ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Siri har tassat vidare och jag är så fruktansvärt ledsen. Beslutet var rätt, men det gör inte mindre ont för det. Hon hade grav njursvikt och den hade kunnat hävas med konstant dropp - det är inget liv för en fri själ - så nu är hon på andra sidan med Nippis och Dagmar (vars urna jag passade på att hämta - fyfan så absurt, komma med en kisse och åka med en tom kattbur och en urna) Jag kommer dricka mig asfull ikväll och ska försöka låta bli att skriva något då. Men jag måste ju lägga nån form av röst idag. Jag ska försöka få i mig lite middag och sen ska jag försöka teoria.

TACK kära ni för omtanke!

Här är hon

11311485_1066401330051445_1638905693_n.jpg

Men åååh så tråkigt :( jag beklagar,,,och supa sig asfull låter som ett bra beslut en dag som denna! Kram!

Siri har tassat vidare och jag är så fruktansvärt ledsen. Beslutet var rätt, men det gör inte mindre ont för det. Hon hade grav njursvikt och den hade kunnat hävas med konstant dropp - det är inget liv för en fri själ - så nu är hon på andra sidan med Nippis och Dagmar (vars urna jag passade på att hämta - fyfan så absurt, komma med en kisse och åka med en tom kattbur och en urna) Jag kommer dricka mig asfull ikväll och ska försöka låta bli att skriva något då. Men jag måste ju lägga nån form av röst idag. Jag ska försöka få i mig lite middag och sen ska jag försöka teoria.

Här är hon

:cry: Så ledsen för er skull!

Det är helt okej, men att be mig förklara igen blir ju lite meningslöst kan jag tycka ;)

Du får gärna rösta på mig om du vill. Själv tänker jag kolla mer på Fio (håller med dig att hon är skum) men även Habina och bollen

Nä, jag har inte bett dig förklara igen.

Här är hon

En massa tröstkramar...

[...]Myrten- gillade MM teori igår men verkar nu ha vänt och tycker att det finns flera missar i den.

Flera? Vilka då?

Det jag "vänt" om skedde redan före DL igår när Niyama påpekade hålet att cirkus enligt MMs teori inte borde röstat på Mirtai. Det är vad jag har diskuterat idag och som gör att teorin inte funkar. Men jag skrev redan innan detta igår - mer än en gång tror jag - jag tyckte det var en klurig förstadagsteori men inte kunde avgöra om den var "sann".

21:10 Matmissbrukaren röstar på cirkus

Jag uppfattade det som en klurig förstadagsteori. Mirtai reagerar senare och Niyama har påpekat ett stort hål i teorin. Eftersom det är andra rösten på cirkus (och MM har definitivt sett den första då cirkus motivering ingår i MMs röstinlägg) sticker den ut tycker jag. Det är bara fjärde rösten och inte så mycket hade hänt. Jag tycker att det skulle kännas mer rimligt för en god att lägga en ströröst i det läget. Om inte MM verkligen trodde på teorin själv.

Varför bara lägga en ströröst bara för att? Det är väl bättre om en hittar nånting, det för ju leken mer framåt? Och med ströröster så kan ulvarna lättare påverka utgången. Dock vet jag inte om @Matmissbrukaren verkligen kan ha trott på teorin själv, jag tycker det känns som att hon bara tog nånting utan eftertanke :cautious:

Niyamas motivering känns bekant, jag tror att hon tidigare konstaterat att ulvar tidigt kan rösta på henne.

Ja, förut var det bara @Sasse som alltid gjorde det men det tycks ha spridits sig senaste året :meh:. Men det är ju i alla fall ett effektivt sätt att hitta ulvar på, även om jag knappt trodde att det var sant när det visade sig att det faktiskt var så igen :laugh:

Här är hon

Kram!

Här är hon

Beklagar förlusten Cirkus! Satt och höll tummarna under dagen för din lilla Siri, nu får hon vara med sina kompisar på andra sidan där det inte finns någon smärta.

Drick en massa alkohol, bli berusad och lyssna på sånger som får dig att gråta. Det är skönt att få ut all sorg och smärta när en familjemedlem, ett husdjur, avlider.

Mirtai hade väl då inte förklarat vad hon reagerade på, det var 21.58 Mirtai skrev att hon håller med mig och då är det ganska knappt om tid att omvärdera informationen som finns.

Jag var ju i situationen själv att jag tyckte att Mirtai plötsligt blev skitskum, men lade det hela åt sidan när jag såg vad du skrivit och insåg att jag måste fundera ett varv till. Så det fanns det tid till. För mig i alla fall.

MEN efter att ha läst igenom leken (hit!) ser jag nu att Lena svarat att hon såg men inte fixade att få ihop en annan röst samt att det inte spelade någon roll eftersom Klara ändrat. Och det är jag beredd att köpa. Lena skrev ju inlägget där hon konstaterade att du hade en poäng kl 22 och jag tror att Klara ändrade röst 21.58 (?). Så att man inte ändrar en röst som inte är betydelsefull trots att man inser att något är fishy tycker jag inte är anmärkningsvärt.

Varför bara lägga en ströröst bara för att? Det är väl bättre om en hittar nånting, det för ju leken mer framåt? Och med ströröster så kan ulvarna lättare påverka utgången. Dock vet jag inte om @Matmissbrukaren verkligen kan ha trott på teorin själv, jag tycker det känns som att hon bara tog nånting utan eftertanke :cautious:

För att ibland måste man rösta för att man måste och i de lägena tycker jag att det som god är mer rimligt att man lägger en uddaröst (med motivering som tydligt talar om att det är en förklädd BOP) än att lägga en andra- eller tredjeröst och starta ett potentiellt drev.

Annars försöker man naturligtvis föra leken framåt. Men ibland blir det så att man får rösta i ett läge när det inte är möjligt.

Här är hon

Kram:heart

@Habina hur många ggr har du inte röstat på mig för att sedan... Ooh nej var du god! Mmm precis så är det denna gången med! Men rösta på du för all del... Är du ond så förstår jag såklart din röst!

Jag gör som jag brukar. Tar en dusch och funderar över leken. Det är oftast där jag kläcker dom bra idéerna. :laugh:

(I förra leken var det just i duschen jag kom på vad Q menade med sitt babblande om att hon var siad :o;) )

@Habina hur många ggr har du inte röstat på mig för att sedan... Ooh nej var du god! Mmm precis så är det denna gången med! Men rösta på du för all del... Är du ond så förstår jag såklart din röst!
Men vad tror du om övriga? Jag kan ha missat något inlägg men i nuläget känns det mest som att du slår ifrån dig. När jag frågade dig igår om vad du menade kontrade du med att det var en förstadagsteori och att Jfrelins var sämre än din istället för att svara. Nu bemöter du Habinas röst med att du är god och att hon kan vara ond utan vidare argumentation för det. Vad har du hittat i leken som kan peka i den ena eller andra riktningen beträffande var deltagarna står?

Meddelande:
Eftersom ederst mycket lojale LL faktiskt råkar vara upptagen ikväll ( IRL - ja jag har ett sånt också :D ) så överlämnar jag med varm hand uppdateringarna ikväll och imorgon till vår eminenta @hälsovårdsinspektör :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråd

Omröstningar

Tillbaka