Tvätta trosor

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Idas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 81
  • Visningar Visningar 14 291
Jag tvättar det mesta i 40 grader. Även trosor och kalsonger. Lakan och handdukar i 60 grader. Ibland 90 om det är vita saker som fått en fläck eller dyl.
Vanliga kläder tvättas vitt/ljust för sig och allt annat med färg blandas ihop. Orka sortera.

Kan nån visa fakta på det?

Jag har fått lära mig att det där luddet skulle lossnat när man använder kläderna och hamnat i huset istället..... Dvs att torktumlaren inte tar bort något utan bara lossar det som redan är löst.

För mig är torktumlaren oumbärlig för att inte tvingas leva ständigt behårad.
Kattjävlar....
Det har jag fått lära mig rätt nyss. På kurs om dammallergi som jag utvecklat rätt nyss. Att tumla var helt enkelt ett av de sätt jag kan minska damm kring mig.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 305
Kläder & Bli fin Jag har en klassisk, lång "mammakorv" (som de numera kallas). Dvs en lång dunjacka. Den är fylld med 90% ankdun och 10% anfjäder. Jag... 2 3
Svar
56
· Visningar
2 760
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 238
Senast: Johanna1988
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men... 9 10 11
Svar
211
· Visningar
23 828
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden