Tvättat ylletröja, hjälp!

Praefatio

Trådstartare
Har av misstag råkat tvätta min nya, fina lusekofta. Det var en present och jag kan för mitt liv inte förstå hur den kan ha hamnat i tvättkorgen och sedan i tvättmaskinen/torktumlaren :crazy: Men nu har den i alla fall krympt och blivit liten.

Finns det någonting man kan göra eller får jag bara se till att gömma den tills den är glömd? :cry:

Sv: Tvättat ylletröja, hjälp!

Tyvärr är det nog så illa som det verkar. Eftersom ull har den egenskapen att det tovar ihop ( beroende på små fjäll på stråna). Du får rama in din vackra kofta istället.

Försök hitta en ny likdadan och köp den, så slipper du gräma dig! Tyvärr är tovad ull inte bra till något, möjligtvis att du kan sy om den till ett par tossor...

Var den äkta och svindyr kanske ev. drulleförsäkring kan hjälpa till? Vet inte vad självrisken ligger på.

Det finns ingenting att göra åt tröjan du har krymt tyvärr! Se det som lärdomspengar.

mimmipigg: Jag vet inte, men drulleförsäkringen gäller knappast skulle jag tro.

Tack alla för den inte så goda nyheten... Då var det som jag trodde. Jag är lajvare och har massor med yllegrejer som jag varit supernoga med att inte tvätta så jag trodde inte att en sån här grej kunde hända, haha. Vad dumt :(
Nu ska jag gå och gömma den längst in i garderoben och hoppas att ingen någonsin frågar efter den igen... :angel:

Prova att lägga den i varmt vatten med balsam, låt ligga en stund, dra ut till "rätt storlek" och sen plantorka.

Det KAN gå. Men det kan ju knappast bli värre.

:D Har du oxå tittat på Fab 5 idag ? :angel:
Jag hörde exakt samma mening där..men jag vet inte om det funkar men dom brukar ju ha bra koll :laugh:

Svar/Tips/Tvättat ylletröja, hjälp!

Hej! :)
Jag råkade göra samma sak för flera år sen.
Min lusekofta blev till babystorlek. Fast så pass "hård"
att inte ens ett litet barn kunde använda den. :mad:
Dessa är ju ganska dyra att köpa, tyvärr.
Mitt tips till dig är att köpa en på secondhand.
Detta gjorde jag. :laugh:
Mvh. Susanne

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 742
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar