Trump skjuten på ett rally, någon i publiken är död

Varför hade han inte sina skor på sig? Det tycker jag är den viktiga frågan i nuläget.
Jag undrar mest varför det var viktigare att få med skorna än att undvika att bli ihjälskjuten. De kunde väl inte heller veta säkert då hur många skyttar det var, och ändå skulle han sticka upp huvudet och höja näven :confused:.
 
Man är ju inte rationell i ett sånt läge...
Känns ju som de där secret service-människorna är sjukt dåligt tränade i så fall, de borde väl kunna hantera det? Dvs bara ryta i och få med honom. Han själv borde väl dessutom vara välinformerad om vad som gäller i ett sånt läge.
 
Känns ju som de där secret service-människorna är sjukt dåligt tränade i så fall, de borde väl kunna hantera det? Dvs bara ryta i och få med honom. Han själv borde väl dessutom vara välinformerad om vad som gäller i ett sånt läge.
Tror du verkligen Trump lyssnar på dem. I hans värld är han ju expert på allt och alla andra är kryp som är till för honom att trampa på.
 
Känns ju som de där secret service-människorna är sjukt dåligt tränade i så fall, de borde väl kunna hantera det? Dvs bara ryta i och få med honom. Han själv borde väl dessutom vara välinformerad om vad som gäller i ett sånt läge.
Jag tror kanske inte att det hjälper att vara välinformerad i ett sånt läge? Och de gjorde sitt bästa, problemet är väl när han höjde näven upprepade gånger - det lär de förvånats över.
 
Tror du verkligen Trump lyssnar på dem. I hans värld är han ju expert på allt och alla andra är kryp som är till för honom att trampa på.
Jag tror inte att han i det läget tänkte så, har nog aldrig tänkt att jag sett en så "mänsklig" Trump som när han var chockad och förvirrad över skorna, eller när han tog stöd i av den kvinnliga agenten ned för trappan. Sen har han ju idiotiska impulser, men återigen - vem är rationell när man blivit skjuten på?
 
Jag uppfattade det bara som att du försökte komma med motgift till konspirerandet :)
Jag blev ju själv väldigt nyfiken! Jag har själv bara skjutit ett par gånger på skjutbana och tyckte det var rätt svårt, så ville ju definitivt höra från min sambo vad som är möjligt och rimligt egentligen.

Tydligen (enligt artikel i DN) kan man skjuta pricksäkert på 800-900m med bra krypskyttegevär, galet!
 
Jag blev ju själv väldigt nyfiken! Jag har själv bara skjutit ett par gånger på skjutbana och tyckte det var rätt svårt, så ville ju definitivt höra från min sambo vad som är möjligt och rimligt egentligen.

Tydligen (enligt artikel i DN) kan man skjuta pricksäkert på 800-900m med bra krypskyttegevär, galet!
I samband med när Ryssland invaderade Ukraina så läste jag om någon välkänd krypskytt som valde att åka och strida. Blev helt chokad när jag läste hur långt rekord var på i sådana sammanhang, och nu såg jag att ett nytt rekord uppnåtts, en en skytt från Ukraina, 3 800 meter...
 
Jag tror inte att han i det läget tänkte så, har nog aldrig tänkt att jag sett en så "mänsklig" Trump som när han var chockad och förvirrad över skorna, eller när han tog stöd i av den kvinnliga agenten ned för trappan. Sen har han ju idiotiska impulser, men återigen - vem är rationell när man blivit skjuten på?

Jag håller med. Just att han i chocken och förvirringen direkt efter skotten efterfrågade sina skor, gjorde att jag upplevde honom som mycket mer "mänsklig" och "normal", om jag får säga så, än vad jag någonsin gjort tidigare. Den reaktionen ser jag som fullt begriplig, och oerhört vanlig, för hur människor fungerar i chock.
 
Tror du verkligen Trump lyssnar på dem. I hans värld är han ju expert på allt och alla andra är kryp som är till för honom att trampa på.
Fick upp på tiktok från en som jobbat med liknande som secret service och han säger att det ska ta 10 sek att säkra den man skyddar och att man gör allt för att få den dit man vill.
Här tog det ca 50 sekunder innan dom ens fick han att ducka och gjorde massor med fel.
En ss fipplade med sina solglasögon när hen skulle skydda framsidan av Trump osv. Det såg väldigt mycket ut som första dagen på jobbet för dom och det är tragiskt.
 
Jag tror inte att han i det läget tänkte så, har nog aldrig tänkt att jag sett en så "mänsklig" Trump som när han var chockad och förvirrad över skorna, eller när han tog stöd i av den kvinnliga agenten ned för trappan. Sen har han ju idiotiska impulser, men återigen - vem är rationell när man blivit skjuten på?
Det där är en annan sak. Det jag pratar om är att han är som en liten bortskämd unge som gör tvärtemot vad som sägs oavsett vad det är.
 
Så det finns typ register på hur folk röstar där? O_o

Japp, fin demokrati de har i USA.

Jag antar att det är eftersom folket röstar fram vem som ska vara partiets kandidat. Då behöver de se till att bara republikanska väljare röstar fram den republikanska kandidaten och bara demokratiska väljare röstar fram den demokratiska kandidaten. I Sverige röstar vi ju inte på vem inom varje parti som ska vara statsministerkandidaten utan det gör ju partierna internt när de väljer partiledare.
 
@Renfis , @Piaff m fl har redan påpekat det orimliga i att avsiktligt träffa ett öra under de givna omständigheterna. Den teorin tror jag att man kan avskriva helt.

Sedan tror jag det ligger mycket i vad den DN-intervjuade livvakten säger; att skytten möjligen var oerfaren, nervös eller påverkad [av någon substans, tolkar jag]. AR-15 är visserligen inte något prickskyttevapen men avståndet var relativt kort och skytten hade såvitt jag förstått kikarsikte. Jag prickar ett vykort på 300 meter utan kikarsikte tre-fyra gånger av fem, och det gör de flesta halvokej hobby-tävlingsskyttar. Liggande med stöd och kikarsikte skall det imho rätt mycket till för att missa ett huvud på 150 meter. Men jag tror att man ffa lätt underskattar den mentala anspänning som skytten rimligen haft.

Men den stora frågan tror även jag är hur Secret Service lyckades missa att säkra det taket.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 747
Senast: Björk
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 398
Senast: qitis
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 481
Senast: vildeld
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 291
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Föl 2020
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp