Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det jag ifrågasätter, egentligen, är detta. Jag är oerhört allergisk mot folk som anser sig allvetande om hundar, allas hundar...
Jo, det såg jag men inte hur. Jag vet hur jag skulle gjort. Dock har du inte skrivit någonstan HUR du skulle avbryta bråket.
Och du vet säkert att hundarna som ser oerfarna ut fått leka lite med sina kompisar som liten? Låter helt vansinnigt. Min mammas hund (som förövrigt fick omplaceras) lekte med alla snälla hundar i hela jävla området. Inte fasiken är han erfaren någonstanns i sitt kroppsspårk. Tvärtom råkar han ofta i luven på andra hundar, äldre tikar, yngre hanar osv osv.
Ska ett tillfälligt hundmöte ha någon positiv effekt överhuvudtaget (förutom en astrött hund) så måste man som ägare gå in och styra upp och visa hur man umgås. Inte bara släppa ihop och stå bredvid och titta på.
Snarare att leva med andra hundar under längre perioder är utbildande för hundar.
Den hund som "går på" skulle ha dämpats direkt och satts under kontroll av ägaren. Dvs gå in och bryta, lugna. Troligtvis särat på dem, ev gett dem ett försök till när båda hundarna var lugna.
Det är inte upp till hundarna att bestämma hur de ska umgås, det är upp till ägarna.
Vore intressant att se hur många här inne som är inne i brukset (nu menar jag inte "godissök") och som släpper sina hundar.
Det skulle helt enkelt underlätta allt i stallet om de kunde vara kompisar, därför provade vi att släppa ihop dem, inte för att jag tycker det är gulligt att de ska leka
Ni kanske kan prova att börja promenera hundarna tillsammans (i koppel) utan att de får leka och hälsa..bara promenera ihop..av ngn anledning brukar det avdramatisera för många hundar. När ni gjort det några gånger så prova att släppa ihop igen. Blir det spänt så avbryt. Vore ju tråkigt om ni inte kunde ha hundarna ihop i stallet, jag hade själv tyckt det var skitjobbigt om min inte gick ihop med bearded killen på gården eftersom att båda jyckarna älskar att vara där och ränna.
"...upp själva vilket är helt fel men en oerhört vanlig missuppfattning. "
" alla är inte kunniga nog..."
Drar du inte i stort sett alla som DU anser inte vara kunniga nog över en kam här, folk kanske avstyr bråk på ett sätt som är rätt FÖR DEM, men som du anser vara fel? Eller?
Ja kanske det... Men det känns som jag prioriterar min hunds säkerhet före en kompis. Då tar jag hellre med han ut någon annanstans där han får springa å busa lite!
Har nog blivigt jääävligt försiktig efter det här, man får ju nästan skuldkänslor, var ju inte min mening att Zack skulle få ont!
Som en dålig matte nästan..
"...upp själva vilket är helt fel men en oerhört vanlig missuppfattning. "
" alla är inte kunniga nog..."
Drar du inte i stort sett alla som DU anser inte vara kunniga nog över en kam här, folk kanske avstyr bråk på ett sätt som är rätt FÖR DEM, men som du anser vara fel? Eller?
Vaknat på fel sida idag?
Ingenstans förrän i slutet på tråden har diskussionen kommit om HUR man stoppar ett bråk.
Problemet som diskuteras var ju att det INTE avstyrdes i tid.