Ultuna priser..

A

asmodeus

Är det någon här som nyligen haft sin häst uppstallad på kliniken på Ultuna i Uppsala? Min häst har stått där sen i fredags och jag har ingen som helst aning om vad det kostar per dygn och speciellt på jourtid. Han är givetvis försäkrad, men ändå..

Sv: Ultuna priser..

Nej, hon i "receptionen" sa ingenting om det. Bara det vanliga tugget om direktreglering. (Strömsholm nämnde aldrig några priser när min andra häst stod nere hos dem heller för den delen) Då jag pratade med henne var det så bråttom att få in honom före 16.00 eftersom jourtiden startade då och jag helst bara ville träffa en veterinär så fort som möjligt. Nu törs jag inte ringa och fråga längre heller. :crazy:

Hej,

Jag hade två av mina hästar inne på Ultuna inte för så länge sedan.
Uppstallningen tror jag gick på ca 9 000;- Det var för ett sto med föl. Det var fölisen som var dålig. Dom stod i karatärns stallet i ca 10 dagar tror jag det vart.

Att enbart få komma in tror jag det kostar ca 4 000;-

Dom är bra på att ta betalt.
Hon höll på att kollavippa :( Men fölisen mår fint nu! Så det var värt pengarna. Tackar att man har försäkring!

Hela summan vart på MKT mera.. men hon fick dropp och medusiner osv..

Jozzi

Har dom höjt så mycket då??

Jag hade min häst där i tre veckor förra sommaren och jag har bestämt för mig att kostnaden för att få en akuttid låg på 2.500:-. Men jag kan ju ha fel förstås..

Min häst blev iaf röntgad flera x, hon blev opererad och hon fick hur mycket medicin som helst. Slutsumman låg på 32.000:- och jag tyckte faktiskt inte att det var så farligt. Iofs hade jag försäkring så det är ju lätt att tycka det då, men jag var rädd att försäkringen inte skulle täcka allt, men det var långt kvar till nivån.

Men asmodeus, ring du och fråga, dom bits inte.. :p

Nä jag vet, jag borde. Jag känner mig bara som en sniken hästägare om jag ringer och nöter om hur mkt är vi uppe i nu, och nu, och nu.... Den här hästen (eftersom han är äldre) är inte är försäkrad för så himla mkt pengar, Klart att han får stanna tills de hittat felet. Jag sitter bara och undrar hur stort hål det kommer att gräva i min bankbok.. :eek:

Ring och fråga hur det går, och ta upp kostnadsbiten samtidigt. Det är INTE sniket att vilja vara förberedd i tid - och jag tror de är ganska vana vid allehanda frågor från oroliga mattar och hussar.

Ja, jag måste ringa snart. Men jag tror att de går ronden fortfarande. Väntar en timme iaf..

Och som du redan vet så håller vi (sambon oxå) tummarna för er!!

Jozzi skrev:
Hej,

Jag hade två av mina hästar inne på Ultuna inte för så länge sedan.
Uppstallningen tror jag gick på ca 9 000;- Det var för ett sto med föl. Det var fölisen som var dålig. Dom stod i karatärns stallet i ca 10 dagar tror jag det vart.

Att enbart få komma in tror jag det kostar ca 4 000;-

Dom är bra på att ta betalt.
Hon höll på att kollavippa :( Men fölisen mår fint nu! Så det var värt pengarna. Tackar att man har försäkring!

Hela summan vart på MKT mera.. men hon fick dropp och medusiner osv..

Jozzi

Oj vad billigt !!!
Jag hade sto+föl där på intensivvård.
Fölet dog efter 20 timmar och räkningen
slutade på drygt 29 000 kr. :crazy: Inkl mediciner & prover...
Bra med utökad vet vård...

Jag ringde och frågade ang. uppstallningpriset idag och det kostade 470 kr/dygn oavsett helg eller vardag. Vad slutnotan sedan kommer att hamna på får man väl se med stora ögon på en faktura.

Men det otroligt roliga var att jag får hämta min häst imorgon. Han verkade frisk och alert igen. Tyvärr (får man säga det?) hittade de inga fel på honom, utan de trodde att han hade haft någon form av kolik. Men nu såg både tarmar, njurar, blod, lever och njurvärden bra ut så jag får äntligen ta hem min älskling och hoppas på att han håller sig fortsatt frisk, peppar peppar. Det blir återigen linfrö på menyn för honom var dag nu och inte bara vintertid..

Liknande trådar

Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 839
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej… Jag vet inte riktigt vad ett rimligt pris är på att bli medryttare/fodervärd här i Dalarna (Falun) typ Det ända jag tänker är att...
Svar
3
· Visningar
1 312
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 398
Senast: valpköpare
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar