Trött, tröttare tröttast !!

P

Piffelina

Jag är gravid i vecka 10 nu och kan sova dygnet runt!

I förra graviditeten så minns jag inte att jag var så här trött. Jag jobbar 75% och när jag kommer hem så leker jag med dottern. Det är bara att tvinga sig, för hon ska verkligen inte behöva "lida" för att jag är gravid. Men jag skulle lätt kunna lägga mig och sova direkt när jag kommer hem från jobbet, men då missar jag ju att umgås med dottern :( När vi lagt dottern vid 18.15 så brukar jag göra mig i ordning och lägger mig strax efter 19, för att sova hela natten tills klockan ringer vid 6.30. Så sömn på natten får jag ju!

Kan tilläggas att jag inte gör något alls här hemma. Sambon fixar ALLT :love:

Jag var på MVC för 1,5 vecka sedan och tog flera prover bland annat Hb som visade bra resultat.

Ska det vara så här? :confused:

Sv: Trött, tröttare tröttast !!

Be dem kolla järnvärdet (inte bara hb, utan man tar blodprov när man är fastande på morgonen).
Jag hade ok hb men lågt sånt där annat järnvärde nu i somras (ej gravid men hade varit gravid eller ammat sammanlagt 4 av 5 år då..).

Jag var mkt tröttare andra graviditeten än första. Fast första gången kunde man ju vila när man ville, förutom när man jobbade.

Ja, om dina jarnvarden ar normala sa ar det nog hormonerna som spokar.

Jag var ocksa SJUKT trott de forsta 12-14 veckorna. Holl mig vaken tills jag la Sam vid 20-tiden sen dackade jag. Det gar over.

Och grattis till nya graviditeten! :bump:

Om det ar till nagon trost sa gar andra graviditeten snabbare for man har mer att gora! (typ ta hand om en vild unge :D)

Ska det vara så här? :confused:

Tjaaaa.... Ja det ska det nog :D

Upplevde samma trötthetsbesvär i början av graviditeten, gick över efter ett par tre månader. Blodproverna var i stort sett normala, ingenting att peka på direkt som kunde ha orsakat tröttheten, mer än själva graviditeten...

Kaffe är din vän... om du kan dricka det? (illamående/kräkningar?)

tyvärr är det nog så..

Även jag, som är gravid med 2:an, har märkt en tydlig skillnad från förra graviditeten.

Denna gång var jag trött som fan. MEN!! Det släppte i V15-16 någonting. Så nu kan jag äntligen leka med sonen tills han lägger sig. Jag kan äntligen se på Greys och andra program so ju börjar först kl 21. Det var en omöjlighet för några veckor sedan.

Jag var hos BM och alla prover togs, alla prover var helt normala, HB värde på 135 så det var inte järnbrist direkt ;)
Det är hormonerna som spökar.

Håll ut, det går över. :bump:

Be dem kolla järnvärdet (inte bara hb, utan man tar blodprov när man är fastande på morgonen).

Jag lämnade det i morse och det var normalt. Lämnade även prov för ämnesomsättningen som jag får svar på först på måndag, men det tror jag inte att jag har problem med.

Hej!!

Jag var också så där sjukt trött, kunde sova jämt.

Somnade runt 19.30 på kvällarna och klev upp kl 05. Knappt så jag kunde hålla mig vaken på jobbet, men det gick över i v 16-17 någongång :laugh:

Hade bra värden under hela graviditeten så det berodde nog på hormonerna!?

Ja, om dina jarnvarden ar normala sa ar det nog hormonerna som spokar.

Jag var ocksa SJUKT trott de forsta 12-14 veckorna. Holl mig vaken tills jag la Sam vid 20-tiden sen dackade jag. Det gar over.

Och grattis till nya graviditeten! :bump:

Om det ar till nagon trost sa gar andra graviditeten snabbare for man har mer att gora! (typ ta hand om en vild unge :D)

Till kl 20, det är inte illa. Själv däckar jag redan kl 19 :rofl: vaddå inget liv!
Denna veckan har jag vart hemma från jobbet och kommer troligen att vara det hela veckan. Jag fick en läkartid på måndag för ev sjukskrivning men att vara sjukskriven för trötthet känns ju löjligt :grin: Som det är nu lämnar jag dottern på morgonen och går sedan hem och sover tills hon och sambon kommer vid 15. Då är jag vaken 4 timmar innan jag lägger mig för natten. Så jag är vaken hela 5,5 timme per dag :grin:

Kaffe är din vän... om du kan dricka det? (illamående/kräkningar?)

Jag som är byggd av kaffe klarar inte det just nu, smakar bläää :p

Men jag får bara acceptera att det är så här nu och hoppas att det vänder snart, gärna imorgon ;)

Hej!!

Jag var också så där sjukt trött, kunde sova jämt.

Somnade runt 19.30 på kvällarna och klev upp kl 05. Knappt så jag kunde hålla mig vaken på jobbet, men det gick över i v 16-17 någongång :laugh:

Hade bra värden under hela graviditeten så det berodde nog på hormonerna!?

Vecka 16-17 ?? Det är ju länge kvar :( Tänk vad man ska gå igenom för att få ett barn till. Som tur är är det ju värt det :love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 130
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 736
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 347
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII