Tyska hingsten Classiker

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare granis
  • Startdatum Startdatum
G

granis

Har tidigare frågat om mitt stos morfar, så nu tänkte jag även fråga om hennes far, som jag hittat väldigt lite om. Vet att han är född 1987, mörkbrun och 165 hög och är holsteiner.
Hans stam är Calypso II-Nevado xx
Någon som vet??

Sv: Tyska hingsten Classiker

Classiker 210097587, holst stam 18a2, 165 cm, bruksprov i Adelheidsdorf 1990, hopp 140.56, dressyr 127.88 totalt 139.00, plac 4 av 70. Död i kolik 1992.
http://www.gestuet-vorwerk.de/gv/archiv/classiker.pdf
Av det lilla jag förstår när jag läser tyska:crazy: så var han en mycket god förvärvare inom hoppning. Så din häst verkar ha riktigt fint påbrå:laugh:
Stam och lite info, http://www.allbreedpedigree.com/classiker
Han har 11 söner, Claas J, Classico, Castus, Castus II, Classic Time, Charon, Coupon, Copperfield, Camp David, Cayman och Cilot.

Tack så mkt:bow:Kul att veta lite mer om honom!!:) Han hade ju fina poäng på bruksprovet!!:dHar försökt att hitta någon bild på honom, men inte lyckats. Någon som vet vart man kan hitta det?

Tack igen:bow:Kul ayy se honom. Såg mkt trevlig ut!! Synd att man inte är bättre på tyska.........:rofl:

Hans avkommeindex är hoppning 135 dressyr 101 (96%).
skritt 90
trav 106
galopp 110
ridbarhet 98
löshoppning 131

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 633
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 227
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 509
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 976
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka