Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så kör jag med, 60 grader och torka på lina.. Torktumlare dödar både resår och spets...Torktumlare mördar allt med resår, så börja med 60 grader men ingen torktumlare.
Kära buke, vad har ni för trosor och hur tvättar ni dem? Jag gillar trosor med spets men tvättrådet säger 40 grader - blir det verkligen rent då? Jag har tvättat mina i 60 men de blir jättefula snabbt och små trådar börjar sticka ut. Eller är det torktumlandet som sabbar?
Kör all tvätt i 30 grader men torktumlare också allt. Där dör nog fan allt för kläderna är närmare 80-100 grader när de är klara. Kan inte på något sätt ta i kläderna förrän de svalnat.
Kläder som inte tål denna behandling har inget i mitt hem att göra.
Jo, vi tar någon enstaka tvätt på torklina men det är ull.
Varför gör du så?Verkar bättre att göra tvärtom, tvätta tillräckligt varmt och skippa torktumlaren?
Jag har alla möjliga trosor - spets, bomull, bambu, microfiber, etc. Jag tvättar alla underkläder i 60 grader och inga trosor har gått sönder för det. De verkar klara det fint. Innan jag flyttade ut på landet torktumlade jag dessutom allting. Nu har jag ingen torktumlare utan för torka allting ute eller på torkställ och jag märker ingen större skillnad faktiskt.Kära buke, vad har ni för trosor och hur tvättar ni dem?
Kör all tvätt i 30 grader men torktumlare också allt. Där dör nog fan allt för kläderna är närmare 80-100 grader när de är klara. Kan inte på något sätt ta i kläderna förrän de svalnat.
Kläder som inte tål denna behandling har inget i mitt hem att göra.
Jo, vi tar någon enstaka tvätt på torklina men det är ull.