Trossnäs i midsommar

Sv: Trossnäs i midsommar

Måste säga att jag blev lite förvånad, men du vet ju vad som står på mätintyget...:angel: Så då vet du ju vem som rider/ridit i fel kategori....

Slutmätt ponny i den åldern kan inte mätas om :devil:

Fast det var väl inte det Anro menade, utan att man fick ju välja vilken kategori man ville rida i när de nya reglerna kom och hade C-ponny (typ så var det väl, senil). Men då måste det ju vara ok att en ny ryttare väljer att rida i en annan kategori, om ponnyn håller rätt mått - för det är det nog inga frågetecken kring?

Har iaf alltid varit så tidigare ang uppklassning t ex att vid permanent ryttarbyte försvann alla tidigare poäng, det måste väl vara samma förfarande med detta om man fortfarande får välja kat I eller II. För det får man väl i år också.

Fast det var väl inte det Anro menade, utan att man fick ju välja vilken kategori man ville rida i när de nya reglerna kom och hade C-ponny (typ så var det väl, senil). Men då måste det ju vara ok att en ny ryttare väljer att rida i en annan kategori, om ponnyn håller rätt mått - för det är det nog inga frågetecken kring?

Ja om ponnyn var 138,1 - 140,0 cm fick du välja om du ville rida kat I eller II under 2008, men var den 138,0 eller lägre så gällde kat II
(såvida du inte sökt och fått dispens som t.ex en Nynäshamns ponny har nu 2009 men de borde ju Anro veta om de gjort :angel:)

Har iaf alltid varit så tidigare ang uppklassning t ex att vid permanent ryttarbyte försvann alla tidigare poäng, det måste väl vara samma förfarande med detta om man fortfarande får välja kat I eller II. För det får man väl i år också.

Nej, i år får man inte välja längre. Det var övergångsbestämmelser för 2008

Uppklassning finns inte överhuvudtaget i ponnyfälttävlan (och det försvann för länge sedan)

Ja om ponnyn var 138,1 - 140,0 cm fick du välja om du ville rida kat I eller II under 2008, men var den 138,0 eller lägre så gällde kat II
(såvida du inte sökt och fått dispens som t.ex en Nynäshamns ponny har nu 2009 men de borde ju Anro veta om de gjort :angel:)

Så om en ponny är mellan 138,1 - 140,0 cm nu är det bara Kat I som gäller?

Japp, där finns inte ens utrymme för tolkning som jag läser det. Den är solklar!

(såvida du inte sökt och fått dispens som t.ex en Nynäshamns ponny har nu 2009 men de borde ju Anro veta om de gjort :angel:)[/QUOTE]

Alltid lika trevliga kommentarer Bettibetts, undrar vad som ligger till grund för det, själv uttryckte jag min oro.. men :devil: haglar

Det var du själv som drog upp det... inte jag

Nu får ni ursäkta mig......men ska det tjafsas så tänker jag inte lägga ner mig och presentera något resultat!:mad:

Lyckönskar i allafall Caroline och Katitzie i morgon och hoppas att hon rider hem även detta EM-kval från ledningen!!:)

Nu får ni ursäkta mig......men ska det tjafsas så tänker jag inte lägga ner mig och presentera något resultat!:mad:

Lyckönskar i allafall Caroline och Katitzie i morgon och hoppas att hon rider hem även detta EM-kval från ledningen!!:)

snääääääääääääääälllllllllla :bow:
strunta i de där typerna :idea:

De som vill diskutera mankhöjder kan väl skapa en "mankhöjdstråd" och fortsätta diskussionen där. Så att vi som bara är nyfikna på hur det gick - och inte bryr oss om vilka ponnyer som går i vilken kategori - äntligen kan få veta det. På hemsidan syns fortfarande inget spår av vare sig resultat eller delresultat...

Klart jag vet att det inte finns uppklassning längre. Jag skrev "som tidigare" det var bara ett exempel. Jag trodde att man fortfarande fick välja kategori, vilket vore det mest lämpliga. Det var ju tråkigt att det inte var så i år

Trådkapvarning :-)

Hej alla resultatsugna, tyvärr är inte jag kompetent nog att lägga in resultaten på hemsidan. Däremot så får ni jättegärna maila mig på stina.johansson@horse-mail.com så mailar jag kompletta listor i väntan på hemsidan

Konstigt nog inte en enda som mailat eller ringt förutom lokaltidningen och frågat efter resultaten under tävlingen:angel: De som gnällt i gästboken har fortfarande inte mailat så så bråttom hade dem:angel:

Jag blir så pissed när de gnäller på ideella krafter, jag är gör glad att vi har en frivillig webbis så vi kan ha en hemsida överhuvudtaget.

Själv tycker jag att det varit en jättekul tävling med många spännande ritter. Nästa år ska vi dock se till att man väljer sina färger bättre på märkningen av hoppbanan eftersom 3 ekipage red fel väg(inte så illa ändå med tanke på att det var 147 start) Men håller med om kommentaren att det kan vara smart med olika färg:crazy:

Nån som har någon feedback på att distansen var frivillig i år (förutom för CNCP**) Hur blev det på framhoppningen (jag sitter ju inlåst i min husvagn så jag ser inte där uppe)? Vad funkade bra och vad funkade dåligt, tacksam för kommentarer så vi lär oss:bow:

Trådkapsvarning nr 2.
jasså minsann Stina i tråden.:)
Jag vill tacka för mycket trevligt bemötande.:bow::bow::bow:

Trådkapvarning :-)

Konstigt nog inte en enda som mailat eller ringt förutom lokaltidningen och frågat efter resultaten under tävlingen:angel: De som gnällt i gästboken har fortfarande inte mailat så så bråttom hade dem:angel:

Fast jag tillhör ju dem som saknat resultat och varit inne många, många ggr. Inte vill jag ringa eller maila och störa er mitt i tävlingen, definitivt inte! :eek:
Vill ni verkligen att man ska ringa så skriv det, aldrig i livet att jag skulle stört er med det. :o

Nu hade jag tid att gå in igen och ser att du svarat i gästboken, publicerat OCH samtidigt så har jag fått det via mail från en som mailat dej. :idea:

Var glada för att folk vill veta hur det gått hos er. :idea: Det ska ju inte bara vara för deltagarna... väl? :laugh:

Jag är lite nyfiken på varför det var så många uteslutna i terrängen i 90 o 100 klassen? Något speciellt hinder eller var det bara allmänt?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: MML
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 744
Senast: Mirre
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 493
Senast: Roheryn
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
584
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka