Två valkullar på samma dygn..

ancan

Trådstartare
:bump: Nu finns det inte den allra minsta tvekan längre, båda dvärgschnauzertikarna är dräktiga och beräknas valpa under nyårshelgen:banana: :bump:

Inga problem vad man ska göra då, eller vad man ska fira med champagne...

Det är så roligt, har väntat så länge på detta, och så blir det bägge två!!! Samtidigt!!!
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

Grattis!

Föder också upp dvärgschnauzer sen väldigt m♪4nga år.

Vilken/vilka färger har du?
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

Grattis! Kan väl inte bli ett bättre nyår! Vilken färg? Har en dvärg som börjar bli till åren om än inte till sinnet... Härlig ras är det iaf!
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

grattis vad kul själv väntar jag bebisar:) under jul :rofl: :D en spännande men nervös väntan!
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

Hoppas min "dörrmatta" hinner löpa och bli parad innan bebbarna kommer annars kommer jag att förgås.:crazy:

Kort på fotbollarna önskas:angel: .
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

Hoppas min "dörrmatta" hinner löpa och bli parad innan bebbarna kommer annars kommer jag att förgås.:crazy:

Kort på fotbollarna önskas:angel: .

Ha Ha Ha... jo det är inte de slimmaste tikarna jag haft:rofl: särskilt inte den "gamla"...

bilder kommer.
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

Grattis!

Föder också upp dvärgschnauzer sen väldigt m♪4nga år.

Vilken/vilka färger har du?

Grattis! Kan väl inte bli ett bättre nyår! Vilken färg? Har en dvärg som börjar bli till åren om än inte till sinnet... Härlig ras är det iaf!


UNDÈRBARA hundar.:love: Började med riesenschnauzeravel för "100" år sedan:eek: ,efter några års vila från avelsarbete med hundar, så köpte jag en tik för 2½ år sedan, och fick senare med mamman 2på köpet" lite...
Båda är svart o silver, och är parade med svarta hanhundar, så vi får se vad som kommer ut!
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

Roligt! Dv.schnauzertiken jag har på foder ska också valpa nyårshelgen. Många små nya schnauzerbebisar det blir då :love:
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

se där...ja vi får väl vara uppkoppladde vid tolvslaget och skåla med varandra... förhoppningsvis kan vi då fira våra nya "bebisar" OCH det nya året.;)
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

Jag kommer och håller min tant i tassen, champagne ser jag framemot. :rofl: . Ska vi tävla, hur många valpar får tikarna. Jag gissar på 3 på grisen och 5 på tjocke-tanten.
drktigkull2004.jpg

Tjocke-tanten innan förra kullen föddes
Vimsan002.jpg

efter ca 6 veckor
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

hjälp!! mer mer mer... :) jag som precis bestämt mig för att nästa vovve skulle bli en dalmatiner.. pff! klart det ska flytta hit en till dvärgschnauzer! ;)
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

Åhh, små skäggpirayor! Jag har en svart hanne på 11 veckor sovande på mina fötter i skrivande stund... :love:

Min första dvärgschnauzer - spännande med ny ras! :)

//Bojjan
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

Jag kommer och håller min tant i tassen, champagne ser jag framemot. :rofl: .
Ska vi tävla, hur många valpar får tikarna. Jag gissar på 3 på grisen och 5 på tjocke-tanten.

Jag tror dom får 4 var, och att Dana får minst en svart o silver... hane.

Vilken nyår vi kommer att få...:crazy:
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

Jag är nog svårt mentalt sjuke eller ngt för jag tycker det är jätteskoj att aitta i flera timmar och vänta på valpar, föl,m.m. så jag ser framemot detta, om bara barnpassningen blir tillgodosedd.
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

Syns det mycket på dina än? Tycker inte att Nikita är jätte stor men det är ju som sgt var ett tag kvar...
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

På den gamla, som haft två kullar innan så syntes det bara efter några veckor.
Ungtiken är ju förstagångare och på henne har det synts i en vecka ungefär. Hon är rejält stor nu...
det finns ju så många olika sätt att kolla, inte bara på tjockleken. Dels blir tuttarna större, och mera rosa. Dels tappar dom pälsen runt bröstvårtorna.Sedan har de ofta kvar lite "slapphet" i "baken", de går inte tillbaka lika mkt som efter ett vanligt löp. Vid ca 5 veckors dräktighet kan de ofta "släppa" lite slem när dom kissar, det brukar vara ett helsäkert tecken på dräktighet.
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

ooo vad spännande!! :D Upp med bilder på tjockisarna :D

Elmelts:Gud va tjock hon va :p eller ser det bara ut som så då hon sitter? :)
 
Sv: Två valkullar på samma dygn..

Lycka till med Valpningen ! :smirk: Du måste bara lägga ut nya bilder sedan.. :D

Själv väntar jag på våran lille dvärgschnauzer.. OM tre veckor kommer hon hem, en svart.. :d Någon som har namnförslag ? :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 606
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Stekspaden
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp