Sv: Udden
Jahapp då var denna tävling avklarad! Som vanligt med unghäst är det svårt att få till det i alla grenar
Min stora giraff kändes helt ok på framridningen till dressyren, något seg. Väl på banan fungerade traven bra, med fina poäng. Skritten något dålig bjudning och galoppen.... Ja som sagt det där med att trassla med benen. Pålle har fortfarande svårt att orka med sin stora galopp, ett par avbrott och något omslag. Vilket puttade ner oss på ca 60%. Samt att mattes ben var rätt skakis efter att ha tryckt runt 700kg häst
På hoppbanan vaknade han dock till, banan var rätt "svängig" och det är ju ingen stor ridbana. Så jag är nöjd med att vi tog oss runt med ett nerslag.
Till terrängen såg jag nu till att få honom lite mer laddad och mer framme för skänkeln. För första gången kom han faktiskt igång och galopperade riktigt ordentligt! Kändes riktigt fin, till och med genom vattnet gick han som ett spjut! Att sen piloten glömmer bort att hon sitter på en unghäst vid spetsen, ja det är ju inte så mycket att göra åt
På andra försöket hoppade han utan problem.
Det kändes mot slutet av banan att han fortfarande inte riktigt orkar med sin galopp när tempot blir lite högre.
Så nu blir det till att fortsätta med styrketräningen och galoppjobben, och sikta på sista tävlingen för året på Gärds!
Hur gick det för er andra?