tv4 i morgon bitti om kamphundar

Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar

Det förklarar saken, du har inte riktigt koll på vem du svarar.

Va det allt du hade att skriva, så kunde du ju lika gärna varit tyst :D

När det gäller dig har jag så bra koll så, men du har tydligen inte det.
Du varken svarar på mina frågor eller vet vad du pratar om.

Men det är väll pga, att du äntligen inser att jag har rätt :bow:

Hi,Hi jag tyckte det passade så bra och kunde inte låta bli. Men du har blivit lite provocerad och ändå inte gått till personangrepp. Hedersamt. Annars tycker jag fortfarande inte att du har rätt i den sak jag frågat. Övrigt? har inte gått in i diskussion direkt men om du läser gammal tråd så skriver jag där att även rottis o co är det problem med. Men du kanske läste fel tråd,hi,hi.

håller med dig i stort, förutom att det faktiskt inte är överhängande agera som har dom som penisförlängare :)
Inom den oseriösa blandrasaveln är det nog verkligen så.
Men bland dom ägarna som vänder sig till SKK-registrerade kennllar & köper sina hundar är det absolut inte så.

Därför tycker vi som har renrasiga, att det borde kunna gå att få störe koll på blandrasaveln, specielt med kamphundsraser.
Eftersom den missbrukas stort, av mindre seriösa mäniskor.

Ja, om jag ska vara ärlig så ser jag inte så stor skillnad på en blandning av kamphundsraser och en renrasig... :o Men åtminstonde i det område jag bor så har jag inte sett en enda människa som betett sig som en seriös hundägare. Kanske beror på området jag bor i... :angel:

Ja, om jag ska vara ärlig så ser jag inte så stor skillnad på en blandning av kamphundsraser och en renrasig... :o Men åtminstonde i det område jag bor så har jag inte sett en enda människa som betett sig som en seriös hundägare. Kanske beror på området jag bor i... :angel:
Jag var i Tyskland för ett X antal år sedan, Hannover, Kröpke. För de som inte vet är det en stor underjordisk tunnelbaneperrong med massor av små affärer. Där fanns det gott om människor som hängde i trapphusen och alla hade de kamphund med sig i koppel. 80% hade munkorg! Jag vet inte, men jag antar att det var myndigheterna som tvingat dit detta. Synd om hundarna, de som hade dem såg inte ut att vara i sådant skick att de gick på promenad med dem precis. Om jag var rädd? Benen skakade och tänderna klapprade när jag smög förbi.

Jag var i Tyskland för ett X antal år sedan, Hannover, Kröpke. För de som inte vet är det en stor underjordisk tunnelbaneperrong med massor av små affärer. Där fanns det gott om människor som hängde i trapphusen och alla hade de kamphund med sig i koppel. 80% hade munkorg! Jag vet inte, men jag antar att det var myndigheterna som tvingat dit detta. Synd om hundarna, de som hade dem såg inte ut att vara i sådant skick att de gick på promenad med dem precis. Om jag var rädd? Benen skakade och tänderna klapprade när jag smög förbi.

Usch då! Tror nog att vilken människa som helst skulle bli rädd.
I Holland vet jag att det är förbud mot kamphundsraser, men Tyskland vet jag inte. Krav kanske finns att de ska ha munkorg.

Usch då! Tror nog att vilken människa som helst skulle bli rädd.
I Holland vet jag att det är förbud mot kamphundsraser, men Tyskland vet jag inte. Krav kanske finns att de ska ha munkorg.

I Holland är iaf Amstaffen tillåten, men det finns en del krav för uppfödning mm. En ganska stor och känd uppfödare med kanonfina hundar finns där bla. I Tyskland tror jag att det är så att de sk "kamphundarna" är förbjudna i vissa regioner, vad gäller munkorgstvånget vet jag att det finns med inte i vilken utsträckning.

Jag tror det är dags att hitta ett nytt ord för kamphundarna snart.Varför inte mördarmaskiner alt.dödare eller varför inte monster.Seriöst Jag gillar inte ordet kamphund!Det är okuniga person som fortfarande kallar dom for kamphundar.Det går att använda dom för andra ändamål.:D:D

Ja okunniga människor använder ordet kamphund, men det rör mig personligen inte i ryggen..

När jag talar om min hunds arv så talar jag om kamphundar, när jag talar om rasen säger jag staffordshire bullterrier och när jag talar om min hund personligen så talar jag om Pirajan ...

Att du inte gillar ordet kamphund får stå för dig..

Jag är inte så himla okunnig på rasen menenligt dig är jag okunnig för att jag använder ordet kamphund...

Ordet kamphund har juh funnits i typ hundra år;).... de e ju mest raserna som förändras... jag gillar inte ordet kamphund men de e ju trots allt en benämning på många olika raser, raser som förr används till olika sorters kamp... kamphund har blivit ett smutsigt ord pga av att media använder de i tid och otid. jag blir lite lack när folk frågar om mina hundar är kamphundar och svarar nej! men de e mastiffer och de är en kamphund mastiff är en gruppbenämning och ingen ras. Man kan ju vända och vrida på ordet kamphund i evighet och inte få "rätt" på de nästan alla har olika uppfattningar på vad en kamphund egentligen är... Media har en, allmänheten har en, vi kamphundsägare har en och icke kamphundsägare har en.........
Jag tror inte man bara kan säga att de e okunniga människaor som använder ordet, de e f*n så många fler som dessutom är kunniga.

Mitt inlägg är inte riktat mot dig Calazirya....
ble så bara att de står som svar till dig.... :confused:

Men precis, därför rör det mig inte i ryggen när okunniga människor ( vars vetskap om kamphundar ligger i Aftonbladet eller Expressen ) använder ordet kamphund.

När jag pratar om Zagas arv så är hon ju framtagen just för sin kamplust och det kan man inte förneka...

I går ex mötte jag en dam när jag och zaga var ute och hon tvärstannade för att hon tyckte zaga var såååå bedårande..

När hon gullat en stund så frågar hon vilken ras Zaga är

- Staffordshire Bullterrier, svarade jag

- Åh men det är ju inte ditt fel att du är en sådan hund, säger då tanten till Zaga ..

Haha ja vad säger man ;)

Om du inte ska svara någon specifik användare i tråden så skriv högst up i inlägget ( KL = knapplån ) så förstår folk att du bara skrivit ett allmänt inlägg... :)

nu e de till dig Calazirya;)

sant att man definitivt inte ska förneka sin hunds ursprung (oavsett ras) jag anser att de e förbannat viktigt att veta "vad man har i kopplet" jag lackar inte ur för mina hundar vaktar vår tomt, de e de dom e till för..... men jag kräver en hel del av mina hundar ute på stan t.ex som många andra hundägre uppenbarligen inte gör, dom ska kunna befinna sig i alla miljöer där jag är utan att hetsa upp sig över folk och fä.... Jag vet var jag har mina hundar men fler än en gång så möter vi folk med noll koll, de e f*n mer kamphundar än mina......

Absolut, jag kommer kräva av Zaga att hon ska "strunta i" andra hundar överlag ....

Jag kampar redan med henne och detta för att hon ska lära sig att "kamp" är en lek, kampa gör man när matte vill och slutar när matte säger STOP.

Sedan att andra har ouppfostrade hundar som inte kan bete sig ( men som inte är av kamphundtyp ) spelar mindre roll, det är ALLTID den som har en hund av kamphundstyp som är "farlig"

Förstår du vad jag menar ?

jo jag fattar....
jag kampar också på lek med mina som du gör med Zaga, jag tycker de e viktigt som du säger att vi gör de på mina villkor och inte deras... Jag använder kamp som berömm på valp kursen med Knutte för han har mer i sig än SaCCo t.ex som inte rör en fena utan en köttbulle framför nosen, ha ha

Jag menade mest att för att jag har två stora svarta hundar så anses dom farliga men kommer de en gullig liten pudel t.ex. som visar hela garnityret så anser jag att den e farligare än mina någosin kommer bli (hoppas jag;)) Men vi e ju så överens på den punkten.... ha ha

Jo kampen är ju en belöningsform för många hundraser, så det ska man verkligen utnyttja...

Ja vi är helt överens :D

Kampen är en god belöningsform jag använder den också. Men när media och okunnigt folk hör det ordet tänker de- slagsmål- blodigt dessutom. Jag säger inte till vanligt folk att jag belönar min rottweiler med kamp- då tror de att han är en våldsam slagskämpe, inte fattar de bättre. Kamp är för allmänheten "fight" men bland oss, lek, som inte har ngt med ilska att göra.

Jag struntar i vad folk tycker om mitt uppfostringssätt, jag kampar med min kamphund för att kunna stävja ett arv som följer hunden många hundra år tillbaka..

Det är näst intill INGEN som tror att jag kör med "klickerbelöning" ( utan klickern, men uppfostringen är liknande ).
MÅNGA säger när talar om vilken ras: OJ, hoppas du uppfostrar den, rasen kräver en hård och tuff förare ( hahaha )

Rasen jag har är väldigt förarveka så inga hårda metoder krävs, konsekvens = ja visst!

Summan av vad jag babblar om: Folk som reagerar med "förakt" när dom ser mig kampa med Zaga, eller när jag berättar att jag ansvänder kamp som en belöningsform, lägger jag ingen energi på. Dom har sin syn och den har jag föga hopp om att kunna ändra..

Hänger du med i mitt morgonsvammel ?

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 261
Senast: Hermelin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 259
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Nu är det nära att XLBullies förbjuds i UK, efter flera ihjälbitna människor. Norge har ju ett införselförbud etc av vissa raser och...
2
Svar
33
· Visningar
4 453
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II