ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Vad?:confused::confused::confused: Har du inte redigerat i det inlägget jag citerade? På min dator ser i alla fall ditt inlägg nr 282 och min citering av det i inlägg 284 annorlunda ut. Det saknas en mening: "Finns väl inte så mkt att säga om de andra just nu..alla ältar ju bara gårdagens teori utan att komma framåt..." i 282 som finns med i citatet i 284 eller har jag fel på ögonen? Nu har jag läst det hela femtielva gånger och ser fortfarande samma sak.

Ja la väl till en mening men har det försvunnit något så är det av misstag. Jag skriver från mobilen så jag får ingen bra överblick

Något men Niyama skaver hos mig. Hon skriver rätt mycket men Ferrari la sin röst på henne väldigt tidigt och det kan mycket väl vara en alibiröst eftersom det var så många kvar att rösta. När Niyama sen lägger sin röst på Ferrari har Ferrari ingen röst, om inte Niyama såg rösten som lades 1 min innan hennes egna kom in. Att ulvar röstar på varandra vid första DL är ju inte direkt ovanligt.

Det drevet som skapas mot Fio just nu känns inte helt OK.

Röstlista DL2

17.34 Habina röstar på fio
20.05 cirkus röstar på _bollen
20.22 Myrten röstar på fio
Röster

fio: 2
_bollen: 1

Fattar ingenting av Mirati/Myrten/Cirkus grejen. Kan vara för jag typ har bomull i huvudet pga förkylningen men det där vill jag inte ens ta i just nu.

Du menar förmodligen Matmissbrukaren inte moi. Det var Matmissbrukaren som röstade och hade en teori som involverade Mirtai och cirkus. Jag med flera har diskuterat den.

Beträffande drev mot fio - hittills är det väl knappast fråga om ett drev. Habina röstade och var tvungen att rösta tidigt. Jag lade en andraröst för att jag tycker att fio varit skum och jag tycker jag har ganska mycket på fötterna i det hela. Sedan kan det hända att jag ändrar rösten om det dyker upp något skummare, men jag tycker att det för en gångs skull vore skönt att rösta i god tid.

Men två röster kan knappast ses som ett drev.

Nu

Visst är det kreativt tänkt av mig! O_o

Undrar om jag kan förklara. Det lät så bra inne i mitt huvud för en stund sen faktiskt.

Jo nu kom jag på - jag ser möjligheten att du skaffade dig ett alibi genom att inte rösta på någon av de andra som var uppe för lynch och hade kunnat utjämna med Ferrari. Utan lät henne vara ensam kvar med tre röster - nästan samma som att lägga en avgörande röst om man tänker efter. On the other hand så kunde du ju inte veta det heller - det kanske finns en borgmästare som avgjort med utslagsröst+ PM röst.

Fast jag är liiite snurrisch så jag vet inte om min tanke håller för granskning. Jag bara försökte sätta in dig i ett scenario där du är ond ihop med Ferrari

Well, för att? Känns ärligt talat lite som att skapa misstankar. Jag kollade igenom ditt teoriinlägg och ser inget supertydligt rörande övriga i din genomgång så det kan bero på att jag är överkänslig rörande mig själv bara.

Sorry @Myrten menade såklart MM inte dig. Ang drev mot Fio så skulle det stå "drev".
Jag tror inte Fio är ond då hon försvarar sig så. Skulle hon vara ulv så tror jag hon skulle ligga lågt och inte kommentera så mycket eftersom det är så många röster kvar.

Well, för att? Känns ärligt talat lite som att skapa misstankar. Jag kollade igenom ditt teoriinlägg och ser inget supertydligt rörande övriga i din genomgång så det kan bero på att jag är överkänslig rörande mig själv bara.

Fan vad du är kinkig :love:
Jag röstade ju inte ens på dig med min förvirrade teori - den är vändbar vettu - om man är lite kreativ så kan man se den åt andra hållet också att du lika gärna kan vara en god som inte vet ett piss om nånting och inte vill avgöra åt ett håll du inte är säker på är braigt (samma sak som jag skrev en annan gång till dig men med andra ord).

Jag har ju misstankar runt fio och Mirtai om man ska vara noggrann. Och så tycker jag att bollen__ är skum - henne röstade jag på. Jag tycker att Jfrelin och nån mer också är lite för ...fluffig för att jag ska vara bekväm.

Jag misstänker liksom de flesta om det är att så misstankar; så - I'm guilty :rofl::arghh:
Så nu får du inte bråka på mig något mera. SÅ det så.

Och jag var inte så sugen på att lägga en tredje röst på fio - eller rösta på Mirtai igen. För jag är inte säker så jag mesar och röstar på bollen__ . hade Lobelia varit något annat än LL hade hon varit en given kandidat - även bsf brukar jag har en faiblesse för att rösta på oavsett om hon är ond eller god, men det går ju inte heller O_o :banghead::laugh:

Jag har ju en tendens som ni vet, att haka fast i saker och idag är jag ovanligt flexibel och gör inte det.

Nu har jag precis tagit cocillana så det är nog god natt här när som helst :p
Jfrelin röstar på Niyama
med motiveringen jag skrev i inlägg #302.
Det är den där röstningen i DL1 som jag tycker känns mest off.

Sorry @Myrten menade såklart MM inte dig. Ang drev mot Fio så skulle det stå "drev".
Jag tror inte Fio är ond då hon försvarar sig så. Skulle hon vara ulv så tror jag hon skulle ligga lågt och inte kommentera så mycket eftersom det är så många röster kvar.
Jag fattar att du blandade ihop namnen. Jag har ju varit inblandad i diskussion runt det hela + att det inte är lätt att hålla isär alla M-nick, speciellt inte när man har feber.

Men visst kan även onda försvara sig? Tycker inte det är ett tecken på godhet, att försvara sig menar jag. Jag reagerade på fio redan igår i och med hennes röstmotivering och hur hon resonerade runt den. Tydligen har hon inte tagit bort den saknade meningen avsiktligt, men den är ju i sig skum. Att inte leta ulvar utan vänta på att andra ska göra det är skumt i mina ögon. Och Mirtai har rätt, fio är inte direkt känd för att ligga lågt.

Äntlign somnade sonen! Ett fall framåt efter att ha varit vaken till midnatt igår...

Jag tänker rösta redan nu, har ont i huvudet och är aptrött!

Mirtai röstar på bollen

Hon har redan en röst men jag hänger upp mig på hennes sena röstmotivering och sättet att inte teria idag.

Det var rätt många klena motiveringar igår och det är väl inte ovanligt DL1 och det är väl det som gör att flera av oss fastnat lite vid @Matmissbrukaren / @cirkus / @Mirtai - teorin. Jag vet dock inte om det egentligen för oss framåt i leken?
Jag får (precis som någon mer) känslan av att Mirtai vill antyda att hon sitter på en viktig god roll men jag vet inte vilken som skulle kunna göra att hon inte kunnat peka på luckan?
Det jag vet just nu är att jag inte tycker det pekar på någon av de nämnda tre som varken god eller ond, MM hade klurat ut en rätt snitsig förstadagsteori som inte höll hela vägen men det var ju just en förstadagsteori. Det säger mig ingenting om hennes lagtillhörighet.
Cirkus blev utpekad som ond i den ohållbara teorin och det säger mig inte heller något och Mirtai blev utpekad som god (men förnekar det! ;)) och det säger mig inte mycket heller mer än att jag tycker hon spelar lite konstigt.

Äh, måste göra en @Niyama

Jag har väl inte antytt någon roll alls?

@Myrten Självklar kan onda försvara sig och det gör de ofta men känns lite som om det är så tidigt att gå in i försvarsställning för att man fått 2 röster på sig och alla i princip är kvar att rösta. Jag är iallafall inte van vid att man spelar så. Där med inte sagt att Fio är stengod. Man kan ju inte lita på någon liksom :p

Men du röstade före mig, cirkus. Så rösten hade blivit den andra. Eller har jag missat något?

Jasså gjorde jag? Det är lite fördröjning i min hjärna idag!
Sorri - då menar jag en andra-röst förstås. Men jag kan ju lägga en tredjeröst om du säger så. Eller en fjärde.

Fan vad gör jag här?

Vad?:confused::confused::confused: Har du inte redigerat i det inlägget jag citerade? På min dator ser i alla fall ditt inlägg nr 282 och min citering av det i inlägg 284 annorlunda ut. Det saknas en mening: "Finns väl inte så mkt att säga om de andra just nu..alla ältar ju bara gårdagens teori utan att komma framåt..." i 282 som finns med i citatet i 284 eller har jag fel på ögonen? Nu har jag läst det hela femtielva gånger och ser fortfarande samma sak.

Ok. Nu har jag kommit dit och nä? Som jag ser det ser det likadant ut? Den meningen som du hävdar var borta är ju den meningen jag la till så nu fattar jag ingenting?

Ok, jag har tagit mig igenom leken och jag är rädd för att jag gjort en @cirkus och hakat fast mig i det jag reagerade på redan igår. Mirtai - fio. Det är de två jag reagerat kraftigast på.

Jag är också lite med på cirkus misstankar mot bollen. Min erfarenhet av bollen är att en ond boll hållet låg profil och har svårt att hitta teorier. Men, det kan ju också vara tidsbrist som gör det.

Att cirkus är beredd att hålla mig åt det goda hållet får mig att dra öronen åt mig lite. :cautious: Jag vet ju hur jag bara mig åt för att lura brallorna av henne en gång. Eller två. :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka