Tvätta gosedjur vid svinkoppor?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tvätta gosedjur vid svinkoppor?

Jag tror inte bakterierna kan leva hur länge som hellst i gossedjuren. bakterier trivs bäst i kroppen eller i mat, och då det är en kroppsburen bakterie så trivs den troligast i +37 grader.

Är inte säker, men efter sin tid ifrån "folK" så bör ju bakterierna dö.

Vet inte hur länge svinkoppor lever.
Det är hemskt olika.
Salmonella kan t.ex leva 30 dagar i fågeltäck. :crazy:
På FASS.se står det att man ska rengöra leksakerna dagligen, så jag tror inte att bakterien är hemskt seglivad.

Senast ändrad av en moderator:

Ok, det kändes lite lugnande...

Bakterier vill väl inte har det så torrt heller, de trivs väl bäst i fukt och "kladd" (t.ex. var). Men det är väl kanske olika beroende på vilken bakterie det är?

Bakterier trivs bäst i fukt ja. :) Så var noga med att alltid använda torra handdukar. :)

peter_lundin skrev:
Brukar du värma pizzan i bastun eller i solen :confused:
PL
Jag läste någonstans att 10 min i +70 grader dödar det mesta som är litet och farligt.
Så jag travesterade på Pizzeriornas eviga "tio minuter, tio minuter".

Men kom nu på att man kanske kan köra gosedjuren i micron, torktumlaren eller värmeskåpet?

Edit:
Det går faktiskt jättebra att värma fryst pizza i solen på hatthyllan i bakrutan på en bil.

Senast ändrad:

Inte_Ung skrev:
Men kom nu på att man kanske kan köra gosedjuren i micron, torktumlaren eller värmeskåpet?
Stackars djur, då får de det hett om öronen vill jag lova. :D

Det står på tvättlapparna på djuren att de endast får tvättas i 30 grader, så jag tror det kanske är lite väl riskabelt att köra dem i micron. Torktumla står det också att man inte får... :smirk:

Mina tvättade djur har legat i solen och torkat i måndags. Nu ligger de på en pall och torkar inne pga vädret. De andra djuren sitt på hyllan, i väntan på att jag skall veta om jag måste tvätta dem med... :crazy:

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 207
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 713
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Uppdateringstråd 30