olika håll. Men du tycker att andra ska göra jobbet? Det tycker jag är ulvigt!

DL 1
20:16 Cirkus röstar på Mirai
21:03 fio röstar på cirkus
21:07 Jfrelin röstar på Klara
21:10 Matmissbrukaren röstar på cirkus
21:16 Ferrari röstar på Niyama
21:27 Blacksmithfarm röstar på fio
21:41 Mirtai röstar på Matmissbrukaren
21:42 Habina röstar på Klara

21:47 (Klara röstar på fio)
21:48 LenaH röstar på Mirtai
21:53 Snurrfian röstar på Ferrari
21:54 Niyama röstar på Ferrari
21:58 Klara ändrar röst till Ferrari
21:58 Myrten röstar på Habina

Mirtai fick min röst igår och det blev ett visst rabalder runt min röst ffa efter att Mm kommit med sin teori. Det som jag och flera funderar runt lite idag runt Mirtai är hur hon antyder att hon har en viktig roll men inte kunde outa den i samband med luckan i MM's teori som Niyama hittade. Dessutom så tycker jag att hon skyddas lite märkligt av fio. Men gör verkligen ulvar så?
Habina röstar på Klara igår med en närmast OT teori idag röstar hon påf fio med tankar jag själv både haft och luftat. Skulle gärna se att Habina kom med lite mer eget.
Snurrfian första rösten på Ferrari. Sen kom två snabba röster till - varav en var Klara som ändrade för att rädda sig själv. Niyamas röst kan hon ev inte ha sett. Jag vet inte om det nödvändigtvis gör Snurrfian ond - men i läget när hon röstade fanns det flera med två röster på sig och hon valde ulven Ferrari. Eventuellt en god.
cirkus det är jag
Klara ändrade sin röst till Ferrari - jag tycker nog att det snarast talar till hennes fördel, har svårt att se henne som lyatillhörig och ändra till en kollega om inte alla andra som är uppe för lottning också är i lyan och det har jag svårt att tro O_o
LenaH Röstar på Mirtai hon också, precis som jag gjorde. Jag kan hittills inte så några konstigheter i vad LenaH skrivit, men hon kan definitivr lura mig, men det känns neutralt hittills
bollen__ hade röstat på MM om hon hunnit in. Känns litesådär att rösta på en bara för att den har en "för" bra förstadagsteori. Hade väldigt gärna velat se mer av bollen__
fio har förklarat sin röst på mig igår med att det var hennes halmstrå. Det som fortfarande skaver är varför hon tyckte att min förstadagsteori förstaröst var där för att starta ett drev - tyckte hon att min teori var så bra ;) ? Varför vara så oroad över ett drev mot just Mirtai. Sen tycker jag att hennes reaktioner på Habinas röst på henne är notervärda och hennes kommentar om att jag högg så snabbt på Mirtai. Äh det är lite märkliga reaktioner, men jag vet inte om det nödvändigtvis gör henne ond.
Matmissbrukaren röstade på mig med en teori som inte höll hela vägen, men det såg snygg ut ända tills luckan blev tydlig av Niyama. Säger dock inget om hennes ond/godhet.
Jfrelin har skrivit väldigt lite. Lägger en mer eller mindre BoP på Klara. Klara skrev själv att hon inte var igång ännu och då är Jfrelins röst nästan ännu mer som en BoP. Gjorde hon det lite väl enkelt för sig? Nu vet jag inte Klaras tillhörighet med säkerhet, men just Klara är en som jag tror kan vara god
Niyama noterade luckan i MM's teori men hann inte ändra sin andraröst från ulven Ferrari till Matmissbrukaren. Jag vet inte vart det sätter henne på spelplanen men hon är alltid värd att hålla ögonen på. Med avseende på att hon röstade på ulven Ferrari och hittade luckan i MM's teori om mig så känns det spontant osannolikt att hon är i lyan med bägge dessa. Jag tänker att hon kanske i så fall borde hållit klaffen om MM's lucka i teorin mot mig.
Myrten lägger en uddaröst på habina. Jag vet inte om det är för att hon är god och verkligen inte vill bidra till att en annan god åker eller för att hon är ond och inte vill sticka ut och lägga en eventuellt avgörande röst på någon så den kom i lottning med Ferrari. Antingen så är detta ett sätt att skaffa sig ett rätt så fint alibi att låta kollegan gå till stupstocken eller så är det oskyldigt. I övfrigt så för hon leken rätt bra framåt

Eftersom jag ska supa mig full och sörja min älskade lila katt tänker jag rösta nu. Jag har inget bra att komma med egentligen så jag försöker plocka nånting av vad jag ändå reagerat på.

cirkus röstar på bollen__ jag tycker nog att hennes röst i efterhand på MM känns lite utstickande, att rösta för att någon har en FÖR bra teori när det ändå kommit en massa annat känns ulvigt. Det fanns ju ändå rätt bra tankar från Niyama om luckan i MMs teori som bollen__ kunde reagerat på. Dessutom så har hon inte kommit med några teorier om nån annan och även det känns lite skumt - är hon rädd för att blotta sig?

Lite tankar:

Jfrelin - har skrivit för lite för att jag ska kunna bilda mig en uppfattning. Gårdagens röst kändes som en klockren förklädd BOP.

bollen - inte heller speciellt aktiv ännu. Missade att rösta. Tycker hon svarar lite undvikande på frågor från Niyama tidigare idag. Jag vet inte om det säger något. Behöver se mer.

Klara - känns osannolik som ulv med tanke på gårdagens röständring.

Habina - tyckte gårdagens röst var skum, dagens förstår jag helt. Vet inte alls var hon står.

fio - misstänker jag faktiskt just nu. Konstigt svar igår i samband med röstningen och nu att det inte går att säga något om övriga för att de bara ältar gårdagen. VAD? Nu upptäckte jag att fio redigerat bort detta i sitt inlägg! Men det är kvar i mitt (nr 284), för jag citerade henne! Känns väldigt skum!

Niyama - var med och röstade ut ulven Ferrari. Har varit aktiv idag och ger intryck av att leta ulvar. Eftersom hon kan spela likadant oavsett roll så betyder det inte att jag godförklarar henne, men just nu är hon inte misstänkt av mig.

Snurrfian - röstade också på Ferrari. Säger inget om hennes roll, men det är klart att det inte skickar upp henne i topp på misstankeslistan direkt. Gjort en del teoriinlägg där jag reagerade på att hon skrev att jag hittat flera luckor i MMs teori. Vet dock inte om det säger något om Snurris roll.

Mirtai - jag fattar fortfarande inte riktigt hur hon resonerade om MMs röst igår. Hon säger själv att hon såg att Niyama påpekade det ologiska varför cirkus i det läget som beskrevs skulle rösta på Mirtai. Jag vet inte. Känns inte som att allt är utrett, men jag vet inte om det gör Mirtai till ond.

Matmissbrukaren - tycker nog att andrarösten på cirkus skaver en del när luckan i teorin lagts fram. MM har inte varit inne sedan hon röstade igår. Vi får se vad hon säger.

LenaH - är fortfarande lite på min vakt efter att Lena inte ändrade igår, men hennes argument till varför hon inte gjorde det är egentligen logiska. Jag inser att jag reagerar som jag gör för att det ringer klockor från en annan lek när jag tyckte att Lena logiskt borde ändrat men hon lät rösten stå kvar och var ulv. Men det är inte nu... Känns för övrigt resonerande som vanligt. Jag kan inte säga så mycket om hur hon reagerade på MMs teori och Mirtai igår. Det var typ copy paste av mina egna reaktioner, men rösterna skilde sig.

cirkus - har jag inget grepp om faktiskt! Gårdagens röst kändes inte skum. Det var den allra första.

Tror att det var alla.

Myrten lägger en uddaröst på habina. Jag vet inte om det är för att hon är god och verkligen inte vill bidra till att en annan god åker eller för att hon är ond och inte vill sticka ut och lägga en eventuellt avgörande röst på någon så den kom i lottning med Ferrari. Antingen så är detta ett sätt att skaffa sig ett rätt så fint alibi att låta kollegan gå till stupstocken eller så är det oskyldigt. I övfrigt så för hon leken rätt bra framåt

Fast om jag är god så vet jag ju inte om jag bidrar till att en annan god åker eller om jag röstar på en ond? Vid DL1 oavsett roll. (Bortsett från undantag t ex tvillingar, men det har vi ju inga.)

Och hur menar du att jag som ulv skulle skaffat alibi? Jag röstade ju inte på Ferrai? Det känns som något nytt att man skaffar sig alibi genom att inte rösta på någon.

Jag röstade på Habina för att jag reagerade på hennes röst och när Niyama lyfte fram det konstiga med MMs teori hade jag inte tid att verkligen tänka igenom hur allt kunde hänga ihop i den härvan. Därför släppte jag Mirtai och gick på Habina. Jag erkänner att jag fegade där, men jag reagerade på Habina och jag kände inte att jag hade på fötterna rörande de som var uppe för lynch för att gå in och avgöra.

Jasså? Jag tycker nog att det finns en hel del ambition att föra leken framåt. Att "älta" gårdagens teorier är ju att föra leken framåt. Flera spelare har diskuterat under dagen och försökt att se gårdagens röstningar och teorier från olika håll. Men du tycker att andra ska göra jobbet? Det tycker jag är ulvigt!

Inte att älta samma sak... Vrida och vända på saker och ting kan man göra men gårdagens teorier stämmer ju inte rent logiskt sätt så varför ens älta vidare i det? Jag håller på att läsa igenom leken nu och återkommer om jag hittar något intressant.

Läser om leken från början och plockar upp saker efter vägen som jag funderar på. Leker på mobilen och kan inte hoppa fram och tillbaka och skriva några längre sammanfattningar. Det får bli som det blir.

Det är en förstadagsröst vad förväntar du dig?

Jag menar tanken från cirkus kan vara att antingen signalera till lyan eller att signalera till den onda att hon är ulv.

Ja alltså genom att använda samma medicin som hon anklagar Mirtai för.

Oavsett så var det en bättre teori än @Jfrelin även om @Klara alltid annars brukar få min förstadagsröst. ;)

Här är ett inlägg som jag reagerade på redan igår. Fio röstade på cirkus för att hon tycker cirkus försöker starta ett drev mot Mirtai. Jag baserade min röst på fio igår på det, att jag tycker hon verkar vilja beskydda Mirtai. Jag förstår under varför. Också delen när hon hänvisar till Jfrelins röst som ännu sämre. Vad har det med saken att göra?

Fio har fått en hel del frågor om hur hon tänker men hon verkar inte vilja vara så sugen på att utveckla sina resonemang och komma med teorier. Detta beteende tycker jag skaver.

Du gick ju inte in för att reda ut det jag undrade om. Utan skrev något att det var en förstadagsteori och vad väntade jag mig. Det reagerade jag på för det var syftningen som gjorde att jag inte förstod ditt innehåll, från början rent språkligt alltså. Därför kändes det väldigt konstigt när du började prata om förstadagsteori och sedan hävdade att Jfrelins motivering var sämre.

Nej, du har inte skrivit att Habina är ond - direkt. Men det är väl ändå en antydan i det genom att skriva att hennes röst är förståelig för dig om hon är ond?

Läser om leken från början och plockar upp saker efter vägen som jag funderar på. Leker på mobilen och kan inte hoppa fram och tillbaka och skriva några längre sammanfattningar. Det får bli som det blir.

Här är ett inlägg som jag reagerade på redan igår. Fio röstade på cirkus för att hon tycker cirkus försöker starta ett drev mot Mirtai. Jag baserade min röst på fio igår på det, att jag tycker hon verkar vilja beskydda Mirtai. Jag förstår under varför. Också delen när hon hänvisar till Jfrelins röst som ännu sämre. Vad har det med saken att göra?

Fio har fått en hel del frågor om hur hon tänker men hon verkar inte vilja vara så sugen på att utveckla sina resonemang och komma med teorier. Detta beteende tycker jag skaver.

Jag hinner ju för sjutton inte eftersom ni håller på och taggar mig hela tiden och kräver massa svar :D

Angående Jfrelin så var det bara ett svar på Myrtens om min teori var dålig eller inte... Det var den dålig alltså men inte lika dålig som Jfrelins..

Men nu känns det väldigt som ni ulvat ihop er mot mig!

Inte att älta samma sak... Vrida och vända på saker och ting kan man göra men gårdagens teorier stämmer ju inte rent logiskt sätt så varför ens älta vidare i det? Jag håller på att läsa igenom leken nu och återkommer om jag hittar något intressant.
Det har nog vridits och vänts på saker, i alla fall enligt mitt sätt att se. Jag tycker det är väldigt skumt att du inte tycker det finns så mycket att säga om övriga spelare. Och ännu mer skumt att du tog bort det uttalandet. Att bara flyta med istället för att leta ulvar brukar ju vara en ganska känd ulvtaktik.

Dessutom - din röst igår som sammanfattas bra alldeles nyligen av @Klara (inlägg 289) och som jag själv tagit upp tidigare. Jag röstar nu, så får vi se om det ändras:

Myrten röstar på fio

För jag tycker inte hon verkar vara direkt intresserad av att hitta onda, vilket jag diskuterat ovan i det här inlägget samt i flera tidigare. Plus det konstiga i att dra in Jfrelins motivering igår.

Nu
Fast om jag är god så vet jag ju inte om jag bidrar till att en annan god åker eller om jag röstar på en ond? Vid DL1 oavsett roll. (Bortsett från undantag t ex tvillingar, men det har vi ju inga.)

Och hur menar du att jag som ulv skulle skaffat alibi? Jag röstade ju inte på Ferrai? Det känns som något nytt att man skaffar sig alibi genom att inte rösta på någon.

Jag röstade på Habina för att jag reagerade på hennes röst och när Niyama lyfte fram det konstiga med MMs teori hade jag inte tid att verkligen tänka igenom hur allt kunde hänga ihop i den härvan. Därför släppte jag Mirtai och gick på Habina. Jag erkänner att jag fegade där, men jag reagerade på Habina och jag kände inte att jag hade på fötterna rörande de som var uppe för lynch för att gå in och avgöra.

Visst är det kreativt tänkt av mig! O_o

Undrar om jag kan förklara. Det lät så bra inne i mitt huvud för en stund sen faktiskt.

Jo nu kom jag på - jag ser möjligheten att du skaffade dig ett alibi genom att inte rösta på någon av de andra som var uppe för lynch och hade kunnat utjämna med Ferrari. Utan lät henne vara ensam kvar med tre röster - nästan samma som att lägga en avgörande röst om man tänker efter. On the other hand så kunde du ju inte veta det heller - det kanske finns en borgmästare som avgjort med utslagsröst+ PM röst.

Fast jag är liiite snurrisch så jag vet inte om min tanke håller för granskning. Jag bara försökte sätta in dig i ett scenario där du är ond ihop med Ferrari

Du gick ju inte in för att reda ut det jag undrade om. Utan skrev något att det var en förstadagsteori och vad väntade jag mig. Det reagerade jag på för det var syftningen som gjorde att jag inte förstod ditt innehåll, från början rent språkligt alltså. Därför kändes det väldigt konstigt när du började prata om förstadagsteori och sedan hävdade att Jfrelins motivering var sämre.

Nej, du har inte skrivit att Habina är ond - direkt. Men det är väl ändå en antydan i det genom att skriva att hennes röst är förståelig för dig om hon är ond?

Jodå jag redde ut det som fanns att reda ut! Då får du läsa igen! Jag har aldrig påstått att det är en lysande teori utan tvärtom så var det en ganska dålig och tunn förstadagsteori

Ny har jag hunnit fram till diskussionen kring Mirtai - cirkus - MM. Och jag blir inte mycket klokare på den idag.

Något med Mirtai skaver. Men jag kan inte sätta fingret på riktigt vad det är. Kanske att Mirtai alltid brukar hålla så låg profil och nu hamnat i blåsväder direkt. Men jag vet inte vart det placerar henne. Försöker hon visa på någon speciell roll så fattar i alla fall inte jag vad hon menar. :o

Det har nog vridits och vänts på saker, i alla fall enligt mitt sätt att se. Jag tycker det är väldigt skumt att du inte tycker det finns så mycket att säga om övriga spelare. Och ännu mer skumt att du tog bort det uttalandet. Att bara flyta med istället för att leta ulvar brukar ju vara en ganska känd ulvtaktik.

Dessutom - din röst igår som sammanfattas bra alldeles nyligen av @Klara (inlägg 289) och som jag själv tagit upp tidigare. Jag röstar nu, så får vi se om det ändras:

Myrten röstar på fio

För jag tycker inte hon verkar vara direkt intresserad av att hitta onda, vilket jag diskuterat ovan i det här inlägget samt i flera tidigare. Plus det konstiga i att dra in Jfrelins motivering igår.

Tog bort? Jag har inte tagit bort något?

Nu känns det som ni skapar ett ulvdrev mot mig utan att ens läsa vad jag skriver. Men det blir ju de andra godas uppgift att analysera sen efter min roll blivit känd!

Förlåt att jag skrivit så lite. Vet hur irriterande det är när alla spelare inte skriver. Är fortfarande assjuk och varit igång hela dagen men ska försöka sammanfatta lite.

Klara- som jag röstade på igår känns just nu som god eftersom det var så många med 2 röster när hon ändrade sin röst till Ferrari. Att det skulle vara en alibiröst känns sjukt långsökt då det skulle betyda att ALLA ulvar var uppe för lynch typ. Inte troligt men inte heller omöjligt.

Fattar ingenting av Mirati/Myrten/Cirkus grejen. Kan vara för jag typ har bomull i huvudet pga förkylningen men det där vill jag inte ens ta i just nu.

Myrten röstar på fio

För jag tycker inte hon verkar vara direkt intresserad av att hitta onda, vilket jag diskuterat ovan i det här inlägget samt i flera tidigare.

Nä ni ger mig ju ingen tid till det med alla taggningar och citeringar ni vill ha svar på... Jag har bara hunnit till sidan 9 och klockan tickar.

Tog bort? Jag har inte tagit bort något?

Nu känns det som ni skapar ett ulvdrev mot mig utan att ens läsa vad jag skriver. Men det blir ju de andra godas uppgift att analysera sen efter min roll blivit känd!

Vad?:confused::confused::confused: Har du inte redigerat i det inlägget jag citerade? På min dator ser i alla fall ditt inlägg nr 282 och min citering av det i inlägg 284 annorlunda ut. Det saknas en mening: "Finns väl inte så mkt att säga om de andra just nu..alla ältar ju bara gårdagens teori utan att komma framåt..." i 282 som finns med i citatet i 284 eller har jag fel på ögonen? Nu har jag läst det hela femtielva gånger och ser fortfarande samma sak.

Siri har tassat vidare och jag är så fruktansvärt ledsen. Beslutet var rätt, men det gör inte mindre ont för det. Hon hade grav njursvikt och den hade kunnat hävas med konstant dropp - det är inget liv för en fri själ - så nu är hon på andra sidan med Nippis och Dagmar (vars urna jag passade på att hämta - fyfan så absurt, komma med en kisse och åka med en tom kattbur och en urna) Jag kommer dricka mig asfull ikväll och ska försöka låta bli att skriva något då. Men jag måste ju lägga nån form av röst idag. Jag ska försöka få i mig lite middag och sen ska jag försöka teoria.

TACK kära ni för omtanke!

Här är hon

11311485_1066401330051445_1638905693_n.jpg
Fin hon var :heart Kramar! 2015 har varit ett riktigt skitår på djurfronten. Känner många djur som somnat in. Tre av mina :( 2016 måste bli bättre.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka