Sv: Udden

Tror det mesta med nya hinder kommer att bli i lätt klass, men något nytt har det även blivit i debutant klassen. Lycka till nu alla och så kanske vi syns på Söndag.

Attans vi som tränade på Lättklass banan som den brukar se ut;)

KL
Känner mig faktiskt riktigt sugen på att få tävla imorgon! Hoppas bara att vi kan hålla oss till en galopp åt gången i dressyren:angel: Dock är det vårat favorit program så vi håller tummarna att min lilla giraff orkar trassla rätt på benen:p

Vi känner oss också taggade inför morgon dagen. Sonen är väl däremot inte speciellt glad att han åkte på att starta först i klassen med den ena hästen. Men någon måste ju vara först.

Jahapp då var denna tävling avklarad! Som vanligt med unghäst är det svårt att få till det i alla grenar:angel:

Min stora giraff kändes helt ok på framridningen till dressyren, något seg. Väl på banan fungerade traven bra, med fina poäng. Skritten något dålig bjudning och galoppen.... Ja som sagt det där med att trassla med benen. Pålle har fortfarande svårt att orka med sin stora galopp, ett par avbrott och något omslag. Vilket puttade ner oss på ca 60%. Samt att mattes ben var rätt skakis efter att ha tryckt runt 700kg häst;)

På hoppbanan vaknade han dock till, banan var rätt "svängig" och det är ju ingen stor ridbana. Så jag är nöjd med att vi tog oss runt med ett nerslag.

Till terrängen såg jag nu till att få honom lite mer laddad och mer framme för skänkeln. För första gången kom han faktiskt igång och galopperade riktigt ordentligt! Kändes riktigt fin, till och med genom vattnet gick han som ett spjut! Att sen piloten glömmer bort att hon sitter på en unghäst vid spetsen, ja det är ju inte så mycket att göra åt:o På andra försöket hoppade han utan problem.
Det kändes mot slutet av banan att han fortfarande inte riktigt orkar med sin galopp när tempot blir lite högre.

Så nu blir det till att fortsätta med styrketräningen och galoppjobben, och sikta på sista tävlingen för året på Gärds!

Hur gick det för er andra?

Va roligt att det gick bra! Tycker det låter som du ska vara nöjd :D Önskar jag hade haft möjlighet att åka upp, men min ponny vilar. Hon har varit med om mycket nytt och haft en tuff månad bakom sig. Vi hoppas innerligt på en tävling på Gärds! Hoppas vi ses då allihopa!!

Jag är faktiskt jättenöjd det var första tävlingen för min häst överhuvudtaget, har inte sett dr-staket innan och höll oss innan för det, hade 2 stopp i banhoppningen men det var piloten som inte red;)
I terrängen så stoppade hon på 2:an det gick inte att hoppa utan var tvungen att titta, la en volt och hoppade snällt. Sen stoppade hon på halmhindret, lika dant där det hjälpte inte att kroka i utan hon behövde titta först, hoppade snällt sen. Har bara haft henne sen siste maj, och är så nöjd med att hon klarade hela långa dagen, stog snällt i tsp, och vi genomförde alla momenten, åkte hem lyckliga men med en VÄLDIGT trött häst både fysiskt och psykiskt och laddade för att anmäla till Åkerbo:)

Jag är jättenöjd! Det är klart att man alltid vill mer, när man vet att det finns så mycket mer att ta av:angel:
Men hästen har gjort otroligt stora framsteg om man jämför med samma tävling för ett år sedan. Sedan är det ok att det tar lite tid när man är en sådan långbent giraff:p (för er som inte vet så är min häst närmare 180 cm i mkh...)
Då ses vi i Gärds!

lane: Kul att du är nöjd och att ni har fått blodad tand! Det är mycket att ta in för pållarna i början. Min hade otroligt svårt att förstå att man inte skulle hoppa över dressyrstaketet i början. "Matte vill ju alltid att jag ska hoppa över allt konstigt som går att hitta annars?":D

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
13
· Visningar
687
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 574
Senast: Puffindog
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
988
Senast: skiesabove
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
791
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka