Vill rösta nu för att ha det gjort.Jag är här och har fått min roll. Är förvirrad över att andra är förvirrade över rollerna. Jag tror jag fortfarande är för ny för att ha så många förutfattade meningar som de mer erfarna.
Är vi 11st så borde typ 4 vara ulvar (om man räknar på 1/3 del). Undrar om demonen räknas in bland dem, eller är sin egen (dvs 3 ulvar + demon eller 4 ulvar + demon). Med tanke på att vi ändå är så få så borde det vara det första. Annars är risken att det blir en kort lek. igen antar jag att vinstkriterierna är som vanligt; dvs goda vinner när alla ulvar är borta och ulvar vinner när de är fler än goda.
Det verkar också som att den goda sidan kommer få en hel del information, med både allvetande borgmästare och spion. Även ängelns roll blir rolig om den inte får börja med att rösta på sig själv - å andra sidan blir det då svårare för båda sidor att hitta ängeln...
Jag tror att elo försöker skrämma goda sidan genom att räkna på ett högt antal onda. Även om hon också skriver att hon inte tror på så många dom 5 onda...
Blacksmithfarm röstar på Elo