Tröstkramar till Zack!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tröstkramar till Zack!!

Tycker TS har förklarat sig väl och nog. Hon vet vad hon bör göra bättre till nästa gång. Så farligt illa skötte hon sig inte tycker jag. Låt det vara nu.

Tycker TS har förklarat sig väl och nog. Hon vet vad hon bör göra bättre till nästa gång. Så farligt illa skötte hon sig inte tycker jag. Låt det vara nu.

För det första är det här ett diskussionsforum och sålänge du inte modererar är jag fri att skriva som jag tycker sålänge jag håller mig till reglerna. Vilket jag gjort. TS och min diskussion är avslutad, jag har bara förklarat för Glimfeather hur jag uppfattade TS inlägg iom att hon ifrågasatte mitt svar. För det andra har jag inte skrivit att TS skött sig illa..så,vart vill du komma?

jo du har väl rätt. menade absolut inte vara otrevlig eller så.

Jag syftade på det du diskuterade med Glim, (det till TS förstod jag...:) ) M;itt tidigare meddelnade var nog riktat tiller båda. För det kändes bara som ni upprepade er och inte direkt förstod varandra. Men jag kanske inte skall lägga mig i. Det kändes bara lite orelevant i tråden...

Inte illla ment.

Mer än hälften av alla jag småpratat med på hundfronten menar ofta på att "hundarna ska sköta sitt" när det gäller bråk och att man ska vänta tills de slutar och gör upp själva vilket är helt fel men en oerhört vanlig missuppfattning.

Att jag säger att de inte ska vänta ut bråket menar jag inte att att de skulle sära på hundarna innan bråket var igång, jag är väl medveten om att alla inte är kunniga nog att se när det hänger en smocka i luften.

Och du då, som uppenbarligen är kunnig nog, får gärna dela med dig av dina kunskaper och "rätta" metoder då.

:cool:

Ah, ni skulle köpa den andra hunden från början? Väldigt tråkigt att det slutade som det gjorde.

tror jag inte... var nog mest att de skulle få leka... och kasnke kunna passa ihop i stallet.... fattade jag det som iaf

Och du då, som uppenbarligen är kunnig nog, får gärna dela med dig av dina kunskaper och "rätta" metoder då.

:cool:

Det skrev jag iof redan i första inlägget;).
Bråk bryts omedelbart kort och gott!

Om man ska prata ledaregenskaper är det helt enkelt för att en trygg "ledare" håller balans i sin flock (om det är två av en egna hundar vill säga) och där förekommer inte slagsmål. Lugn och ro/harmoni vill såväl djur som människa ha i sin tillvaro.

Gällande främmande hundar tror jag inte ens att det behövs förklaras varför de inte ska få bråka. Hoppas svaret dög!

ok.. nej jag menade, det låter som du ifrågasätter Mrs... och hennes sätt att säga vad hon hade gjort. Och Hon ´har ju aldrig ifrågasatt TS metod att sära på hundarna, spå det var mer s jag tänkte

sorry för oförståeligt svammel ;)

Jag är ledsen men jag förstår inte riktigt vad du tjafsar om.

Mer än hälften av alla jag småpratat med på hundfronten menar ofta på att "hundarna ska sköta sitt" när det gäller bråk och att man ska vänta tills de slutar och gör upp själva vilket är helt fel men en oerhört vanlig missuppfattning. Att jag säger att de inte ska vänta ut bråket menar jag inte att att de skulle sära på hundarna innan bråket var igång, jag är väl medveten om att alla inte är kunniga nog att se när det hänger en smocka i luften. Men när bråket väl är igång ska hundarna inte -som många tror, få chansen att "göra upp"

Det jag ifrågasätter, egentligen, är detta. Jag är oerhört allergisk mot folk som anser sig allvetande om hundar, allas hundar...

Jag tror jag förstår hur du menar, och håller med dig i själva sakfrågan, men hade aldrig uttryckt mig på det här sättet. Det finns inte bara ett sätt inom hunderiet som är rätt, vilket jag anser att du avspeglar här. så uppfattar jag detta inlägget iaf, säg till om jag har fel.

tror jag inte... var nog mest att de skulle få leka... och kasnke kunna passa ihop i stallet.... fattade jag det som iaf

Om så är fallet får TS skylla sig själv. Det är just av den här anledningen min hane inte behöver ha några "lekkamrater". Det är djur.

så Hundar behöver inte umgås alls med andra individer inom arten? :smirk:

nej, jag menade inte så heller :angel:

strunt samma ;) kan inte förklara mig bättre just nu...

så Hundar behöver inte umgås alls med andra individer inom arten? :smirk:

Hör och häpna; Nej! :eek:

Min hund kan få "lattja" med nära vänners hundar, som jag känner väl och kan läsa. Men detta är hundar han träffat nästan dagligen i 3 år. Han har dessutom uppfostrat dessa valpar. Jag skulle aldrig någonsin någonsin slänga ihop Focus med en vuxen hane. Knappt ens en vuxen tik. För vilken anledning? För att dom ska få ha lite roligt så hunden kan tacka mig sedan för att denna fick leka?

:eek: ok.. förstår att det handlar om individer. Och sen är inte jag så hundkunniga som alla andra här i världen nej. men jag hade faktist antagligen trott att min hund hade må bra av att ungås med lite hundkompisar. Men det verkar ju din hud få göra oxå! Sen en vilt främmande hund är ju en HELT annan sak! Det förstår jag med....

Jag köpte mig en vilt främmande hanhund på nästan 2 år och hade en snart 5-årig hane sedan innan. Visst har de rykt ihop, men Sirius är såpass erfaren att han kan hantera en mopsig tonåring.

En hund har det varit problem med att släppa Sirius med ("låtsasbrors" hund), men den hunden var inte riktigt riktig heller (vilket jag inte visste innan). Har aldrig varit med om att det varit några problem att släppa ihop två hundar som är normalt funtade. Var föresten på pensionärsträff med YorkWann för ett par månader sen. Där släppte alla sina hundar och det hade aldrig varit något bråk där.

Men alla har ju sin uppfattning.

jo men jag håller ju med dig! Men jag kan förstå att folk utifrån sin egen hund inte väljer att släppa ihop den med en hund de inte känner....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 178
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: alex.ha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka