Tusen-miljoner flugor..

elmelts

Trådstartare
Min 4-åriga dotter satt här och sa att det är tusen-miljoner flugor på hennes fot. Jag tittade och undrade vart hon ser dem, då jag inga ser. Då sätter hon händerna i sidan och säger "att det känns som det" och frågar varför det känns så. Jag som inte riktigt hänger med i vad hon menar börjar försöka komma på en förklaring... inte lätt när man inte vet.
Efter en stund kom hon tillbaka och sa att "nu har de flugit iväg". Då slog det mig att hennes fot måste ha sovit. Det brukar ju stickas i foten när den "vaknar till".
Kan ni komma på ngn annan anledning eller har ni ngr roliga saker era barn säger.

Sv: Tusen-miljoner flugor..

Haha, vad kul och vad rätt hon hade. Det känns ju verkligen som tusen miljoner flugor när en kroppsdel sover!

Mitt mellanbarn brukade när han var liten säga att det kuddade i örat- då menade han att det lät i örat som när man har öroninflammation. Jag tycker att det förklaringen är väldigt träffande. Öroninflammation känns som att det kuddar i örat!

När han värmde mat i micron så sa han när maten började bli klar att den klistrade. Klistrandet är det sprakande ljudet som blir när maten är riktig varm!

Vilken rolig beskrivning. hahaha//bonny

Igår så satt Alice bredvid mig när bebisen i magen sparkade till. Jag hoppade till lite och hon undrade vad det va. Berättade att bebisen plågade mig lite bara. Då tar hon tag i min mun och öppnar denna, ropar sen högt och tydligt ner i munnen "Lilla syster du får inte vara elak mot min mamma". Jag skrattade så hon blev arg -"hur tror du lillasyster ska höra mig om du inte är tyst".

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 223
Senast: Jahaja
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 130
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5