Sv: tv4 i morgon bitti om kamphundar
Det är du, inte jag, som påstår att det genetiskt går att avla fram en hund som inte biter just människor. Jag hävdar fortfarande att det inte går. Du snubblar över dina egna meningars åsikter, påstår en sak för att i nästa andetag vrida till det så att du motsäger dig själv. Som detta:
QUOTE=jaha ja;8964490]:
Hur kommer det sig att riktigt kampade, tränade omhändertagna hundar, fungerar som underbara familjehundar efter ett hemskt liv?
Med vuxna & barn, även om dom inte går ihop med andra hundar igen.
Om de inte går ihop med andra hundar, hur ska de då kunna fungera som en underbar familjehund?. Ska hunden inte få komma ut på promenad, ja menar där kommer den ju att träffa andra hundar, förr eller senare så kommer det att komma en lös hund. Är den å tränad för kamp, dessutom, över det, har haft ett hemskt liv, så finns det nog en ganska stor risk att den väna familjehunden förvandlas till något annat och inte bryr sig om en familjemedlem ställer sig mellan.[/QUOTE]
Ibland undrar jag om du är sann?
Om du någonstans ser att jag skrivit att du anser att det går.
Enkel fråga till dig.
- menar du att alla hundar inom alla raer förutom kamphundsraser fungerar utan att hamna i slagsmål om det kommer en lös hund på gatan?
Sen måste jag säga, du har flera gånger skrivit att jag inte svarat på dina frågor.
Nu är det du som inte svarat på mina, utan kräver bara nya svar, eller börjar anklaga att jag snubblar.
Läs ordentligt.
Kan inte se dit sätt att resonera & tolka enkla svar, på annat sätt än att du inte kan avel eller genetik alls.
Vet inte riktigt vad du vill komma någonstans, vad man än svarar så passar det inte.
För du har redan bestämt dig för en sak & så är det.
Så varför vill du fortsätta diskutera ämnet?