Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har aldrig hänt mig...kan ju bero på att hästen i fråga varit död sedan länge ...gick 15 år med kvaddad axel efter att ha fått en häst över mig. Då sökte jag inte läkarvård när det var färskt. Men å andra sidan gäller det oavsett för jag gick i 20 år med fraktur i handleden (kunde inte begripa varför den var så svag ) efter en trafikolycka, innan jag kom mig för att kolla upp denOch jag upplever att många läkare avslutar sin undersökning så fort de får veta att man har häst. Lösningen blir helt enkelt "sälj hästen". Det rådet har jag fått på allt från eksem till hjärnskakning
För mig så tycker jag typiskt hästfolk (hästfolk= mig i detta fallet) är tex att jag räknar alla utgifter som inte är helt nödvändiga i 'stalltermer'. Tex ah, tröjan kostar 300 spänn. Det är en verkning för lilleman. Ny mobil 3000 Det är nästan 2 stallhyror för tant osv.
Och att jag kollar in ridmöjligheter överallt jag är. Även fast jag inte har någon häst i närheten. Man har väl kanske också en radar ute för stall och hästar och hovslagare?
Samt att hästfolk ofta tenderar att bry sig mer om sin häst en dem själva, som folk redan konstaterat här. Krockar vi med bilen + släp är det hästen vi tittar till först innan vi ens tillåter ambulanspersonalen att komma i närheten av oss. Går vi omkull med hästen ringer vi till vet om hästen verkar det minsta skadad, men att vi själva har brutna revben, brutna nyckelben, hjärnskakning och blåmärken, "äh, det går över med lite alvedon när jag kommer hem från stallet om sådär 4 timmar efter att vet varit och kollat på hästens skrubbsår".
Jag själv är i en situation just nu där jag verkligen skulle behöva nya ridskor. Sulan är helt avsliten, och jag skojar inte.. Använder gympaskor för tillfället, och det är inte helt bra att rida i. Men planerar jag att köpa nya ridskor snart? Nä, hästen ska ha 4 st barfotaboots först och sen en sadel om jag hittar någon