Trump skjuten på ett rally, någon i publiken är död

Han vrider dessutom på huvudet åt olika håll just före skottet. Hade det varit planerat så borde han rimligen ha stått still. Om någon skulle försöka pricka mitt öra på över 100 meters håll hade i alla fall jag valt att stå jävligt stilla.

Obehagligt att så många vill tro på konspirationsteorier... O_o
Jag hade nog inte velat att någon skulle försöka pricka mitt öra på det avståndet oavsett. Liten vindpust bara så…

Till er som tror att det är lätt att pricka exakt mål på det avståndet: Mät upp nånstans mellan 100-150 meter på en karta från din position. Titta sen på den platsen och föreställ er en människa, ett människohuvud, mer specifikt, som dessutom rör sig. Det är ett väldigt litet mål som ska träffas, det är inte enkelt ens för en vältränad skytt.
 
Han vrider dessutom på huvudet åt olika håll just före skottet. Hade det varit planerat så borde han rimligen ha stått still. Om någon skulle försöka pricka mitt öra på över 100 meters håll hade i alla fall jag valt att stå jävligt stilla.

Obehagligt att så många vill tro på konspirationsteorier... O_o
Men alltså, nu läste jag att han blev inte träffad av skottet utan han blev träffad av glas och ingen kula. Det är alldeles för konstigt och dessutom så var det en republikan som sköt..finns inte mycket logiskt i det här alls.

Sen är det många som menar på att det är inte ett resultat från ett skott utan om det var något så verkar det varit ett ett luftgevär då skadorna skulle bivit helt annorlunda om det var ett riktigt. Hade det varit riktiga skott så hade fler blivit skadade.

Så näe, jag står nog lite fast vid att det här känns som något Trump hade kunnat planera.
 
Senast ändrad:
Men alltså, nu läste jag att han blev inte träffad av skottet utan han blev träffad av glas och ingen kula. Det är alldeles för konstigt och dessutom så var det en republikan som sköt..finns inte mycket logiskt i det här alls.

Sen är det många som menar på att det är inte ett resultat från ett skott utan om det var något så verkar det varit ett ett luftgevär då skadorna skulle bivit helt annorlunda om det var ett riktigt.

Så näe, jag står nog lite fast vid att det här känns som något Trump hade kunnat planera.
En åskådare dog det tror jag faktiskt inte ens Trump riskerar
Och bara för att du är registrerad republikan så måste man inte gilla Trump
Man måste väl vara registrerad för att få rösta dessutom
 
Men alltså, nu läste jag att han blev inte träffad av skottet utan han blev träffad av glas och ingen kula. Det är alldeles för konstigt och dessutom så var det en republikan som sköt..finns inte mycket logiskt i det här alls.

Sen är det många som menar på att det är inte ett resultat från ett skott utan om det var något så verkar det varit ett ett luftgevär då skadorna skulle bivit helt annorlunda om det var ett riktigt.

Så näe, jag står nog lite fast vid att det här känns som något Trump hade kunnat planera.
Glas från var? Vilka ”många” menar detta och var har du läst den informationen?

Han var registrerad republikan, men var för ung för att rösta i förra valet, och ska enligt uppgift ha skänkt pengar för att stötta Biden. Så registreringen verkar inte säga så mycket i det här sammanhanget.
 
Men alltså, nu läste jag att han blev inte träffad av skottet utan han blev träffad av glas och ingen kula. Det är alldeles för konstigt och dessutom så var det en republikan som sköt..finns inte mycket logiskt i det här alls.

Sen är det många som menar på att det är inte ett resultat från ett skott utan om det var något så verkar det varit ett ett luftgevär då skadorna skulle bivit helt annorlunda om det var ett riktigt. Hade det varit riktiga skott så hade fler blivit skadade.

Så näe, jag står nog lite fast vid att det här känns som något Trump hade kunnat planera.
Det stämmer inte. Det finns bilder (skrev en länk i tidigare inlägg) där man ser kulan, han blev träffad i örat och hade en jävla tur. Det var dessutom en AR-15. En dog, två är på sjukhus och fortfarande i kritiskt tillstånd.
 
Glas från var? Vilka ”många” menar detta och var har du läst den informationen?

Han var registrerad republikan, men var för ung för att rösta i förra valet, och ska enligt uppgift ha skänkt pengar för att stötta Biden. Så registreringen verkar inte säga så mycket i det här sammanhanget.
Han donerade pengar till demokrater i början av 2021, senare det året blev han registered republikan och han röstade som republikan i mellanårsvalet 2022.
 
Glas från var? Vilka ”många” menar detta och var har du läst den informationen?

Han var registrerad republikan, men var för ung för att rösta i förra valet, och ska enligt uppgift ha skänkt pengar för att stötta Biden. Så registreringen verkar inte säga så mycket i det här sammanhanget.
Det står sådant över hela nätet mer eller mindre, bara att googla på. Jag tror inte på någon men jag tvivlar inte det minsta lilla att Trump offrar både den ena och den andra för att vinna.
 
Glas från var? Vilka ”många” menar detta och var har du läst den informationen?

Han var registrerad republikan, men var för ung för att rösta i förra valet, och ska enligt uppgift ha skänkt pengar för att stötta Biden. Så registreringen verkar inte säga så mycket i det här sammanhanget.
Uppgifterna om att han stöttat demokraterna ekonomiskt har jag inte sett någon källa på så det tar jag med en rejäl nypa salt. Det känns alldeles för mycket som desinformation av Trumpgänget, de är ju bra på lögner och desinformation, för att kännas riktigt bekvämt. Framförallt när det kommer ut så pass tidigt i processen.
Angående registreringen så hade han, om jag förstod bilden jag såg rätt, registrerat sig 2021. Det är alltså ingen ny registrering inför detta dåd, men betyder ju absolut inte att han skulle stötta Trump.
 
Det står sådant över hela nätet mer eller mindre, bara att googla på. Jag tror inte på någon men jag tvivlar inte det minsta lilla att Trump offrar både den ena och den andra för att vinna.
Men jag tror aldrig han skulle riskera det för om det skulle komma fram är han slut
Så av ren självbevarelsedrift hade han gjort det annorlunda
 
Men jag tror aldrig han skulle riskera det för om det skulle komma fram är han slut
Så av ren självbevarelsedrift hade han gjort det annorlunda
Han är redan slut, för dom som är lite åt det förnuftiga hållet iallafall, men det spelar mindre roll för folk röstar och stöttar honom oavsett vad han gör..verkar det som.
 
Konstigare saker har hänt, speciellt usa så är det inte mycket dom uttalar sig om som jag litar på. Det är så korrupt i det landet så det kan ha hänt vad som helst.
Hela eventet finns filmat av medier som täckte det, och många som var där har själva kameror. Det finns väldigt mycket som man faktiskt kan se hände som stämmer överens med vad personer som arbetar i det offentliga sagt.
 
Jag frågade ut min sambo lite (min källa till förra inlägget också, han är skjutinstruktör hos polisen och militärpolisen) och han säger att på 150m skulle man eventuellt kunna träffa huvudet med det geväret om man är en väldigt skicklig skytt, men inte örat specifikt, det är för litet.

Ska man träffa örat ska man ha ett mycket välkalibrerat krypskyttegevär och själv också vara otroligt skicklig krypskytt med stenkoll på vindförhållanden osv. Det kommer ändå vara en gnutta tur med i leken. Det är alltså inte speciellt troligt att det var menat att träffa örat.
 
Uppgifterna om att han stöttat demokraterna ekonomiskt har jag inte sett någon källa på så det tar jag med en rejäl nypa salt. Det känns alldeles för mycket som desinformation av Trumpgänget, de är ju bra på lögner och desinformation, för att kännas riktigt bekvämt. Framförallt när det kommer ut så pass tidigt i processen.
Angående registreringen så hade han, om jag förstod bilden jag såg rätt, registrerat sig 2021. Det är alltså ingen ny registrering inför detta dåd, men betyder ju absolut inte att han skulle stötta Trump.
"When Crooks was 17, he made a $15 donation to ActBlue, a political action committee that raises money for left-leaning and Democratic politicians, according to a 2021 Federal Election Commission filing. The donation was earmarked for the Progressive Turnout Project, a national group that rallies Democrats to vote. The groups did not immediately respond to a Reuters request for comment."
https://www.reuters.com/world/us/he...oks-suspected-trump-rally-shooter-2024-07-14/
 

Liknande trådar

Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 747
Senast: Björk
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 398
Senast: qitis
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 481
Senast: vildeld
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 291
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Blåbär!
  • Vad gör vi? Del CCII
  • Matkostnader för en månad?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Föl 2020
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp