Tyska brännmärken

Sv: Tyska brännmärken

Jisses, här var det nån som jobbat ordentligt..

Ett av dem är det som Fetyz ox var bränd med. Kommer just nu inte ihåg vem här som frågade om det.

Det var jag som frågade om Fetysz. Tack för länken!

Det var det ja! Och du kunde stava hans namn rätt också :D

:p
Men, jag undrar... är jag blind, eller var är hans märke? Hittade inget som passade. Här är det igen, som jämförelse.
fetsyz.JPG

hans märke är inte med på den sidan, inte vad jag sett iallafall men det finns ett liknande med s och ngt som mer ser ut som ett "kyrktorn" ovanpå

Det är så sant så! Jag mindes helt enkelt fel, och får skämmas än en gång :o ;)

Nej, har inte hittat någon än.

I Danmark bränns hästarna ofta med tre siffror, de tre sista siffrorna i deras sjusiffriga reg nr.

Jag vet att de märks med tre siffror men sen brukar det vara något märke ovanför också. Har för mig att danska halvblod märks med krona och ett vågformat streck, stämmer det? Det jag funderar på är en häst på ridskolan som är märkt med krona och så står det SH under tror jag förutom siffrorna. Hon är dansk import men kan ju komma någon annanstans ifrån från början. Har du någon aning om vad det kan vara för märkning?

Om jag får siffrorna, hennes födelseår, färg och namn, du kan pm:a mig, så kan jag kolla upp vad som finns om henne på HesteData (en dansk databas som man måste ha abbonemang på).

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·
Kläder & Bli fin Jag tänkte köpa Muck boots, för barn då fötterna drar den storleken. När jag googlar kommer det upp en rad med snarlika sidor som har...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 915
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 319
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar