Trossnäs i midsommar

Sv: Trossnäs i midsommar

Nog för det har varit fint väder när jag har varit i trossnäs men det har regnat bra dagarna innan. Så simmat runt hoppbanan har jag oxå testat på :p

Det finns ett bra alternativ. Bo på Lillerudsgymnasiet och ha hästen där, ligger några kilometer från tävlingsplatsen. Dom serverar även frukost. :d Boka boxplats genom Trossnäs fältrittklubb http://www.trossnasfrk.se/ och boendet genom ulf.granhagen@lillerud.se :p

Det kan man undra :rofl: Och vad jag och hästen ska göra där kan man oxå undra..... :p

150 start!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kul att så många kommer men jag vet ju vad jag har att göra under helgen....... Skiljsmässohot varenda midsommar men efter 20 år bodre han lärt sig :rofl:

Antagligen flyttar vi P70 och P80 till torsdag kväll för att hinna med på midsommarafton. Har gjort preliminära startlistor nu, men med 17 ekipage som startar 2-3 häst så ska jag nanna lite innan jag kollar dem för krock ;)

Våra tävlingar är erkänt Bonniga/primitiva hur man nu vill uttrycka det..... 35 medlemmar försöker fixa tävling samt tävlasamtidigt :-) då blir det som det blir:crazy:Men "dä orner säj" som vi säger i värmland och gör det inte det "kan dä kvette"

Nytt underlag på ena dressyrbanan så de är någorlunda, hoppbanan som vanligt ber vi böner och dansar soldans eftersom den är hemsk när det regnat. Backup är Lillerud/framridningsbanan. Terrängen blir bara bättre med regn, inga större nyheter där.

Uppstallning(+boende) 60 box på lillerud, 25box på trossnäs, 9 på gustavsberg sen ev Mellbyn, Höglunda, Lerum,Segerstad,Önnerud beroende på hur många vi behöver.......

Varmt välkomna ialla fall

Jag tycker verkligen inte du skall säga ett era tävlingar är bonniga eller primitiva :confused:

Även om inte allt är samlat inom gångavstånd så har ni "riktiga" dressyrbanor och inte kohagar som bonniga tävlingar har. Ni har en jättefin hoppbana (och det har inte alla heller) men mot regn kan man inte göra så mkt, inte ens Falkenberg som har en av Sveriges absolut finaste hoppbanor kan göra något åt regn. Terrängbanan kan ju egentligen inte bli bättre i underlaget som är jätteviktigt även om den inte är ett dugg publikvänlig :p (sen kan ju framridningen vara större) men att lägga in en Fas A när jag var där tycker jag var en jättebra ide´ eftersom framridningen är så begränsad.

Jag tycker ni har bra tävlingar och framförallt bra banor och det tycker jag är viktigt. Jag har varit med om MKT värre och bonniga och primitiva ställen genom åren.

Jag tycker verkligen inte du skall säga ett era tävlingar är bonniga eller primitiva :confused:

Även om inte allt är samlat inom gångavstånd så har ni "riktiga" dressyrbanor och inte kohagar som bonniga tävlingar har. Ni har en jättefin hoppbana (och det har inte alla heller) men mot regn kan man inte göra så mkt, inte ens Falkenberg som har en av Sveriges absolut finaste hoppbanor kan göra något åt regn. Terrängbanan kan ju egentligen inte bli bättre i underlaget som är jätteviktigt även om den inte är ett dugg publikvänlig :p (sen kan ju framridningen vara större) men att lägga in en Fas A när jag var där tycker jag var en jättebra ide´ eftersom framridningen är så begränsad.

Jag tycker ni har bra tävlingar och framförallt bra banor och det tycker jag är viktigt. Jag har varit med om MKT värre och bonniga och primitiva ställen genom åren.

Instämmer helt! :bow:

Håller också med :love:

Tycker också att det är hyfsat publikvänligt då man ändå ser ganska mycket vid vattnet och man oftast har bra resultatrapportering från speakern och på ribbor, det är verkligen långt ifrån alltid man har det nu på andra ställen(datalista en timme efter klassens slut :angel:)

Ja, jag instämmer i kören av lovord...maken till trevlig personal på det stället finner man inte o det mesta har funkat när vi varit där.

Kan glädja er med att det ska ju bli strålande väder till midsommar!:banana:

Ja, jag instämmer i kören av lovord...maken till trevlig personal på det stället finner man inte o det mesta har funkat när vi varit där.

Kan glädja er med att det ska ju bli strålande väder till midsommar!:banana:[/QUOTE]

Nu skojar du väl inte?? Håller alla tummar och hovar för att det blir så.:p

Men vilken bra idé. Du får gärna komma förbi oss vilsna skåningar :D

Hallå! Nu efterlyser jag ryttarmeddelande och startlistor. Hur får man reda på var stallen ligger?

Oj vad jag frågar! :o Har massor av frågor.

Finns det någon som kan fixa GPS koordinaterna till tävlingsplatsen så blir jag ännu lyckligare.

Tänk att vi har ca 60 mil upp...

Hjälp, nu närmar det sig ju onekligen...

Ska bli hur kul som helst. Sill ,snaps och jordgubbar = midsommar:bump:

Hallå! Nu efterlyser jag ryttarmeddelande och startlistor. Hur får man reda på var stallen ligger?

Oj vad jag frågar! :o Har massor av frågor.

Finns det någon som kan fixa GPS koordinaterna till tävlingsplatsen så blir jag ännu lyckligare.

Tänk att vi har ca 60 mil upp...

Hjälp, nu närmar det sig ju onekligen...

Ska bli hur kul som helst. Sill ,snaps och jordgubbar = midsommar:bump:

Det hittar du här: GPS till trossnäs

/Max

Eftersom jag klantade mig i Strömsholm så kommer även jag till Trossnäs :D

Jag har bara varit i Trossnäs en gång, 07, då regnade det i princip oavbrutet så jag hoppas på bättre väder den här gången.

Hoppbanan var inte så rolig då men terrängbanan var suverän! Vad jag minns så var det stora rejäla välbyggda hinder, viss tveksamhet för en studs som ingick i Lättklass där flera ekipage störtade in i b-elementet (togs bort efter halva klassen vad jag minns).

Ska bli sköj att komma upp till Karlstad igen :bump:

Eftersom jag klantade mig i Strömsholm så kommer även jag till Trossnäs :D

Jag har bara varit i Trossnäs en gång, 07, då regnade det i princip oavbrutet så jag hoppas på bättre väder den här gången.

Hoppbanan var inte så rolig då men terrängbanan var suverän! Vad jag minns så var det stora rejäla välbyggda hinder, viss tveksamhet för en studs som ingick i Lättklass där flera ekipage störtade in i b-elementet (togs bort efter halva klassen vad jag minns).
Ska bli sköj att komma upp till Karlstad igen :bump:

Har alltid varit bra byggt i Trossnäs och alltid någon ny kul utmaning varje år.

Stod vid vattenhindret när flera rasade på studsen och flera som fick problem försökte hoppa i 500m/min och det går liksom inte. (vill inte påstå att alla som fick problem red som galningar men flera gjorde det med råge :eek:)
Hindret stod efter en längre raksträcka så svårigheten låg ju i att samla upp lagom.

Alltid jättetråkigt och skrämmande när någon går omkull men om jag minns rätt enades TD, ÖD o BB att hindret var korrekt men eftersom många red på så fort tog man bort det för att minska riskerna.

För att göra en lång ramsa kort:
Har varit på Trossnäs både på 2* ponny och 1* häst och det har varit tuffa/långa men schyssta banor.
-Speciellt tufft i P2* eftersom det brukade vara EM-kval
Upp till 30 språng och 8 minuter förekom
Som Trossnäs BB sa en gång:
Banan får gärna ge ryttarna en hel del funderingar och skrämma föräldrarna från vettet men hästarna skall aldrig behöva tveka.

Ni får säkert en kul upplevelse. -Hoppas det blir skapligt väder

/Max

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: MML
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 745
Senast: Mirre
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 494
Senast: Roheryn
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
584
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka