ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Jo, jag tyckte att den var klurig men släppte den sen för att läsa igenom leken igen. Och visst kan MM vara ond som försökte vända mot cirkus, men det är ju fullt möjligt att hon inte är det utan helt enkelt inte tänkt fullt ut. Jag gjorde det inte förrän du lyfte frågan.

Hon kanske inte försökte vända mot just Cirkus men som ond vet en ju (mer eller mindre med tanke på roller utanför lyan) hur en "ska" rösta och behöver inte fundera över möjligheterna så mycket.

DL 1
20:16 Cirkus röstar på Mirai
21:03 fio röstar på cirkus
21:07 Jfrelin röstar på Klara
21:10 Matmissbrukaren röstar på cirkus
21:16 Ferrari röstar på Niyama
21:27 Blacksmithfarm röstar på fio
21:41 Mirtai röstar på Matmissbrukaren
21:42 Habina röstar på Klara

21:47 (Klara röstar på fio)
21:48 LenaH röstar på Mirtai
21:53 Snurrfian röstar på Ferrari
21:54 Niyama röstar på Ferrari
21:58 Klara ändrar röst till Ferrari
21:58 Myrten röstar på Habina

Jag tror p.g.a. detta att det är mindre troligt att trion som röstade på ferrari visste att hon var ulv, om det nu inte var flar ulvar uppe till lottning, för då kan de ju lika gärna riskera varandra för alibi. Så... Äsch det sa kanske inte så mycket som jag trodde.

Om fler ulvar var till lottning borde dock inte Snurrfian lagt upp Ferrari istället för att rädda sin kollega - eller? Niyamas röst kommer tätt tätt efter, så...
Nja. trion är nog i alla fall inte högst upp på min lista av folk att granska närmare.

DL 1
20:16 Cirkus röstar på Mirai
21:03 fio röstar på cirkus
21:07 Jfrelin röstar på Klara
21:10 Matmissbrukaren röstar på cirkus
21:16 Ferrari röstar på Niyama
21:27 Blacksmithfarm röstar på fio
21:41 Mirtai röstar på Matmissbrukaren
21:42 Habina röstar på Klara

21:47 (Klara röstar på fio)
21:48 LenaH röstar på Mirtai
21:53 Snurrfian röstar på Ferrari
21:54 Niyama röstar på Ferrari
21:58 Klara ändrar röst till Ferrari
21:58 Myrten röstar på Habina

Jag tror p.g.a. detta att det är mindre troligt att trion som röstade på ferrari visste att hon var ulv, om det nu inte var flar ulvar uppe till lottning, för då kan de ju lika gärna riskera varandra för alibi. Så... Äsch det sa kanske inte så mycket som jag trodde.

Om fler ulvar var till lottning borde dock inte Snurrfian lagt upp Ferrari istället för att rädda sin kollega - eller? Niyamas röst kommer tätt tätt efter, så...
Nja. trion är nog i alla fall inte högst upp på min lista av folk att granska närmare.

Jag försökte ändra röst till MM när jag insåg att jag inte hade tänkt galet utan att hon faktiskt röstade på Cirkus med motiveringen att Cirkus som ond skulle välja att rösta på en hon tror är god och som kan stoppa lynchen. Hade dock noll koll på ställningen.

Är det verkligen tvärsäkert? Och om det inte behöver vara en ond spelare för att skriva så...? Jag vet inget om Mirtai, men jag tycker nog ändå att förklaringen känns trovärdig.

Åsså närmar vi oss DL och jag har inte röstat! Känns som om jag varit med om det här förr!:rofl:

Jag läste det iaf som tvärsäkert...

Med sansad menar jag att du i alla fall brukar försöka sammanfatta och komma med teorier. I den här leken drar du mest igång med en massa snack. Som sagt, jag tror du är kvar lite i din anonyma roll. ;)

Nä, det är dl ett och jag kom ihåg leken en halvtimme innan deadline... ;)

Jag blir helt snurrig av diskussionen om cirkus, MM och Mirtai. Och har lite hål i hjärnan nu efter viktiga möten på fredagseftermiddagen strax före jul. Jag ska öppna en flaska vin!

När jag kollade igenom de sista sidorna igen fastnade jag vid Habinas andra(?)röst på Klara:

Visst är det första dagen, men jag tycker att det är lite tunt för en andraröst. Kanske för att även jag brukar uppfatta Habina som ganska sansad. Så för mig sticker rösten ut, därför:

Myrten röstar på Habina

Jag såg faktiskt inte att klara fått en röst redan... Även om jag skulle lagt rösten där ändå. ;)

Nä, det är dl ett och jag kom ihåg leken en halvtimme innan deadline... ;)
Fast när jag skrev det där hade jag inte ens kommit fram dit du kom in i leken nu ikväll. Jag baserade den tanken helt på ditt svamlande som dels dig själv och dels paow i början av leken. Jag tycker helt enkelt inte att det är likt dig. Men det behöver ju inte säga något om din roll. Bara att det var något jag la märke till. Du brukar ju kunna bygga teorier och röster av ingenting (minns tex när jag fick en röst av dig i första dl för att jag skrev att jag skulle fundera vidare på leken i stallet. Då var du förvisso ond...)

Men vad skulle hon annars ha skrivit? Teorin byggde ju på att DE var utanför lyan?

Jo, men hon borde ju skrivit "den" eftersom det då var en utanför lyan och en som skulle bestämma sig innan dagdl. Väl? Nu blir jah osäker, nackdel med att spela från mobil, jag kan inte bara gå och kolla listan... :(

Jag försökte ändra röst till MM när jag insåg att jag inte hade tänkt galet utan att hon faktiskt röstade på Cirkus med motiveringen att Cirkus som ond skulle välja att rösta på en hon tror är god och som kan stoppa lynchen. Hade dock noll koll på ställningen.
ja, jag såg ditt inlägg. Men det känns inte som något som gör dig skummare, rent spontant.

Nu är det ju farligt att bygga teorier efter röstresultatet DL1 enbart, så jag avvaktar nattens resulat (och passar på att få lite sömn)

NU tänker jag dock försvinna, i alla fall ett tag. För nu ska jag sätta mig och klappa mina hundar samtidigt som jag dricker ett glas vin och tänker på att jag inte behöver gå upp 5.20 på en hel månad! Vi får se om jag kommer in här senare, men jag känner att hjärnan behöver lite vila så jag orkar inte teoria speciellt skärpt tror jag. Om jag överlever natten är jag förhoppningsvis i bättre form.

Jo, men hon borde ju skrivit "den" eftersom det då var en utanför lyan och en som skulle bestämma sig innan dagdl. Väl? Nu blir jah osäker, nackdel med att spela från mobil, jag kan inte bara gå och kolla listan... :(
Före första DL tolkar jag det som att Shewee är den enda som kan ha känt till lyan, utifrån eller inifrån.
Slamkryparen får gissa, men det är först inatt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka