Tulla har lagt sig till med nya vanor...

YorkWann

Trådstartare
Tulla har bott hos mina föräldrar lite medan Kimi och jag varit på jobbet, hon har lagt sig till med lite nya vanor. Så som att sova där man vill (hos matte får man inte vara upp i varekn säng, soffa elelr fåtöljer)

Diverse2269.jpg

Diverse2267.jpg

Diverse2216.jpg

Har de nån gång STÄNGT dörren till sovrummet får man se till att bädda själv:
Diverse2261.jpg

Ibland kan man ju ge sig ut på gräsmattan med... ;)
090517-Buster287.jpg

Sv: Tulla har lagt sig till med nya vanor...

Det är fantastiskt att det kan ta flera år att lära dem att inte vara i sängen, medan det tar ungefär tre dagar att lära dem att de får vara där :D

Haha :D

Hon har även på nått mystiskt sätt *host* lyckats att gå upp lite smått i vikt när hon är där längre perioder med... :p

Hehe, hittde denna tråden, och det är numera såhär Tulla tillbringar sina dagar :angel: SÄRSKILT i detta snöoväder, hon har hittat sin"toalett" i rabatten utanför, sen SNABBT in igen....

Så söt hon är:). Hon verkar njuta i fulla drag av att få ligga i sängen;)

Tre dagar?! Det tog Arwen två inbjudningar innan hon fattade :angel: :D.

Hehe ja... Hon är hon är hos mina föräldrar nu på vardagarna, så sa jag iförrgår, "Kom så går vi hem då!" Så kollade på mig, och gick sen in och la sig sig i deras säng :crazy: *host*

Hehe ja... Hon är hon är hos mina föräldrar nu på vardagarna, så sa jag iförrgår, "Kom så går vi hem då!" Så kollade på mig, och gick sen in och la sig sig i deras säng :crazy: *host*

Snacka om att bli ratad :D

Tre dagar?! Det tog Arwen två inbjudningar innan hon fattade :angel: :D.

Samma här, det var när jag inte orkade stå emot längre och det visade sig att hon hade fått ligga i soffan för husse när jag inte var hemma :)

Snacka om att bli ratad :D

Eller hur! Här får hon ligga i *hör och häpna* en BIABÄDD eller KORG :eek: Det är ju nästan så det räknas som djurplågeri... :cool: Hon ligger och verkligen stirrar ut mig "det är är inte mitt RIKTIGA hem...bara så du vet" :cool:

(Skönt att hon har det bra hos sin hundvakt dock.... *host* Sen behöver hon ju itne tycka det är SÅ bra... )

Har de nån gång STÄNGT dörren till sovrummet får man se till att bädda själv:
Diverse2261.jpg

Hahahaha, så söt! :D Exakt sådär gör min pudel också, häromdagen låg hon PÅ mina SKOR :confused: men allt som oftast hittar hon en klädhög som passar bättre än bädden när hon inte får vara i sängen.

Hunden står i sovrumsdörren.
Jag: Gå och lägg dig.
Hon: Går och lägger sig på första bästa klädhög.
Jag: Nej! Gå och lägg dig.
Hon: Reser sig och vandrar till nästa klädhög.
Jag: NEJ! Gå och LÄGG DIG!
Hon: OKOKOK då! Går och lägger sig i bädden.

:cool:

Hahahaha, så söt! :D Exakt sådär gör min pudel också, häromdagen låg hon PÅ mina SKOR :confused: men allt som oftast hittar hon en klädhög som passar bättre än bädden när hon inte får vara i sängen.

Hunden står i sovrumsdörren.
Jag: Gå och lägg dig.
Hon: Går och lägger sig på första bästa klädhög.
Jag: Nej! Gå och lägg dig.
Hon: Reser sig och vandrar till nästa klädhög.
Jag: NEJ! Gå och LÄGG DIG!
Hon: OKOKOK då! Går och lägger sig i bädden.

:cool:

Och var ligger hunden när du stiger upp på morgonen då :angel::angel:

Och var ligger hunden när du stiger upp på morgonen då :angel::angel:

I sängen :angel: Förut var det inga problem, men precis som ni säger så verkar det vara hur lätt som helst att glömma bort att man kan sova i sin egna bädd hela natten också, så fort man har fått vara lite för mkt i sängen :p :angel:

I sängen :angel: Förut var det inga problem, men precis som ni säger så verkar det vara hur lätt som helst att glömma bort att man kan sova i sin egna bädd hela natten också, så fort man har fått vara lite för mkt i sängen :p :angel:

Hehe eller hur :p Här pågår just nu "Avväjning från mommo och moffa" :grin: Går sådär... :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 074
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 286
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 114
Senast: Johanna1988
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 910
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V