R
Raderad medlem 132722
Att en bil minskar ca 10% i värde på fem år tycker jag är lite
Såklart det är, när jag tänker efter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att en bil minskar ca 10% i värde på fem år tycker jag är lite
Eller, bland folk som prioriterar bilen i sin ekonomi.Eller har pengar nog för att pynta upp för en sån.Såklart inga elbilar under 50' men jag ser så många elbilar och har trott att det är det folk byter till. Lever väl under en sten.
Om de köper nytt kanske, ev elhybrid. Men en kollega som leasade elbil för ett par år sedan (i storstadsområde) blev vansinnig för att det var supersvårt att ladda den och böt till bensin. Själv vill jag inte ha "ny bil" innan jag känner att elnätet är utbyggt eller priserna på elhybrider gått ned eller innan man vet hur batterierna håller när man köper begagnat.Såklart inga elbilar under 50' men jag ser så många elbilar och har trott att det är det folk byter till. Lever väl under en sten.
Jag har kommit fram till att jag får köra min bil tills det är dags för skotten typ, kommer inte ha råd att köpa en nyare likvärdig bil.Det är jättestora skillnader i pris nu mot för ett par år sedan. Jag har en småbil, seat Ibiza, årsmodell 2012 och jag köpte den 2014 för 85', då hade den gått ca 4500 mil. Nu, idag, kan du köpa samma årsmodell, som gått ca 10k mil för 70-89k... Nu har min gått närmare 25k mil, så jag lär få ut mindre, men förra året när jag kollade hade jag fått typ 30k för min när den gått 15k mil.
Folk har inte råd med skatten och bensinen/dieseln för stora bilar och inte råd med elbil nu känns det som.
Lite samma här. Nu känns det ju dock som att jag kan få ut nått för bilen (den är helt avbetald, förra året hade jag ca 20k kvar på lånet och kunde inte direkt sälja den för 30k och hitta ny bil..) men ska jag byta så behöver jag en kombi för att få plats med hund och marknadsgrejer när jag är ut, men känner ändå att jag inte har råd att byta pga yttre omständigheter som bränslet.Jag har kommit fram till att jag får köra min bil tills det är dags för skotten typ, kommer inte ha råd att köpa en nyare likvärdig bil.
Givetvis. Och det har jag också sagt.Det är ju något som drar ner priset hyfsat rejält oavsett tillverkningsår, rullade mil, ut och invändigt slitage etc.