Tusen-miljoner flugor..

elmelts

Trådstartare
Min 4-åriga dotter satt här och sa att det är tusen-miljoner flugor på hennes fot. Jag tittade och undrade vart hon ser dem, då jag inga ser. Då sätter hon händerna i sidan och säger "att det känns som det" och frågar varför det känns så. Jag som inte riktigt hänger med i vad hon menar börjar försöka komma på en förklaring... inte lätt när man inte vet.
Efter en stund kom hon tillbaka och sa att "nu har de flugit iväg". Då slog det mig att hennes fot måste ha sovit. Det brukar ju stickas i foten när den "vaknar till".
Kan ni komma på ngn annan anledning eller har ni ngr roliga saker era barn säger.
 
Sv: Tusen-miljoner flugor..

Haha, vad kul och vad rätt hon hade. Det känns ju verkligen som tusen miljoner flugor när en kroppsdel sover!

Mitt mellanbarn brukade när han var liten säga att det kuddade i örat- då menade han att det lät i örat som när man har öroninflammation. Jag tycker att det förklaringen är väldigt träffande. Öroninflammation känns som att det kuddar i örat!

När han värmde mat i micron så sa han när maten började bli klar att den klistrade. Klistrandet är det sprakande ljudet som blir när maten är riktig varm!
 
Sv: Tusen-miljoner flugor..

Vilken rolig beskrivning. hahaha//bonny
 
Sv: Tusen-miljoner flugor..

Igår så satt Alice bredvid mig när bebisen i magen sparkade till. Jag hoppade till lite och hon undrade vad det va. Berättade att bebisen plågade mig lite bara. Då tar hon tag i min mun och öppnar denna, ropar sen högt och tydligt ner i munnen "Lilla syster du får inte vara elak mot min mamma". Jag skrattade så hon blev arg -"hur tror du lillasyster ska höra mig om du inte är tyst".
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 565
Senast: AbCdE
·
  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
712
Senast: Enya
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 721
Senast: Fruentimber
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 208
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp